Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Bujang Senang

Bujang Senang

May 31, 2011

Watch Patriotik Video



PENTAS OPERA VERSI PATRIOTIK

Seksaan Demi Seksaan Azizah Sudah Merasai

“Anwar Ibrahim sememangnya tidak pernah pun menyayangi isterinya Wan Azizah Wan Ismail sebagaimana kasih sayang yang dinikmati Sukma Darmawan, itulah hakikat perit yang terpaksa ditelan Presiden Parti Keadilan Rakyat tersebut,” jelas satu sumber kepada penulis.

Azizah mengetahui Anwar mengahwininya hanya kerana diaturkan oleh kumpulan usrah sewaktu lawatan Anwar ke London semasa Azizah masih mengikuti pengajian di Ireland.
Pertemuan di sebalik tabir itulah yang menyebabkan Anwar dan Azizah kemudian akhirinya ke jinjang perkahwinan walaupun tidak direstui oleh ayah Azizah sendiri.
Kalau kita nak salahkan Azizah sepenuhnya pun, sebenarnya sukar kerana perwatakan Islamik Anwar ketika itu sebagai seorang pemimpin belia.

Menurut sumber, bukan sahaja Azizah yang sukakan wajah dan karektor Anwar sewaktu itu, tetapi juga penuntut-penuntut lain dari Malaysia.

“Anwar Ibrahim sejak di MCKK lagi dikenali sebagai lelaki abnormal dan tabiat itu diteruskan di Universiti Malaya, malah dikatakan beliau kurang bernafsu terhadap wanita sewaktu di Universiti Malaya”

“Buktinya, semasa itu, dirinya amat rapat dan intim dengan seorang lelaki India malah tinggal bersama dengan lelaki tersebut,” kata sumber itu lagi yang rapat dengan Anwar dan Azizah kepada penulis.

Berdasarkan apa yang diperkatakan oleh sumber ini, dapat kita katakan kisah Anwar dan Munawar Anes pada tahun 1998 sememangnya ada kebenarannya.

Mungkin logik akal mengatakan tidak mungkin Anwar melakukan perkara tersebut kerana Munawar Anes bukanlah sehensem lelaki berwajah jambu seperti Saiful Bukhari atau Sukma Darmawan.
Namun siapa yang mengetahui tentang naluri seksual LGBT, pasti dapat menduga bahawa Anwar juga memiliki karektor ‘bottom’ dan inginkan pelukan dari lelaki lain, kerana kita mengetahui Anwar sememangnya lelaki yang mempunyai selera seperti itu.

Kalau tidak kenapa skandalnya bersama Rasid semasa di penjara masih diperkatakan sampai ke hari ini.

Menurut satu artikel dari ceruk Tok Kun yang dihantar ke AIDC, yang menyatakan bahawa salasilah Anwar sebenarnya boleh diragui.

Menurut artikel itu, ibu Anwar adalah berketurunan Cina dan statusnya adalah anak luar nikah.
Penulis cuba mencari kebenaran di sebalik dakwaan hujah tersebut.
Maklumat yang ditemui amat mengejutkan kerana apa yang ditulis email tersebut mungkin ada kebenarannya.

Menurut sumber yang ditemubual penulis, ibu sebenar Anwar Ibrahim adalah seorang kakitangan Hospital Pulau Pinang dan berbangsa Cina.
Sumber itu menyebut, selepas Anwar dilahirkan, ayahnya cuba untuk memelihara Anwar, namun ditentang dan dihalang oleh Mak Yan, dan akhirnya Anwar dipelihara oleh pihak ketiga di peringkat awal.

Mungkin maklumat ini juga sebenarnya amat sukar dipercayai, namun itulah hakikat kisah yang sudah tersebar dari mulut ke mulut sejak sekian lama.

High Rubber And Pepper Prices Make For More Joyous Gawai

It’s going to be a very joyous Gawai Day for the Dayak community of Sarawak, many of them growers of rubber and white pepper now enjoying a price boom.

The high prices of rubber and pepper seem to have put a smile on the face of everyone in the community obviously eager to celebrate Gawai Day, June 1.

Rubber now retails at not less than RM9.00 a kilogramme and white pepper at a minimum RM22.00 in most rural towns.

Longhouse chief Andrew Ungon from Nanga Darau near here said that a husband and wife team can easily earn about RM100 a day taping rubber.

“With more involved, the income gets bigger. This is why we are all really looking forward to this Gawai,” he said.

“It has not been this good for a long time for us ordinary folks,” he said at his 18-door concrete longhouse.

Ungon said that people are “very encouraged” by the improvement in their livelihood and are asking the government to help them develop “mini rubber
estates”.

Increased earnings have enabled many to renovate their longhouse, pay for their children’s education and buy a 4-wheel drive, the vehicle most suited to
the rugged terrain, he said.

As for the celebrations, the extra money would mean more beer and pricey strong drinks apart from the traditional “Tuak”(Iban rice wine), Ungon said with
a chuckle.

Ungon, a former civil servant, has three sons who are graduates.
A community leader, Penghulu Cosmas Pangau, said that Julau, Pakan and Sarikei were still leading producers of rubber and pepper in Sarawak’s central
region.”Unfortunately, many farmers gave up on their pepper garden many years ago when the price of the commodity dropped,” he said.

He said it was harder to cultivate pepper than rubber. “You have to do regular maintenance work like fertilising and weeding.”
Pangau said there were also farmers who had stocked their pepper waiting for the right price “who are now the envy of the others.”

Meanwhile, people continue to pack express boats leaving for upriver towns like Song and Kapit from the Kapit Express Wharf here.
Express boat company owner Ling Kuok Chong estimated that at least 4,000 had travelled the route daily in the last few days with more than 30 trips per day.

“I expect more to travel today to be in time for the family reunion dinner tomorrow evening,” he said. The Sibu long-distance bus terminal is similarly crowded.

Business is brisk for people with vacant land that can be used as car parks at Nanga Semaram in Kanowit and Nanga Entabai in Julau.

People driving home for the Gawai celebrations from places like Miri, Bintulu, Kuching and Sibu and towns in Sabah leave their vehicles at these temporary car parks for a fee and continue by longboat to their ancestral longhouses.

Edisi Pagi: Subsidi Oh Sudsidi

Kerajaan dah lama bagi subsidi kepada rakyat.., pernah tak penyokong dan pemimpin pembangkang ucap terima kasih?? Yang selalu kt dengar.., subsidi tak cukup dan perlu ditambah setiap tahun…
Subsidi Petrol, subsidi minyak masak, subsidi gula, subsidi tepung, subsidi kesihatan, subsidi pelajaran dan juga macam-macam lagi subsidi yang dihamburkan.. Pernah tak korang sedar?


kt berani kata, hampir 90% rakyat Malaysia dah mula terima subsidi semenjak dari dalam kandungan lagi.. Mana tak nya beb.., bila mak korang pergi buat check up di Klinik kesihatan kerajaan, semenjak tu lah subsidi dah mula jadi darah daging korang…

Bila dah sampai masa korang nak dilahirkan, sekali lagi subsidi kerajaan mainkan peranan.. Pasal tu lah ayah korang hanya perlu bayar tak sampai seratus je kalau mak korang bersalin biasa.. Dan 2 ratus lebih kalau mak korang menjalani pembedahan…

Cuba korang check kos bersalin yang dikenakan di Hospital swasta.., ribu beb untuk bersalin biasa.. Pernah tak korang teringat nak ucapkan terima kasih pada pemimpin kerajaan pasal bagi mak dan ayah korang subsidi?

Lepas tu korang mula masuk sekolah rendah.. Pernah tak korang pikir kenapa kos sekolah rendah lebih murah dari sekolah swasta? Itu pun ada yang merungut cakap sekolah kerajaan mahal..
Bila masuk institut pengajian tinggi.., lagi lah banyak subsidi yang korang melahap beb.. Itupun kerajaan tambah lagi bantuan melalui pinjaman dan biasiswa.. Kalau korang bijak pandai dan rajin usaha, ada diskaun lagi bila buat pembayaran balik.. Tak nak terima kasih lagi ke?

Lepas korang habis belajar dan masuk alam pekerjaan, subsidi yang kerajaan bagi tetap subur dalam diri korang… Korang pergi kerja naik motor, kereta, van, lori, bas, keretapi dan feri (ada ke yang naik feri?), semua tu guna petrol yang bersubsidi baii…

Dan korang mesti teringin nak kawin tak kira lelaki atau perempuan.. Lepas kawin korang mesti beli rumah, kereta besar, barang dapur termasuk gula, beras, tepung, susu, minyak, ikan, sayur dan macam-macam lagi barangan keperluan… Korang perasan tak berapa banyak barang yang bersubsidi?? So.. bila nak ucap terima kasih?

Sampai masanya, bini atau korang sendiri (bagi yang pompuan) mesti akan mengandung serta nak beranak… Maka berulanglah kitaran keperluan subsidi kerajaan dalam generasi korang…
kt cuba taip seringkas mungkin sebab kt malas nak terangkan benda ni sebenarnya.. Tapi memandangkan ada yang tak tau nak berpikir, so kt buatlah juga atas kapasiti khidmat masyarakat..

So…, bila harga barangan dan keperluan meningkat, kenapa kerajaan yang disalahkan??? Kenapa korang marah pada kerajaan yang selama ni bagi korang subsidi semenjak korang dilahirkan???
kt yakin kebanyakan dari rakyat tak pernah berterima kasih pada kerajaan sebagaimana dorang malu nak pacak bendera Malaysia di rumah atau di kereta masa hari Merdeka…

kt nak tekan kan disini…. Yang naikkan harga barang serta harga keperluan adalah pihak yang cuba ambil kesempatan atas beban kerajaan… Pemborong dan pembekal yang bertanggung jawab dan dorang tu yang patut disalahkan…

Bila harga petrol naik…, memang kerajaan yang naikkan disebabkan beban subsidi meningkat.. Tapi pemborong, pembekal dan peniaga ambik kesempatan naikkan berpuluh-puluh jenis harga barangan termasuk makanan seharian..

Bila ditanya kenapa harga naik.., alasan dorang ialah harga petrol naik. Tapi kalau petrol tak naik harga sekali pun.., dorang tetap akan nak cari untung lebih beb…. Spy tahulah sebab banyak berkawan dengan puak peniaga tu baiii…

Jadi, korang marahkan kerajaan diatas sebab peniaga naikkan harga barang. Korang rasa berhak sebab korang adalah rakyat.

Tapi, apa yang korang buat untuk tunjuk kuasa korang sebagai pengguna? Patutnya korang marah peniaga sebab dorang dah ambil kesempatan ke atas korang sebagai pengguna..
Jadi…, sekarang ni kt nak bagi satu solution yang akan untungkan korang semua… Apa kata kita boikot je semua kemudahan asas, barangan keperluan, barangan harian dan barang makanan yang naik harga…

Kita BOIKOT kedai atau syarikat atau supermarket atau hyperstore yang jual barang mahal. Kita cuma beli yang murah jee atau tak payah beli langsung… kt yakin, kalau korang semua boleh buat ni, mesti kita akan untung…

Itu je yang kt nak cakap… kt pun rakyat Malaysia macam korang jugak dan kt tak percaya Anwar dan Pakatan boleh kekalkan semua harga keperluan asas atau barang-barang bila dorang memerintah.. Cakap memang senang beb.., nak buat tu yang payah… Alaaaa.., macam janji hancing 16 September tu laaa…

So, apa yang kt nampak sebagai rakyat Malaysia ialah.., rakyat Malaysia dah terlalu lama makan subsidi sehingga bertukar menjadi generasi subsidi….. Dan ini akan berterusan… kt tak tahulah sampai bila, tapi kt yakin ia akan berterusan..

Kesimpulannya.., belajarlah berterima kasih kepada pemimpin kerajaan.. Jangan tahu nak hentam je sedangkan berterima kasih nya tidak…

Nikon D3S vs. Canon EOS 1D ...

Apa Soalan ALLAH Di Akhirat??



Ingatkan hanya soalan SPTM, SPM, PMR, UPSR dan soalan untuk ujian temuduga saja yang mudah mengalami kebocoran tetapi dengan pendedahan terbaru oleh boneka DAP ini iaitu Mohd Nizar Jamaluddin bekas Menteri Besar Perak mengenai soalan yang bakal ditanya oleh Tuhan kepada orang-orang UMNO sekiranya mereka sudah meninggal dunia suatu masa nanti, bermakna soalan apa yang akan ditanyakan Tuhan kepada setiap orang UMNO diakhirat kelak sudahpun diketahui.

Jadi, apakah fatwa yang bakal dikeluarkan oleh Nujumursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat bagi mempertahankan Nizar Jamaluddin sekiranya isu ucapan yang paling tidak bertamadun oleh bekas MB Perak itu akan menjadi satu isu agama dan juga isu politik yang hangat nanti??? ...hangat kerana Nizar berlagak seolah-olah dia bagaikan seorang Nabi atau malaikat yang dekat dengan Tuhan, tahu segala kehendak Tuhan.

Edisi Pagi: Ramai Ahli DAP Keluar Parti

Merasakan diri mereka tidak dihargai, seramai 807 ahli DAP di negeri ini bertindak keluar parti dan menyertai MIC malam tadi.Mereka yang terdiri daripada ahli DAP di Parlimen Bagan,Batu Kawan dan Tasek Gelugor menyerahkan borang permohonan menyertai MIC kepada Presidennya,Datuk G. Palanivel pada Majlis Sepetang Bersama Presiden di Padang Kilat dekat sini.

UTUSAN melaporkan Menurut bekas Pengerusi DAP Cawangan Teluk Indah,Perai,D. Sampunathan,dia adalah ahli DAP sejak 20 tahun lalu namun kini hilang kepercayaan kepada parti itu yang didakwa gagal membantu golongan bawahan.

"Saya sudah tak gembira bersama DAP kerana mereka gagal membantu golongan yang memerlukan kerana memilih orang untuk diberi bantuan.Sebagai orang yang paling dekat dengan rakyat,kita cuba bantu semua orang tanpa mengira parti dan kaum namun ia tidak disenangi sebahagian pemimpin DAP setempat," katanya yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Taman Indah.

Sementara itu, bagi Lily Vasan,dia menyertai DAP sebelum pilihan raya umum lalu dan turut membantu kempen pembangkang di sekitar Bagan Dalam.

"Tapi saya nampak perbezaan mereka selepas menang apabila gagal membantu orang susah malah sukar didekati.Saya lihat MIC pula yang banyak bantu bila diperlukan malah sentiasa bersedia membantu saya tidak kira masa," ujarnya yang merupakan bekas Pembantu Khas kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Dalam,A.Tanasekharan.

sumber: Badut Rakyat.blogspot.com

May 29, 2011

Edisi Lelong: Pejabat PKR Akan Dijual?

Sebagai seorang yang diberikan gambaran sebagai manusia paling canggih otaknya, paling hebat pemikirannya, paling ternama perancangannya, Anwar Ibrahim sepatutnya berjaya mengelakkan sebarang masalah yang menimpa partinya mahupun logistik parti tersebut. Malah apabila Anwar Ibrahim melebihkan Azmin Ali mengatasi segala-galanya, sepatutnya tidak ada satu beban pun tertanggung di atas bahunya lagi, sebab Anwar mungkin telah melantik orang yang paling sesuai untuk membantu dan mendukungnya!

Namun apabila bangunan yang menempatkan ibu pejabat PKR di Tropicana hendak dilelong oleh bank kerana pemilik bangunan tersebut tidak melangsaikan bayaran, tentu sekali ada sesuatu yang tidak kena dengan gelaran serta gambaran yang diberikan kepada Anwar Ibrahim. Keenganan John So yang selama ini membiayai bangunan tersebut disebabkan 'terhutang budi' kepada Anwar sewaktu Anwar masih Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri dahulu, sepatutnya telah diketahui oleh Anwar Ibrahim. Lebih-lebih lagi setelah Anwar mengambil keputusan untuk menentang orang yang banyak membantunya apabila memilih untuk menyebelahi Azmin Ali dalam kemelut orang kuat PKR di Sabah.

Andainya, itulah salah satu kaedah untuk menunjukkan kepada orang ramai dan para pengikutnya bahawa dia sebenarnya miskin, agar persepsi terhadapnya bertambah utuh berikutan satu 'perkara besar' membabitkan skandal kewangan terbesar yang dikatakan bakal terdedah tidak lama lagi, Anwar Ibrahim sebenarnya hanya bertindak membodoh-bodohkan rakyat Malaysia.

Pendedahan terbaru yang dibuat oleh bekas pegawai khas Anwar, Rahimi Osman jelas menunjukkan Anwar memang ada banyak duit!

Menimbulkan persepsi adalah modus operandi Anwar Ibrahim dan PKR. Namun apabila mereka yang terkena dengan modus operandi sendiri, Anwar dan PKR melatah teruk. Segala perancangan menjadi berterabur. Dan Anwar Ibrahim melakukan kesilapan demi kesilapan yang bodoh-bodoh.

Contoh terbaik ialah jam tangan Omega, China Doll dan DNA. Kelam-kabut sungguh Anwar apabila ditanya tentang ketiga-tiga perkara tersebut. Manakala macai-macai Anwar Ibrahim pula terpaksa mencari jalan lain untuk melakukan reversed. Malangnya usaha-usaha yang mereka lakukan, bukan sahaja menambah keruhkan keadaan, bahkan semakin menguatkan persepsi bahawa Anwar memang terlibat sepenuhnya dalam kemelut yang sedang melandanya.

Perlu diingat, Parti Keadilan Rakyat adalah HAK SERTA MILIK KELUARGA ANWAR sepenuhnya. Dengan Anwar sebagai Ketua Umum, isteri sebagai Presiden, anak sulung sebagai Naib Presiden, masalah yang sedang menimpa PKR seharusnya diselesaikan oleh keluarga tersebut.

Malangnya itu tidak berlaku. Anwar seolah-olah tidak kisah dan tidak peduli dengan ibu pejabat PKR. Anwar sebaliknya cuba untuk menunjukkan bahawa tanpa ibu pejabat sekalipun, PKR boleh terus hidup dan menyala-nyala di jiwa rakyat. Anwar menggunakan fantamorgana untuk mewujudkan kekuatan PKR walaupun hakikatnya, PKR semakin rebah dan semakin lemah.

Maka disebabkan itu jugalah, PKR terpaksa mencipta polemik yang melibatkan jenayah bagi mendapatkan simpati dan menarik sokongan luar biasa. Ke mana-mana Anwar pergi untuk berceramah, perkara yang sama, diperkatakan. Bahkan di mana-mana sahaja pemimpin-pemimpin PKR berceramah, persepsi jugalah yang ditanam di jiwa para pendengar. Kalau perlu membesar-besarkan angka yang datang untuk mendengar ceramah mereka dan mengecil-ngecilkan angka yang datang untuk program UMNO-BN.

Soh Chee Wen bukanlah satu-satunya pembiaya kewangan Anwar Ibrahim dan PKR. Anwar bukan tidak mampu untuk menebus bangunan tersebut sebagai mempertahankan maruah PKR. Namun oleh kerana Anwar Ibrahim sendiri BUKANLAH JENIS ORANG YANG BERMARUAH, ura-ura penebusan bangunan tersebut disenyapkan kerana dengan cara itu, simpati boleh diperolehi dengan mudah.

Apatah lagi, untuk PRU13 akan datang, persepsi dan simpati adalah dua perkara yang saling berkait dan sangat-sangat diperlukan oleh Anwar Ibrahim serta PKR!!!

‘Taiko’ Kecam Sikap Biadap Lim Kit Siang

Datuk Yong Teck Lee terkejut dengan serangan Lim Kit Siang terhadap SAPP, bila Penasihat DAP itu memberi kata dua agar SAPP menyertai Pakatan Rakyat dengan alasan ‘hanya PR boleh menewaskan Barisan Nasional’.

Datuk Yong Teck Lee yang terkenal dengan panggilan ‘taiko’ adalah Presiden Parti Maju Sabah (SAPP). Beliau berkata, "Kit Siang benar-benar mengejutkan kami, dengan nada suara yang kasar, cara yang keras, memanggil kami dan mempersendakan SAPP,”

‘Taiko’ yang berang dengan keangkuhan Penasihat DAP itu, turut mengecam cara Lim Kit Siang yang sengaja memalukan SAPP di hadapan orang ramai.

‘Taiko’ yang juga bekas Ketua Menteri itu berkata, sebagai tetamu di majlis DAP, beliau tidak menyangka akan diberikan kata dua seperti yang diutarakan Kit Siang degan cara yang kasar, yang meletakkan dia dan rakan-rakan seperjuangannya yang lain dalam keadaan yang memalukan, dan parti dipersendakan di hadapan orang ramai.

Nampaknya bukan saja PKR yang sengaja cetuskan pergeseran dengan penduduk serta parti tempatan Sabah, bahkan sehingga menimbulkan perpecahan kronik dikalangan PKR Sabah itu sendiri . Sekarang DAP sudah mula menunjukkan diri mereka yang sebenar, betapa angkuhnya gerombolan Pakatan Rakyat dalam usaha untuk meletakkan peliwat sebagai pemimpin Negara.

Edisi Kelentong Oh Kelentong

Edisi Pagi: Harga Minyak Tanpa Subsidi

Berikut adalah senarai subsidi dan harga sebenar, jarang yang hendak mengambil tahu harga sebenar ini. Semuanya untuk memastikan kesejahteraan rakyat. Salahkah berterima kasih kepada tangan yang memberi? Ramai yang suka mengigit kembali tangan itu daripada berterima kasih.


1)Petrol RON95- RM1.90, Harga sebenar RM2.33 sen, Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong, Harga Sebenar RM53.62 sen, Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35, Harga Sebenar RM1.80 sen, Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30, Harga sebenar RM3.50, Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50, Harga Sebenar RM3.50, jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit, Harga Sebenar RM24.00, Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

Edisi Pagi: Harga Minyak Tanpa Subsidi

Berikut adalah senarai subsidi dan harga sebenar, jarang yang hendak mengambil tahu harga sebenar ini. Semuanya untuk memastikan kesejahteraan rakyat. Salahkah berterima kasih kepada tangan yang memberi? Ramai yang suka mengigit kembali tangan itu daripada berterima kasih.


1)Petrol RON95- RM1.90, Harga sebenar RM2.33 sen, Jumlah subsidi 43 sen (Subsidi Kerajaan= RM486 Juta)

2) Gas- RM 26.60 setong, Harga Sebenar RM53.62 sen, Jumlah Subsidi RM27.00 setong (Subsidi kerajaan = 1.43 billion)

3) Tepung Gandum-RM 1.35, Harga Sebenar RM1.80 sen, Jumlah Subsidi 45 sen sekilo (Subsidi Kerajaan=RM89 juta)

4) Gula-RM 2.30, Harga sebenar RM3.50, Jumlah subsidi RM1.00 sekilo (Subsidi Kerajaan= RM813 juta)

5) Minyak Masak-RM2.50, Harga Sebenar RM3.50, jumlah subsidi RM1.00 sekilo. (subsidi kerajaan=RM813 juta)

6) Beras ST15-RM18.00 sekampit, Harga Sebenar RM24.00, Jumlah Subsidi RM 6.00 sekampit, (Subsidi Kerajaan=RM486 juta)

May 28, 2011

MELAYU MAKSUDNYA MUDAH DAN MURAH?

Suatu masa dahulu, Melayu dikenali kerana sifat sopan tetapi mudah menerima. Datanglah apa-apa sahaja, orang Melayu akan terima, bahkan menjadikan perkara itu sebagai sebahagian daripada mereka. Orang Melayu terus terima semua elemen sehingga akhirnya Melayu hilang Melayunya. Melayu pada tahun-tahun kebelakangan ini dikatakan sebagai pendatang di tanah air sendiri.


Melayu kurang menentang pada pengaruh luar. Datanglah segala bentuk pengaruh, Melayu pasti akan terima dengan senang hati. Melayu mesti ikut dan mesti turut dengan patuh supaya kelihatan terbuka, supaya kelihatan tidak jumud, supaya kelihatan tidak kolot, supaya orang lain tak ambil hati dan tak terasa hati.

Ketika Persekutuan Tanah Melayu belum terbentuk, ketika negara ini masih lagi bergelar Negara Benua Kedah yang menjangkau sehingga ke Kampuchea dengan pembinaan Angkor sebagai mercutanda ketamadunan Melayu ribuan tahun lampau, Melayu tidak pernah menghalang pengaruh dari India. Melayu terima segala-galanya sehingga akhirnya dikatakan Melayu pemeluk agama dari Benua India yang kemudiannya diberi nama HINDU oleh penjajah Inggeris yang datang ke India pada abad ke-18. Raja Chola yang menyerang Langkasuka dan meranapkan empayar Melayu itu, meninggalkan saki-baki kemegahannya dan orang Melayu terima kemegahan Raja Chola sehingga dikatakan, Tanah Langkasuka adalah Tanah India.

Orang Melayu tak pernah marah dan tak pernah sanggah!

Begitu juga ketika Gangga Negara dimusnahkan. Orang Melayu terima lagi sehingga dikatakan Gangga Negara sebenarnya adalah berdasarkan kepada Sungai Gangga di India, orang Melayu tidak pernah pertikaikan. Orang Melayu telan bulat-bulat. Empayar Chermin, Kembayat Negara, Gelanggi, Bruas-Dinding dan sebagainya, juga orang Melayu terima sebagai cerita-cerita dongeng orang tua-tua tanpa sedikit pun rasa bangga dengan ketamadunan yang telah wujud ribuan tahun malahan, jauh lebih tua berbanding tahun Qin Shi Huang menggabungkan enam buah wilayah membentuk sebuah negara China Besar.

Melayu dikatakan buta huruf dan tidak ada sistem pernomboran mahupun abjad tulisan. Orang Melayu terima bulat-bulat. Anak-anak muda Melayu generasi baru bertekak urat bertegang leher membenarkan kenyataan itu sekalipun, tulisan Rencong Melayu telah wujud terlebih dahulu berbanding tulisan China. Tulisan China tidak lebih awal dari tahun 1200SM sedangkan tulisan Rencong jauh lebih awal dari itu. Tetapi orang Melayu dikatakan hanya mempunyai tulisan awal menggunakan tulisan Kawi yang berkembang dari tulisan Palava, iaitu pengaruh dari India pada abad ke-6M.

Dikatakan juga orang Melayu tidak mempunyai istilah dan perbendaharaan kata yang cukup sehingga perlu meminjam daripada istilah bahasa lain. Walhal dalam mana-mana perkembangan linguistik dunia sekalipun, bahasa sentiasa berevolusi. Bahkan bahasa Arab juga berkembang dan mulai berubah mengikut zaman. Orang Arab sekarang pun tidak faham bahasa al Quran, meskipun bahasa al Quran adalah Bahasa Arab.

Orang Melayu dikatakan meminjam bahasa India. Orang Melayu angguk. Orang Melayu dikatakan meminjam bahasa Sanskrit. Orang Melayu angguk juga. Orang Melayu dikatakan pinjam bahasa Portugis. Orang Melayu sedikit pun tak bantah. Orang Melayu dikatakan pinjam bahasa Inggeris. Orang Melayu tetap angguk. Pendek kata, Bahasa Melayu bukan bahasa asli melainkan bahasa pinjam-pinjaman, Orang Melayu tetap angguk dan tetap tak bantah.

Bila Portugis datang ke Melaka, dikatakan Melayu itu lemah, walhal yang melemahkan Melayu adalah kerana Melayu Melaka terlalu mempercayai jong-jong dari China yang dikatakan akan membantu mempertahankan Melaka. Sedangkan akhirnya jong-jong China yang diberikan pelbagai keistimewaan itulah yang membantu Portugis menyerang Melaka.

Melayu Melaka kononnya tidak dapat mempertahankan Kota Melaka kerana kekurangan senjata, sedangkan di sekeliling Kota Melaka ada 2500 lela rentaka buatan Melayu dan meriam-meriam besar yang diimport dari Turki, Siam dan buatan sendiri yang jumlahnya ratusan buah. Jarang sangat ada cerita tentang kekalahan Melayu Melaka adalah disebabkan pintu kota yang dijaga oleh orang India yang diberikan kepercayaan sehingga dilantik sebagai pembesar atau penguasa pelabuhan bergelar Syahbandar dibuka dari dalam dan rahsia pertahanan Melayu Melaka dibocorkan kepada Portugis yang cuma datang dengan 9 galleon.

Melayu Melaka akhirnya menjadi pelarian di negeri sendiri!

Melayu Perak menerima kedatangan British dan mengharapkan British akan jadi pendamai. Perjanjian ditandatangani pada 1874. Kerana baik budi, akhirnya British jajah Perak dan jajah seluruh Tanah Melayu sehingga 1957. Hanya dengan sedikit bujukan, Melayu Tanah Melayu akhirnya menyerah kepada British.

Sama jugalah di Pahang. Seorang Cina mati kerana jenayahnya sendiri, Inggeris hantar utusan menghadap Sultan. Sultan terima nasihat para pembesar, dan akhirnya Pahang juga jadi macam Perak.

Bila datang imigran, ada Melayu yang mula terpengaruh. Seronok tengok orang luar datang, dianggap sebagai tetamu dan dilayan dengan cara Melayu. Yang tidak berumah, diberikan tanah dan dibenarkan membina rumah. Akhirnya tapak tersebut melebar, menjadi pekan dan bandar, dan akhirnya Melayu yang pemurah lari ke tengah hutan membuka perkampungan baru.

Bila nak merdeka, British kata mesti ambil imigran jadi warganegara, kalau tidak Melayu tak boleh merdeka. Maka Melayu yang bermurah hati pun, terima 'nasihat' itu. Bukan sahaja diterima sebagai warganegara, bahkan tetamu itu diberikan hak yang sama rata dengan Melayu terutama dalam hak memilih kerajaan dan berjawatan awam!

Sekarang, bila ada Melayu cuba ingatkan balik keturunan imigran itu tentang kontrak sosial tok nenek mereka dengan tok nenek Melayu, ada pula Melayu kata, buat apa nak sebut-sebut lagi. Perkara dah berlaku. Patutnya Melayu kena berfikiran terbuka dan menerima imigran itu sebagai sebahagian daripada negara ini. Walhal Melayu memang dah lama terima imigran sebagai sebahagian daripada diri mereka sendiri. Puncanya tak lain tak bukan, untuk mendapatkan undi imigran.

Melayu tak pernah merungut sebab agama Islam yang jadi anutan Melayu kata, semua manusia adalah sama walaupun dalam syahsiah Islam memberitahu tentang hak-hak imigran dan hak-hak penduduk tempatan. Sayangnya, Melayu cuma ambil sebahagian dan sebahagian lagi disimpan dalam kolong.

Sekarang, cerita tentang Melayu kedengaran lagi. Melayu terima Negro jadi sebahagian daripada kehidupan. Bagi duit dua tiga ribu ringgit, Melayu pun terkulai. Melayu kembang sangat-sangat bila dapat tawaran kerja. Hidang dan jual arak pun, Melayu sanggup sebab arak tak macam babi. Melayu jual dadah dan bawa dadah ke luar negara pun, Melayu tak kisah sebab yang penting duit. Akhirnya Melayu tersadai di penjara-penjara luar negara termasuklah di Amerika Selatan sebab kemaruk nak cepat kaya. Belum lagi cerita Melayu-Melayu yang mengandung anak yang berbelang-belang dan berbelak-belak kulitnya tanpa bapa.

Ceritalah tentang alam fantasi kepada Melayu. Melayu akan terima dan anggap itu cerita betul. Buku Jingga dengan program karut marutnya dianggap sebagai dongengan realiti. Boleh jadi kata Melayu. Kalau tukar kerajaan, mesti jadi. Melayu tak perlu guna otak untuk fikir lebih daripada apa yang disampaikan kepada mereka sebab Melayu itu mudah dan murah.

Nak pelemah Melayu cukup mudah... cakap sahaja Melayu itu assobiyyah, masing-masing pakat meniarap walaupun di atas tahi ayam candu. Cakap sahaja assobiyyah itu Nabi s.a.w tak ngaku umat, pakat tak mengaku Melayulah masing-masing walaupun hidung masing-masing besar sikit dari bawang merah, bibir tebal nipis sikit dari Negro benua Afrika, kulit sawo matang yang cerah sikit dari puak-puak selatan India dan bila bercakap cukup pekat nahu dan slanga daerah.

Cakap saja pasal Islam, Melayu akan ternganga-nganga. Tak payah buka kitab, tak payah guna akal, Melayu akan terima bulat-bulat apa yang mereka dengar. Hendak-hendak pulak kalau yang bercakap tu berjubah bersemutar Oman, berjanggut dan berdahi calit hitam. Bawa tongkat lagi dan tak pakai kasut, habis Melayu kagum sampaikan orang tolol pun dipanggil ulama semata-mata kerana pakaiannya macam tu. Nak lebih kagumkan orang Melayu, bila bercakap biar berslanga Arab. Bila nak sebut istilah, cuba cari istilah dalam Bahasa Arab. Silap-silap pencuri besar pun dipanggil ustaz. Si jahil yang tak dapat bezakan antara Allah dengan Tuhan pun, dianggap ulama muktabar.


Itulah Melayu... Melayu yang sentiasa mudah dan sentiasa murah! Melayu yang kuat merungut tetapi tak cukup kuat untuk bekerja dengan tulang empat kerat. Melayu yang sentiasa memberitahu mereka susah tetapi satu hari, makannya mesti empat kali. Melayu yang sentiasa merungut kesempitan, tetapi bila tiba Hari Raya, Melayu itu jugalah yang menghias rumah bagaikan banglo kertas yang hendak dibakar pada Hari Menjamu Hantu Lapar.

“Untoucheable’ dan “Undispensable” - Ibrahin Ali



Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Datuk Ibrahim Ali menolak dakwaan mengatakan beliau ‘tidak boleh disentuh’ kerana mengeluarkan kenyataan ‘menggemparkan’ sebaliknya beliau berkata individu sebenar yang ‘tidak boleh disentuh’ adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kenyataan Ibrahim itu dibuat ketika diwawancara portal pro Anwar, Malaysiakini.
“Anwar Ibrahim dok bercakap, dok bela diri dia tepi-tepi jalan..Contempt of court(menghina mahkamah)..Anwar Ibrahim (sebenarnya individu yang) tak boleh disentuh.

“Saya bukan Anwar Ibrahim. Anwar ibrahim dan Ibrahim Ali adalah dua individu yang berbeza, walaupun kami datang dari satu perjuangan (masa zaman pelajar) dulu.

“Kami sama-sama masuk penjara ISA, tetapi kami individu yang berbeza”, katanya
Menurutnya, perwatakannya tidak sama dengan Anwar, iaitu beliau suka berterus terang dan tidak mahu bercakap berpusing-pusing untuk kepentingan politik
“Kalau saya bercakap itu..itu lah..putih (tetap) putih. Bukan jenis bercakap (sana lain, sini lain), berpusing-pusing, tidak ada.

“Saya selalu ke depan, jarang-jarang ke belakang”, katanya sambil disambut gelak ketawa.

Cakap Tak Serupa Bikin - Mana Dapat Duit?

“Dari Mana Anwar Dapat Duit, Buka (Ibu) Pejabat Di Amerika ?”, begitulah soalan utama, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Muhamad Rahimi Osman.

Rahimi yang bermula bekerja dengan Anwar sebagai pembantu khas pada pertengahan 2007 kemudian dilantik sebagai Setiausaha Sulit selepas pilihanraya umum 2008.
Ketika mula-mula bekerja di Pejabat Ketua Umum PKR sekitar tahun 2007, Anwar ketika itu masih lagi berulang alik dari Amerika Syarikat (AS) ke Malaysia.

Dalam pertemuan dengan AIDC Production, Rahimi mencabar Anwar untuk menjawab dimanakah beliau memperolehi wang untuk membuka pejabatnya di AS dan membayar pekerja-pekerjanya.

“Dia (Anwar) mempunyai pejabat di Washington DC. Pejabat yang dinamakan Anwar Ibrahim Consulting Associate (AICA).

“Ada lima orang pekerja (Anwar). Muslim. Budak muda. Ada daripadanya warga Pakistan. Ada daripadanya warga Turki yang telah menetap di Amerika Syarikat.
“Menerima gaji 5 angka US dollar setiap bulan dan saya lihat perbelanjaan syarikat itu dari tahun 2006 ke 2007, hampir 2 juta US Dollar..mana Anwar Ibrahim dapat duit ni”, kata Rahimi ketika ceramah sulongnya di Kampung Jalan Kebun, Shah Alam. Klik di sini dan sini
AIDCNews, 21 Mei lalu mendedahkan Anwar menubuhkan sebuah syarikat di AS pada April 2005 yang diberi nama AIA (Anwar Ibrahim & Associate). Kemudian pada bulan Ogos 2005, seorang peguam di Richmond, Virginia, telah mendaftar dua lagi syarikat untuk Anwar iaitu ‘Anwar Ibrahim Consulting LLC‘ dan ‘Anwar Ibrahim Holdings‘.

Difahamkan peguam itu Larry Parker dan William Mullen, beralamat di PO Box 1320, Richmond, Virginia telah mendaftarkan syarikat-syarikat Anwar di State Corporation Commission, Virginia.
Turut difahamkan syarikat-syarikat Anwar dipengerusikan oleh beliau sendiri dengan dikendalikan oleh Mirza Baig, Ketua Pegawai Eksekutif; Omar Barzinji, Setiausaha dan Mehmood Kazmi, Presiden.

Menyusul lanjut

May 27, 2011

PANASSS!! INI DIA MATA AIR ANUWAR DARI SOLO!!


mungkin ramai tertanya-tanya kenapa anuwar kerap sekali ke indonesia... satu persoalan yang mungkin wan azizah sendiri tidak mampu menjawab. mungkinkah gadis dalam gambar di atas yang sering menunggunya di sana? atau mungkin dia senantiasa dirindui oleh seorang cowok gay yang ganteng banget sih?!! tengoklah bila di belakang kak wan, sampai dalam keretapun dia angau mengenang mata airnya di solo, indonesia.

jangan pedulikan dia... emosi dia tak stabil tu!! =pp

PRU 13 TAHUN INI?

memetik kenyataan pANWARdikutty di dalam malaysiakini semalam, semakin jelas dakwaan datuk eskay yang gay tua ni mengalami ketidakstabilan emosi. anuwar menjangkakan PRU13 akan diadakan kemungkinan hujung ogos atau awal september. meroyan nak meraih kuasa nampaknya dia ni sampai sanggup tak nak beraya asalkan dapat diadakan pilihanraya! wuahahaa...


tarikh hari raya aidilfitri tahun ini dijangkakan pada 30 ogos... nampaknya anuwar mahu berkempen semasa bulan puasa atau masih dalam suasana hari raya. berkempen la lu sorang2 nuar... orang lain semua nak balik kampung makan lemang & ketupat!

hakikat sebenar anuwar melalui kenyataannya itu cuba untuk mencabar ds najib supaya mempercepatkan tarikh pilihanraya. anuwar sedar masa untuk mengelentong beruk2 pentaksubnya di luar penjara sudah semakin singkat dan kritikal. tanpa saksi alibi berwibawa di dalam pembelaan dirinya di mahkamah atas tuduhan liwat, gerbang penjara sungjavascript:void(0)ai buloh semakin terbuka menggamit 'kepulangan' anuwar. kalau masuk sungai buloh tak dapat beraya bersama keluarga dia tak kisah sangat, tak dapat nak mengencing atas kepala beruk2 pentaksub2nya time pilihanraya tu yang buat dia semakin meraban!

Hangat : Anwar "Pandikuty" Kata Azmin Ali

May 25, 2011

Kelantan Juara Lahir Anak Luar Nikah

1. Cadangan Kerajaan Negeri Melaka untuk membuka sebuah sekolah khas untuk remaja yang mengandung luar nikah mendapat tentangan dan penghinaan dari pelbagai pihak terutamanya dari pembangkang.

2. Pelbagai tomahan dan tuduhan liar dilemparkan kepada Kerajaan Negeri Melaka. Ada yang menuduh sekolah ini diwujudkan untuk menggalakan maksiat dan hanya akan memperbanyakkan lagi kes buang bayi.

3. Nik Aziz contohnya, membidas dengan penuh perasaan jahatnya mengatakan Sekolah Harapan ini adalah tempat mengumpulkan maksiat dan penzina.

4. Tujuan utama Sekolah Harapan ini adalah untuk memberi peluang kepada remaja yang telah terlanjur untuk terus mendapatkan pendidikan. Walaupun mereka telah melakukan kesilapan dalam hidup mereka, ini tidak bermakna peluang mereka untuk mendapatkan pendidikan dinafikan.

5. HARI INI, SEKOLAH HARAPAN JASIN MEMPUNYAI 31 ORANG PELAJAR. 15 ORANG DARINYA TERDIRI DARI PADA RAKYAT NEGERI KELANTAN DARUL NAIM YANG MENTERI BESARNYA ADALAH NIK AZIZ KLUK KLEK WALI SELIPAR!!!

6. Jumlah pelajar hamil luar nikah yang paling ramai datangnya dari Negeri Kelantan Serambi Mekah!!! Oleh yang demikian ada beberapa kesimpulan boleh dibuat tentang perkara di atas.

7. Negeri Kelantan di bawah pentadbiran Nik Aziz Wali Selipar terkenal dalam beberapa perkara. Kelantan terkenal sebagai negeri yang paling tinggi sumbang mahrah dan buang bayi. Kelantan juga merupakan negeri yang paling ramai penghidap HIV.

8. Kesimpulannya, Kerajaan Negeri Melaka memberikan bantuan kepada mereka yang sepatutnya dibantu dan dibela. Selain itu, buang bayi juga dapat dikurangkan bilangnya.

9. Oleh kerana kerajaan Negeri Kelantan tidak mampu atau tidak mahu membantu rakyatnya yang memerlukan bantuan, Negeri Melaka sedia melaksanakannya.

Bagus artikel ni. Bujang Senang nak tambah sikit, patutnya Kelantan kena tubuhkan juga sekolah ni di Kelantan. Kalau ada sekolah seperti ini di Kelantan, Bujang Senang percaya pelajarnya akan bertambah dengan lebih cepat. Kalau Melaka 31 orang, Kelantan dalam 2 bulan dah boleh capai 50 pelajar kot.

Sebelum N.ajis cuba mengkafirkan UMNO dan orang lain, Mc rasa N.ajis perlu tengok dalam kain sendiri dulu. Rakyat sendiri pun banyak tak betul dan songsang, lagi nak betulkan orang lain.

P/s: Opss.. lupa lak.. N.ajis sibuk ceramah la.. mana sempat nak jaga rakyat

Umno Dares Pakatan States To Lower Prices

Pakatan Rakyat has been asked to reduce the price of fuel and other essential goods sold in the states under its administration if it feels that the price decided by the Federal Government is too high, said Umno information chief Datuk Ahmad Maslan.


Ahmad said that instead of constantly criticising the Government over the issue, the opposition should prove it was better by getting traders and petrol station operators in states under their control to sell the goods at a cheaper price.

“Why doesn’t Pakatan fork out money to further subsidise petrol sold in Penang, Selangor, Kelantan and Kedah to lessen the rakyat’s burden?

“Why don’t they also subsidise sugar so that it can be sold at RM1 per kilo instead of RM2.30.

“If they find this impossible to do, then they should stop mocking Barisan Nasional as Barang Naik (BN),” he said.

Ahmad who is Deputy Minister in the Prime Minister’s Department said the government was expected to spend up to RM20bil in subsidy this year, double the RM10bil last year.

He also said that press secretaries and the communication teams at the respective ministries should ensure that issues raised were tackled speedily and effectively so that people would understand the government’s position better.

Anwar’s Chronic Disease

Datuk Seri Anwar Ibrahim’s former sodomy victim, Azizan Abu Bakar had at one time exposed his employer’s level of lust, which he considered as bordering that of a chronic disease.
He made that statement in a sworn affidavit filed on August 5 1997.


SWORN AFFIDAVIT BY AZIZAN ABU BAKAR

In the name of Allah The Most Compassionate and Most Benevolent, I, AZIZAN BIN ABU BAKAR, I/C No. 5980324, hereby, take oath and state that I have been the victim of homosexual acts by Anwar bin Ibrahim, who is now the Deputy Prime Minister.

The cursed deed was committed several times in 1992 without my consent. It often occurred at luxury hotels such as PJ Hilton, Hyatt Saujana and Holiday Villa without the knowledge of his wife or the public.

For the record, I am the former personal chauffer to his wife Datin Seri Wan Azizah.
Throughout my employment, Anwar had often summoned me to commit the cursed act, although I had on several occasions refused. His greed clearly indicated his mind – a condition that is so chronic and adversely affecting his soul and mental state.
He was finally consumed by guilt whenever he looked at Datin Seri Wan Azizah, a lady with high morals.

I have finally made the decision to resign rather than to continue being a slave to the homosexual lust of Anwar bin Ibrahim.

And again, in the name of Allah The All-Knowing, I swear that I make this confession without harbouring any ulterior intent or motive, whether personal or political to bring him down.
This confession is made on the basis of my realisation and desire to uphold truth for the sake of those similarly victimised. I am willing to be called up for detailed explanation.
Finally, I sincerely hope the relevant authorities will seriously take into consideration what I have said so that this particular leader is suitably punished as an example to others.
In the name of Allah, again, I, Azizan bin Abu Bakar do solemnly swear that the above admission is made willingly without demand or duress from any parties. Everything I have said are the truth in order to safe my people and the nation. Amin.

A Sworn Affidavit:
Azizan’s (5980324) Signature,
54, Jalan Bersatu 48000 Rawang
August 5, 1997.

This sworn affidavit was used as evidence by Karpal Singh in Parliament on October 22 and December 18, 1997 when implicating that Anwar was a leader without morals.
It was proven what Karpal said about Anwar had strong basis when the latter was tried at the High Court in 1999 for sodomising his wife’s former chauffer.

Kuala Lumpur High Court Judge Datuk Ariffin Jaka found Anwar guilty and sentenced him to nine years imprisonment, while his accomplice, who was also his adopted brother, Sukma Darmawan was sentenced to six years jail and four strokes of the rotan for sodomising Azizan at Tivoli Villa one night in March 1993 at 7.45 pm.

Anwar was, however, released from the Sungai Buloh Prison on September 2, 2004 following the Federal Court’s 2-1 majority verdict, although on principle all three judges believed that Anwar did commit the act at Tivoli Villa, where the apartment owned by Sukma was located.

Edisi Khas: Al Juburi Akui Akan Masuk Penjara

Datuk Seri Anwar Ibrahim meramalkan beliau mungkin tidak kembali masuk penjara dalam menghadapi tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Kenyataan ini dibuat oleh Ketua Umum PKR ketika diwawancara portal pronya, Malaysiakini.
Kenyataan seperti ini pernah dibuat oleh Anwar ketika pada tahun 2008, ketika kes liwatnya mula-mula terbongkar. Ketika itu beliau bersama Ketua Peguam belanya, Sulaiman Abdullah yakin prosiding kes liwatnya akan digugurkan kerana menurutnya, tiada kes.

Namun setelah melalui masa yang berliku selama tiga tahun, Sulaiman Abdullah menarik diri dan Anwar diputuskan mahkamah untuk membela diri.

Dalam wawancara dengan Malaysiakini itu juga, Anwar menafikan PKR adalah parti keluarga, walaupun isterinya, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail sebagai Presiden dan anaknya, Nurul Izzah sebagai Naib Presiden.

Anwar juga turut menafikan dirinya sahaja yang menghadapi ‘serangan politik’, katanya, Dato’ Nik Abdul Aziz bin Nik Mat (Mursyidul Am PAS) dan Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) juga menghadapi masalah yang sama.

Berikut ialah wawancara Malaysiakini dengan Anwar:

Malaysiakini: PKR terus diserang berhubung pemilihan langsung yang dijalankannya pada tahun lalu. Adakah tindakan mengadakan pemilihan itu satu keputusan yang betul?

DSAI: Anda tahulah ada suara-suara liberal yang kata kita tidak sepatutnya jadi terlalu demokratik kerana orang belum bersedia. Tapi, mengapa kita bercakap tentang demokratik? Inilah harga yang perlu dibayar.

Kita mahu jalankan pemilihan, dan ianya sangat mahal, tapi saya rasa, supaya adil, (jawatankuasa pemilihan) menjalankan tugas yang baik. Ada kerisauan disuarakan terutamanya aduan tentang tindakan yang berlengah-lengah, tentang disiplin parti (dan keputusan) yang digantung. Malah sekarang pun (pemilihan dibuat semula) untuk Batu Sapi dan Semporna kerana ada peti undi yang hilang.

Jadi jika anda kata kita tidak bersedia, kita boleh kata begitu. Tapi bukanlah orang tidak bersedia. Mungkin ada masalah dengan jentera tetapi orang (PKR) OK, mereka boleh terima.
Malaysiakini: Ada juga kritikan timbul memandangkan Datuk Seri bukan dipilih oleh parti.

DSAI: Ya, saya bukan dilantik melalui pemilihan langsung tetapi para perwakilan meluluskan resolusi (pada 2009). Saya tidak mempengerusikan mesyuarat parti. (Presiden, Datuk Seri Dr Wan) Azizah yang pengerusikannya.

Malaysiakini: Adakah Datuk Seri bersedia untuk bertanding dalam pemilihan akan datang?

DSAI: Jika Azizah mengalah, saya akan bertanding.

Malaysiakini: Atau sekiranya Datuk Seri tidak kembali ke penjara?

DSAI: Ya. Barangkali tidak… Tidak ada sebab (untuk didapati bersalah).

Malaysiakini: Datuk Seri pasti?

DSAI: Bawah undang-undang apa? (Pihak berkuasa) perlu bersedia dengan kesannya. Kenapa (mereka) fikir rakyat bodoh? Kenapa (mahkamah buat keputusan) seperti itu? Macam mana anda boleh buat keputusan seperti itu?
Mungkin saya patut baca teks pendakwaan dalam kes yang dipanggil prima facie ini. Mereka mempersendakan undang-undang ini.
Tambahan pula, saya belum dapat keputusan (bertulisnya), walaupun ia dibacakan di mahkamah… Saya dapati (ini) pelik.

Malaysiakini: Bagaimana Datuk Seri akan membela diri memandangkan mahkamah telah mendapati ada kes prima facie ke atas Datuk Seri. Adakah Datuk Seri akan memanggil Datuk Seri Najib dan dan Datin Seri Rosmah untuk memberi keterangan?

DSAI: Oh, kita tidak boleh beritahu anda, tapi kita akan panggil mereka (untuk beri keterangan). Kita tahu bahayanya (memanggil mereka ke kandang saksi).

Masalahnya… dalam perbicaraan pertama (di mana Dr Mahathir Mohamad mengelakkan daripada hadir ke mahkamah sebagai saksi).

Dia (Mahathir) menggunakan aspek teknikal – bahawa (Azizan Abu Bakar yang mendakwa diliwat) membuat laporan polis sebelum berjumpa (Mahathir). Sekarang, (Najib) tidak boleh buat begitu.
Najib bertemu (pengadu yang mendakwa diliwat, Saiful Bukhari Mohd Azlan) sebelum (laporan polis) dibuat.

Malaysiakini: Datuk Seri bersedia sekiranya kembali dipenjarakan?

DSAI: Saya telah melalui yang terbaik dan paling buruk. (Mereka tidak boleh) beri saya kata dua atau ugut saya seperti ini. Saya berasa, dalam hati saya (saya tidak akan kembali ke penjara).
Malaysiakini: Jadi sebab mengapa Datuk Seri tidak mahu bertanding jawatan presiden adalah disebabkan perbicaraan kes liwat bukan?

DSAI: Ya, banyak sebabnya, anda tidak perlu jelaskan semua. Saya dengar pandangan pemimpin, saya lihat (situasinya). Siapa yang mahu saya bertanding? Utusan. Ini menarik. Utusan melancarkan kempen dan anda terpengaruh.
Mereka melancarkan kempen besar-besaran, jadi anda perlu tanya kenapa. Tiba-tiba, satu perkara positif yang mereka kata ialah Anwar perlu jadi presiden kepada parti. Lagilah saya tidak mahu.

Malaysiakini: Adakah sesiapa di dalam PKR yang boleh mengambil alih?

DSAI: Tiada siapa yang kekal. Ahli politik ada ego yang besar, kadang-kadang mereka rasa begitu. Tapi demi Tuhan, anda perlu tahu.
Mandela ada pengganti, Gandhi ada pengganti. Mereka semua pemimpin besar dan mereka ada pengganti. Dan jika Rasul, walaupun anda tidak menggantikan Rasul, (digantikan) dengan para sahabat. Jadi orang kecil seperti kita, anda tidak tahu, saya mungkin akan hilang begitu sahaja daripada sistem.

Malaysiakini: Sekarang Datuk Seri ada Azmin Ali sebagai bakal pengganti tapi dia tidak seperti Datuk Seri. Dia tidak berapa disukai dalam parti.

DSAI: Ya.

Malaysiakini: Apa nasihat yang boleh Datuk Seri berikan untuk perbaiki imejnya.
DSAI: Tidaklah, dia buat kerja, maksud saya, orang kadang-kadang berasa kasihan dengan saya kerana saya dipenjarakan dan semua itu.

Malaysiakini: Jadi dia juga perlu dipenjara?

DSAI: [Ketawa] Kita bekerja sebagai satu pasukan. Azizah mungkin bukan licik berpolitik seperti saya, tapi dia boleh tarik (sokongan). Sebagai contoh, di Sabah (kami) biarkan Azizah menguruskannya dan tiba-tiba situasi kembali tenang. Jadi saya tanya dia, ‘apa yang awak dah buat? Doa apa yang awak baca, keadaan sangat tenang sekarang?’
Jadi Azmin perlu buat seperti itu. Dia perlu bina pasukan yang boleh memenuhi batas atau kelemahannya.

Kedua, anda perlu dilihat… jika anda mula buat perbandingan, ialah satu masalah seperti sesiapa saja yang mengambil alih daripada Mandela. Saya, tentunya, di rang paling bawah, tapi itulah masalahnya bila orang mula buat bandingan.

Tapi saya percaya bahawa (Azmin) percaya dia ada (ciri-ciri) yang betul tapi dia mesti dilihat suka menolong, suka berdamai dan pada masa lain lebih berhati-hati, sabar dengan beberapa kenyataannya.

Ini akan ditekankan, bukan? (Bahawa) ‘Azmin perlu lebih berhati-hati, sabar.’ Saya ucap selamat kepada dia, lebih baik saya beritahu dia dulu [Ketawa]

Malaysiakini: Datuk Seri rasa dia pengganti yang baik?

DSAI: Bukan pengganti, ini perlu diserahkan kepada parti untuk diputuskan. Buat masa ini dia timbalan presiden, satu fungsi yang besar… Tapi untuk berjaya, seperti yang saya kata, dia mesti bekerja dalam satu pasukan dan… serahkan kepada parti untuk diputuskan.

Malaysiakini: Bolehkah PKR berubah daripada persepsi semasa bahawa parti ini dilihat sebagai institusi keluarga?

DSAI: (Persepsi) itu datang daripada suara liberal seperti anda. Kita tidak (bercakap seperti itu), kita bercakap perubahan, dasar, mengenai peningkatan harga, mengenai kenaikan harga petrol. Hanya sedikit suara sinis sahaja yang kata (PKR satu institusi keluarga).
Apa bezanya (anak beliau yang juga ahli parlimen Lembah Pantai) Nurul Izzah dengan (menantu Tun Abdullah Badawi dan juga ahli parlimen Rembau) Khairy (Jamaluddin) dan (anak Tun Dr Mahathir Mohamad) Mukhriz?
Izzah menderita. Dia tidak ada kehidupan remaja. Dia tidak masuk universiti sebab dia bumiputera, dia mencapai gred (sendiri). Jadi ada perbezaan di situ.
Kemudian, Azizah bukanlah bercita-cita dari segi politik, dia tidak mahu (sertai politik), tapi pada masa itu, ingat lagi pada 1998, dia terheret ke dalamnya.
Tapi saya tak rasa ianya satu institusi keluarga.

Tengok begini, saya dalam (PKR). Saya tidak nafikan kenyataan tetapi saya sepatutnya bebas daripada perkara remeh (dalam mentadbir PKR), kebanyakan daripadanya, dan kemudian fokus kepada agenda lebih besar. Sebab itulah saya habiskan lebih banyak masa dengan Pakatan (Rakyat).
Ramai orang percaya (saya kawal PKR)… Tapi saya tidak. Saya habiskan malam Rabu dengan biro politik (tetapi) program lain lebih diutamakan. Hanya bila ada isu dasar yang serius, saya akan (terlibat), lain daripada itu tidak.

Saya biarkan kepada Azizah dan pasukannya. Mereka yang uruskan (parti). Ianya berbeza jika anda presiden, banyak kerja-kerja pentadbiran.

Pakatan masih baru, anda perlu bina kepercayaan dan keyakinan untuk memastikan ianya berjalan.. dengan (presiden PAS, Datuk Seri) Abdul Hadi (Awang), (penasihat DAP, Lim) Kit (Siang), (setiausaha agung DAP, Lim) Guan Eng, (setiausaha agung PAS), Datuk Mustafa Ali, itulah kerja saya.

Malaysiakini: Datuk Seri dilihat sebagai elemen yang menyatukan Pakatan, tapi Datuk Seri juga nampaknya sering menjadi sasaran kritikan. Adakah Datuk Seri rasa seperti satu beban kepada Pakatan?

DSAI: Itu juga satu strategi. Saya rasa, sesiapa sahaja yang menjadi ketua (akan diserang). Kenapa (mursyidul am PAS, Datuk) Nik Aziz (Nik Mat), kenapa Guan Eng? Saya rasa ianya berkenaan (siapa) yang lebih efektif untuk diserang.
Malaysiakini: Datuk seri paling efektif sebagai sasaran serangan?

DSAI: Buat masa ini, saya, Nik Aziz dan Guan Eng.

Malaysiakini: Benar, tapi Datuk Seri lebih banyak diserang berbanding yang lain.

DSAI: Ya, sebab mereka fikir saya habiskan lebih banyak masa dengan Pakatan, dan jelas saya satu ancaman. Mereka umumkan saya sebagai pemimpin mereka, sebagai PM baru. (Perdana menteri, Datuk Seri) Najib (Razak) tidak dapat menerimanya.
Malaysiakini: Datuk Seri juga diserang oleh orang seperti Datuk Zaid Ibrahim (yang meninggalkan PKR pada 2009 kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan parti) terutama sekali dalam isu video seks.

DSAI: Zaid Ibrahim bercakap tentang moral? Saya ucapkan selamat berjaya. Siapa yang bercakap tentang moral? Kalau (di luar) Umno, Zaid Ibrahim; di (dalam) Umno, (Tan Sri) Rahim Thamby Chik.
Malaysiakini: Kenapa Datuk Seri fikir (Zaid) sangat pedas sekarang? Adakah dia rasa telah dikhianati Datuk Seri?

DSAI: (Ketika) dia sertai (PKR), kami beri dia ruang dalam biro politik, dia bertanding dalam pilihan raya kecil (Hulu Selangor), bertentangan dengan (nasihat) daripada seluruh cabang dan daripada (PKR) negeri, daripada menteri besar…
Dia merajuk, dia mahu (bertanding), dan kata berilah dia peluang, blah blah blas, setiap malam di rumah dia merayu, jadi saya fikir, OK, beri dia peluang. Dia kalah (dalam pilihan raya kecil Hulu Selangor).

Malaysiakini: Jadi ia bukanlah tentang pemilihan parti?

DSAI: (Ada pergeseran) sebelum daripada itu lagi.
Malaysiakini: Adakah Datuk Seri rasa beliau ambil alih parti KITA kerana pendirian peribadi terhadap Datuk Seri?

DSAI: Itu tidak penting. Kita telah berdepan dengan perkara lebih besar. Tapi, untuk (Zaid) bercakap tentang moral, saya ucapkan selamat berjaya kepada dia.

May 24, 2011

PATUTLAH NAJIB BUAT TAK KISAH.... OTAK ANWAR TERCABUT SKRU RUPA-RUPANYA

Tidak hairanlah mengapa Najib Abdul Razak tidak pernah memberikan sebarang respons kepada Anwar Ibrahim sekalipun Anwar Ibrahim terus melolong-lolong bagaikan pelesit hilang tuan. Rupa-rupanya Anwar Ibrahim sudah 'TIDAK MUMAYIZ' walaupun usianya telah lebih 63 tahun. Atau dengan kata lain, 'MUMAYIZ'nya telah diangkat.

Menurut Shazryl Eskay yang menyebabkan Utusan Malaysia laku hari ini, Anwar Ibrahim merupakan makhluk yang tidak cukup akal dan kurang waras. Dalam bahasa halusnya, emosi kurang stabil. Dan keadaan itu menyebabkan Anwar mudah marah, agendanya berubah dan sedang dipergunakan serta dimanipulasikan oleh pihak-pihak tertentu.

Pada setiap ketika, Anwar Ibrahim seringkali mengaitkan Najib Abdul Razak dengan semua masalah yang menimpanya. Sehinggakan masalahnya di Thailand juga dikaitkan dengan Najib Abdul Razak juga. Dalam situasi terbaru, tersepit dengan persoalan tentang jam tangan Omega dan pembabitannya dalam video lucah yang tidak dapat dijawab, Anwar Ibrahim melepaskan geram dengan mengatakan dia tidak akan membiarkan Najib Abdul Razak dengan mudah.

Sekaligus fi'il yang ditunjukkan oleh Anwar Ibrahim memang kena sangatlah dengan apa yang didedahkan oleh Shazryl Eskay. Jadi, tidak menghairankanlah apabila Najib tidak pernah peduli dengan apa yang dikatakan oleh Anwar Ibrahim, sebab Najib sebagai Perdana Menteri tentu telah diberi nasihat oleh para penasihatnya yang Anwar tidak waras. Tidak guna melayan orang tidak waras kerana orang tidak waras ini akan bising dengan apa cara sekalipun.

Tambah-tambah lagi kalau dia tidak dapat jawatan yang diidam-idamkan. Mulalah meroyan macam anjing sakit gigi... melalak sana, melolong sini. Nak bagi sedap lagi, panggil pula anjing-anjing yang lain untuk turut sama melolong serata lorong, serata jalan... konon-kononnya bila dah ramai melolong, betul sangatlah dengan apa yang dilolongkannya walaupun semua orang tahu, anjing kalau melolong terutama pada tengah malam, itu tandanya anjing tu nak makan penyepak!

HARGA PETROL RON95 NAIK TENGAH MALAM INI???




harga petrol malaysia...

SATU FAKTA!! (KLIK)

Jeff Oii Letak Jawatan?

Hari ni, gua cabar Ketua Menteri Penang Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP untuk pecat dan kenakan tindakan tegas kepada Jeff Oii. Ini bagi membuktikan yang Ketua Menteri Penang tu hormat pada agama Islam yang jadi agama rasmi negara.

Dalam isu kristian yang menggemparkan negara hari tu, Lim Guan Eng dan DAP bukan main lagi hentam Utusan yang dikatakan mainkan sentimen agama.

Sekarang ni terbukti yang pemimpin DAP sendiri berpolitik sambil menunjukkan kebencian terhadap agama Islam di dalam negara.

Sebelum ni, Lim Guan Eng kata DAP mengiktiraf Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan hormat terhadap perlembagaan yang menetapkannya. Kalau betul lah macam yang dia kata tu, Lim Guan Eng patut buktikan dengan buang Jeff Oii dari DAP.

Jeff Oii hari ni didapati bersalah dalam satu kes saman fitnah menghina Islam. Ahli Parlimen Jelutong tu diarahkan membayar sebanya RM150,000 kepada bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Mohd Razali Abdullah yang dituduhnya "EKSTREMIS ISLAM".


So, kalau Guan Eng tak pecat Jeff Oii dari DAP, ini membuktikan Lim Guan Eng setuju dengan tindakan pemimpin DAP tu menghina Islam.

Dan kalau Jeff Oii masih dikekalkan dalam struktur pentadbiran DAP Penang, ini menunjukkan DAP memang sebuah parti yang ANTI ISLAM.

Gua juga desak Jeff Oii letak semua jawatan dia sebagai Ahli Parlimen di Jelutong. Malaysia tak perlukan sorang Ahli Parlimen yang tak tau nak hormat pada rakyat yang beragama Islam yang merupakan majoriti dalam negara.

Adakah kita sebagai umat Islam mampu terima seorang Ahli Parlimen Kapir yang menuduh kumpulan jemaah Islam sebagai pelampau agama? Gua rasa, ini membuktikan yang kapir DAP sudah melampau dan memusuhi Islam dalam negara!

FUYYOOO... DALAM STADIUM ADA MASJID!!!


bila stadium baru di kelantan sedang dalam pembinaan, tiga orang individu penting dalam projek tersebut sangat teruja. setiap pagi husam, ariffahmi dan nik aziz akan ke stadium yang sudah hampir siap pembinaannya. mereka suka menikmati suasana pagi di atas puncak bumbung astaka sambil sama2 bersarapan.

husam: nasik kerabu, nasik kerabu, nasik kerabu!! bengong la bini ambo nih tiap-tiap pagi masok nasik kerabu! bosam la... kalo dio bagi bekal nasik kerabu lagi esok ambo dop caro doh, ambo nok terjun dari atas bumbung nih!!

ariffahmi: srupo la dengan bini ambo... tiap2 pagi bui bekal kek!! mentang2 la kek hok orang bagi 'sedekoh' aritu tok habis2 lagi! kalo esok dio bungkus bekal kek lagi ambo pom ikut terjun dengan demo jugop laa!!

nik aziz: laaillahhh!! ambo pom pulut dengan ikan kering lagi... kalo lagu ni lagi la esok, gamoknyo ambo tak dop pilihe jugop la... you jump, i jump!!

keesokkan paginya mereka bertiga ditemui mati terbunuh di dalam kawasan stadium kerana terjun dari bumbung astaka. di tangan masing2 masih tergenggam erat bungkusan nasik kerabu, kek dan pulut ikan masin. seorang wartawan datang menemuramah isteri ketiga2 mangsa yang masih teresak-esak dalam kesedihan...

isteri husam: ambo tok tau dio tok suko make nasik kerabu tiap2 pagi... kalo ambo tau gerenti ambo buat steak ko, ciken cop ko bergilir2!!

isteri ariffahmi: kek kat rumoh tu banyok lagi takdop sapo nok make... jadi ambo bungkus la ko dio tiap2 pagi... dop seko plop dio doh naik muok doh make kek tuuu!!

isteri nik aziz: ambo tok tau la bakpo dio terjun jugop... pasal tiap2 pagi dio masok sarape pagi dio sendiri!!

1 DNA DI BAJU , SENYAP , TAPI 1 DNA DI DUBUR , BISING !!!! KEH KEH KEH KEH !!!!

Pasukan penyiasat menemui DNA bekas Pengarah Urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn pada baju yang dipakai pekerja hotel di Manhattan yang dilaporkan cuba dirogolnya.


Associated Press yang memetik dua orang sumber berkata, selepas ujian dijalankan, DNA yang ditemui pada baju berkenaan adalah sepadan dengan sampel DNA Strauss-Kahn.

Pemimpin IMF itu meletakkan jawatan selepas dia ditahan kerana melakukan serangan seksual ke atas pekerja hotel tersebut baru-baru ini. - AP

Penghuni Gua : DNA Kahn hanya dijumpai pada baju pekerja hotel yang nak dirogolnya sahaja. Ada hamba Allah tu, DNA ( DNA air mani pulak tu ) di jumpai di dalam jubor Saiful.

2. DNA Kahn jumpa di baju pun kantoi di lokap polis dan tak bising pun dia. Tak bising pun nak kata itu ini konspirasi. Di Malaysia ini, jumpa DNA air mani dalam dubur mangsa pun habis dok seret orang itu ini dok konspirasinya.

3. Nak gelak pulak bila ramai juga peminum kencing lelaki ini boleh percaya pulak cakapnya berbanding bukti saintifik / DNA. Kelebihan yang Allah berikan , tak nak digunakan. Minta rahmat. Allah beri rahmat dengan cara ujudkan DNA tak mahu gunakan. Tak ke menghina anugerah Allah ini? Tapi apa nak buat, dah minum air kencing lelaki y dalam kuantiti yang terlalu banyak. Itulah jadinya.

Nota : Lepas ini dicadangkan , anak-anak ahli dan pemimpin PKR dan PAS juga tak perlulah belajar sains atau forensik. Buat membazir aje. Tak Islam kata mereka , mana boleh percaya. Itu kata mereka lah !!!! Tak gitu !!!!

Video Gobalakrishnan Berceramah Hentam Lumat Anwar Ibrahim & Azmin Ali - Saksikan !!!

Lawak Keluarga Al Juburi Peliwat

Arak Di Malaysia Rangking 10

Malaysia Ranking ke 10 dunia paling banyak minum arak .. haha .. Bujang Senang tidak terkejut sekali kerana ini kilang arak terbesar di negeri Selangor yang ditadbir Pakatan Rakyat masih lagi berdiri megah . Ditambah lagi lawatan sambil berlajar Ahli Parlimen PAS Khalid Samad dulu ke sana merupakan sokongan kuat PAS kepada industri arak .haha...


Janji PAS mahu tutup kilang arak semasa kempen pilihanraya dulu ..kini hanya tinggal janji saja. Memang pembohong besar betul puak-puak barua DAP ini .


Malah lebih teruk Exco DAP Ronnie Liu lagi hebat mengarahkan botol-botol arak yang dirampas oleh PBT yang menyalahi peraturan jualan dipulangkan semula kepada tauke kedai .


Sewajarnya Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengucapkan tahniah juga kepada Khalid Samad, Ronnie Liu dan DAP Selangor di atas kejayaan rangking arak dunia ini yang baru dikeluarkan ini .


Jika tak kerana ketegasan Ronnie Liu dan peraturan baru ala Khalid Gagap untuk mengawal penjualan arak di Selangor , tidak mungkin ia dapat dijual sebegini banyak sekali selepas 3 tahun Pakatan memerintah .


Di samping itu juga industri rumah urut , karaoke , pub semakin bertambah di negeri ini juga turut menyumbang kepada jualan tinggi arak . Pertambahan ramai China Doll , Filipina Doll, Thai Doll, Indon Doll yang mencari rezeki haram di negeri ini juga membantu kerana tanpa arak mana boleh layan customer bro ....


Kejayaan ini benar-benar diluar jangkaan rakyat .. PAS FOR ALL ..TAKEBEER !



KUALA LUMPUR: Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) telah meletakkan Malaysia di tempat ke sepuluh di dalam senarai pengambilan alkohol terbanyak dunia.Statistik yang dikeluarkan pertubuhan tersebut menunjukan rakyat Malaysia membelanjakan lebih dari RM1.5 bilion untuk minuman beralkohol dengan purata tujuh liter per kapita.



Pengambilan minuman bir di Malaysia pula adalah sebanyak 11 liter per kapita.


Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Heng Seai Kie berkata, masalah pengambilan alkohol di negara ini adalah di tahap serius.


"Minuman keras bukan sahaja menyebabkan pelbagai masalah kesihatan malah mnyumbang kepada kenaikan jumlah kemalangan," katanya

Tazkirah Pagi: Hayatilah

Salsilah Anwar Al Juburi Tidak Pernah Diperkatakan

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.


Keluarga Rosak


Buku pertama yang mendedahkan serba sedikit berkenaan latar belakang keluarga Anwar adalah buku ’50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM”

“Anwar dari keluarga yang rosak. Bapanya, Ibrahim Abd. Rahman mengambil orang gajinya sebagai isteri menyebabkan ibu Anwar Hajah Che Yan hidup tertekan dan mengidap lumpuh.

“Mokhtar, adik Anwar pula penagih dadah. Keluarga yang tidak begitu senang dulu sekarang menjadi kaya raya bila Anwar menjadi Menteri Kewangan”,

“Banyak masa Mokhtar dihabiskan di Indonesia kerana masalah perbadi yang dihadapinya. Masalah tersebut boleh menjejaskan reputasi Anwar sebagai ‘politician’ Malaysia serta imej ‘Pak Sheikh’nya.

“Kerana itu Anwar seboleh mungkin cuba ‘menyembunyikan’ kekanda sulungnya itu. Untuk rekod, kekanda sulungnya ini tidak berkahwin semasa hayatnya.

Seorang lagi adik perempuan Anwar (yang kurang dikenali) telah berkahwin dengan seorang bekas polis pengawal peribadi Anwar yang bersara pada era reformasi 1998, juga bernama Mokhtar.

Mokhtar, adik ipar Anwar ini, bertindak sebagai kakitangan pengiring Anwar, tugas sama ketika dia dalam perkhidmatan polis.

Barangkali kerana latar belakang keluarganya yang sebegini, maka Anwar mengambil keputusan untuk menyembunyikan salasilah keluarganya dan memperbesarkan mengenai ‘kehebatan’nya sebagai pemimpin.

Tetapi dalam konteks Melayu-Islam, walau sehebat mana pun seseorang itu, tetap kembali kepada persoalan asas. Siapa dia itu ? Siapa ibu bapanya ? Bagaimana susur galur keturunannya ?

DAP Letak Calon Melayu PRU 13

Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mendakwa DAP merancang meletakkan calon Melayu bertanding di beberapa negeri dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang. Katanya, DAP sedang mengenalpasti orang Melayu yang sesuai untuk dijadikan calon bagi bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) terutama di Perak, Melaka dan Negeri Sembilan.

"Mereka telah mencari jalan supaya calon-colon (orang Melayu) itu dapat diterima oleh pengundi." Ahmad Zahid, yang juga menteri pertahanan, berkata DAP merancang meletakkan calon orang Melayu di Perak untuk menguasai negeri itu dengan menteri besarnya terdiri daripada calon DAP.

"Ini kerana perlembagaan negeri Perak tidak mengizinkan orang bukan Melayu menjadi menteri besar, oleh itu DAP merancang meletakkan calon Melayu bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri supaya akhirnya menteri besar itu dari DAP," katanya. Beliau berkata di negeri lain, parti pembangkang itu merancang meletakkan calon Melayu di kawasan yang majoriti pengundi Melayu dan Barisan Nasional (BN) meletakkan calon bukan Melayu. Katanya strategi terancang itu tidak mustahil untuk dilakukan kerana DAP telah memulakan blog dalam bahasa Melayu berbanding selama ini hanya menggunakan bahasa Inggeris dan Mandarin untuk menyampaikan maklumat kepada orang ramai.

"Kita menghidu rancangan DAP ini tanpa disedari oleh PAS dan PKR (Parti Keadilan Rakyat), Sebab itu saya ingin mengingatkan PAS dan PKR jangan jadi kuda tunggangan kepada DAP," katanya. Ahmad Zahid mengingatkan Umno dan parti komponen BN yang lain, supaya berhati-hati dengan taktik secara berstruktur dan sistematik yang dilakukan oleh DAP itu.

"Kita jangan berada dalam zon yang selesa dengan tindakan yang dilakukan DAP, saya ingatkan orang Melayu jangan jadi tali barut kepada DAP, sama ada mereka menjadi calon secara langsung atau rakan yang bersekongkol di bawah pakatan rakyat," katanya. BERNAMA.

Fitnah Lagi - Tian Chua Jadi Mangsa Seterusnya

"Datuk Seri nampak panas..." Itu reaksi wartawan Malaysiakini setelah mendapat respons berang dari Anwar Ibrahim berkenaan soalan mengenai Video Seks dan hubungan dengan Datuk Eskay. Kelihatan Anwar kini sudah tidak merestui Malaysiakini yang dilihat sebuah media yang dilihat lebih terjerumus ke arah Pro Pembangkang sebagai salah 1 media platform untuk membina kubu kekuatan politik beliau. Anwar sangat sensitif apabila ada soalan yang berunsurkan seks, waimah untuk mennghina ataupun mempertahankan beliau. Bagi beliau, tiada istilah soalan bagi Video Seks mahupun Kes Liwat ke atas beliau.

Ianya hanya penjelasan. Beliau hanya menjelaskan apa yang berlaku dan diharamkan untuk menyatakan sebarang soalan. Begitu? Paddy Kutty Al Juburi bak kata Calon Timbalan Presiden PAS, Mohamed Sabu. 1 lagi persoalan yang timbul semalam setelah mahkamah memutuskan rayuan Tian Chua mengenai tindakan beliau menggigit telinga seorang polis telah ditolak oleh Mahkaman. Maka kes ini diteruskan. Persoalannya, apakah status Tian Chua sebagai Ahli Parlimen? Emmm... Kelakar.. Siapa yang anjing sebenarnya? Tian Chua ke, Polis? Gigit manja dengan Anwar lah Tian Chua.

May 23, 2011

E-Klusif: Anwar Memang Peliwat (JOM TONTON)

Bekas ABIM lancarkan Perang Kepada Anwar Ibrahim ?



Ustaz Ismail Mina bertelingkah dengan Anwar Ibrahim berkaitan dengan pluralisme agama. Ruang yang wujud di antara wacana tersebut telah memberikan peluang kepada penulis untuk berjumpa dengan ustaz Ismail Mina.Kata bekas teman baik Anwar sejak dari ABIM itu, beliau terpaksa menolak Anwar bukan kerana namanya Anwar, tetapi ideologi Pluralisme Agama bawaannya boleh merosakkan akidah umat Islam di negara ini (baca lanjut sini).

Bukan Melayu Jadi Perdana Menteri?

Bolehkah bukan Melayu menjadi Perdana Menteri Malaysia?


Ketika menelusuri beberapa blog tadi, terjumpa Demang dengan tajuk di atas.

Demang puji blogger tersebut yang mengemukakan petikan-petikan dalam Perlembagaan Persekutuan bagi menyokong hujah bahawa orang bukan Melayu tidak boleh menjadi PM.

Namun bagi Demang sebaliknya. Mengambil contoh Singapura, bagaimanakah bukan Melayu boleh menjadi ketua seterusnya menguasai politik di pulau itu?

Ya, ada banyak cara dan muslihat bagi menguasai sesuatu kawasan, pulau, hatta sebuah semenanjung sekalipun. Orang yang sering melihat permainan silap mata bukan bermakna tidak boleh ditipu lagi oleh pemain silap mata.

Justeru jangan terlalu yakin yang perlembagaan kita ini tidak boleh dimanipulasi kerana dalam politik memang ramai ahli silap mata profesional yang boleh melakukannya dengan cara-cara yang kita tidak terfikirkan.

Bloger tersebut juga mengambil contoh politik di Perak selepas PRU-12. Bagi Demang peristiwa di Perak adalah sesuatu yang boleh dianggap 'nasib baik' kerana sultan bertindak cepat.

Memang Nizar yang jadi MB tetapi dalam formula demokrasi, undian terbayak yang dikira apabila membuat sesuatu keputusan.

Cuba buka kembali fakta dan statistik pilihanraya lalu. Berapa orang YB PAS, berapa orang YB Melayu PKR dan berapa orang YB bukan Melayu ketika Nizar jadi MB?

Masih ingat, sudah lupa, atau memang tidak pasti?


Cuba ingat kembali apakah isu-isu yang timbul semasa Nizar menjadi MB Perak. Mungkin anda fikir itu semua permainan politik UMNO namun pernahkah Nizar menafikan isu pemberian tanah dan sebagainya itu?

Berbalik pada persoalan awal tadi, bolehkah orang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Demang kata: pintu kemungkinan belum tertutup. Tambahan pula orang Melayu sudah ramai yang tidak peduli sangat tentang itu.

Alah... Singapura ‘kan maju?


Read more: http://waadat.blogspot.com/2011/05/bukan-melayu-jadi-pm.html#ixzz1NAmeyeYz

Dirasionalisasi - RON 95



1) RON95 adalah minyak yang diguna oleh rakyat berpendapatan sederhana.

2) Impak kenaikan harga tidak dapat dibendung jika RON95 dinaikkan. Sejauh mana penguatkuasaan terhadap kenaikan harga barang?

3) Kenaikan RON95 akan dijadikan modal untuk perhimpunan "Anger Day" seperti yang berlaku di Mesir. Pembangkang akan mengambil kesempatan yang sama untuk bandwagoning isu-isu lain dalam Bersih 2.

4) Usaha perlu dibuat untuk menyekat ketirisan subsidi yang berlaku sekarang berbanding meletakkan beban tersebut di tangan pengguna.

5) Sejauh mana persepsi rakyat mampu diubah jika RON95 tetap juga mahu dinaikkan, sukar lagi untuk mengembalikan kepercayaan pada BN. Sebelum pisang berbuah dua kali, sesuatu yang hendak dibuat perlu difikir dengan jauh kesan jangka panjangnya.

Edisi Hangat: Pembohongan Al Juburi Terbongkar



Lampiran Surat Yang Telah Diterjemah ke Bahasa Melayu

June 18, 2007
Carl Gershman
President, National Endowment for Democracy
1025 F Street NW, Suite 800
Washington DC 20004
Tuan,

Terima kasih di atas jemputan untuk mengambil bahagian sempena Upacara Peringatan Ucapan Westminster di Perspustakaan Kongress. Tahniah di atas kejayaan mengumpulkan panel pakar yang terkemuka dan menganjurkan satu majlis jemputan yang menarik sokongan daripada beberapa penggubal undang-undang terkemuka Kongres dan Senat.
Majlis ini berlangsung tepat dengan waktunya, apabila wacana agenda pro demokrasi amat memerlukan seberapa banyak sokongan yang mampu diberikan. Saya menyanjung penuh pencapaian tuan di NED serta dedikasi yang ditunjukkan terhadap tugas penting ini, dan saya sentiasa mengharapkan supaya kerjasama kita diteruskan.

Saya ingin mengulangi betapa pentingnya sokongan NED terhadap cadangan menubuhkan Pusat Integriti Pilihan Raya Malaysia (MCIE) bagi membawa masuk satu pasukan pemerhati pilihan raya antarabangsa ke Malaysia.

Daripada apa yang dapat dilihat Malaysia kini sampai ke persimpangan di mana seluruh rakyat telah melahirkan keinginan untuk dilakukan reformasi. Bagaimana pun, hasrat ini menghadapi tentangan daripada ahli politik yang akan melakukan apa saja untuk melemahkan keyakinan terhadap kedaulatan undang-undang bagi meneruskan status quo yang tidak popular dan tidak adil.
Pusat MCIE ini akan memainkan peranan utama dalam memudahkan peralihan kepada sistem berkenaan selain memastikan kemunculan ruang demokratik yang adil di Malaysia.

Dengan pilihan raya umum dijangka berlangsung dalam hanya beberapa bulan lagi, bantuan pilihan raya amat kritikal dan perlu disegerakan. Mengambil iktibar daripada pilihan raya yang diadakan pada akhir April, di mana terdapat bukti-bukti penting berhubung amalan penipuan yang sengaja diketepikan oleh jawatankuasa Pilihan Raya, kita perlu menubuhkan insititusi-institusi yang akan membekalkan penyeliaan dan kebertanggungjawaban kepada proses pilihan raya.

MCEI merupakan satu langkah perlu ke arah ini dan saya menggesa tuan menimbangkan impak positif kepada NED menerusi sokongan mampat bagi mempertingkatkan ruang demokratik di negara saya.
Terima kasih di atas perhatian tuan terhadap perkara ini dan jangan teragak-agak untuk menghubungi saya sekiranya ada kemusykilan.

Yang Ikhlas,

Anwar Ibrahim

KERAJAN DAP PULAU PINANG PENIPU

GEMPAR ! 5 SOALAN PANAS ESKAY KEPADA ANWAR SUDAH TERJAWAP !


ADAKAH INI JAWAPAN KEPADA 5 SOALAN ESKAY KEPADA ANWAR MENGENAI KEGIATANNYA DI THAILAND ?
KUALA LUMPUR: A leaked confidential US embassy cable from 2006 has revealed the extent of influence wielded by businessman Shazryl Eskay Abdullah in dealing with Thai Malay separatists who are still involved in a war with the Thai government.

Eskay, who was then the honorary Thai consul in Langkawi, had shared his indepth knowledge of the separatist movement and their activities with the US embassy high-ranking officers in a meeting on Feb 5, 2006.

Details of the meeting were sent in a confidential cable by political counsellor Mark D Clark to the US State Department in Washington.
Details of the cable were leaked by WikiLeaks to popular blogger Raja Petra Kamarudin who had published the leaked cable in his Malaysia Today website today.

Clark, in the cable, had revealed some of Eskay’s insight and knowledge of the separatist movement and their acts, including:
the use of Malaysia as a safe haven;
the role played by older generation insurgency leaders in providing support to the younger leaders;
identifying one veteran insurgent as actively ordering attacks;
the insurgents receiving financial assistance via Singapore from unknown sources;
younger generation separatists entering Malaysia, particularly when the situation became “too hot”; and
young insurgents given jobs at Thai restaurants and on rubber estates.
Clark noted that Eskay’s information on the insurgents were the most detailed the US team had received.

“Eskay credibly appeared to have contacts with a large pool of old guard leaders, insurgents, and sympathisers from Thailand’s Malay south.

“His views on the insurgency were the most detailed we heard during five days of travel in northern Malaysia and tracked well in many respects with information and opinions from others,” Clark said in the cable.

The cable added that Eskay had described his significant “mediator” role in the 2005-2006 dialogue with Thai Malay insurgents and his frequent interaction with separatists on both sides of the border.

“Eskay said he carried out his work on the Thai insurgency largely independent of the Thai and Malaysian governments, and maintained direct links with most known Malay separatist leaders resident in Malaysia.

“To bolster his credentials, he showed video footage he had recorded of various meetings with men he described as elder separatist leaders and younger operators,” added Clark’s cable.

Clark, however, warned that Eskay’s belief in the usefulness of engaging the old guard contradicted the opinion of Malaysian politicians, officials and police who generally dismissed the old-timers as irrelevant.

He also said that several Malaysians volunteered they were suspicious of Eskay’s contacts with Malay separatists and alleged Eskay had been involved in controversial business deals in the past.

Clark also pointed out in his cable that the identity of Eskay is protected throughout.

The old guard

The cable said that Eskay had informed the US officials that most of the older generation ofMalay separatist leaders lived in Malaysia with the Malaysian government’s knowledge and acquiescence.

“Eskay confirmed that younger generation separatists, including those involved in recent attacks in southern Thailand, frequently entered Malaysia, particularly when the situation became ‘too hot’ and they required safe haven,” the cable said, adding that the Malaysian government was not always aware of the identity and travel of younger separatists.

The cable said that the older leaders, with well-established networks in Malaysia, constituted the support service for the insurgents, providing shelter and transportat, and arranging jobs, including in Thai restaurants and on rubber estates.

Clark also said that Eskay named one veteran insurgent, Abdullah Idris, the vice-president of National Revolutionary Front, as responsible for ordering some of the ongoing attacks in southern Thailand.

However, Eskay believed that the Malay separatists accounted for only 30% of attacks in the south with Thai army, policy and intelligence agency factions, along with criminal gangs, responsible for the balance.

“Eskay relayed that many insurgent leaders believed deposed Prime Minister Thaksin (Shinawatra) and Thai Rak Thai party adviser General Chavalit (Yongchaiyudh) were funding much of the recent violence.”

The cable also said that Eskay admitted arranging meetings between Malaysian intelligence and various insurgents operating in Thailand, meetings which included an understanding of safe passage within Malaysia.

However, he had said that even on Malaysian soil, Thai Malay militants did not feel safe from possible assassination or kidnapping.
“On at least one occasion, a Thai bounty hunter had bribed local Malaysian police to abduct a separatist who was in Malaysia.

“Eskay had intervened to release the target, whom the Malaysian police officer had locked in the trunk of his police car,” added the cable.

Foreign funding and international links

The cable also noted that Eskay had revealed that some insurgents received funds from a bank in Singapore, which passed through money changers in the border town of Padang Besar, in Perlis.

Eskay had also informed the US officials that he saw no evidence the Malay separatists had linked up with external terrorist groups such as Al-Qaeda or Jemaah Islamiyah.

“Eskay did not know the origin of the funds… though there was in his view a clear potential for a link-up with terrorist groups,” said the cable.

Eskay commented that Malaysian intelligence did not pay adequate attention to this risk and he encouraged the US to keep a close watch on developments.

The US officials’ meeting with Eskay took place just days before a visit to Thailand by the then Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi to offer a Malaysian “facilitator” role for future informal talks between Malay separatists and Thai government intelligence.

Eskay, however, felt that the Malaysian mediation role would not make progress.

“Instead, Eskay anticipated continued violence,” said the US cable, which also stated that Eskay had shared with the US officials a 12-page “confidential” paper on the insurgency and Thai Malay views, resulting from his interviews with numerous separatist leaders.

More than 4,500 people, both Muslims and Buddhists, have died since shadowy insurgents launched an uprising in Thailand’s southernmost region bordering Malaysia in early 2004.

The three southern provinces have been under emergency rule since 2005, giving the military broad powers of arrest.

Eskay is back in the news again in March this year after releasing a sex video which he claimed showed Opposition Leader Anwar Ibrahim having sex with a Chinese prostitute.

Anwar has denied it was him in the video but Eskay is adamant that he is right, claiming that he was in the video together with Anwar.

Hangat: Ibarat Telur Dihujung Tanduk

Oleh Gerakan Anti DAP – Melihat senario semasa yang semakin tidak berpihak kepadanya, Anwar Ibrahim kini kian terdesak. Segala perancangan yang diatur semata-mata untuk melanjutkan nyawa politiknya semua tidak menjadi.

Usaha melengah-lengahkan perbicaraan kes liwatnya, mengarahkan AMK merusuh dan membuat huru-hara di masjid dan mahkamah dan yang terbaru membuat laporan kononnya keretanya disabotaj rupa-rupanya memakan dirinya semula.

Anwar tidak tahu bahawa perancangan Allah SWT adalah melebihi segala-galanya.
Jadi, apakah langkah Anwar seterusnya?
Aku yakin kepala Anwar kini semakin berserabut. Bayangan Sungai Buloh pun kian melambai-lambainya andai kes bela dirinya nanti pada 6 – 30 Jun ini terus buntu. Itu belum lagi membicarakan tentang kes video seksnya pula.

Aku juga yakin dalam minda Anwar sekarang mesti tengah memikirkan apakah strategi yg akan digunapakainya bagi menyelamatkan survival politiknya. Tidak mungkin Anwar akan merelakan saja dirinya dipenjarakan tanpa menyediakan ‘buah tangan’ darinya.
Bagi aku, cuma ada dua saja kemungkinan yang bakal berlaku sekiranya Anwar sah didapati bersalah meliwat Saiful Bukhari.

Pertama : Anwar akan lari meninggalkan negara ini memohon suaka politik ke negara-negara yang bersimpati dengan nasibnya. Berkemungkinan besar Amerika Syarikat menjadi pilihannya memandangkan dia mempunyai ramai ‘rakan baik’ di sana.

Sebagai pelarian politik, dia dijangka mengatur strategi dari jauh menggunakan pencacai-pencacainya untuk menghuru-harakan negara ini. Dia boleh mencontohi cara yang dilakukan oleh bekas Perdana Menteri Thailand, Thaksin Shinawatra yang lari ke luar negara dan selepas itu merancang huru-hara di negaranya (ingat kumpulan Baju Merah).

Kedua : Anwar akan merelakan dirinya disumbatkan ke Penjara Sungai Buloh. Tapi dia dijangka tidak akan duduk diam. Seperti zaman Reformasi 1998 dulu, Anwar akan merangka strategi dari dalam penjara untuk dilaksanakan oleh penjilat-penjilatnya. Mereka akan diarahkan untuk mencetuskan suasana tidak aman di negara ini dengan alasan menuntut keadilan bagi dirinya.
Pada pendapat aku, Anwar akan menggunakan strategi pertama. Dia mungkin merasakan adalah lebih baik lari ke luar negara daripada masuk penjara.

Faktor umur menjadi alasannya. Andai kata umurnya panjang selepas dibebaskan, Anwar tidak mungkin lagi dapat bergiat cergas dalam politik akibat umurnya yang telah lanjut. Auranya juga sebagai pemimpin pembangkang diramal tidak lagi dapat menarik minat rakyat. Akhirnya dia terpaksa bersara dan menunggu masa dijemput Tuhan.

Apa saja langkah yg difikirkan Anwar sekarang, karier politiknya bolehlah dianggap sudah berada dipenghujungnya. Tiada lagi talian hayat. Hidup ini ibarat roda. Ada masa di atas, ada masa di bawah. Tapi kini Anwar berada di bawah dan tidak mungkin akan bangkit kembali.

Rahimi Dedah Dokumen Rahsia Anwar !

“Kita akan dedah (dokumen-dokumen ini dengan) lebih detail lepas ini..”, kata Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika diwawancara AIDC Production di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Muhamad Rahimi dalam Utusan Malaysia, 12 Februari lalu menyebut beliau mempunyai bukti kukuh berhubung dakwaan terhadap hubungan bekas majikannya itu dengan Amerika Syarikat (AS) khususnya pertubuhan-pertubuhan Yahudi.

Dalam ceramahnya di Kampung Jalan Kebun, Shah Alam, Rahimi, sebelum ini mencabar Anwar mendedahkan sumber kewangan yang diperolehinya untuk mengendalikan sebuah pejabat di Washington DC yang didakwa menelan kos operasi kira-kira RM6 juta (AS$2 juta) setahun.
Dakwanya, jumlah kos operasi pejabat itu yang didaftarkan dengan nama Anwar Ibrahim Consulting Associate (AICA) adalah besar dan tidak mungkin mampu dibiaya oleh Anwar yang hanya berjawatan ahli Parlimen dan Ketua Pembangkang Dewan Rakyat.

Ketika ditemui krew kami, Rahimi menunjukkan sekurang-kurangnya 14 fail dokumen yang telah disusun atur. Setiap fail dokumen itu sekurang-kurang mengandungi 50 hingga 200 muka surat.
Dokumen National Endowment for Democracy (NED)
“(Dokumen) ini adalah kegiatan Anwar di National Endowment for Democracy (NED). NED ni yang kita tahu, memang di belakangnya adalah Yahudi”, kata Rahimi sambil membelek-belekkan dokuman fail bertajuk ‘Anwar dan NED’ kepada kami.

Menurut penulis buku, Hernando Calvo Ospina, NED ditubuhkan dalam kongres Amerika Syarikat (AS) pada tahun 1983 sebagai menggantikan peranan rahsia CIA untuk ‘mengambil alih’ sesebuah negara dalam pilihanraya umum seperti yang berlaku di Haiti.
Dalam pilihanraya umum Haiti pada tahun 1990, NED telah membelanjakan $36 juta untuk menyokong calon pilihan mereka, Marc Bazin, seorang tokoh politik pro-Yahudi yang pernah bekerja sebagai pegawai bank Dunia. Klik di sini
Anwar, semasa menetap di AS pada tahun 2005-2007 pernah bekerja dengan Bank Dunia sebagai Konsultan Institut Bank Dunia, semasa Paul Wolfowitz, seorang zionis yang menjadi Presiden institut itu.
NED Board - Dari kiri, Anwar Ibrahim (Panelis), Tom Donahue (Naib Pengerusi NED), Judy Shelton (Ahli lembaga Pengarah NED) , Senator US, Bill Brock (bekas Pengerusi NED ), Lorne Craner (Presiden IRI /Yahudi), Zainab Bangura, (Panelis) , Robert Miller (Bendahari NED), Jean Bethke Elshtain (Setiausaha NED /Yahudi),Ellie Larson (Pengarah Eksekutif Solidarity Center) , John Earl Haynes (Perpustakaan Kongres Amerika, Bahagian Manuskrip), Carl Gershman (Presiden NED/Yahudi) , Howard Wolpe (ahli lembaga Pengarah NED / Yahudi) ,Tom Daschle Ahli Lembaga Pengarah NDI/Yahudi) , Gregory Meeks (ahli Lembaga Pengarah NED) , Ken Wollack (Presiden NDI/Yahudi) , John Sullivan (Pengarah Eksekutif CIPE) dan Donald Payne (bekas Ahli Lembaga Pengarah NED)

Dalam masa yang sama, Anwar turut dilantik sebagai panel pemikir NED, sebuah institusi ‘demokrasi’ yang didominasikan oleh Yahudi.

Dokumen Foundation For The Future

“Ini (pula dokumen) Foundation For The Future yang kita ada..dan banyak lagi yang kita akan dedahkan”, kata Rahimi sambil menunjukkan fail tersebut.
“Dokumen ini adalah ketika Anwar menjadi chairman Foundation For The Future..dan kalau kita tengok dalam list ini, ada nama Shaha Riza yang kita tahu Shaha Riza ini (adalah) girlfriend kepada Paul Wolfowitz ketika itu.

“Ini membuktikan hubungan Anwar dengan Wolfowitz”, katanya.
Walaupun Anwar pernah menafikan Foundation For The Future sebuah organisasi yang dipengerusikannya mempunyai kaitan dengan agenda AS [klik di sini], namun Jabatan Negara AS membuktikan sebaliknya.

Jurucakap dari Jabatan Negara AS pada 2 Februari 2006 mengeluarkan kenyataan bahawa pelantikan Anwar Ibrahim sebagai Ahli Lembaga Pengarah Foundation For The Future dibuat oleh pihak mereka.
Penglibatan Anwar dalam yayasan itu menjadi satu isu di Malaysia, sekitar Mei 2007, apabila Utusan Malaysia mendedahkan Anwar turut terlibat dalam menyelamatkan imej mentornya, Paul Wolfowitz, ketika itu Presiden Bank Dunia dengan menghantar surat untuk memindahkan teman wanita zionis itu, Shaha Riza ke Foundation For The Future.

“David Corn dalam blognya yang tersiar di laman web The Nation itu menyatakan bahawa pada 1 Oktober lalu, Anwar telah menulis kepada seorang pembantu kanan Wolfowitz di Bank Dunia, Robin Cleveland meminta supaya dipindahkan Shaha dari Jabatan Negara kepada Foundation for the Future”,

Bukti penglibatan Anwar dalam bentuk surat didokumenkan dalam laporan penyiasatan Bank Dunia bertajuk “Ethics Committee Case No 2 and President Papers”.
Pada Julai 2010, sebuah yayasan, The Government Accountability Project (GAP) yang berpengkalan di Washington DC telah mengeluar satu laporan terperinci mengenai penglibatan Anwar Ibrahim, Paul Wolfowitz dan Shaha Riza dalam Foundation For The Future.

Laporan itu bertajuk ” The Foundation for the Future: What FOIA Documents Reveal”. Klik di sini
Dalam laporan itu, Anwar didakwa bersubahat dengan rakan baiknya, Paul Wolfowitz mengelirukan Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri Amerika Syarikat (AS) berhubung dana Foundation For The Future.

Dokumen AccountAbilty

Muhamad Rahimi juga turut menunjukkan satu lagi dokumen surat Anwar kepada Robert Zoellick, Presiden baru Bank Dunia menggantikan Paul Wolfowitz yang sebelum ini mengundurkan diri akibat skandalnya dengan Shaha Riza.
“Ini satu contoh surat Anwar kepada Robert Zoellick, rakan Anwar di luar negara, Presiden Bank Dunia”, katanya.
Surat Anwar itu menggunakan kepala surat AccountAbilty, satu organisasi yang berpengkalan di London dan AS yang beliau menjadi Presiden Kehormat institut itu [klik di sini] telah dihantar kepada Robert Zoellick pada 18 September 2007.
“Banyak lagi dokumen..(yang saya tunjuk) ini cuma 10 peratus sahaja”, katanya.