Bujang Senang

Bujang Senang

Nov 22, 2011

Bangkang Bukan Bangang!!!

Bangkang tetap bangkang..betul atau tidak, baik atau tidak, berfaedah atau tidak tu tidaklah menjadi soal.

Tu lah falsafah perjuangan PAKATAN...

Lagi teruk bila tak der mende nak bangkang..reka citer yg bukan2 bagi menimbulkan keraguan, kekeliruan pada rakyat..

Rakyat pula ada yg mudah percaya dan benor2 percaya..maklum ler yg sebarkan citer2 ni adalah jenis2 yg "berseh", "nampak beriman", dan "nampak warak" walaupun ada yg terang2 adalah org kapir. Spt LGE di"nampakkan" dan "dipercayai" mirip2 Khalifah Umar Abd Aziz ..pehhh.


Kisah Lynas, dulu dah riuh..sekarang ni riuh balik. Aku tengok MB Pahang siap kabor, kalau sesapa nak jual rumah2 mereka kerana takutkan LYNAS , kerajaan negeri sedia bantu..Beliau kabor, kajian lengkap dah dibuat.

Lynas, bukanlah perkara yg pertama yg dibangkang mati2an..

Sebelum ni..Litar FI, Putrajaya, KLIA, Jambatan Pulau Pinang, PLUS hi way, dan banyak lagi ditentang brsungguh2 pada peringkat awal..


FAEDAHNYA...ada juga ler..ni membuatkan pihak yg jayakan projek2 semua tu akan ambil semua langkah2 yg perlu dalam menangani perkara2 yg dibangkitkan, memastikan projek2 ni menepati maksudnya dan meminimakan segala peluang2 kerugian/bahaya kepada rakyat dan negara!!


Tapi..usahlah berlebih2an sehingga ianya menjadi fitnah!!! rasa2nya mereka yg "nampak dan dinampakkan warak", "alim" patutnya lebih arif lagi.


Tak dinafikan..apa2 pun projek semuanya ada risikonya..semada kerugian besar2an, leh jadi satu malapetaka pada ekonomi dan negara, leh menjadi bahaya dsb..

Semua kilang2 pun berisiko..malah kilang2 penapisan minyak dan keja2 mengali minyak pun berisiko, besar pulak risikonya..gitu juga kilang2 kimia..

JIKA itu, JIKA ni ..yakni bermacam2 JIKA, jika ianya berlaku maka ianya leh jadi malapetaka besar!!

Malah, pusat penyembelihan ayam pun ada risiko pada penduduk tempatan..penternakan ayam pun sama.

Sebab tu negara ni ada jabatan2 tertentu yg memastikan semua binaan, kilang mematuhi syarat2 dan terma2 operasi dan pengendalian..Mereka memastikan semua "JIKA, JIKA" ni tak berlaku atau berlaku dalam kawalan.

Antara golongan yg pembangkang atau parti2 politik elok serang ialah JABATAN2 yg telah dipertanggungjawabkan..dan kementerian yg menyelia jabatan2 tersebut!!


Bangkang selagi mahu..tapi biorlah objektifnya utk kebaikan bersama, rakyat dan negara!! Hakikatnya jelas didepan mata..projek2 yg telah dibina selama ni spt jambatan Pulau Pinang, KLIA, PutraJaya dll, yg dulu paling kuat membangkang pun dah dapat nikmat2nya.


Usahlah bangkang demi utk parti semata2..nak memburuk2an dan memperbodoh2kan rakyat!! Tuan2 ialah org2 yg digelar "YB" Yg berhormat..telah diletakkan harapan oleh segolongan rakyat, dan telah diberi kepercayaan..usahlah diliwat kepercayaan dan harapan mereka walaupun pempin tertinggi telah didapati bersalah meliwat satu masa dulu..

____________

Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Kelantan..pandai pula dakwa mereka yg kritik dan bangkang cara dan corak pemerintahan mereka sebagai pendengki!! dan jahil.

_________

Tapi..he he...harapan pembangkang membangkang demi utk agama, bangsa dan negara ialah harapan je ler semata2.


KERANA MATLAMAT PERJUANGAN bukan utk Agama, Rakyat dan Negara..tapi utk kepentingan pribadi dan parti semata2.

Malah labelkan parti sebagai Islam dan Berkebajikan pun semata2 untuk kepentingan parti.

Ianya hanya promosi semata2..spt org2 berniaga ngan Jualan Meganya.

0 komentar: