Bujang Senang

Bujang Senang

21 Jun 2017

Mahathir membelanjakan AS$5 juta untuk mencetuskan pengumuman 20 Julai 2016 DoJ

Sabtu lalu, 17 Jun 2017, The Third Force mendedahkan penglibatan Dr. Mahathir Mohamad dan Daim Zainuddin untuk menyalurkan AS$5 juta melalui saluran yang berakhir pada Clinton Foundation (https://www.thethirdforce.net/the-doj-announcement-is-mahathirs-death-knell-but-he-doesnt-know-it-yet/). Dalam artikel itu, saya menyatakan bahawa seperlima dari jumlah itu memasuki tabung orang yang dikaitkan dengan Loretta Lynch, bekas Peguam Negara (AG) Amerika Syarikat (AS).

Beberapa jam kemudian, Raja Petra Kamarudin (RPK) mengulangi bahawa Sivarasa Rasiah telah merangka satu kenyataan untuk Jabatan Kehakiman AS (DoJ) bersama dengan seorang pembantu Mahathir, peguam Matthias Chang (http://www.malaysia-today.net/mahathir-is-playing-his-last-card-in-a-futile-attempt-to-oust-najib/). Sumber saya telah mengesahkan bahawa bukan sahaja Matthias membantu merancang pengumuman baru-baru ini, beliaulah yang memfailkan aduan dengan DoJ, yang membawa kepada pengumuman itu.

Sekarang, ternyata bahawa pendedahan ini mungkin sahaja telah merosakkan rancangan Mahathir. Malah, saya diberitahu bahawa bekas perdana menteri itu sangat tidak berpuas hati bahawa saya telah menyenaraikan nama orang yang berkomplot untuk mencetuskan pengumuman Khamis lepas (https://www.thethirdforce.net/list-of-americans-and-malaysians-involved-in-doj-announcement/). Saya dimaklumkan, Mahathir sangat marah bahawa artikel itu telah membazirkan usahanya dan berjuta-juta wang yang beliau habiskan – yang mana adalah benar.

Maksud saya, bayangkan perancangan yang dibuat selama berbulan-bulan dan berjuta-juta yang Mahathir belanjakan untuk mencetuskan pengumuman DoJ. Dan sebelum pun beliau boleh meraikannya dengan anggota pasukannya, berita tersebar bahawa seluruh konspirasi telah didedahkan oleh The Third Force dan Malaysia Today. Jika anda adalah Mahathir, bagaimanakah perasaan anda?

Seperti menghantukkan kepala anda ke dinding, bukan?

https://www.thethirdforce.net/mahathir-spent-usd5-million-to-trigger-the-20th-of-july-2016-doj-announcement/

Link asal artikel:
http://www.malaysia-today.net/mahathir-spent-usd5-million-to-trigger-the-20th-of-july-2016-doj-announcement/

0 komentar: