Bujang Senang

Bujang Senang

17 Mei 2019

Bantuan khas RM450 kepada penjawat awam


Pejabat Perdana Menenteri semalam telah mengumumkan pemberian bantuan khas kewangan sebanyak RM450 kepada penjawat awam dari Gred 56 dan ke bawah yang berjumlah hampir 1.5 juta orang.
Pemberian itu adalah sempena persiapan sambutan Aidilfitri yang akan diraikan bulan depan.
“Bantuan khas ini juga akan dinikmati oleh pesara kerajaan sebagai menghargai jasa perkhidmatan dengan jumlah bayaran RM225.
“Pembayaran bagi bantuan khas ini akan dibuat pada 24 Mei ini,” kata kenyataan itu.
Bayaran bantuan khas kepada kakitangan awam dan pesara kerajaan ini melibatkan anggaran peruntukan kewangan sebanyak RM855 juta.
Tahun lalu, kerajaan Pakatan Harapan mengumumkan pembayaran RM400 kepada penjawat awam dari Gred 41 dan ke bawah manakala pesara pula diberi bayaran RM200.
Kerajaan BN pimpinan Najib Razak sebelum Aidilfitri 2017 pula memberi bayaran bantuan khas sebanyak RM500 kepada 1.6 juta penjawat awam.

1 komentar:

EVA FIORENTINA APRILA berkata...

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL