Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Jun 29, 2013

Foto Lawak Giler

 salam semua pembaca blog kali ini nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita

Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.






Awek Mempersendakan Tudung Telekong

Awek Mempersendakan Tudung Telekong
Menggeleng kepala bila tengok gambar sebegini yang mana awek ini sengaja mempersendakan tudung telekong. Dengan sengaja menunjukkan tangan serta aksi lucah sebegini dan dengan sengaja juga mengupload gambar sebegini ke facebook mereka:

SPRM Teliti Dakwaan Isu 'Video' Rasuah Taib Mahmud

alt
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini sedang meneliti dakwaan video rasuah  dan penyelewengan melibatkan Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud yang dimuatnaik di laman YouTube.

Penolong Pesuruhjaya, Urusetia Bahagian Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Lim Bee Kean berkata, seramai 20 individu yang terlibat dalam video terbabit telah disoal siasat manakala lebih 400 fail berkenaan kes tersebut diteliti.

"Bagaimanapun siasatan telah bermula sebelum video berkenaan didedahkan iaitu sejak Jun 2011," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Video bertajuk 'Inside Malaysia's Shadow State' dirakam oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dari London yag melakukan penyiasatan persendirian keatas dua sepupu Abdul Taib.

Menurut Lim, SPRM telah menubuhkan sebuah pasukan khas yang dianggotai oleh 10 anggota SPRM, Jabatan Peguam Negara dan agensi terbabit bagi menyiasat perkara tersebut.

Katanya, status kes tersebut akan dimaklumkan kepada Panel Penilaian Operasi (PPO) dan keputusan kes akan dimaklumkan oleh Timbalan Pendakwa Raya.

"PPO adalah panel bebas yang berperanan melihat aspek ketelusan dan kebebasan SPRM dalam setiap tindakan siasatan yang dijalankan.

"Panel ini dianggotai individu daripada pelbagai latar belakang profesional dan mereka dilantik mewakili masyarakat atas kepakaran dan mewakili badan profesional yang bersesuaian bagi membolehkan mereka memainkan peranan dengan berkesan," katanya.  

Tambahnya, SPRM juga akan dipantau sepanjang proses penilaian kes ini bagi memastikan perjalanan dan fungsi bdan tersebut dilakukan mengikut peruntukan yang ditetapkan.

Ujarnya, pantauan tersebut dilakukan oleh Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah (JKMR) yang dianggotai wakil Dewan Rakyat dan Dewan Negara dari pelbagai parti politik.

Lawak Antarabangsa: Anwar Nafi Boikot Sidang Parlimen 24 Jun Lepas

Kata Anwar Ibrahim, politik adalah mengenai persepsi dan disebabkan wujudnya tanggapan dan persepsi meluas bahawa PRU-13 dicemari penipuan dan tidak telus, maka PR bersedia mempertimbangkan pilihan untuk memulau sesi pembukaan Dewan Rakyat pada 24 Jun 2013.
Maksudnya mudah difahami, Anwar sudah berkira-kira untuk memulau sesi pembukaan atau pun hari pertama sidang Parlimen sekali gus memboikot majli angkat sumpah pada hari tersebut sebagai tanda penolakan terhadap keputusan PRU-13.
Perkiraan Ketua Umum PKR itu mudah, tindakan pemulauan mahu dilakukannya selepas berpaksikan pada persepsi dan tanggapan buruk yang kononnya sedang meluas, walau hakikatnya persepsi sedemikian sengaja di cipta olehnya dengan bantuan pemimpin-pemimpin PR.
Namun kini makin dekat menjelangnya tarikh 24 Jun 2013, Anwar akhirnya terpaksa menjilat ludahnya sendiri dan seperti biasa meneruskan tradisi lidahnya yang berbelit menyalahkan orang lain yang kononnya salah memahami saranannya.
Salah faham kot celah kangkang cinadoll mana kita tak tahulah, langsung tak masuk akal. Yang pastinya sepanjang polemik boikot angkat sumpah ini diperkatakan, sebahagian besar Ahli Parlimen dan pemimpin PR enggan untuk mengikut cadangan Anwar yang serba mengarut itu.
Sekarang dah termalu sendiri rakan sepakatan dan pemimpin PKR yang dipimpinnya tak senada dalam isu ini, mahu tak mahu terpaksalah menerima hakikat daripada terus dimalukan lebih baik turut sama hadir ke Parlimen.
Anwar rasa malu? Muka tembok macam Anwar mana pernah kena erti malu. Dah terbiasa menipu dan jenis politikus yang kuat berkhayal imaginasi mengarut sepertinya takkan terdetik walau sekelumit rasa malu. Itu hakikatnya.
Dulu dan sekarang sememangnya Anwar suka bermain dengan persepsi sambil mewujudkan tanggapan buruk, bila ia berjaya menguasai sebahagian besar pemikiran penyokongnya, maka ia satu kebanggaan bagi dirinya.
Tapi bila kantoi atau tak dapat sambutan, orang lain yang akan di kambing hitamkan. Itu asas perjuangan Anwar dan ia sudah sebati sebagai sebahagian dari dirinya.
Dulu Anwar dan kaum kerabatnya jugalah yang menimbulkan tohmahan dan tanggapan buruk bila mana disebarkan ceritera kononnya telah diracuni dengan arsenik dan disuntik darah HIV+ sehingga menimbulkan keributan di seluruh negara.
Bila terbukti dakwaan itu karut, Anwar dan jentera propagandanya menghasut pula para penyokong PKR dengan cerita dongeng kononnya dizalimi sehingga tulang belakangnya patah dan tengkuknya terkehel sampaikan terkinja-kinja mahu berubat di Jerman.
Beberapa tahun selepas itu bila timbul isu liwat kedua disebarkan pula cereka khayalannya konon ada ancaman bunuh yang memaksanya lari bersembunyi di Kedutaan Turki. Semasa proses perbicaraan pula dia yang minta tangguh bicara berkali-kali dituduhnya pula orang lain punya angkara.
Beberapa ringkasan sejarah politik Anwar sepanjang lebih sedekad itu hanyalah secebis dari pelbagai fiksyen politik yang menjadi mainannya yang dilakukan dengan tujuan utama untuk menarik simpati dan sokongan umum.
Sekarang Anwar melakukannya lagi dan untuk kali yang entah ke berapa, sekali lagi Anwar melepaskan dirinya dengan alasan yang tidak masuk akal. Soal rasa bersalah atau malu tak pernah wujud dalam kamus hidupnya. Nak meminta maaf, lagilah jauh panggang dari api.
Jenis muka tembok sejak azali macam itulah tabienya!!! HXP

Jun 28, 2013

Apa Pandangan Anda Terhadap Gambar Azhar Idrus Ini?


Jun 27, 2013

DAPigs Angkuh Part 1

Keangkuhan dan kebiadapan puak-puak DAPigs semakin menjadi-jadi , malah sejak beberapa lama dulu puak-puak ini sentiasa mencari jalan dan peluang namun mungkin pada ketika itu sahabat sesyurga mereka masih mempunyai pendirian maka laluan yang di cari agak sedikit sukar.
Namun sejak bersahabat dan akrab bersama PAS dan PKR , rakyat sudah boleh melihat bagaimana puak-puak DAPigs ini mula menyusun perancangan licik mereka.Sama ada sedar atau tidak DAPigs kini sudah meletakkan diri mereka di kedudukan yang tidak lagi boleh di cabar oleh mana-mana sahabatnya waima PAS sendiri pun langsung tidak mampu mengangkat muka khususnya dalam soal berkaitan agama Islam.
Dalam beberapa keadaan PAS hanya di lihat sebagai ANJING suruhan dan pak pacak untuk menjadi benteng mempertahankan pimpinan DAPigs.Jangan lupa bagaimana tertib dan berdisiplinnya unit amal PAS sewaktu menjaga Karpal Singh satu ketika dulu.
Kemudiannya PKR , habis seluruh negara di canang kononnya merekalah yang paling relevan dalam negara malah dalam barisan pembangkang juga.Namun semuanya hanya khayalan belaka apabila Anwar sendiri pun di minta untuk bertaubat oleh Karpal.
Maka kita perlu faham bahawa macai-macai tidak sedar diri inilah yang sebenarnya sudah memberikan ruang dan peluang kepada DAPigs untuk terus unggul bertakhta di persada memijak-mijak kepala puak-puak PAS dan PKR.
Kerana itu maka DAPigs mula melangkah , tak perlu rasanya MMI ceritakan semula kejadian serta aksi bangsat puak-puak DAPigs ini cukup rasanya dengan insiden kalimah Allah.
Baru-baru ini kita lihat bagaimana satu persatu puak macai DAPigs ini mula mengulangi aksi dan tindakan biadap lagi bangsat mereka apabila mula menghina YDP Agung malah turut menghina agama Islam.
Tidak cukup dengan itu kita di kejutkan pula dengan kenyataan daripada Teressa Kok yang jelas menentang Islam sebagai agama rasmi Malaysia.
Teresa dalam perbicaraan kes samannya terhadap Utusan Malaysia hari ini menyatakan pendirian tersebut apabila ditanya peguam yang mewakili Utusan dan Ketua Pengarang Utusan, Datuk Zaini.Baca Seterusnya 
Apakah semua yang berlaku di atas sekadar satu sandiwara yang sengaja di cipta untuk merancakkan dunia politik negara ??
Rasanya tidak , ianya berlaku kerana peluang dan ruang yang di buka terlalu luas oleh segelintir mereka di luar sana (PAS & PKR) yang kononnya berbicara soal perjuangan.Namun pada asasnya mereka sendiri pun sebenarnya sudah hilang maruah apabila prinsip sendiri di gadaikan.
Sambung di Part 2 ....

Shahrir Samad Sekali Lagi Dipilih Pengerusi BNBBC

Anggota Parlimen Johor Baharu Tan Sri Shahrir Abdul Samad sekali lagi dipilih sebagai Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) bagi penggal Parlimen ke-13.

Shahrir, 63, pernah memimpin BNBBC bagi penggal Parlimen ke-11 selama dua tahun sebelum meletak jawatan pada 2006.

Beliau yang ditemui di lobi Parlimen di sini berkata pemilihan beliau secara sebulat suara dibuat pada mesyuarat BNBBC semalam, selepas pembukaan rasmi penggal pertama Parlimen ke-13 oleh Yang Di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Shahrir berkata mesyuarat itu turut mengekalkan anggota Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin sebagai timbalan pengerusi dan anggota Parlimen Mersing, Datuk Dr Latiff Ahmad sebagai setiausaha.Sebelum ini, jawatan pengerusi dipegang anggota Parlimen Bintulu, Datuk Seri Tiong King Sing.Ditanya mengenai visi BNBBC pada penggal Parlimen kali ini, Shahrir berkata kerjasama antara eksekutif dan penyokong kerajaan (Backbenchers) perlu dimantapkan kali ini.

"BNBBC juga kena tunjuk sebagai BN kita kena bertindak atas fakta dan boleh berhujah, ada fakta dan tindakan selari untuk memajukan program dan asas polisi kerajaan," katanya.

Tambah Shahrir, jawatankuasa BNBBC sedang dalam proses dimuktamadkan dan ia dijangka selesai minggu ini.

Jun 26, 2013

Cikgu !! Ini Kelas Berzina Atau Kelas Apa ?

Gambar di bawah ini dipaparkan bagi menunjukkan kepada orang ramai bagaimana budaya negatif sekolah masa kini. 

Walaupun pelajar ini ditegur, mereka masih melakukannya. Selain itu, segelintir dari mereka juga akan memberontak sekiranya ditegur. Jadi, ini adalah antara cabaran yang dihadapi oleh pihak pendidik.

Ibu bapa juga seringkali menyalahkan para guru di sekolah kerana menyalahkan anak mereka dan menyatakan anak mereka tak pernah macam tu di rumah. 

Kes-kes macam ni sering berlaku pada waktu lepas sekolah apabila guru dah balik dan pelajar sengaja menggunakan alasan kelas tambahan untuk tinggal lebih lama di sekolah.


Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas


Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas


Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas




Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas 3


Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas 4


Pelajar Sekolah Lepas Nafsu Di Dalam Kelas 4

Berita gembira buat Pakatan - Anwar

Bukannya hendak bersedih atau berkabung. Jauh sekali hendak mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham ADUN Kuala Besut, Dr Abdul Rahman Mokhtar, yang meninggal dunia pagi tadi. Sebaliknya Ketua Umum PKR menyifatkan kematian Dr Abdul Rahman sebagai berita gembira buat PR.
Ini berikutan kedudukan 32 kerusi DUN sekarang selepas Dr Abdul Rahman meninggal dunia adalah BN 16, PAS 14 dan PKR 1. Sekiranya PRK diadakan dan ditakdirkan PAS menang, maka kedudukan kerusi DUN adalah BN 16, PAS 15, PKR 1. Dengan kedudukan BN 16 dan PR 16, apakah sidang DUN akan tergantung atau apakah bakal wujudnya Kerajaan Perpaduan buat pertama kalinya di Terangganu?
Berbalik kepada kenyataan Anwar Ibrahim di atas, tiada apa yang perlu kita hairankan. Anwar Ibrahim hanya fikirkan kuasa 24 jam. Jadi tidak hairanlah apa yang diucapkan oleh anak saudara beliau di dalam laman sosial Facebook seperti di bawah:

KALAU HENDAK BARING BALIK RUMAH

iSNIN  lalu,  penyokong Anwar Ibrahim berbaring di atas jalanraya  ...

Sedangkan Anwar duduk selesa, makan bersama  Datuk Seri Najib Razak di parlimen setelah mengangkat sumpah menjadi ahli Parlimen.
Apakah  komen penyokong PR dan BN?

Isu DSAI dan Najib Razak minum semeja!!!...Apakah suatu kesalahan besar DSAI duduk semeja minum dengan NAJIB DAN MUHYIDDIN YASSIN?

Tindakan DSAI dan 88 Ahli Parlimen PR yang lain hadir mengangkat sumpah di Parlimen semalam menjadi isu besar terbaru untuk menyerang beliau dan pakatan pembangkang yang diketuainya. Ini kerana majlis angkat sumpah itu berlangsung di ketika yang sama berlakunya juga protes berterusan terhadap keputusan pilihanraya sehingga ada yang sanggup tidur dalam khemah dan baring di jalanraya menuju ke Bangunan Parlimen.

DSAI sebelum itu mengadakan roadshow Blackout 505 di seluruh negara mempertikaikan SPR dan pada 22 Jun lalu adalah kemuncak perhimpunan aman yang diadakan di Padang Merbok. Ia kemudian diikuti dengan sekumpulan anak muda berkhemah di Padang Merbok serta melakukan protes bantahan di laluan menuju ke Parlimen.

DSAI lantas dituduh mengamalkan sikap talam dua muka dan politik dua wajah. Di ketika beliau menyeru pengikutnya agar terus membantah keputusan pilihanraya dan mempertikai kewibawaan SPR, di ketika yang sama juga beliau mengiktiraf keputusan pilihanraya dengan hadir mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen.

Dalam hal ini tidak saja DSAI yang dituduh menganiaya penyokong sendiri, malah kesemua 88 Ahli Parlimen PR lainnya ditaksir bersubahat sama.

Kemudian tersebar pula gambar-gambar DSAI duduk minum semeja dengan Najib dan Muhyiddin dalam keadaan riang dan gelak ketawa seolah-olah tiada permusuhan antara mereka.

Gambar DSAI bergambar bersama Najib dan Speaker serta lain-lain Ahli Parlimen juga disebarkan untuk memberi bukti kononnya Anwar menerima keputusan pilihanraya walaupun di masa yang sama mengajak penyokongnya membantah keputusan itu.

Penulis blog dan pengendali laman sosial pro UMNO melihat isu ini sebagai hidangan terlazat untuk menyerang dan mempertikai DSAI serta Pakatan Rakyat. Mereka memainkan isu ini semahu-mahunya untuk menggoncang keimanan politik anak-anak muda yang condong menyokong perjuangan PR seolah-olah mereka hanya alat dan dipermain-mainkan oleh DSAI dan Ahli-Ahli Parlimen PR yang lain.

Ternampak ramai juga penyokong pro PR yang mula goyah dengan isu ini dan merasakan ada kebenarannya. Ada yang terasa hati, terguris perasaan dan tersentap jiwa melihat aksi dan gelagat DSAI itu.

Ada pula yang berkata, kalau pun mahu bergembira dan bersenyum ketawa dengan Najib dan Muhyiddin, ia tidak seharusnya dilakukan di ketika penyokongnya sanggup mengorbankan jiwa berbaring di jalanraya dan mungkin pula dihumban ke penjara.

Kehadiran DSAI dan lain-lain Ahli Parlimen PR mengangkat sumpah sebenarnya sudah pun dijelaskan oleh banyak pihak, termasuk Anwar sendiri. Jika tidak hadir dan enggan mengangkat sumpah, risiko yang mendatang sebenarnya lebih tinggi. Oleh kerana pembukaan penggal pertama Parlimen ini akan dilakukan oleh Yang Dipertuan Agong, keengganan mengangkat sumpah boleh juga ditafsir sebagai tidak menghormati baginda dan derhaka kepada sistem Raja Berperlembagaan.

Memang ramai yang mahu mencabar DSAI dan Ahli-Ahli Parlimen PR yang lain supaya jangan mengangkat sumpah jika benar tidak setuju dengan keputusan pilihanraya. Ia hanyalah suatu bentuk provokasi yang bertujuan menghumban mereka ke lembah serangan yang lebih teruk lagi.

Jika semua Ahli Parlimen PR tidak hadir dan memulaukan majlis angkat sumpah, serangannya tentu lebih teruk lagi. Kaitan dengan penderhakaan kepada Yang Dipertuan Agong akan dikaitkan sama.

Dalam hal ini kehadiran mengangkat sumpah adalah keputusan terbaik untuk mengelakkan serangan lebih buruk. Lagi pula dalam mempertikaikan peranan SPR, petisyen bantahan keputusan pilihanraya di beberapa kawasan tetap juga berjalan dan prosesnya tidak terganggu sama-sekali.

Ada pula yang berpendapat kenapa DSAI dan lain-lain Ahli Parlimen PR tidak memulaukan terus majlis angkat sumpah ini jika benar ingin membantah? Tindakan ini juga berisiko tinggi. Walaupun selepas majlis angkat sumpah semalam, Ahli-Ahli Parlimen masih mempunyai masa enam bulan untuk berbuat demikian tetapi ia bergantung pula kepada adanya hal-hal mustahak yang tidak boleh dielakkan sebagai alasannya.

Tetapi tindakan ini juga boleh dianggap tidak menghormati, malah mempersenda Yang Dipertuan Agong yang bakal merasmikan pembukaan Parlimen itu. Mereka yang tidak mengangkat sumpah tidak boleh hadir di majlis pembukaan yang akan dilakukan oleh Yang Dipertuan Agong. Jika ini berlaku, tentulah serangan dan kecaman terhadap Ahli Parlimen PR ini lebih dahsyat lagi.

Ada pula kelompok lain berkata, jika benar mahu membantah, kenapa tidak dipulaukan terus Parlimen sehingga tempoh enam bulan supaya pilihanraya kecil semula boleh diadakan? Memang benar jika selepas tempoh enam bulan tidak mengangkat sumpah, kedudukan Ahli Parlimen seseorang itu akan terlucut tetapi tidak semestinya perlu diadakan pilihanraya semula.

Jika kes itu dibawa ke mahkamah dan pihak mahkamah kemudian mendapati tindakan tidak mengangkat sumpah itu sesuatu yang sengaja dan tidak disebabkan hal-hal yang terlalu mustahak, dan akhirnya memberi kemenangan kepada calon yang kalah dan tidak mengadakan pilihanraya kecil semula, akhirnya semua 89 kerusi PR ini akan dimenangi secara percuma oleh BN. Tentulah tak pasal-pasal BN menang 100% di kesemua 222 kerusi Parlimen.

Dalam masa yang sama, peraturan pilihanraya juga menetapkan mereka yang sengaja meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen tidak boleh bertanding semula untuk tempoh 5 tahun. Ini bermakna, jika pun dengan terus tidak mengangkat sumpah dan pilihanraya kecil diadakan semula, DSAI, TGHA, Lim Kit Siang, Nurul Izzah dan lain-lainnya tidak boleh dicalonkan untuk bertanding semula.

Tentulah lagi haru jadinya dalam PR. Siapa yang nak jadi calon dan jika apa pun calonnya, tentulah mereka tidak sama dengan wibawa DSAI, TGHA, Lim Kit Siang dan Nurul Izzah.

Mengenai duduk minum semeja dengan Najib dan Muhyiddin serta majlis bergambar kemudiannya, ia sememamgnya sudah dirancang sedemikian rupa sebaik majlis angkat sumpah berakhir dan dari segi protokol memanglah tempat duduk DSAI sebagai Ketua Pembangkang bersama dengan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

Begitu juga dengan majlis bergambar, memanglah juga tempat Ketua Pembangkang bersama Perdana Menteri mengapit kedudukan Speaker.

Jika DSAI memulaukan majlis itu, beliau akan dilihat tidak tahu bersosial dan tidak menghormati adab di majlis rasmi. Pemulauannya pasti akan mengundang kecaman yang lain pula.

Lagi pula tidak ada salahnya DSAI duduk semeja dan bergelak ketawa sambil minum-minum di Parlimen kerana mereka bukan bermusuh secara peribadi.

Mereka hanya bermusuh dari segi dasar, hujah dan pendekatan untuk mentadbir negara. Mereka bukan seperti dua ahli gusti yang tidak boleh bertemu langsung dan jika bertemu pula asyik mahu bertumbuk dan bergasak.

DSAI dan Najib juga bukanlah seperti dua beradik yang berebut harta pusaka yang tidak boleh bertemu serta duduk semeja langsung.

Soal berbeza pendapat dengan Najib dan BN adalah soal lain dan begitu juga usaha menekan SPR dan untuk memastikan pengendalian pilihanraya oleh SPR betul-betul bebas dan adil, adalah juga soal lain.

Ia tidak harus dibakulkan sekali dengan kehadiran di majlis angkat sumpah dan kemudian duduk minum semeja dengan Najib. Politik ialah pergaduhan berhujah dan mempertahankan prinsip.

Duduk minum semeja dan bergambar asal tidak rebah prinsip perjuangan dan mengalah hujah tanpa sebab, tidaklah ada salah dan cacat-celanya.

Sementara penyokong DSAI dan PR diminta bersikap matang untuk menilai permainan ini, mereka yang membesar-besarkan isu ini juga sebenarnya tidak matang dalam memahami erti politik dan demokrasi dalam ertikata yang sebenar-benarnya.

Jun 25, 2013

GEMPARRR..!!! ANWAR ANGKAT SUMPAH SEKALI LAGI HARI NI..???!!!

Ehhhh..!!! Boleh pulak dia angkat sumpah?! 

Hari tu kata tak leh sumpah laa...itu la.. ini la...

Macam-macam alasan dia bagi...

Dah alang-alang angkat sumpah tu...

Bila lagi nak sumpah Omega pulak? Heh!

Amacam? Ada berani..???

Jun 18, 2013

Siapa yang nak laga Najib dengan Tun M ? Lupakan saja..

Lokasi : Yayasan Kepimpinan Perdana, Presinct 8, Putrajaya

Acara : Pertemuan DS Najib Razak dan Tun Dr Mahathir

Tarikh : 17/6/2013 @ 4.45 pm


Kelmarin DS Najib Razak berada di Indonesia dan setelah kembali petang ini beliau meluangkan masa hampir dua jam untuk melawat dan berbincang empat mata bersama Tun Dr Mahathir. Kepada mereka yang membawa cerita dan spekulasi bahawa berlaku perselisihan antara mereka berdua sejak selepas penamaan calun PRU 13 saya nasihatkan hentikanlah saja kerja sia sia tersebut...

1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11

Asalkan Bukan Cina DAP ( ABCD ) dan Red Bean Army




Sebenarnya 10 nama yang disebut hanyalah segelintir mangsa-mangsa politik Red Bean Army (RBA). Sekiranya hendak disenaraikan kesemua mangsa-mangsa RBA, mungkin sebuah buku diperlukan untuk menghabiskannya. Penulis berharap rakyat Malaysia dapat bersatu padu menentang kekejaman, kezaliman, kejahatan dan keburukan RBA di alam maya demi perpaduan, keharmonian dan kestabilan negara.
Kita perlu ingat setiap individu yang di aibkan oleh RBA adalah manusia yang memiliki perasaan serta ibu yang melahirkan mereka. Budaya politik yang begitu jijik dan ekstrem sebegini seharusnya dihentikan. Ramai sudah terluka, pasrah, hilang punca pendapatan, hilang imej dan kredibiliti disebabkan fitnah dan cerita rekaan RBA.

Penyokong-penyokong pakatan pembangkang dan DAP yang masih berhati perut seharusnya tampil ke hadapan untuk bersama-sama memerangi RBA. Kita tidak akan tahu esok atau lusa anak, ibu bapa, keluarga, rakan dan orang yang disayangi pula akan menjadi mangsa RBA yang seterusnya.
Peniaga- peniaga Cina yang mempercayai konsep 1Malaysia dan menyokong BN juga menerima serangan boikot daripada RBA. Oleh itu, saya berharap NGO Melayu yang kini melancarkan boikot terhadap masyarakat Cina perlu mengetahui bukan sahaja usahawan Melayu menjadi mangsa RBA bahkan peniaga Cina yang menyokong BN juga terhimpit dalam politik keji RBA.
Sudah tiba masanya kita melancarkan kempen ABCD (Asalkan Bukan Cina DAP). Kita perlu tahu bukan semua Cina di Malaysia biadap dan kejam seperti RBA. Jangan lagi tanya apa Cina mahu tetapi tanya apa Cina DAP mahu (ABCD)?
Simpatilah pada kesemua mangsa-mangsa RBA yang tidak berdosa. Fahamilah keperitan dan kesengsaraan yang dialami oleh mangsa RBA.

Tan Sri Michelle Yeoh
Apabila Tan Sri Michelle Yeoh bercadang untuk bersama-sama Perdana Menteri dalam satu jamuan majlis makan malam bersama 60,000 masyarakat Cina di Klang maka pelbagai serangan yang tidak bertanggungjawab dilancarkan terhadap beliau. Mereka melabelkan beliau sebagai pengkhianat negara dan pelbagai lagi label kesat. Realitinya, Lim Guan Eng juga menjemput seorang artis dari Taiwan iaitu Lin Chi Ling dalam satu majlis pelancaran di Pulau Pinang satu ketika dahulu tetapi tidak pula menerima sebarang serangan daripada penyokong BN. Harian Metro pernah melaporkan Abby Abadi yang menyertai Pas dibayar sebanyak RM2,000 untuk setiap penampilan politik tetapi Tan Sri Michelle Yeoh yang secara sukarela pula menjadi sasaran politik RBA. Mereka juga melancarkan laman page

https://www.facebook.com/BoycottMichelleYeoh untuk menyeru masyarakat Malaysia supaya memboikot beliau.

Leng Yein
Leng Yein merupakan antara model yang paling terkenal dalam industri peragaan dalam kalangan masyarakat Cina. Namun begitu, serangan terhadap Leng Yein bermula apabila beliau bangkit mempertahankan hak wanita yang ditindas oleh seorang lelaki yang sering mengancam keselamatan wanita di negara ini dan Leng Yein membawa isu ini kepada Datuk Seri Michael Chong di Wisma MCA. RBA akhirnya mempolitikkan isu ini hanya kerana Leng Yein memuji Datuk Seri Michael Chong dan mengatakan beliau dan MCA sudah banyak membantu masyarakat Malaysia.

Mereka melabel Leng Yein sebagai pelacur murahan, pengkhianat bangsa dan juga melancarkan boikot terhadap kesemua syarikat penaja yang menaja Leng Yein. Syarikat KUMO Leng Yein di Pavillion juga terpaksa ditutup kerana berdepan serangan bertubi-tubi RBA.
Laman page untuk memboikot Leng Yein turut dilancarkan (https://www.facebook.com/ WeFullyBoycottLY) dan mereka terus mencipta pelbagai penipuan, fitnah dan dakwaan terhadap Leng Yein untuk menjejaskan imejnya. Kini Leng Yein terpaksa hidup dengan ramai musuh. Kini, periuk nasi Leng Yein terjejas teruk dan RBA begitu kejam sehingga sanggup merosakkan periuk nasi seorang individu demi nafsu politik mereka.

Institusi Beraja Yang di-Pertuan Agong
Red Bean Army (RBA) melancarkan serangan terhadap Yang di-Pertuan Agong apabila baginda bertitah supaya rakyat Malaysia menerima keputusan Pilihan Raya Umum ke-13.

Sultan Johor
Apabila Sultan Johor mengeluarkan titah supaya Datuk Tee Siew Keong dilantik sebagai Exco negeri Johor berlandaskan kepada Undang -Undang Tubuh Negeri Johor, RBA pula bertindak mempolitikkan isu ini dengan mempersoalkan keputusan baginda.

Wong Kim May
Wong Kim May merupakan seorang gadis muda yang masih lagi belajar. Beliau hanya merakamkan sebuah video pengiklanan mempromosikan BN. Sehubungan itu, Kim May menerima beratus-ratus ancaman bunuh dan rogol selepas itu. Emosi Kim May masih belum lagi pulih sepenuhnya sehingga ke hari ini. Beliau menderita trauma yang agak mendalam. RBA yang tidak berperikemanusiaan sanggup melakukan apa-apa sahaja walaupun terhadap seorang gadis muda yang tidak berdosa.

Jackie Chan
DAP and Dong Zong membawa 4,000 orang untuk membuat protes supaya sebuah sekolah Cina dibina di Kuantan. Akhirnya, kerajaan BN membenarkan pembinaan sekolah di Kuantan. Peliknya, apabila wang diperlukan untuk pembangunan sekolah Chung Hwa di Kuantan, tiada seorang pun dari DAP mahupun Dong Zong sanggup memberi sebarang sumbangan walaupun 1 sen untuk pembangunan sekolah Cina yang mereka perjuangkan. Jika 4,000 orang yang digunakan oleh protes dan seorang menderma RM 1 juga akan sekurang-kurangnya dapat menyumbang RM4,000. Ketika protes maka semua keluar namun apabila sumbangan diperlukan maka batang hidung juga tidak kelihatan.
Akhirnya, Jackie Chan dijemput untuk meningkatkan dana pembangunan Sekolah Cina Chung Hwa di Kuantan. Malangnya, Jackie Chan turut menjadi mangsa RBA hanya kerana cuba membantu. Isu ini membangkitkan kemarahan dunia hiburan Cina di seluruh dunia apabila Cyber Trooper dan RBA yang tidak rasional dalam perjuangan politik mereka menjadikan Jackie Chan sebagai seorang mangsa mereka.

Shen Yee Aun (SYA)
Serangan dilancarkan terhadap saya hanya kerana saya amat vokal terhadap kepincangan DAP dan Pakatan Rakyat. Setiap gambar saya dengan rakan-rakan dan keluarga disebarkan dengan meluas dengan ayat seperti “Mereka Adalah Pelacur Murahan SYA.”
Video saya juga diedit untuk mencalar imej saya dalam kalangan masyarakat Cina. Akhirnya, saya dilabel sebagai Perkasa Cina, pengkhianat bangsa, anjing dan sebagainya. Pelbagai lagi cerita, fitnah dan penipuan tidak berasas direka untuk menyerang saya.

Kinki Ryusaki
Kinki Ryusaki merupakan seorang pelukis tatu terkenal di negara kita. Hanya disebabkan Ryusaki menerima untuk diwawancara akhbar The Star mengenai bidang kerjayanya dan langsung tidak menyentuh soal politik malangnya Ryusaki turut diserang bertubi-tubi oleh RBA. Boikot terhadap syarikat tatu Ryusaki juga dilancarkan oleh RBA

Datuk Lee Chong Wei
Semasa kempen PRU-13, Datuk Lee Chong Wei telah bergambar dengan Datuk Mukriz Mahathir tetapi akhirnya gambar itu turut dipolitikkan oleh RBA. Kredibiliti Datuk Lee Chong Wei sudah tercalar hanya kerana bergambar dengan Datuk Mukhriz. Namun begitu, seorang ikon seks iaitu Vivian bergambar dengan Nurul Izzah tetapi tidak pula menjadi sebarang masalah dan isu kepada RBA.

Master Hsing Yun
Master Hsing Yun merupakan antara Sami Buddha terkemuka dunia yang datang ke Malaysia untuk berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Namun begitu, walaupun beliau merupakan seorang tokoh agama yang disegani dalam kalangan penganut Buddha tetapi beliau juga tidak terkecuali menjadi mangsa RBA. Mereka bertindak ala komunis sehingga golongan agama juga tidak terlepas daripada serangan mereka.

PSY
RBA melancarkan serangan yang cukup hebat terhadap laman facebook PSY sebelum kedatangannya ke Pulau Pinang dalam sambutan perayaan Pesta Perayaan Tahun Baru Cina di Pulau Pinang. Setelah PSY datang ke Malaysia dikatakan oleh pengurus sendiri bahawa PSY menerima ancaman bunuh.
Artikel Penuh: http://utusan.com.my/utusan/Rencana/20130616/re_12/Mangsa-Politik-RBA#ixzz2WOB2A6Gs

© Utusan Melayu (M) Bhd
Shen Yee Aun (SYA)adalah
Penganalisis Politik, Presiden
Pertubuhan Hak Belia Malaysia,
Pengasas blog SYA For The Nation

PERTEMUAN SULIT ANWAR WAKTU MALAM DI JAKARTA TERBONGKAR!!


Al-Azharri Siddiq - Dalam bahagian kedua ini, saya akan menjurus kepada "Surat Perjanjian" oleh Anwar Ibrahim, Jusuf Kalla dan DS Najib Razak. Di luar sana, terlalu  banyak rumors yang perlu saya perbetulkan, kerana jika saya tidak perbetulkan, orang-orang UMNO khususnya telah memberi satu persepsi yang silap khususnya kepada DS Najib sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO.



Jika apa yang saya tulis ini tidak benar, maka Bapak Jusuf Kalla berkata tidak benarlah juga kepada saya. Dalam hal ini, saya amat yakin integriti Bapak Jusuf Kalla.

Oleh kerana saya terlibat dalam pertemuan ini, maka saya bertanggungjawab untuk berkongsi hal ini, dengan harapan pembaca akan berfikir dan bukannya menjatuhkan hukuman.

SIAPA BUAT SURAT PERJANJIAN

Dalam hal ini, saya kecewa dengan Anwar Ibrahim kerana saya dapati beliau tidak bercakap benar dalam beberapa perkara. Saya membaca satu berita kononnya Anwar mengatakan Bapak Jusuf Kalla yang menawarkan diri untuk menjadi orang tengah.

Walhal, pada bulan Mac 2013, Anwar Ibrahim sendiri datang ke rumah Bapak Jusuf Kalla pada malam hari, dengan ada teman saksi iaitu Bapak Fahmi Idris dan Bapak Yusril Ihza Mahendra di ruang tamu tempat yang sama saya duduk bersebelahan Bapak Jusuf Kalla dalam gambar itu.


Ketika itu (Mac 2013) Anwar dengan yakin menghujahkan kepada Bapak Jusuf Kalla beliau akan menang PRU13. Bukannya Bapak Jusuf Kalla yang memanggil Anwar datang ke Jakarta. Kita harus faham, siapa tetamu dan siapa tuan rumah. Pada bulan Mac 2013 itu, apakah Bapak Jusuf Kalla yang berkunjung ke Kuala Lumpur atau Anwar Ibrahim yang mendatangani Jakarta? Anda jawab sendiri!

Selepas Anwsr berjaya meyakinkan Bapak Jusuf Kalla dan berjaya memujuk beliau, maka Bapak Jusuf Kalla atas dasar sehabat seemosi (istilah di Indonesia untuk menunjukkan tahap keakraban) telah terbang ke Kuala Lumpur dan bertemu Anwar Ibrahim pada 4/5/2013 iaitu sehari sebelum PRU13. Dan seterusnya Bapak Jusuf Kalla turut bertemu DS Najib pada tengah malamnya.

Bapak Jusuf Kalla memberitahu kepada saya, bahawa Anwar Ibrahim membuat Surat Perjanjian di antaranya sesiapa yang kalah hendaklah menerima kekalahan. Ada beberapa lagi yang saya tidak perlu nyatakan di sini.

Bapak Jusuf Kalla memberitahu saya bahawa Anwar menandatangani Surat Perjanjian yang dibuatnya itu, dan Bapak Jusuf Kalla turut menurunkan tandatangan. Tetapi tidak oleh DS Najib!

TUDUHAN KEPADA NAJIB

Terdapat tuduhan di dalam parti UMNO dan juga para wartawan dan bloggers kononnya DS Najib terlibat dalam perjanjian tersebut. Kononnya DS Najib berada bersama-sama Anwar Ibrahim untuk menandatangani "Perjanjian itu. Walhal sebenarnya Bapak Jusuf Kalla bertemu Anwar dan DS Najib secara berasingan.

Saya berani menyatakan bahawa DS Najib tidak terlibat mula dalam permainan politik Anwar ini, sebaliknya Anwar yang merangka pertemuan dengan Bapak Jusuf Kalla, Anwar yang mencadangkan perjanjian itu, Anwar yang meminta dan memujuk Bapak Jusuf Kalla supaya menjadi orang tengah, Anwar yang memulakannya.

Memang benar Bapak Jusuf Kalla membawa surat perjanjian yang dirangka oleh Anwar Ibrahim itu, tetapi DS Najib tidak menandatanganinya, DS Najib tidak bersetuju.

Bapak Jusuf Kalla memberitahu kepada Anwar, bahawa DS Najib tidak mahu menandatangani perjanjian itu. Pada pengamatan saya, DS Najib menghormati kemunculan Bapak Jusuf Kalla sebagai sahabatnya juga, maka apakah kamu fikir jika tetamu besar seperti Bapak Jusuf Kalla bertandang ke rumah DS Najib dan kamu meminta DS Najib menutup pintu? Makanya, DS Najib mesti melayan Bapak Jusuf Kalla dengan seribu kemuliaan sebagai seorang tetamu apatah lagi sahabat lama.

Saya bercakap panjang lebar dengan Bapak Jusuf Kalla dalam hal ini, dan saya berpendapat para ahli UMNO dan bloggers tidak berlaku adil kepada DS Najib dalam hal ini, sebab itu saya terpaksa menulis dengan agak panjang sedikit.

Jika anda bertanya saya, apakah Anwar sedang memerangkap DS Najib, saya tidak boleh menjawabnya kerana ianya niat Anwar. Saya percaya anda boleh memahaminya.

KENAPA SAYA MEMBELA DS NAJIB

Saya terpaksa ke depan kerana saya satu-satunya bertemu dengan Bapak Jusuf Kalla, maka saya mesti membetulkan rumors yang salah.

Saya menerima pelbagai sms daripada rakan blogger dan wartawan, antara rumors salah kononnya dalam perjanjian itu DS Najib meminta kepada Anwar Ibrahim sekiranya DS Najib kalah agar dirinya dan keluarganya jangan dipenjara!

Ini adalah satu cerita rekaan dan fitnah yang sangat besar kepada DS Najib. Tidak ada tertulis dalam perjanjian akan hal itu, malah tidak disebut pun, hanya selepas sebulan ini barulah cerita rekaan itu muncul dan saya beri jaminan kepada anda cerita itu tidak benar.

Anwar hanya bercakap tentang isu besar dalam PRU13 iaitu jawatan Perdana Menteri yang menjadi idamannya, Bapak Jusuf Kalla dab Anwar bercakap tentang masa depan Nurul Izzah dan beberapa perkara lain. Mereka bercakap tentang jawatan Timbalan Perdana Menteri, Menteri Penuh, isu dakwat, isu pengundi Bangladesh dan hal-hal lain.

Malangnya, saya bersetuju dengan Bapak Jusuf Kalla bahawa Anwar sendiri yang merangka idea perjanjian itu, Anwar yang datang bertandang ke rumah Bapak Jusuf Kalla bercakap tentang idea perjanjian itu, malangnya sesudah PRU13, Anwar tidak komited kepada apa yang diusahakannya sendiri.

Kekecewaan dan "kemrahan" Bapak Jusuf Kalla ialah tatkala dia sangat komited membantu, Anwar pula tidak komited kepada usaha janjinya sendiri. seterusnya

Jun 12, 2013

Menarik ! Foto Lawak Giler

salam semua pembaca blog zamrispon kali ini zamrispoon nak kongsi gambar-gambar yang pelik, aneh dan lucu untuk kita hilangkan tekanan setelah sehari suntuk kita menjalani kehidupan kita

Gambar-gambar ini dikutip di internet, untuk paparan di blog zamrispoon
ini untuk kita segarkan semula minda kita . Selamat menyaksikan dan selamat berhibur.







WAJIB BACA! KERANA TUDUH TUN MAHATHIR, DOKUMEN RASIS MELAMPAU DAP DIBONGKAR !! #BlackOut505

YB Tony Pua,

SAYA menulis warkah ini bagi menjawab kenyataan saudara yang disiarkan di dalam portal berita themalaysianinsider.com pada 7 Jun 2013 di mana saudara menuduh bekas Perdana Menteri Malaysia kelima, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan UMNO sebagai paling rasis dalam negara ini.


Ketika Dr. Mahathir melafazkan sumpah jawatan sebagai Perdana Menteri pada 1981, saudara baru seorang budak hingusan berusia 9 tahun.

Jurang intelek antara saudara dan Dr. Mahathir bagaikan langit dengan bumi dan tidak mungkin saudara atau mana-mana rakyat di negara ini mampu mencapai ketinggian serta ketajaman pemikiran seperti beliau walaupun untuk tempoh 50 tahun akan datang.

Bagi saya dan rakyat Malaysia yang menyanjungi ketokohan dan kepemimpinan serta sumbangan besar beliau kepada kemajuan dan kestabilan negara ini, tuduhan saudara umpama tombak berbisa menusuk kalbu khususnya bagi orang Melayu.

Saudara tentu sedar sejak tertubuhnya Parti Tindakan Demokratik (DAP) parti ini telah dan masih dianggap sebagai sebuah organisasi politik yang berasaskan kepada sentimen perkauman tebal, pemikiran rasis dan sempit yang hanya menggalas kepentingan agenda kaum Cina sahaja, iaitu bangsa kelahiran saudara.


Berlainan pula dengan UMNO yang lahir di tempat yang mulia dan disanjung sebagai parti Melayu yang memainkan peranan amat penting membawa nikmat kemerdekaan kepada seluruh rakyat Malaysia, termasuk ibu bapa, adik beradik dan saudara sendiri.

Parti yang saudara label sebagai 'paling rasis' ini jugalah antara lain berjaya membangunkan pendidikan di negara ini sehingga saudara turut menerima tempias nikmatnya berkesempatan menuntut di Universiti Oxford.

Dr. Mahathir pernah mengatakan orang Melayu mudah lupa tetapi saya yakin orang seperti saudara juga mudah lupa untuk bersyukur terhadap segala apa yang saudara dan bangsa saudara perolehi atas perjuangan ikhlas UMNO sejak merdeka.

Sebelum saya mengemukakan bukti nyata untuk menyanggah tuduhan melampau dan tidak masuk akal saudara terhadap Dr. Mahathir dan UMNO, biarlah saya beritahu saudara mengenai beberapa perbuatan dan amalan orang Cina terhadap bangsa Melayu yang selama ini hanya memendam dan bersabar di atas diskriminasi yang mereka alami....


.....Mungkin dasar Perdana Menteri yang 'amat rasis' ini jugalah yang berjaya meletakkan 29 daripada 40 billionaire dan jutawan berbangsa Cina dalam senarai individu Malaysia paling kaya majalah Forbes pada tahun 2012.

Semasa DAP, Pas dan PKR menguasai Perak selepas Pilihan Raya Umum 2008, sudikah saudara menjelaskan mengapa antara langkah terawal kerajaan negeri adalah menutup 700 Tabika Kemas yang memangsakan lebih 13,000 murid dan beratus-ratus guru Kemas yang hampir kesemuanya berbangsa Melayu?

Begitu juga dengan tindakan kerajaan DAP-Pas-PKR yang sengaja memperlahankan pembinaan masjid dan sekolah agama baharu sepanjang 11 bulan memerintah Perak sementara sekolah-sekolah swasta Cina bercambah dengan diberikan tanah manakala kampung-kampung baru diberikan status kekal.

Ini hanya sekelumit sahaja daripada tindakan-tindakan rasis yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri yang dikawal oleh DAP.

Akhir sekali, biarlah saya mengingatkan kembali kalimat-kalimat rasis yang ditujukan kepada orang Melayu oleh penyokong-penyokong parti saudara dalam tragedi berdarah 13 Mei 1969. Jika saudara musykil silalah rujuk kertas putih yang disediakan oleh Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) mengenai tragedi berdarah 13 Mei 1969.


Dokumen ini ditandatangani Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak Datuk Hussain selaku Pengarah MAGERAN.

Menurut laporan ini pada muka surat 33 bab 12, ketika melintas Balai Polis Brickfields penyokong-penyokong Cina DAP telah melaungkan kata-kata mencaci, "Apa polis boleh buat? Kita Raja" dan "Buang semua polis Melayu".


Dalam perarakan DAP meraikan kemenangan mereka di depan Balai Polis Jalan Travers, sekali lagi penyokong-penyokong Cina DAP mengucapkan kata-kata kesat dan biadab terhadap orang Melayu seperti, "Mati Melayu, Sakai pergi masuk hutan!" Berhampiran dengan pondok polis Bukit Bintang, penyokong-penyokong Cina DAP dan Gerakan (ketika itu pembangkang) bertempik dengan mengeluarkan kata-kata amat rasis sekali, "Apa ini Melayu kita negeri dia sudah perintah. Ini negeri bukan Melayu punya."


Saya anjurkan saudara baca sehelai demi sehelai laporan MAGERAN setebal 104 halaman ini supaya saudara mendapat pencerahan minda dan kesedaran serta keinsafan siapakah rasis nombor wahid di negara yang dipanggil Tanah Melayu ini.

Mungkin pahit untuk saudara telan sedikit daripada kebenaran dan fakta yang saya kemukakan tetapi saya percayakan pepatah Melayu yang mengatakan mana harimau yang boleh tukar belangnya?

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130611/re_06/Surat-terbuka-kepada-YB-Tony-Pua#ixzz2VxqU8ooT