Bujang Senang

Bujang Senang

28 Apr 2017

Ini adalah satu kisah yang menyentuh hati.


Kerja keras dan pembangunan baru-baru ini oleh Presiden MCA dan Ahli Parlimen Bentong Liow Tiong Lai telah mengubah masa depan bagi kawasan itu.

Ini adalah kisah bagaimana dengan memberi tumpuan kepada projek-projek eko-pelancongan, agrikultur dan infrastruktur seperti Central Spine Road bebas tol (yang sebahagiannya sudah dibuka) dan ECRL telah membantu meningkatkan kekayaan penduduk di sana dan menyediakan peningkatan peluang pekerjaan dan prospek.

Liow Tiong Lai telah berkata bahawa beliau telah menegaskan bahawa ECRL mesti melalui Bentong.

Dengan berbuat demikian, prospek bagi Bentong akan meningkat.

Projek infrastruktur besar membantu meningkatkan daya tarikan dan prospek tempat yang mendapat manfaat walaupun sebelum kerja bermula kerana ia meningkatkan keseronokan dan memperbaiki sentimen pelabur.

Hasilnya, sebuah bandar yang sebelum ini telah ditakdirkan untuk terkubur sekarang melakukan pusingan U dan menjadi satu bandar dengan masa depan yang cerah.

Ini adalah jenis pusingan U yang rakyat Malaysia mahukan. Bukannya pelbagai pusingan U yang datang dari Pakatan.

Penghijrahan ke bandar kini akan U-turn untuk menjadi perpindahan ke bandar ‘reverse’ yang akan meringankan tekanan ke atas kawasan bandar dan menyatukan semula anak dengan keluarga mereka?

PS. Adakah anda berasa gembira bahawa anda tidak mengundi untuk Wong Tack, mutan penipu dan pentaksub Lynas dari DAP itu?

Tulisan asal oleh:
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 28 April 2017

---

http://www.thestar.com.my/metro/focus/2017/04/25/craving-for-activity-in-quiet-karak-new-village-for-now-only-coffeeshops-doing-brisk-business-when-v/

Link asal artikel:
https://www.facebook.com/lim.siansee

0 komentar: