Bujang Senang

Bujang Senang

Aug 8, 2012

Ikhlas Ke Pemohonan Maaf India DAP Ni Kepada Chong Wei??


KALAU dah jenis 'rasis' tu, rasis jugaklah. Dah tak tahu nak membezakan sukan dengan politik. Apa, mereka ingat boleh cakap ikut sedap mulut depa je dan membuat kenyataan di media sosial seperti twitter dan lain-lain. Elok beno le si India DAP ni di kecam. Sekarang baru sedar dan nak minta maaf ye? Tapi....ikhlas ke atau hanya nak menyelamatkan diri dari di boycot semasa PRU nanti? silap hari bulan, undi dari orang Cina akan hilang akibat kecelupuran mulut ko tu. Bagus le.

Kini jelas,  ADUN DAP M Manoharan sudah 'mengelabah', dan hari ini memohon maaf kepada Datuk Lee Chong Wei atas tulisannya semalam berhubung pencapaian pemain badminton negara itu di temasya Olimpik 2012 yang menerima cemuhan ramai. Dalam tulisannya di Twitter hari ini, Manoharan memohon maaf kepada Lee dan keluarga atas tulisan yang dikesalinya itu. "Saya amat mengesali komen yang saya buat dan memohon maaf setulusnya kepada Datuk Lee Chong Wei dan keluarga. "Saya dengan ikhlas berharap permohonan maaf ini akan diterima," katanya. Sejurus keputusan itu, Manoharan menulis dalam Twitter bahawa Lin Dan telah menang dan dia bermain lebih baik daripada"Lee Chong AWAY..."


Manoharan antara lainnya dituduh bersifat perkauman apabila menulis bahawa lawan Lee itu "begitu bergaya, begitu moden, tidak kelihatan seperti orang lelaki China, tetapi dari China, penuh dengan taatoo." Ianya bermula sejurus selepas lawan Lee, Lin Dan dari China kelmarin berjaya merangkul pingat emas dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki. Tulisannya menerima pelbagai REAKSI daripada pengguna lama micro-blogging tersebut yang antara lainnya menjawab : "Ya, ya, orang Cina tinggal dalam hutan."

Malah, difahamkan, rakan-rakan Manoharan dari Pakatan Rakyat - ADUN DAP Subang Jaya, Hannah Yeoh dan ADUN PKR Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad - juga tidak senang dengan tulisannya. Apapun, permohonan maaf Manoharan belum di jawab atau di terima oleh Datuk Lee Chong Wei. Kita tunggu apa respon dari tuan punya badan. 

Bagi Bujang Senang, sifat kurang ajar seperti India DAP seko ni, tak perlu dimaafkan, dan jangan di beri muka. Esok lusa dia buat lagi. Memang India ni tak layak jadi seorang wakil rakyat. Ko tunggu le nasib ko di PRU ke-13 nanti. Kita kuburkan DAP dan Pakatan Rakyat. Insyallah. Itulah yang dapat Bujang Senang komen tentang si India DAP seko ni yang tidak bermoral dan biadap.

0 komentar: