Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Aug 25, 2011

Berita Baik untuk Penjawat Awam

Khabarnya tahun ni dapat 3 kali bonus. 

Aidilfitri dah dapat. Lepas ni bonus Aidiladha dan bonus hujung tahun bakal menyusul. 

Khabarnya bermula Januari 2012 juga akan ada pelarasan Gred. Nama saja pelarasan Gred, tetapi yang sebenarnya semua kakitangan awam dari Gred 1 sampailah ke JUSA akan dapat kenaikan gaji. 

Tak disebut kenaikan gaji sebab takut harga barang melambung. Maklumlah tokey-tokey Cina ni semua tembolok besar...pantang dengar gaji naik. 

Tapi yang paling gembira sudah tentulah kakitangan awam yang menyokong pembangkang. Bagi mereka tidak mengapa jika tidak setuju dengan dasar kerajaan dan laksanakan dasar kerajaan sambil lewa saja. Tapi bila bab gaji naik, cepat saja mereka rembat. Biar rakyat marah kerajaan disebabkanattitude kerja mereka yang hampeh, asalkan penyokong pembangkang dalam kerajaan boleh sakau apa saja di depan mata. 

Tahniah kepada kakitangan awam yang bakal naik gaji dan dapat bonus yang bakal diberikan oleh kerajaan BN. Kerajaan Barisan Nasional yang bagi tau...bukannya Penipu Rakyat! 

Walaupun prestasi kerja kakitangan awam ramai yang di bawah par, asalkan fulus masyuk...hantam sajalah! Yang kesian ialah rakyat jelata yang terpaksa melayan pelbagai karenah birokrasi jabatan kerajaan yang entah bila hendak selesai. 


Agak-agak anda tahukah siapa yang memulakan 'rasuah bonus' untuk kakitangan awam di Malaysia? Sedarkah bahawa bonus kakitangan awam bermula sejak 1991/92? Siapakah Menteri Kewangan Malaysia ketika itu? 

RASUAH TERBESAR dalam sejarah kakitangan awam di Malaysia dimulakan oleh Raja Liwat aka Raja Suntut China Doll. 

Sekarang PKR kutip dia jadi Ketua Umum. 

Sesuailah tu...Bapak Rasuah Malaysia jadi Ketua Umum Parti Kuat Rasuah. 

Nasib kau la yeh!

SELAMAT DATANG SYAWAL 1432H DAN MERDEKA...MERDEKA 54 TAHUN MALAYSIA

Runtuhnya Ramadan dilanda tsunami Aidilfitri



HARI ini 25 Ramadan 1432 Hijrah. Sudah masuk 5 hari terakhir umat Islam di Malaysia berpuasa. Jika diibaratkan berlumba lari, kita kena memecut lebih laju untuk sampai dulu ke garisan penamat dan muncul juara.
Laju yang dimaksudkan ialah meningkatkan amal ibadat tambahan sama ada memperbanyakkan membaca dan menghafal al- Quran, bersedekah, solat sunat malam (tarawih, tahajud, tasbih). Rasulullah SAW beriktikaf di masjid pada 10 hari terakhir Ramadan dan menjauhkan diri daripada menggauli isteri-isteri baginda.
Di Malaysia, adakah kita umat Islam meningkatkan ibadat pada 10 akhir berpuasa sebagaimana Rasulullah? Atau sudah masuk ke gear rendah dan memperlahankan amal pengabdian kepada Allah SWT?
Semua orang tahu jawapannya. Inilah masanya persiapan untuk menyambut Aidilfitri bertambah ligat. Gedung membeli-belah semakin penuh sendat. Jalan-jalan raya di pusat bandar besar semakin sesak. Bunyi mercun dan bunga api semakin gempita. Kerap kali ledakan mercun bola berhampiran surau memusnahkan kekhusyukkan jemaah yang sedang bersolat tarawih.
Sesungguhnya keghairahan mengimarahkan Ramadan yang amat ketara pada dua minggu pertama mulai lesu apabila Syawal semakin hampir. Lagu-lagu Aidilfitri yang berkumandang di radio dan di pusat-pusat beli-belah turut melonjakkan nafsu untuk beraya dan mengendurkan semangat beribadat yang begitu kental pada awal Ramadan.
Tambahan pula gaji awal dan bonus baru diperoleh. Makin ligatlah otak dan nafsu mencongak jumlah barang yang hendak dibeli. Bukan sekadar kuih-muih, pakaian dan gajet baru, malah ramai juga yang mengintai iklan-iklan kereta untuk pulang ke kampung dengan mobil baru yang mempamerkan peningkatan karier dan kejayaan hidup di kota.
Masing-masing juga telah lama meneliti kalendar, menghitung hari cuti yang layak dipohon. Kerani-kerani yang menjaga rekod cuti juga semakin sibuk melayani permohonan yang bertambah. Bos-bos yang tidak mengatur jadual cuti raya kakitangan mengikut giliran akan pening berhadapan dengan kerenah orang-orang bawah berebut cuti. Yang rambut beruban pun boleh bertukar perangai bagaikan kanak-kanak, sanggup bergaduh kerana berebut cuti.
Berapa orangkah yang memohon cuti untuk memberikan lebih tumpuan kepada ibadat pada 10 hari terakhir Ramadan?
Tahap kesabaran juga mulai menurun bersama kehampiran Syawal. Bukan sahaja di jalan raya dan gedung beli-belah, malah di masjid juga terserlah perangai sebenar kebanyakan anak Adam.
Barisan saf jemaah solat tarawih mulai menipis. Imam-imam yang memimpin solat juga semakin kerap terlupa ayat al-Quran yang dibaca. Ramai juga yang mempercepatkan bacaan dan pergerakan solat tanpa mengambil kira kecergasan orang-orang tua yang menjadi jemaah setia.
Bersahutan
Makcik-makcik yang bertadarus juga mulai menggesa rakan-rakan mempercepatkan bacaan al-Quran supaya lebih lekas khatam. Ada juga yang mengingatkan rakan-rakan tadarus tentang kumpulan-kumpulan lain yang telah jauh meninggalkan mereka dengan menghabiskan lebih banyak juz. Ketergesaan mengambil tempat kesabaran.
Suasana syahdu menjelang subuh dengan suara-suara merdu bacaan Quran dan tahmid saling bersahutan melalui pembesar suara juga turut lesu bersama tsunami menjelang Aidilfitri. Ada kalanya kita terpaksa menengok jam untuk mendapatkan kepastian tentang waktu subuh kerana mikrofon di masjid dan surau masih membisu walaupun waktu imsak semakin hampir.
Aneh sungguh perangai manusia. Hendak dikatakan pengaruh syaitan, Rasulullah telah menegaskan bahawa syaitan-syaitan dirantai pada bulan Ramadan.
Bukan sahaja syaitan-syaitan di rantai, malah Allah SWT telah menyediakan insentif paling istimewa pada 10 akhir Ramadan, iaitu Lailatul Qadar atau malam penuh kemuliaan.
Sesungguhnya Kami telah menurunkannya (al-Quran) pada malam kemuliaan. Dan tahukah kamu apakah malam kemuliaan itu? Malam kemuliaan itu lebih baik daripada seribu bulan. - Al Qadr 97: 1,2 dan 3
Diriwayatkan oleh Ibn Khuzaimah dari Salman bahawa Rasulullah SAW pada hari terakhir bulan Syaaban berkhutbah di hadapan para sahabat yang bermaksud:
Wahai manusia, sesungguhnya kmu akan dinaungi oleh bulan yang sentiasa besar lagi penuh keberkatan, iaitu bulan yang di dalamnya ada suatu malam yang lebih baik dari seribu bulan; bulan yang Allah telah menjadikan puasaNya suatu fardu dan qiyam di malam harinya suatu tathauwu'. Barang siapa mendekatkan dirinya kepada Allah dengan suatu pekerjaan kebajikan di dalamnya, samalah dia dengan orang yang menunaikan suatu fardu di bulan yang lain. Dan barang siapa menunaikan suatu fardu di bulan Ramadan, samalah dia dengan orang yang mengerjakan 70 fardu di bulan yang lain.
Ramadan itu adalah bulan sabar sedangkan sabar itu, pahalanya adalah syurga. Ramadan itu adalah bulan memberikan pertolongan dan bulan Allah menambah rezeki para mukmin. Sesiapa memberi makanan berbuka kepada seseorang yang berpuasa, adalah yang demikian itu merupakan pengampunan bagi dosanya dan kemerdekaan dirinya daripada neraka. Orang yang memberikan makanan berbuka puasa, baginya pahala seperti pahala orang yang mengerjakan puasa, tanpa sedikitpun berkurang (pahala yang berpuasa).
Betapa keghairahan persiapan untuk menyambut Aidilfitri telah mengenepikan 'bonus besar' yang sepatutnya diperoleh setiap jiwa yang beriman di bulan Ramadan.
Aidilfitri pertama yang berlangsung pada 1 Syawal tahun 2 Hijrah bergema dengan takbir di seluruh Madinah bagi merayakan kemenangan tentera Islam pimpinan Rasulullah di Perang Badar. Pada hari-hari Aidilfitri seterusnya, takbir dilaungkan tanda kesyukuran atas kemenangan dalam jihad melawan hawa nafsu pada bulan Ramadan.
Malangnya pada hari ini, ramai umat Islam terlebih tumpu kepada persiapan untuk menyambut Aidilfitri. Anehnya peperangan melawan hawa nafsu belum habis, kita lebih sibuk dengan persiapan untuk kononnya merayakan hari kemenangan.
Kemenangan apa jika jihad perjuangan sudah kendur pada hari-hari terakhir Ramadan? Ibarat berlumba lari, kita memperlahankan langkah ketika hendak sampai ke garisan penamat setelah begitu pantas memecut pada awal perlumbaan.
Inilah fenomena umat Islam di Malaysia pada hari ini. Puasa sebulan, beraya pun sebulan. Hadiah kemenangan yang hakiki berupa rahmat dan keampunan daripada Allah belum tentu dapat, tetapi yang bertambah subur ialah nafsu yang dibajai untuk menyambut Aidilfitri.
Dan turut memeriahkan sambutan ialah budaya yang tidak kena mengena dengan syariat agama. Lagu-lagu raya berkumandang lebih lantang daripada bacaan ayat-ayat suci al-Quran. Bunyi mercun menjelang Aidilfitri lebih hebat daripada gema takbir. Pemberian 'angpau' seolah-olah jadi suatu perkara yang wajib.
Astaghfirullah! Marilah kita kembali kepada landasan yang betul. Berlari kencanglah dari awal hingga ke garisan penamat Ramadan. Pasti kita akan merasai betapa syahdunya takbir di ambang Aidilfitri. Hancur luluh jiwa dan perasaan melaungkan takbir mengagungkan nama Allah Yang Maha Agung. Itulah tanda kemenangan sejati.

Penjelasan Isu Lynas : Menegakkan kebenaran di sebalik fitnah dan pembohongan.


Itu yang dicari sampai ke lubang cacing wartawan Karam Singh Walia berhubung perancangan cukup rapi ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh memutarbelitkan fakta mengenai kilang kimia Lynas di Gebeng, Kuantan. 

Segala-galanya terbongkar melalui pendedahan 2 saintis nuklear negara yang juga orang kuat PAS. 

Ikuti laporan ini. 

Inilah respon yang diidamkan ahli Parlimen PKR Kuantan, Fuziah Salleh yang bermain dengan emosi penduduk Kuantan berhubung pembinaan kilang kimia Lynas. 

Mungkin itu budaya dan strategi politik yang disemai parti terbabit demi meraih sokongan penduduk setempat. 

Lebih-lebih lagi apabila fakta dan maklumat sah diputarbelitkan Fuziah untuk menakutkan warga Kuantan atas faktor kejahilan mereka memahami isu sinaran radiasi yang sebenarnya adalah jenis semulajadi dan langsung tidak merbahaya. 

Atas kesedaran itu, 2 santis nuklear dan salah seorangnya yang juga ahli Parlimen PAS Hulu Langat, tampil ke TV3 untuk menceritakan hal sebenar. 

Profesor Dr. Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: "Pada saya adanya risiko bukan alasan untuk mengharamkan sesuatu perkara. Risiko mesti berpadanan dengan manfaat. Ini persoalan seterusnya. Jadi risiko yang ada pada aras yg terlibat dengan dos sinaran pada aktiviti seperti Lynas, terlalu rendah atas apapun untuk mengharamkannya. 

Yang tidak masuk akal, kilang kimia Lynas dituduh Fuziah loji nuklear. 

Sama seperti loji nuklear di Fukushima, Jepun yang dilanda kebocoran radiasi akibat tsunami awal Mac lalu. 

Dr Che Rosli Che Mat, Saintis Nuklear/Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, Selangor: "Mereka menakutkan orang ramai mengatakan bahawa Lynas ni loji nuklear sedangkan dia hanya memproses bahan tabii iaitu nadir bumi daripada Mount Weld yang lebih rendah daripada kalau kita main lombong bijih, lebih rendah dari segi radiasinya." 

Bukan setakat itu, pakar antarabangsa serta agensi kerajaan yang memantau serta mengawal pembinaan serta operasi kilang Lynas dikecam Fuziah sebagai tidak mempunyai kredibiliti. 

Dr Che Rosli Che Mat: "Yang membawa isu ni PKR. Jadi saya bersabar lama dan saya pernah dapat warning daripada Penerangan PAS mengatakan YB jangan buat komen apa-apa. Saya terima. Saya tidak bercakap. Tapi tidak adil. Mereka buat komen setiap keluaran Harakah dengan bahasa yang kita kurang senang lah. Adakah Lynas itu sebagai loji nuklear? Pernah Dr Mitzi nampak sebagai loji radiation lah apa semua macam-macam. Dia spin." 

"Saya pun malu. Saya orang PAS juga. Jadi akhirnya saya buat keputusan saya sebagai saintis nuklear, saya datang hari ini. Apa dia orang nak kata, kata lah." 

Tambah beliau, penduduk Kuantan tidak perlu takut dengan kewujudan kilang kimia Lynas. 

"Jadi benda-benda macam tu tuduhan yang tidak saintifik, tidak akademik langsung. Tuduhan-tuduhan yang macam tu lah, maknanya pada masyarakat, pada rakyat tidak perlu takut. Mereka boleh sendiri nanti melihat sendiri masuk ke Lynas melihat apa saja, apa yg dibina, apakah masa depannya, apakah kemudahan-kemudahan yang ada untuk menjaga keselamatan pekerja dan juga orang awam." 

Prof Dr Ahmad Termizi Ramli, Pakar Keselamatan Radiologi & Kesihatan: "Isu ini tiada kaitan dengan bahaya sinaran. Aras bahaya sinarannya terlalu rendah setara dengan alam sekitar, setara dengan yang sediada di alam sekitar. Kalau mematuhi peraturan-peraturan yang sediada di negara ini pun. Yang juga memenuhi standard piawaian antarabangsa." 

Ditanya jika tidak bahaya, mengapa penduduk ditipu dan disajikan maklumat palsu. 

"Isu ni isu yg dimanipulasikan untuk kepentingan tertentu. Jadi dalam banyak keadaan data-data yang dikemukan tu tak dapat dipertahankan sebenarnya secara saintifik. Jadi cuma dispinkan. Digembar-gemburkan. Data-data yang pada saya kadang-kadang palsu dan tidak ada kena mengena." 

Beliau turut melahirkan rasa kesalnya jika kerajaan menunduk kepada desakan pihak tertentu untuk menghentikan operasi kilang kimia Lynas. 

"Jadi saya rasa sedihlah kalau kita, negara ini membuat sesuatu keputusan yang sangat besar, genting kepada kepentingan negara berdasarkan kepada emosi, berdasarkan kepada propaganda dan tidak berdasarkan kepada ilmu, berdasarkan kepada kepakaran yang sediada dalam negara ini sebenarnya." 

Dr. Che Rosli turut mengakui kepada saya kilang kimia Lynas adalah selamat. 

"Setelah saya melihat dari segi infrastrukturnya, dari segi bahan yg dibawa, saya sendiri pantau, monitor, Lynas selamat. Dengan kaedah-kaedah yang akan digunakan dan dengan bantuan daripada agensi nuklear kita akan pantau, AELB akan pantau dan sebagainya dan juga environment." 

Prof. Ahmad Termizi pula menyangkal pembohongan Fuziah bahawa kilang Lynas terbabit tidak dapat beroperasi di Australia kerana tidak dilesenkan kerajaan negara itu. 

"Lynas juga dapat lesen untuk melakukan proses ini di Australia tapi kos tinggi. Jadi pertimbangan di sini ialah kos ekonomik, pertimbangan keberkesanan kos, cost effectiveness. Jadi mereka memilih di Malaysia kerana Malaysia mempunyai infrastruktur yang baik dan kos pengeluaran per unit yang boleh bersaing di pasaran dunia. Jadi kita dipilih dalam konteks itu. Pada pandangan saya, satu peluang win-win situation. Sama-sama untung." 

Pendek kata kedua-dua pakar sains nuklear ini bersetuju kilang kimia Lynas adalah selamat untuk beroperasi, selain bakal membawa pertumbuhan sektor ekonomi di Pahang ibarat daripada segenggam jadi segantang. 

(Sumber : Karam Singh Walia, TV3)

Ketua Wanita KEADILAN Bukit Gelugor peluk Islam!

SESUNGGUHNYA hidayah itu datangnya mutlak dari Allah SWT. Berita gembira buat kita semua dalam bulan Ramadhan yang penuh barakah ini apabila Ketua Wanita KEADILAN Bukit Gelugor, Cheryl Chew memeluk Islam petang semalam.

Beliau melafazkan kalimah Syahadah pada pukul 3.00 petang semalam di pejabat JIM Bukit Malawati. Dimaklumkan bahawa beliau kini menggunakan nama Huda Chew.


Antara rakan-rakan Cheryl yang menitiskan air mata kegembiraan dengan keislaman beliau. Dimaklumkan juga bahawa beliau menerima banyak hadiah berupa tafsir Al-Quran dan buku-buku agama dari rakan-rakan terdekat.


Difahamkan, sebelum ini Cheryl telah mula berpuasa dan mendalami Islam secara berperingkat sebelum mengambil keputusan untuk memeluk Islam di dalam hari yang bersejarah semalam.

Tinjauan ReJaM© di facebook menyaksikan Cheryl sudah menukar namanya kepada Huda Chew Hong Wah [Facebook Cheryl]

Jika tiada aral melintang, ReJaM© akan merakam temubual khas bersama Cheryl dalam masa terdekat untuk dikongsikan bersama anda semua Insya Allah.

Kepada Cheryl, selamat menikmati keindahan Islam.

ReJaM© "Ahlan Wasahlan diucapkan kepada Cheryl, Alhamdulillah, bertambah lagi saudara seagama kita..."

Menteri di ugut 2 butir Telor Hidup..

Menteri Dalam Negeri, Datuk Hishammuddin Hussein berkata beliau menerima ugutan bunuh bertulis dan dua peluru hidup melalui pos hari ini.

"Saya mengesahkan bahawa hari ini saya menerima dua butir peluru hidup yang dihantar melalui pos ke pejabat saya dan saya juga menerima ugutan. Ini adalah kali pertama saya menerima surat ugutan serta peluru.

"Surat itu diterima oleh seorang pegawai saya dan beliau telah pun membuat laporan polis," katanya. 
Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri majlis berbuka puasa di Masjid al-Ikhlasiyah di Pantai Dalam di ibunegara, beliau bagaimanapun enggan memberitahu kandungan nota ugutan tersebut. 
Sampul surat itu dihantar ke pejabatnya di Putrajaya melalui pos biasa dan diterima pada kira-kira jam 2 petang dan dibuka oleh seorang kerani kepada salah seorang pegawai khasnya.
Seorang kakitangan Hishammuddin memberitahu media bahawa dua peluru hidup itu diletakkan dalam lubang yang ditebuk dalam sebuah buku.
Hishammuddin berkata perkara tersebut tidak akan melemahkan semangatnya untuk terus menjalankan tugas seperti yang diamanahkan kepadanya. mkini

KAH KAH KAH
WOI.. INI 1 LAGI LANGKAH UTK MENGUBAH PANDANGAN..
PANDANGAN RAKYAT MARHAEN TERHADAP ISU INDON BURMA JADI WARGANEGARA.
SIAPA YG NAK MENTERI LIDAH KONTUT MAMPOS?
MENTERI LIDAH KONTUT TIDAK BOLEH DAN JANGAN MAMPOS DULU..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
SEBAB RAKYAT MARHAEN NAK MENTERI LIDAH KONTUT MELIHAT DGN..
MATA KEPALA SENDIRI KEJATUHAN DAN KEHANCURAN HARBI UMNO WAL APCO.
SEBAB ANAK MUDA NAK LIHAT LIDAH KONTUT MERAUNG MENANGIS KERANA
 BANGSAWAN HARBI TIDAK ADA KUASA LAGI MEROMPAK WANG RAKYAT..
DAN MASUK MUZIUM NEGARA SEBAGAI TANDA KEBENCIAN ANAK MUDA..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
AIK? SEJARAH PERUBATAN POLITIK MALAYSIA..
BELUM ADA LAGI MP KENA LETOP, BOMB, TEMBAK..
TAPI SEJARAH PERUBATAN SAIFOOL..
SPERMA SAIFOOL ADA DALAM LUBANG JUBO SAIFOOL SENDIRI..
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
OIT.. MANA DATANG INI 2 BUTIR TELUR PELURU HIDUP..
SIAPA YG HANTAR..
ADAKAH MENTERI LIDAH KONTUT SENDIRI YG HANTAR PAKAI POS LAJU..
ATAU DI KALANGAN SETERU2 DALAM UMPORNO SENDIRI YG BUKAN BANGSAWAN.
KAH KAH KAH

NILAI LER SENDIRI..
DI KETAHUI.. MUSLIM HARBI UMNO WAL APCO TIDAK MEMPUNYAI TELO.
KAH KAH KAH

Aug 24, 2011

Dengarlah Suara Kami Para Blogger Wahai Datin Seri Rosmah Mansor


DIPETIK DARIPADA PAPAGOMO.BLOGSPOT.COM


Kami para Blogger berusaha keras dalam menangkis FITNAH dan berita palsu dari pakatan pembangkang keatas kerajaan terutama isu yang melibatkan Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah. Ini kamu lakukan kerana perjuangan yang kami pikul dalam memastikan Berita Sahih dan benar buat rakyat dan membalas Fitnah yang pembangkang lakukan. 

Bukan nya ada yang menyuruh kami untuk menangkis Fitnah pembangkang tetapi inilah kewajipan yang kami pikul dalam memastikan kebenaran buat rakyat. yang mana salah kami tegur demi kebaikan negara Malaysia. 

Gomo sehingga kehari ini masih berfikir mengapa Datin Seri Rosmah tidak mengambil tindakan keatas mereka yang terlibat dalam Fitnah jahat yang dilemparkan keatas beliau. Kenapa hanya selalu menuturkan 

"Tak mengapa biarlah mereka" 


Gomo dan rakan Blogger lain faham bahawa Datin Seri baik hati dan tidak mahu melayan karenah gila yang dilakukan mereka pembangkang ini tetapi dalam memastikan nama baik Datin Seri dan yang paling penting Dato Seri Najib Razak maka seharusnya Datin Seri melakukan sesuatu bagi menjelaskan kebenarannya kepada rakyat. 

Tidak ada guna jika kami berhempas pulas menjelaskan kepada rakyat akan Fitnah yang dilemparkan tetapi pihak yang diserang mengambil sikap berdiam diri dan menggangap ianya tidak ada apa apa. Sampai bila nak menghalalkan Fitnah yang mereka lakukan? Tidak kan ianya kelak akan membinasakan kita juga jika dibiarkan? 

Gomo memetik apa yang Blogg Sanggah Tok Janggut nyatakan: 

"Dalam saat beliau diserang atau difitnah bertubi-tubi,ramai yang berharap agar beliau tampil untuk mempertahankan dirinya atau mengambil tindakan undang-undang sebagaimana Rais Yatim mengambil tindakan undang-undang apabila beliau dan keluarganya difitnah.Mereka mahu Rosmah buktikan segala serangan-serangan peribadi terhadap beliau selama ini adalah fitnah semata-mata" 

Read More........ 

Mungkin Datin Seri tidak perasan ataupun telah dimomokkan oleh mereka yang berada disekeliling bahawa isu Fitnah dan cemuhan yang dilemparkan ke atas Datin Seri tidak menggugat Dato Seri Najib. Tetapi bagi kami rakan Blogger yang menyokong kerajaan merasakan setiap isu yang dilakukan oleh pembangkang mestilah dijawap dan jika salah maka tindakan yang seharusnya dikenakan ke atas mereka yang terlibat. 

Dalam politik Malaysia hari ini pembangkang melakukan apa sahaja demi mendapatkan kuasa pada PRU 13 kelak. Dan dengan memburukkan nama Datin Seri menjadikan Dato Seri Najib sebagai sasaran yang mana lebih tepat lagi SERAMPANG DUA MATA dilakukan mereka pakatan Pembangkang. 

Serangan keatas Dato Seri Najib sejak beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri telah rancak dilakukan oleh Gerombolan Pakatan Pembangkang dan apabila Pak Jib menjawat jawatan Perdana Menteri serangan keatas beliau dilihat pembangkang kurang berkesan kerana keterampilan Pak Jib yang terbuka dan dekat dengan rakyat Malaysia. 

Maka sebab itulah serangan bertali arus ke atas Datin Seri dilakukan sehinggakan Kes Liwat, Altantuya, dan macam macam dikaitkan dengan Datin Seri demi membusukkan nama Datin Seri Rosmah dimata rakyat Malaysia. 


 
Dalam Facebook lihatlah sendiri bagaimana Datin Seri dicemuh dan dicaci oleh mereka pakatan Pembangkang ini dan bukan setakat kenyataan yang mereka lemparkan malah Gambar Photo yang diedit turut bersebaran menghasut rakyat Malaysia untuk membenci Datin Seri Rosmah. 

 

 


Banyak lagi sebenarnya akaun FB yang mencemuh dan menfitnah Datin Seri Rosmah namun tak terlarat Gomo nak Print Screan semua tu untuk dimuatkan dalam artikel ni. Tapi cubalah kalau anda taip nama Rosmah Mansor maka akan ketemui lah akaun Jahat yang Keji lagi hina itu. 

 



Ada akaun yang menggunakan nama Rosmah Mansor dan gambar Datin Seri. Akaun ini kemudiannya mengeluarkan kenyataan yang tidak sepatutnya dan ianya telah mengambarkan kepada pelayar Facebook bahawa Datin Seri yang telah mengeluarkan kenyataan tersebut. Apa tindakan Datin Seri? Masih berpeluk tubuh tampa sebarang tindakan? 

 

 

Lihat sendiri bagaimana Gambar Datin Seri dilakukan sedemikian rupa malah ada yang lebih mengaibkan dari ini turut disebarkan mereka ini Pakatan pembangkang. Apakah tidak ada tindakan yang dilakukan dalam hal ini? 

Kami para Blogger Pro Kerajaan meminta agar Datin Seri Rosmah mengambil penting apa yang kami suarakan ini demi kebaikan semua terutama suami Datin Seri Rosmah sendiri iaitu Dato Seri Najib Razak. Lakukan lah tindakan dengan seegra demi membersihkan nama Datin Seri dan ajar mereka pembangkang yang biadap ini. 

 

Muka depan Utusan yang telah diedit oleh pakatan pembangkang dengan melemparkan Fitnah keatas Datin Seri Rosmah. Gomo difahamkan bahawa Utusan Malaysia telah melaporkan pemalsuan ini kepada Pihak Polis dan SKMM dan kini Gomo serta rakan Blogger lain menunggu akan keputusan siasatan. Kami mahu mereka yang terlibat ini diheret ke Mahkamah dan dikenakan tindakan tegas. 


Kepada mereka yang berada disekeliling Datin Seri Rosmah Mansor pohon sampaikan kebenaran kepada beliau dan usahlah melaporkan berita yang tidak benar sama sekali. Anda tahu apa yang berlaku dan jangan disimpan pekara sebenar kepada beliau. 

Kami para Blogger akan berjuang hingga ke titisan darah yang terakhir demi mempertahankan kerajaan yang ada pada hari ini. Namun apa guna perjuangan yang kami lakukan hari demi hari tidak disambut oleh mereka yang ada didalam kerajaan dan pemimpin atasan. 


Psssttt....Hakikatnya Pembangkang akan terus menyerang Datin Seri Rosmah.....percayalah 

DAP ANTI ISLAM 
PAS ITU MELAYU 
UMNO ITU ISLAM 

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT