Aug 14, 2012

BAHANA MERCUN!NGERI! - SALAM IDUL FITRI BUAT PEMBACA BLOG BUJANG SENANG



Masuk bulan puasa mesti dah kedengaran dentuman mercun. Tak kira lah kat mana-mana pun, mesti bunyi punyerla. Pelik ke hebat orang kita?

Korang tengok gambar tu, ngeri kan? Alahai...aku tengok pun selera berbuka aku hilang terus. Eeermm...kalau dah cedera sampai tahap cam ni, memang sah la kena potong kot.

Mercun jenis apa dia ni main. Mercun bola kot, takpun mercun botol atau buat sendiri. Buat sendiri yang bahaya.

Kalau boleh elakkan main mercun. Nak main jugak, main yang kecik-kecik dah la cam bunga api ker..jenis yang bunyi slow-slow.  Meletup pun cam bunyi belon pecah. Ok la tu.

Kepada kaki-kaki mercun, ambil pengajaran dan jauh-jauhkan. Cedera sampai cam ni, tak beraya sakan la korang nanti.

Psssst:Korang puasa penuh ke tahun ni?

0 komentar: