Bujang Senang

Bujang Senang

Aug 14, 2012

BERBUKA PUASA 18SG!



Cara korang berbuka puasa cam ner? Kalau cara korang berbuka cam gambar ni, memang korang gelojoh tahap gaban la. Gaya berbuka cam ni, silap-silap bleh mati tercekik ataupun sesak nafas.

Posa sehari suntuk pun cam sia-sia je kalau nafsu masa berbuka macam setan. Tengok gambar tu, sampai buncit perut dia. Tinggi pulak tu. Agak-agak korang berapa pinggan dia bedal ek?

Lepas tu pulak, terus je landing kat situ jugak. Eermm...aku rasa dia niat nak bangun bedal lagi kot. Kan hidangan tu belum habis lagi. Buah-buahan masih banyak lagi tu. 

Bila dah terlalu kenyang, aku pasti sesangat terawih mesti tinggal punyer la. Bukan setakat terawih jer, maghrib pun serba salah je nak buat. Sebabnya tak larat nak angkat perut yang buncit tinggi tu.

So, ingatlah berbuka puasa tu biarlah beradab. Ikut cara yang digalakkan oleh agama islam. Konsepnya kesederhanaan.  

0 komentar: