Aug 3, 2012

Gambor yang tak ingin orang lelaki tengok...udah le nuar oiiii...


Agak kome le apa yang tak kena ngan gambor ni.....baca le dulu cerita bawah ni......
 
 
  
Semalam Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru kepada sesiapa yang sudah hilang kepercayaan kepada Umno tetapi mahu bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang, boleh menyertai Pakatan Rakyat (PR).
 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas isu berhubung perletakan jawatan Datuk Seri Lajim Ukin sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno dan Ketua Umno Bahagian Beaufort.
 
"Jika mereka mahu terus bertanding dalam PRU, mereka yang keluar parti ini, mesti menyertai mana-mana komponen dalam PR.
 
"Mereka perlu ikut undang-undang sedia ada untuk menjadi calon dalam PRU," katanya kepada pemberita pada sidang media hari ini.
 
Timbalan Presiden Pertubuhan Pasok Momogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO), Datuk Wilfred Bumburing juga telah meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Barisan Nasional (BN) bahagian Tuaran, Ahad lalu.
 
Anwar turut berkata yang 'lompat parti' bukan satu isu kerana apabila seseorang telah hilang kepercayaan dalam parti, pasti akan keluar dan mencari parti lain.
 
"Apabila  keluar parti, mereka mempunyai banyak pilihan untuk sertai mana-mana parti dalam PR bagi meneruskan perjuangan. Saya beri galakan kepada mereka untuk sertai kami dalam perjuangan PR.
 
"Asalkan mereka tidak menyokong Umno, saya tidak kisah kerana isu 'lompat parti' adalah pilihan individu," jelas beliau.
 
Di petik dari KL POS

Tapi Nuar ni pun satu tengin...sebenornya banyak dah pemimpin-peminpin dalam pakatan sendiri sebenornya yang telah hilang keyakinan terhadap beliau.Setakat Lajim Ukin ngan Wilfred Bumburing yang nak hampir 'expired' tu.. tak pe le...kome nak kome ambik le..Nuar berahi ni tak ingat ke dulu UMNO yang melonjakkan dia sampai jadi TPM...tetapi akibat dari salah laku dan macam-macam lagi kelaku yang tak berapa nak sihat dia disinggkirkan.Di sebabkan Nuar Berahi ni le jadi kucar-kacir dalam UMNO.Tetapi sekarang PM kita telah berjaya mengatasinya....syabas teman ucapkan pada PM kita....cuma teman takut terjadi macam mamat kat bawah ni............


Mamat ni telah tertipu....di kencing oleh PAS hidup-hidup.....

Tak tercalon kerana mamat yang namanya AKMAL...siapa mamat ni...???

Siapakah Akmal? Akmal adalah menantu kesayangan Presiden Pas Haji Hadi Awang yang kini menerajui politik Pas Larut selepas Kamaruddin dipaksa pencen dari politik ditempat yang sama.

Berbalik kepada penyertaan Dato Fauzi dalam Pas Larut sedikit sebanyak telah meresahkan Akmal. Kaum puak Dato Fauzi mahukan Dato Fauzi menjadi calon untuk pilihan raya akan datang kerana mereka tidak berapa berkenan dengan Ust Akmal. 

Mereka tahu Dato Fauzi merupakan calon boleh menang berbanding dengan Akmal yang dikatakan sombong dengan orang kampung. Dia hanya akan melayan kuncu-kuncunya sahaja berbanding dengan Dato' Fauzi adalah dari Kampung Pantai Besar tetapi Fauzi lebih popular di kampungnya berbanding Akmal yang dianggap orang luar.

Dari kecil Akmal tidak pernah menetap di kampung malah ayahnya pun sejak balik dari Sabah tidak pernah duduk di kampung, sebaliknya menyewa rumah di Batu Kurau. Kini keluarga Akmal menetap di Kampung Jawa, Batu 14 Batu Kurau.

Ust Akmal dalam ucapannya di majlis penyerahan borang Pas oleh Dato Fauzi pernah menyuarakan supaya Dato'  Fauzi hanya layak dilantik sebagai Pengerusi Bersih 4.0 bersama Ambiga sahaja tidak lebih dari itu.

Memang benar, kehadiran Fauzi di Larut telah mengancam kedudukan Akmal. Pada 15 Julai lepas Akmal telah menghantar satu memorandum ke Majlis Pimpininn Pas Pusat supaya menolak sebarang usul atau pencalonan Fauzi untuk bertanding mana-mana kerusi Pas di Larut.

Hasil memorandum itu Pas Pusat telah mengeluarkan satu surat arahan supaya Dato Fauzi tidak boleh dicalonkan. Lihatlah betapa kuatnya pengaruh Akmal dalam pemimpin Pas Pusat.

Dengan angkuhnya Akmal menamakan dirinya sendiri sebagai calon kerusi Parlimen Larut, Nazri Din sebagai adun Kubu Gajah dan Dr Dhari sebagai adun Selama. Ini lah rencana Akmal yang tak boleh diganggu gugat oleh sesiapa sahaja termasuk Pas Pusat. Lihat surat dibawah:
 


Harapan penyokong Pas Larut untuk melihat Dato Fauzi tidak kesampaian apabila agenda jahat Akmal menantu Haji Hadi berjaya mengatasinya.

Kini Dato Fauzi hanya layak menjadi pengerusi Bersih 4.0 dan layak disembur dengan cecair kimia oleh bekas anak-anak buahnya dulu.

Ataupun Dato Fauzi hanya layak berada dipentas Pas untuk membodek Akmal supaya penyokongnya menyokong kepimpinan Akmal.


Kejadian ini harus menjadi pengajaran kepada bekas pegawai tinggi kerajaan yang lain yang terlalu beriya-iya untuk menyertai Pas agar dicalonkan dalam PRU13. harus diingat Pas adalah parti politik biasa yang tidak lepas daripada sikap pancung-memancung dalam mengekal diri mereka menjadi pemimpin.
 
Di petik dari Sg.Rapat Online
 
Jadi kome nak percaya ke Nuar Berahim ni???tengok gambar kat bawah ni.....
 
 
OOOOO........mental ropenya.....patut laaaaaaaaaaa.......

0 komentar: