Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Bujang Senang

Bujang Senang

Jun 30, 2011

Kerajaan Negeri Selangor terang-terang mencabar pihak polis dan mengisytiharkan perang secara terbuka. Arahan polis agar elemen-elemen BERSIH 2.0 tidak dimasyhurkan, dibalas dengan melakukan provokasi.

Ahli-Ahli Majlis Perbandaran Petaling Jaya dan Shah Alam dilihat memakai tali leher BERSIH berwarna kuning. Ahli-Ahli Majlis Subang dan Ampang Jaya pula memakai baju T kuning berserta logo BERSIH. Manakala Ahli Majlis Sepang memakai tali leher kuning.

Dalam satu mesyuarat, Ahli Majlis Perbandaran Ampang Jaya telah meluluskan usul untuk mengenepikan Arahan Berpakaian supaya dibenarkan ahli memakai baju T BERSIH.

Kerajaan Negeri Selangor turut mengeluarkan peruntukan sebanyak RM15 ribu kepada penganjur BERSIH 2.0 sebagai dana bantuan untuk aktiviti BERSIH 2.0. Khalid Ibrahim juga MEMBERI AMARAN kepada polis agar tidak mencampuri sebarang program Kerajaan Negeri.

Ternyata Kerajaan Negeri Selangor sedang membahayakan kedudukan mereka sendiri seandainya masih berkeras untuk menempatkan gerakan yang mempunyai agenda komunis di dalamnya.

Apakah ini sebenarnya yang mendorong Kerajaan Negeri Selangor mendesak agar Selangor mempunyai pasukan polisnya sendiri? Apakah Kerajaan Negeri Selangor sebenarnya telah lama merangka dan mengharapkan agar polis dan mana-mana agensi penguatkuasaan persekutuan tidak menjalankan tugas mereka di negeri tersebut?

Dan yang paling penting, BERSIH apa lagi yang hendak dibuat di Selangor kalau Selangor sendiri ditadbir oleh Menteri Besar yang terang-terang menyokong komunis dan membenarkan komunis berleluasa di sebalik topeng BERSIH 2.0?

Seharusnya BERSIH 2.0 diadakan di Shah Alam terutama sekali di hadapan pejabat SUK yang menempatkan pejabat Menteri Besar. Kalau sudah sanggup mengeluarkan perbelanjaan dan peruntukan, mengapa perlu dibuat di tengah-tengah Kuala Lumpur.

Sudah sampai masanya untuk memperkenalkan Shah Alam sebagai ibu kota demonstrasi pula!!!

Dan tidak hairanlah mengapa Ahli-Ahli Majlis di Selangor, mempunyai hati dan pendekatan komunis terutama dalam merampas hak-hak serta cubaan menghapuskan kuota Bumiputera secara berleluasa dan penuh biadap!!!

Jun 29, 2011

GEMPARRRR: Video Chegu Bard Tonton Aksa Porna Al - Juburi Akan Di Hebohkan

Selain daripada Johari Abdul yang dibawa oleh Datuk Trio untuk menonton video seks 23 minit lakonan Anwar Ibrahim membelasah China Doll menggunakan “Anu”gerah Tuhan yang berpuluh tahun keluar masuk terowong Wan Azizah..., seorang lagi wakil PKR turut sama pergi menonton video seks tersebut! Klik Sini

Menurut maklumat yang disampaikan kepada Blog BJ, individu yang dimaksudkan ialah Chegu Bard, nama penuhnya Badrul Hisham Shaharin. Diberitakan, Chegu Bard juga telah pergi menonton secara sulit bersama seorang blogger selepas giliran Johari Abdul .

Kini, setelah PapaGOMO mendedahkan video klip rakaman sulit Johari Abdul menonton video seks Anwar bersama Datuk Trio, difahamkan video klip rakaman sulit Chegu Bard pula akan menyusul sedikit masa lagi....

Part 2 : Jom Tonton Ramai-Ramai

Semalam Dato Johari Abdul yang aksi Ketawa besarnya ketika menyaksikan Video Seks Anwar Ibrahim telah tersebar ke serata pelusuk tanah air melalui Blogg Blogg pro Kerajaan. Bermula jam 10.00 am sampailah ke hari ini Video masih lagi di tayangkan oleh beberapa blogg yang lain. Kiranya memang hangat lah video suntingan Padi Jantan ini.



Dato Johari Abdul pagi semalam sehingga lah ke tengahari tidak langsung memberikan sebarang kenyataan berhubung Video nya dan pada sebelah petang barulah beliau mengeluarkan kenyataan berhubung rakaman dirinya bersama Dato Eskay, Tan Sri Rahim dan Dato Shuib.

Kenyataan Dato Johari Abdul:
“Buktikan saya mengambil duit, di akaun bank yang mana? Adakah ia (dibayar) secara tunai atau cek? Saya tidak boleh menyimpan jumlah yang banyak itu di rumah. “Saya tidak pernah menerima apa-apa atau saya pernah ditawar untuk meninggalkan parti untuk bayaran... saya tidak memerlukan wang,”
“Tidak sesiapa pun yang boleh memberi keterangan apa yang saya kata di bilik (hotel) pada hari itu... saya tidak mahu membuang masa (dengan mereka,” kata Johari lagi.
Petikan The Malaysian Insider

Apabila Gomo membaca kenyataan Dato Johari Abdul ini Gomo gelak sakan kerana kenyataan yang di keluarkan beliau adalah satu bentuk HELAH dan bukan Jawapan yang di inginkan Rakyat berhubung isu Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim.

Mari kita Runkai:

“Buktikan saya mengambil duit, di akaun bank yang mana? Adakah ia (dibayar) secara tunai atau cek? Saya tidak boleh menyimpan jumlah yang banyak itu di rumah.

Bila masa Tan Sri Rahim, Dato Eskay dan Dato Shuib kata mereka telah Masukkan Wang ke dalam akaun Johari Abdul ni? Mari kita baca pula kenyataan dato Eskay mengenai hal ini:

"Datuk Johari Abdul meminta wang pendahuluan sejumlah RM100,000 sebagai "pelincir" untuk membawa lebih ramai ahli parlimen Pakatan Rakyat menonton video itu", kata Datuk Shazryl EskayAbdullah

Datuk Johari meminta sejumlah RM 1 juta seorang daripada Datuk Shazryl dengan jumlah semua RM 7 Juta semuanya. "Bila (permintaan sebegini) ini berlaku, kita pun buat keputusan tolak (permintaan Johari),"

Apakah tidak jelas bahawa apa yang di katakan oleh Johari Abdul Bercanggah dan cuba melarikan diri dari jawapan yang sepatutnya beliau jawap. Ketiga Trio T tidak pernah memasukkan sesen pun wang ke dalam akaun Johari Abdul walaupun Tuntutan dari Johari Abdul meminta wang sebagai balasan.

Johari Abdul turut menyatakan:


“Tidak sesiapa pun yang boleh memberi keterangan apa yang saya kata di bilik (hotel) pada hari itu... saya tidak mahu membuang masa (dengan mereka,” kata Johari lagi.

Emmm kenapa beliau menyatakan tidak ada sesiapa pun yang boleh memberi keterangan apa yang beliau kata di dalam bilik Hotel dan di akhir ayat beliau menyatakan "Saya tidak Mahu membuang Masa"

"Tidak Mahu Membuang Masa" atau yang sebenarnya beliau Dato Johari Abdul TAKUT dengan Video Susulan?

Macam ni lah, jika benar Dato Johari Abdul tidak membuat sebarang Tuntutan wang daripada ketiga Trio Dato T apakata Johari Abdul menjalankan tindakan SAMAN ke atas ketiga tiga mereka kerana menfitnah.Ini maruah Dato Johari Abdul dan sewajarnya beliau membersihkan namanya apatah lagi beliau seorang Yang Berhormat.

Gomo senang hati sekiranya Dato Johari Abdul MENYAMAN ketiga tiga Trio Dato T kerana rakyat Malaysia hari ini inginkan kebenaran berhubung isu Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim. Rakyat sudah bosan dengan Dolak dalih Anwar Ibrahim sebelum ini dan sewajarnya Johari Abdul menjelaskan segala galanya buat Rakyat

Ops...Lupa nak cakap, ramai bertanya kepada Gomo mengapa Video di atas di sunting dan tidak memaparkan adengan penuh. Emmm Gomo pun tak tahu kenapa tapi sekadar nak berkongsi dengan anda semua maka eloklah kita ingat Klip Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim sebelum ini.

Part 1 seterusnya Part 2 seterusnya Part 3 dan akhir sekali 4 Penjuru.

Lagi satu nak maklum kepada semua, Takkan lah selesai sahaja Dato Johari Abdul menyaksikan tayangan Video Seks Dato Seri Anwar Ibrahim beliau terus beredar? Takkan beliua tak duduk minum Kopi sambil makan karipap bersama ketiga tiga Trio Dato T?

Apa pun di harapkan agar Dato Johari Abdul bertenang dan kalau boleh Cabar le Dato Eskay dalam hal ni. Jangan pula kata "saya tidak mahu membuang masa" Jangan cabar Papa Gomo Blogger nyamuk yang takde level tinggi ni. He he he

Kenyataan 23 March Johari Abdul yang menyatakan beliau di PAKSA untuk menonton Video Seks Anwar Ibrahim ..... He he he Konon kena Paksa tapi dalam Video Gelak bukan main Besar


Psssttt....Anwar Ibrahim dan Johari Abdul sudah Chekmate, ada watak lain? He he he

DAP: KOMPLEN DIUTAMAKAN KERJA DIKEMUDIANKAN

Adalah menjadi kelaziman bagi Pakatan Pembangkang di Semenanjung, Sabah dan Sarawak yang banyak buat komplen berbanding buat kerja. Itulah senario yang ramai rakyat Malaysia tidak tahu.

Mereka ini sebaliknya hanya gah apabila menjelang pilihan raya dengan banyak memutarbelitkan fakta sehingga menyebabkan ramai rakyat tertipu dengan mainan politik kotor mereka.

Tindakan DAP yang mempersoalkan kelajuan internet yang perlahan di Kota Kinabalu seharusnya tidak berlaku. Ini kerana KPKK sentiasa memantau perkara ini dan berusaha untuk mengatasinya demi untuk kebaikan rakyat. Soal bahawa perkhidmatan talian internet yang perlahan bukan disebabkan masalah pembekalan sebaliknya atas faktor pertambahan penduduk.

Perkara ini tidak dinafikan kerana Kota Kinablu merupakan ibu negeri Sabah. Pastinya ramai di kalangan mereka yang tinggal di Kota Kinabalu merupakan penduduk yang datang berhijrah. Keadaan ini tidak dapat dielakkan kerana juga berlaku di bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur dan Kuching.

Terdahulu, menteri bertanggungjawab, Dato’ Seri Utama Dr Rais Yatim menjelaskan KPKK sentiasa memahami dan memantau perkara ini. Namun, untuk mengatasinya bukannya mudah kerana ia perlu diselaraskan dan dinaiktaraf oleh syarikat yang bertanggungjawab. Keadaan ini bergantung juga kepada ekonomi syarikat tersebut memandangkan ekonomi sekarang tidak menentu dan memberi kesan kepada syarikat.

Justeru, dalam hal ini DAP tidak perlu menyalahkan menteri dan KPKK. Ini kerana KPKK sentiasa memantau dan mencari jalan penyelesaian terhadap masalah berhubung talian internet. Untuk itu, adalah lebih baik DAP menyelesaikannya sendiri kerana selama ini mereka banyak memberi komplen berbanding menyelesaikan masalah. Malah komplen DAP lebih bersifat memfitnah dan berbohong bagi membuatkan rakyat mempercayainya.

BAR COUNCIL BASTARD.......BASTARD ?!


anda setuju...?


BJ kata... SETUJUUUUUUUUU !!

elok dan tiba masanya bangsa melayu memperkuatkan jenama 'majlis peguam muslim malaysia'.

Time Buat Dosa Rakus, Time Bela Diri Penakut !!!!!!!!!!


Sepatutnya Sankara Nair sebagai peguam peribadi Anwar yang bekerja sejak dari tahun 1998 yang kena tunggu Anwar, kerana Nair adalah pekerja dan Anwar pula majikan. Tetapi sekarang dah terbalik, dalam saat-saat kritikal menjelang bela diri itu, Anwar terpaksa terpacak tunggu Nair.

Nampak sangat Nair sudah berjaya pegang kepala Anwar sebab dia tahu Anwar sudah mengelabah. Masa diwawancara Malaysiakini, lagi best. Macam PA Nair pun ada. Duduk di sebelah Nair sambil berkerut dan mengunci mulut.

Nampak sangat Anwar terpaksa mendengar cakap Nair. Anwar yang terkenal dengan retorik terpaksa akur dengan Nair yang hidup matinya bergantung kepada kantung poket Anwar. Apabila Nair bercakap, muka Anwar berubah-ubah, sekejap berkerut, sekejap melopong macam orang dungu pun ada.

Memang patut pun Sulaiman Abdullah menarik diri daripada menjadi ketua peguam bela Anwar, sebab dia sudah menjangkakan apa keputusan hakim dan apa yang Anwar akan lakukan seperti sekarang ini.
Sulaiman, peguam muslim tidak sanggup mempertahankan kebathilan, tidak seperti Sankara Nair, Karpal Singh atau mana-mana peguam bukan Islam yang membela Anwar sekarang, tidak mempertimbangkan soal dosa atau pahala, sebaliknya perkiraan paling penting adalah keuntungan politik dan wang.

Jika Sulaiman masih pertahankan jawatannya membela Anwar, kalau tidak botak kepala macam Sankara Nair pun, mungkin akan tercabut sarban di kepala, gara-gara mahu memenuhi tipu muslihat Anwar.
Tidak ada seorang pun manusia yang dituduh melakukan jenayah, apabila diminta untuk beri kerjasama beri keterangan polis menjawab tuduhan itu, hatta meminta ujian DNA untuk membuktikan dia tidak bersalah akan berdegil dan enggan bekerjasama dengan pihak berkuasa, kecuali manusia anugerah Tuhan bernama Anwar Ibrahim.

Tidak ada seorang pun manusia yang dituduh melakukan jenayah secara bermaruah akan melepaskan semua jawatannya dan menumpukan sepenuh perhatian kepada kes yang dihadapi, kecuali manusia anugerah Tuhan bernama Anwar Ibrahim yang bukan setakat tidak mahu melepaskan jawatannya, malah sibuk dengan urusan ceramah dan melancung ke luar negara dan hanya membuat jadual terhad untuk bersama barisan peguam belanya.

Anwar Lebih Banyak Berceramah & Melancung

Jika sebahagian besar masa dipenuhi dengan jadual ceramah, melancung ke luar negara, bermesyuarat, bertwitter, bilakah masanya Anwar duduk bersama barisan peguamnya untuk menyediakan hujah yang konkrit ?

Apabila hakim memutuskan Anwar perlu bela diri. Tidak ada seorang pun dalam dunia ini yang akan membantah, sebaliknya menggunakan kesempatan itu untuk membela dirinya, membuktikan dirinya tidak bersalah serta menyediakan alibi-alibi yang kononnya ada selama ini.
Jika Anwar berjaya membela diri dengan alibi-alibi dan pada akhir penghakiman nanti, hakim mendapati Anwar tidak bersalah, maka bebanan tuduhan imej liwat sejak tahun 1998 akan secara automatik terpadam.

Tetapi, jika begini reaksi Anwar, menolak beri DNA, menangguh-nangguhkan prosiding dan memulakan permohonan baru untuk menggugurkan hakim dengan membawa maksud tidak bersedia untuk membela diri, mana-mana individu yang dahulunya, pada tahun 1998, yang pada mula percaya Anwar mempunyai tabiat meliwat, akan mula berfikir dua kali.

Betul ke Anwar ni ?

Saya pernah mendengar soalan spontan dari bekas pensyarah saya ketika berkunjung ke kampus baru-baru ini. Dulu, 1998, bermati-mati berkata, mustahil Anwar melakukan perbuatan terkutuk itu. Sekarang mula bertanya, ‘Anwar ni, buat (liwat) ke tak buat ni’ ?

Untuk bekas penyokong tegar Anwar, cukuplah kekeliruan seperti itu. Selebihnya akan datang kemudiannya. Sebab dulu pensyarah ini benar-benar yakin Anwar tidak meliwat, hingga sanggup meracuni pemikiran pelajar dalam bilik kuliah. Sekarang dia sendiri sudah ragu-ragu. Tak mahu sebut lagi nama Anwar dalam bilik kuliah.

Bekas pensyarah saya mewakili ribuan rakyat Malaysia yang mula meragui Anwar bukan kerana sumpah Mohd Saiful atau perbicaraan di mahkamah, tetapi berdasarkan tindak tanduk Anwar dalam menangani isu liwat terbarunya itu.

Malah Zulkifli Noordin, bekas peguam bela kes liwat I mengakui kes terbaru yang dihadapinya bersama Mohd Saiful Bukhari banyak meragui ahli-ahli PKR, termasuk dirinya sendiri.

“Jadi bila berlaku kes Saiful timbul keraguan..timbul keraguan..orang dah mula tanya..kawan-kawan kita (dalam PKR) dah mula bincang..Ish..macam mana ni dia (Anwar) buat macam ni..pas tu dok delay-delay kes la..patutnya lawan lah..Lepas tu pergi ambil Karpal Singh pasal apa ?
“Pasal apa dia (Anwar) pergi ambil Karpal Singh..lawyer dulu ada..saya pun ada..kenapa tak ambil balik Raja Aziz..ambil balik Gurbachan Singh…kenapa tak ambil Haji Sulaiman (Abdullah).

“Kenapa ambil Karpal Singh. Dia (Karpal) ni kan yang memecahkan tembelang kata you (Anwar) ni kaki liwat dalam Parlimen 22 Oktober 1997. Dia (Karpal) tak boleh lari sebab benda (ucapan) itu dalam hansard parlimen”, kata Zul Noordin. Klik di sini
Dr Yusri, Dr Siddiq Baba, Dr Uthman El –Muhamady, Dr. Idris Zakaria, Dr. Amran, Dr. Farid Shahran, Ustaz Ismail Mina malah ramai lagi berubah sokongan terhadap Anwar selepas kes Saiful.

Hujah Penggulungan Anwar Tidak Kukuh

Pada 15 Mei lalu, Hakim Datuk Mohd Zabidin mengarahkan Anwar untuk membela diri kerana berdasarkan bukti, kes itu mempunyai prima facie.

Kenapa hakim percaya wujud prima facie ? Sebab hakim bergantung kepada bukti-bukti yang dihujahkan dalam mahkamah dan bukannya hujah-hujah Anwar di pentas ceramah. Hakim tertakluk kepada hujah-hujah penggulungan bertulis yang disediakan kedua-dua pihak sama ada pihak pendakwa dan pihak pembela.

Apakah Hujah-hujah Pihak pendakwa :

Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, Ketua Pihak Pendakwa
1. Saksi utama, Mohd Saiful Bukhari Azlan memberi keterangan secara terperinci bagaimanakah dia diliwat oleh Anwar di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun, 2008.
2. Disokong oleh keterangan empat doktor dari Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL), Dr. Razuin, Dr. Siew Shueu Feng, Dr. Razali, dan Dr. Khairul yang membuat pemeriksaan dan ujian forensik ke atas Saiful pada 28 Jun 2008. Dr Seah, pakar forensik menemui air mani ‘lelaki Y’ yang dominan di dalam lubang dubur Saiful.
3. Ahli kimia dari HKL, Nor Aidora Saedon yang menjalankan ujian DNA ke atas tiga barang yang dimiliki oleh Anwar, ketika ditemui di lokap tempat Anwar menginap semalam mendapati profil DNA Anwar sama dengan profil Lelaki Y yang dianalisis oleh Dr Siew. Klik di sini
4. Maknanya sah, Anwar Ibrahim adalah Lelaki Y yang meliwat pembantunya, Mohd Saiful.
5. Pihak pendakwa turut mengemukakan bukti-bukti dokumen, rakaman CCTV, keterangan saksi dari pejabat Anwar dan JPJ untuk mengesahkan pemilikan kereta yang mengesahkan Anwar berada di tempat kejadian seperti dakwaan dibuat.
6. Pada tahun 1998, ketika dakwaan Anwar meliwat Azizan Abu Bakar, tiada bukti-bukti dokumen, rakaman CCTV dan bukti DNA air mani, kecuali hanya bergantung kepada keterangan saksi utama sahaja, mangsa diliwat, Azizan.

Apa pula hujah-hujah pihak pembela :

1. Hujah Mohd Saiful tidak konsisten dengan pendakwaan Seksyen 377B. Karpal dakwa, Saiful mengatakan tidak bersetuju diliwat tetapi seksyen itu bermaksud persetujuan diliwat yang membawa maksud kejadian liwat berlaku atas dasar suka sama suka.
2. Kes Mohd Saiful perlu ditolak kerana mengulangi kes Azizan Abu Bakar (1999). Karpal dakwa perbicaraan kes liwat pertama yang membabitkan Anwar 10 tahun lepas – di mana hakim Mahkamah Tinggi menerima kes pengadu Azizan Abu Bakar – tetapi kemudiannya ditolak oleh Mahkamah Persekutuan.

Karpal Singh, Ketua Peguam Bela Anwar

3. Hujah Karpal. Sewaktu Anwar didakwa meminta Saiful menghampirinya ketika pengadu hanya memakai tuala, Saiful boleh menjerit atau lari dari situ, atau mengadu dengan segera kepada pemilik unit kondominium berkenaan atau kepada pengawal keselamatan di premis itu, tetapi tidak berbuat demikian.
4. Hujah Karpal. Selepas dakwaan pelakuan aksi seks tersebut, Saiful makan karipap dan minum kopi dan berada di dalam bilik itu selama 20 minit yang membawa maksud Saiful tidak memperlihatkan tanda-tanda emosi yang dia telah menjadi mangsa diliwat.
Menurut Karpal lagi, sehari selepas kejadian tersebut (27 Jun 2008), Saiful pergi ke ibupejabat PKR di Tropicana, malah juga pergi ke rumah Anwar.

Kelemahan Hujah Peguam Bela Anwar :

Ada tiga kelemahan paling besar dalam hujah penggulungan pihak pendakwa iaitu :

1. Gagal untuk membalas hujah-hujah saksi utama, Mohd Saiful, walaupun masa telah diberi secukupnya kepada pihak peguam bela Anwar. Ini menjadikan hujah saksi utama kredibel dan konsisten dan boleh diterima sebagai berwibawa sebagai bahan bukti di mahkamah.
2. Gagal membuktikan Anwar mempunyai alibi untuk membuktikan Anwar tiada di tempat kejadian pada tarikh, masa dan tempat seperti dituduh. Hujah-hujah alibi tidak disertakan Anwar semasa hujah penggulungan, malah kesemua hujah Karpal seperti disenarai di atas membuktikan Anwar berada bersama Saiful di Unit 1151 sepertimana yang didakwa. Klik di sini
3. Gagal untuk membalas hujah-hujah keempat keterangan doktor pakar dari HKL, walaupun Anwar kononnya membayar doktor pakar dari luar negara. Malah peguam Anwar juga gagal untuk menidakkan Anwar Ibrahim adalah Lelaki Y, DNA air mani lelaki yang ditemui dalam lubang dubur Saiful.
Jadi dimanakah kukuhnya hujah-hujah peguam bela Anwar untuk mengecualikan anak guamnya daripada membela diri ?

Video Seks Anwar? Dato Johari Abdul Antara PRO Dan KONTRA Kebenaran Video SEKS !!!



Samada ianya Anwar atau tidak biarlah mahkamah dunia dan akhirat yang menjatuhkannya. Kita hanya boleh memberi pandangan sahaja.

Ini pandangan saya terhadap pembelaan yang dibuat oleh Dato Johari Abdul.

1. Perut, punggung dan tetek

Logik – Hanya isteri dan keluarga saja yang tahu bentuk sebenar.
Separa logik – Orang gaji, Saiful dan lain-lain…
Tak logik – Kita semua tak akan dapat tengok

2. Bayang- bayang

Logik – Sebagai pengkaji paranormal, salah satu gajet penting adalah kamera video inframerah. Setiap rakamanan yang menggunakan gajet ini pasti menghasilkan bayang-bayang seperti contoh di bawah (perhatikan tangannya).
Gajet ini boleh merakam dalam keadaan yang gelap gelita pada jarak tertentu.

Separa logik – Bilik dalam keadaan samar-samar hanya bantuan lampu dari bilik air dan cahaya dari pintu luar.
Tak logik – Bukan semua orang ‘berjimak’ dalam keadaan gelap. Ada juga dalam keadaan terang supaya nampak JELAS BENDA TU…Baru tangkap feel..he he..

3. Hidung mancung

Logik – Semua objek yang dirakam menggunakan gajet ini melebihi 6 kaki tidak akan tepat rupabentuk individu apatah lagi kalau anggota tubuh yang kecil seperti mata, hidung, mulut dan lain-lain
Separa logik – Kira oklah tu, ada terkadang hidung macam belalai pun ada gak..he he
Tak logik – Gambar hidung mancung itu dalam keadaan ‘pause’ dan perlakuan menoleh agak laju. Gambar sebegeni tak boleh dijadikan isu.

4. Rambut pendek

Logik – Rakaman ini diambil pada tahun lepas
Separa logik dan tak logik – Lu pikirlah sendiri

5. Remote control

Logik – Mana ada remote control kamera inframerah sebesar tu? Aduyaa..agak2lah bro
Separa logik dan tak logik – Camnerlah mamat ni boleh jadi ahli parlimen

6. Kotak tisu

Logik – Bila umor dan banyak, kekadang kita buat kerja merapu sebab banyak sangat berfikir.
Separa logik dan tak logik – Mamat yang minta tisu tu nak lap ‘air susu’ lepas capmelan tengok mereka berdua ‘berjimak’. Tapi knp lambat sangat ‘air susu’ keluar walaupun scene berjimak tu dah lama habis!

7. Ada orang lain dalam bilik tu.

Logik – Tiada sesiapapun sebagai pelakon terhebat atau pelakon porno atau mana-mana manusia dalam dunia ini boleh dirakam tanpa memandang jurukamera dalam masa lebih 20 minit. Camner hebat sekalipun mesti ada pandang atau jeling sedikit apatah lagi kalau scene dah selesai kerana sedar diri dirakam.

Separa logik & logik – Mana bunyi nafas orang ketiga masa dia nak klimaks?
Wakaka…Kita semua harus tahu siapakah yang menjadi orang ketiga tu..kesian dia…kenapalah tak threesome sekali..

8. Wajah disolek

Logik – Sehebat mana sekalipun seorang jurusolek yang menggunakan hanya ‘makeup’ saja tak akan dapat membuat mirip orang lain.
Paling banyak boleh ditiru pun tak lebih 25% sebab ‘makeup’ tidak boleh merubah bentuk asal anggota tubuh.

Separa logik dan tak logik – KONTOL tak bleh makeup daa…Awal-awal lagi awek tu dah blowjob! wakaka…

Mere Nam: "Pandikutty BERSIH HEHE"


Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menyifatkan Datuk S.Ambiga dilihat cuba menjadi ‘superhero’ dengan tindakannya mengetuai penganjuran perhimpunan haram pada 9 Julai ini.

Beliau berkata dengan mengetuai perhimpunan yang tidak mendapat permit daripada pihak berkuasa itu, penganjur mahu mencari publisiti dengan menjatuhkan imej negara pada kaca mata dunia sekaligus akan mendapat publisiti.

“Tindakan itu juga seolah-olah dia (Ambiga) mahu menjatuhkan imej kerajaan di luar negara dengan mengadakan perhimpunan yang tidak mendatangkan faedah,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini.

Beliau turut mencadangkan supaya pengamal undang-undang yang bertindak seperti Ambiga dibatalkan lesen guaman mereka.

Beliau berkata sebelum ini bekas presiden Majlis Peguam itu pernah mempersoalkan peruntukan yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan berhubung hak dan keistimewaan orang Melayu.
Beliau menasihatkan supaya rakyat tidak terpengaruh dengan perhimpunan haram terbabit serta mengelakkan diri daripada menyertainya

Jun 28, 2011

GEMPARRR..!!! A. Samad Said "meninggal dunia"..!!!

Dari berlatar belakangkan seorang sasterawan, dia bertukar untuk menjadi seorang politician. Dari seorang yang menghambakan diri kepada kesusasteraan, dia bertukar menjadi seorang hamba kepada ahli politik. Nampaknya, dari terus menjadi pejuang bahasa, dia bertukar menjadi pejuang Pakatan dan Perhimpunan Haram..!!!

Dia yang saya maksudkan ialah A. Samad Said. Dahulu, dia adalah seorang yang disegani oleh segenap lapisan masyarakat kerana suaranya yang begitu vokal memperjuangkan bahasa Melayu dan kesusasteraannya.

Dia meletup dengan karya agungnya, Salina, sehingga dia pernah dianugerahkan dengan gelaran sasterawan negara. Sehingga itu, puisi dan karya-karyanya menjadi tumpuan dan rujukan ramai pelajar-pelajar kesusasteraan Melayu.

Malangnya kini, Pak Samad sudah korup ilhamnya. Pak Samad sudah hilang identiti sasterawannya. Pak Samad sudah dirosakkan perjuangannya. Dan negara kehilangan seorang tokoh yang mampu menyumbang ke arah pengkayaan bahasa Ibunda di negara ini.

Kini Pak Samad adalah "belaan" politik. Mungkin Anwar Ibrahim kini menjadi "tuan"nya. Sekiranya dulu dia memberi alasan sebagai pecinta bahasa Melayu ketika menyertai kempen mansuh PPSMI untuk mendesak Kerajaan, apa pula alasan Pak Samad kali ini?

Pak Samad kini duduk sebaris bersama jawatankuasa perhimpunan Kotor 2.0. Kini Pak Samad duduk semeja dengan Ambiga, penyokong kuat muslim murtad dan "ratu" pluralisme yang difatwakan sesat. Pak Samad kini duduk sepentas bersama Pakatan Haram yang jijik akhlaknya..!

Hari ni, Pak Samad dipanggil Polis untuk memberi keterangan dan membantu siasatan berhubung perhimpunan Kotor 2.0 yang Pak Samad sertai. Jika dulu Pak Samad dijemput untuk menerima penghormatan, kini Pak Samad dipanggil Polis untuk membantu siasatan bagi sebuah perhimpunan yang ditolak rakyat.

Tidakkah Pak Samad melihat betapa berbezanya kehidupan Pak Samad sekarang? Pak Samad bukan lagi pejuang bahasa dan kesusasteraannya. Pak Samad tidak ubah seperti alat untuk kepentingan politik sebuah pihak. Nama Pak Samad sudah tercemar..!

Apa kaitannya perjuangan Kotor 2.0 dengan sastera bahasa Melayu? Sejak bila Pak Samad membuat keputusan untuk menjadi pejuang Kotor 2.0 yang bakal menyusahkan rakyat? Siapakah yang mengkorupkan minda sastera Pak Samad?

Saya tidak hairan sekiranya selepas ini Pak Samad akan menulis novel sebagaimana rakan Pak Samad, Shanon Ahmad. Jika Shanon Ahmad menulis buku berjudul "shit!", Pak Samad nak tulis judul apa pula? "Tahi"? Berapa tan makian dan carutan pula yang bakal Pak Samad muatkan dalam novel terbaru itu?

Atau Pak Samad nak tulis rangkaian puisi pula kali ini? Apa judulnya? "Liwat" atau "China Doll"? Berapa banyak pula bait-bait puitis yang bakal menghamburkan cacian dan carutan "indah" di dalamnya?

Pada saya, Pak Samad tidak lagi setaraf Usman Awang atau Pendita Zaaba. Pak Samad lebih sesuai ditarafkan sebaris seperti Shanon Ahmad yang meninggalkan dosa "shit" sebelum matinya...

Entahlah Pak Samad, pada saya...A. Samad Said sudah "mati". Yang ada sekarang hanyalah seorang inidividu bernama Pak Samad Janggut alat politik pembangkang..! Innalillahi wa inna ilaihi rajiunnn...

Video Ekslusif 18 SX - Johari Abdul Akui Pelaku Video Seks Adalah Anwar



Kebenaran tidak mengenal siapa,
ditutup macamana pun akan tertonjol juga...

KLIK READMORE.....

Berikut adalah fakta kes Trio Datuk T yang dituduh di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur berhubung penyebaran klip video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang.

FAKTA KES:

1. Pada akhir Februari 2011, Syazryl pergi berjumpa dengan Shuaib di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor berkenaan satu peranti storan media (pendrive) yang mengandungi rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki yang dipercayai Anwar dengan seorang perempuan warga negara China.

2. Shazryl dan Shuaib berbincang sesama sendiri dan bersetuju untuk berjumpa Rahim berkenaan kandungan peranti itu berikutan ia sensitif dan membabitkan kepentingan negara.

3. Shazryl dan Shuaib berjumpa dengan Rahim di Wisma UOA, Jalan Pinang, Kuala Lumpur berkenaan kandungan peranti tersebut. Selepas berbincang mereka bertiga membuat keputusan untuk menayangkan rakaman video yang terkandung dalam peranti tersebut dan memutuskan untuk memanggil wartawan bagi menyaksikan rakaman video tersebut.

4. Dalam perbincangan itu, Rahim mencadangkan tayangan video berkenaan dibuat di Hotel Carcosa Seri Negara dan menjemput beberapa wartawan untuk menyaksikannya. Perkara ini dipersetujui oleh Shazryl dan Shuaib.
5. Pada 19 Mac 2011, Rahim menghubungi seseorang bernama Haji Kamarulail Sulaiman dan meminta beliau menempah sebuah bilik di Hotel Carcosa Seri Negara.

6. Pada 20 Mac 2011, Haji Kamarulail pergi ke Hotel Carcosa Seri Negara di Jalan Mahameru, KL dan menempah bilik Seri Makmur di atas nama Rahim bermula dari hari tersebut sehingga 21 Mac 2011 (Isnin).

7. Pada 20 Mac 2011, Shazryl telah meminta Ketua Wartawan The Star, Sirajinisa Habibu Mohd untuk menyebarkan kepada wartawan media supaya hadir ke Hotel pada 21 Mac 2011 mengenai satu cerita besar demi kepentingan negara.

8. Sirajinisa menyebarkan jemputan kepada wartawan dan wartawan-wartawan membuat sebaran kepada wartawan lain.

9. Pada 21 Mac 2011 ramai penyunting akhbar dan wartawan tiba di hotel itu seawal jam 9 pagi. Shazryl meminta Shuaib menapis wartawan yang hadir sebelum dibenarkan masuk bilik Seri Makmur bagi menyaksikan tayangan video itu.

10. Pada jam 10 pagi, penayangan video mengandungi adegan lucah ini kemudian dilakukan oleh Shazryl menggunakan LCD CPU jenama Lenovo kepunyaan Shazryl . Semasa tayangan rakaman video dijalankan, Shazryl memberi penerangan mengenai rakaman video itu dan menerangkan gambar beliau turut terakam sebelum rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki dipercayai Anwar dengan seorang perempuan warganegara China. Shuaib juga hadir sepanjang masa penayangan di bilik itu. Penayangan video tersebut dilakukan secara berulang dan pada setiap tayangan hanya beberapa orang wartawan saja yang dibenarkan menontonnya.

11. Tayangan mengambil masa antara 20 hingga 25 minit. Secara keseluruhannya seramai 13 wartawan menyaksikan tayangan rakaman video tersebut dan tayangan terakhir tamat lebih kurang jam 12 tengah hari.

12. Pada 22 Mac 2011, Anwar membuat laporan polis berhubung penayangan tersebut .

13. Pada 23 Mac 2011 jam 4 petang, sidang media dilakukan oleh Shazryl dan Rahim di Hotel Impiana KLCC. Dalam sidang media itu Shazryl dan Rahim mengaku mereka bersama Shuaib bertanggung jawab menayangkan rakaman video tersebut kepada wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara pada 21 Mac 2011.

14. Pada 24 Mac 2011 jam 5 petang, Shazryl dan Rahim datang ke Ibu Pejabat Polis Bukit Aman untuk menyerah diri dan memberi kerjasama dalam siasatan dijalankan. Shazryl menyerahkan peranti yang mengandungi rakaman hubungan seks di antara seorang lelaki dipercayai Anwar dengan seorang perempuan warga negara China.

15. Pada 25 Mac 2011, Shuaib menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman dan memberi kerjasama dalam siasatan dijalankan.

16. Keterangan mendapati rakaman itu diambil dalam sebuah bilik apartment di Ampang, KL

17. Polis mendapatkan rakaman CCTV di apartment itu dan mendapati kehadiran Anwar bersama Shazryl di lobi apatment tersebut pada 21 Februari 2011.

18. Keterangan menunjukkan rakaman video mengandungi adegan aksi lucah iaitu perbuatan menghisap kemaluan lelaki oleh seorang wanita dan persetubuhan di antara seorang lelaki dan seorang wanita dalam keadaan kedua-duanya berbogel.

19. Hasil analisa oleh pakar dari Dartmouth College, Handover, New York, Hampshire Amerika Syarikat mengesahkan rakaman video tersebut adalah tulen iaitu tidak dilakukan sebarang tampering dan super impose serta berasal daripada satu alat perakam DVR yang dirampas dari Shazryl.


20. Pakar dari Dartmouth College, Handover, New Hampshire, Amerika juga telah menjalankan Facial Recognition Analysis terhadap pelaku seks (lelaki) di dalam rakaman video dan hasilnya mendapati menyerupai Anwar

Jun 26, 2011

APA NAK DIKATA LAGI - JOM BUBAR !!!

NAIB Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal meminta empat kerajaan yang diperintah parti pembangkang supaya membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing jika tidak yakin dengan proses pilihan raya selama ini.

Beliau berkata, adalah tidak wajar pembangkang terus memerintah Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan tetapi pada masa yang sama mempertikai kewibawaan Suruhanjaya Pilihan Raya mengendalikan pilihan raya di negara ini.

"Yang kita yakini, proses (pilihan raya) yang dilakukan di negara ini adalah adil dan telus. Sebelum ini, semuanya berjalan lancar termasuk pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini atau pilihan raya umum 2008," kata Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan program Pembangunan Pendidikan Kawasan Parlimen Semporna sempena Hari Guru peringkat daerah itu pada Sabtu.

Beliau mengulas mengenai hasrat kumpulan pengacau untuk mengadakan perhimpunan haram secara serentak di Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu pada 9 Julai depan.

Shafie berkata, sekiranya proses pilihan raya yang diamalkan di negara ini selama ini tidak telus dan adil, bagaimana pembangkang boleh menang di lima negeri dalam pilihan raya umum 2008 manakala PAS pula terus memerintah Kelantan melebihi 20 tahun.
- Bernama/Utusan

BUJANG SENANG:
Sebab itulah huru-hara yang dirancang melalui perhimpunan Bersih 2 itu dibuat atas nama NGO yang diketuai pula oleh seorang wanita hindu yang tidak pernah bertanding dalam pilihan raya.

Jun 25, 2011

PRU 13 BN MENANG BESAR?

Sebenarnya kalau ditanya kepada para pemimpin UMNO di seluruh negara, mereka akan memberikan pelbagai gambaran yang indah-indah tentang PRU13. Kata mereka, keyakinan UMNO-BN akan mencapai kecemerlangan dan mengatasi tsunami 2008, jauh lebih tinggi berbanding sebelumnya.

Apatah lagi kata mereka, populariti Najib Abdul Razak dan Muhyiddin Yassin sudah cukup untuk membolehkan UMNO-BN menang!

Tanggapan yang sebenarnya sangat salah!


Zaman di mana Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri membuat lawatan mendekatkan diri dengan rakyat, memberi pulangan besar kepada parti mereka, sudah lama berakhir. Dan seandainya terdapat para pemimpin UMNO-BN yang masih mempunyai anggapan sebegitu, sebenarnya mereka menempah kubur dan liang lahad lebih awal daripada yang disangkakan.

Para pemimpin yang tahu dan faham tentang peranan orang ramai serta para pengundi untuk menjamin kemenangan UMNO-BN, sebenarnya tidaklah ramai mana. Masih ramai yang tidak tahu apa sebenarnya fungsi mereka sebagai pemimpin.

Azeez Abdul Raheem atau Aziz Rempit merupakan antara pemimpin yang paling kerap turun padang terutama sekali melawat kawasannya di Baling. Walaupun Aziz kalah pada PRU12 lalu dengan majoriti yang agak teruk, namun kekalahan tersebut tidak membuatkan dia berputus asa.

Kekalahan Aziz paling teruk adalah di Kuala Ketil. Dalam pertemuan dengannya, Aziz nyata mengetahui poin kelemahannya di Parlimen Baling. Kuala Ketil sahaja telah mengalahkannya 4000 lebih undi majoriti daripada 7000 lebih undi majoriti di seluruh Kulim.

Tindakan Aziz yang kerap turun padang, dilihat memberikan kesan yang sangat positif kepadanya. Biarpun mungkin ramai yang berpendapat Aziz sebenarnya lebih baik dan sesuai untuk bertanding di Padang Serai, apatah lagi setiap kali dia pulang ke Baling, ramai rakyat serta pengundi Padang Serai yang datang untuk mendapatkan bantuan daripadanya, namun penduduk di Baling juga senang hati dengan Ketua Putera UMNO itu.

Bagaimanapun, masalah paling besar yang dihadapi oleh Aziz Rempit sebenarnya bukanlah dari kalangan pengundi-pengundi di Baling. Apatah lagi, Kampung Memali, biarpun kubu kuat PAS tetapi ia terletak di kawasan yang satu-satunya dimenangi oleh UMNO-BN di bahagian Selatan Kedah.

Aziz Rempit berhadapan dengan masalah yang besar daripada orang UMNO Baling sendiri!!!

Pengkhianatan para pembesar UMNO Baling begitu jelas kelihatan dalam beberapa program melibatkan UMNO-Baling. Apatah lagi ramai yang menjadikan alasan Aziz bukanlah anak tempatan Baling untuk mewajarkan tentangan mereka ke atasnya, turut mendapat sokongan daripada para pembesar UMNO-BN Kedah.

Itu adalah salah satu contoh klasik melibatkan seorang pemimpin UMNO yang bersungguh-sungguh turun padang bertemu dengan para pengundi. Walaupun imam-imam di seluruh Baling begitu gembira dengan apa yang dilakukan oleh Aziz Rempit kepada mereka, terutama dengan bantuan dalam bentuk kewangan, namun ramai juga pembesar UMNO Baling yang melihat tindakan Aziz Rempit itu sebagai suatu cara untuk mengepikan mereka.

Justeru, sebelum mereka dikesampingkan dalam perebutan bagi pencalonan PRU13 nanti, maka mereka pun membuat perancangan untuk mencantas Aziz terlebih dahulu.

Perhatikan fakta demografi yang dikeluarkan oleh SPR pada Disember 2010 lalu. Kaitkan pula dengan kerenah para pemimpin UMNO yang sentiasa kreatif untuk membunuh para pemimpin UMNO yang rajin turun padang bertemu akar umbi.

Rasa-rasanya boleh kah UMNO-BN menang dalam PRU13 kelak, atau UMNO-BN sekadar mampu jadi Mat Jenin yang akhirnya jatuh dari pokok kelapa kerana terlalu kuat berangan-angan?

ESCAY TERSEKSA...!!!


Escay dah semakin tak tahan dan tertekan diatas desakan Anwar, apabila keinginan shayawatnya naik saja, pasti Escay akan di peralatkan untuk menyediakan bilik mahupun perempuan ataupun apa saja keinginannya untuk beraksi memenuhi segala permintaannya.

Escay sudah tidak sanggup lagi dipermainkan oleh Sang PanglipurLara yang sentiasa dahagakan aksi kegemarannya yang digelar "HOBI" untuk berhibur dibelakang isterinya.

Kenyataan tersebut diperkuatkan lagi oleh NallaKarupan yang telah mengenali Anwar selama 30 tahun berbanding kenyataan pemimpin yang baru mengenali Anwar dan baru nak isi Form atau borang menjadi ahli PKR.

Banyak lagi pemimpin utama atau orang kuat PKR yang meninggalkan parti Pakatan Haram akibat tabiat buruk ketua pembangkangnya yang penuh dengan tipu daya untuk memperdayakan orang ramai.

Jika dikira sehingga sekarang sudah mencapai angka puluhan ribu ahli yang telah meninggalkan Pakatan PR, adakah semua angka ini dimeterai oleh sesuatu projek yang akan dibekalkan kepada mereka..??

Tidak mungkin sampai puluhan ribu orang, jikalau satu atau dua orang pemimpin, mungkinlah dikatakan menerima suapan mahupun sogokan yang diwar-warkan oleh Pakatan Haram.

Itu pun sehingga sekarang masih tidak dapat nak dibuktikan oleh pemimpin-pemimpin PR bahawa mereka yang keluar dari parti Pakatan PR menerima sesuatu imbuhan yang telah dicanangkan kepada sekelian rakyat Malaysia.

PAS DAPAT DANA DARI SINGAPURA !


Mary Robinson, seorang aktivis pro homoseksual, rakan baik Anwar Ibrahim dalam ICG (International Crisis Group) ketika menjadi Pesuruhjaya Tinggi Hak Asasi Manusia di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) telah membiayai badan-badan hak asasi manusia untuk berkempen membebaskan Anwar dari penjara. Antara NGO yang disalurkan bantuan kewangan tersebut adalah Amnesty International Malaysia (AIM), Suara Rakyat Malaysia (SUARAM), Hak Asasi Manusia (HAKAM), Forum-Asia, Caram-Asia, Centre for Independent Journalism (CIJ), Southeast Asian Press Alliance (SEAPA).

Amnesty International Malaysia (AIM) pernah dipimpin oleh Irene Fernandez yang kini sedang sibuk bersama Ambiga untuk mengatur demonstrasi BERSIH 2. Dulu ketika Anwar dalam penjara, Irene Fernandez menerima geran daripada National Endowment for Democracy (NED) untuk bebaskan Anwar. Kini, ketika kes liwat Anwar Ibrahim di ambang penyelesaian, apakah ada dana daripada luar yang disalurkan melalui Irene untuk menghalang Anwar daripada masuk semula ke dalam penjara?. Dana itu mungkin disalurkan untuk demonstrasi BERSIH 2. Akaun pertubuhan dan mereka yang mempunyai kaitan dengan penganjuran BERSIH 2 perlu disiasat, sekiranya ada keraguan maka mereka wajar diadili sebelum duit tersebut digunakan untuk mengkucar kacirkan negara ini.

Perjumpaan antara Hashim Jasin (Pesuruhajaya PAS Negeri Perlis) dengan Filbert Tay, Pesuruhjaya Tinggi Singapura pada 15 Mei 2011. Khabarnya dalam perjumpaan tersebut, Filbert Tay bersetuju untuk membiayai kompleks PAS di Perlis. Menurut sumber yang lain, Filbert bersetuju untuk membiayai PAS dengan sejumlah dana untuk pilihan raya akan datang. Sanggup PAS berpakat dengan orang luar untuk berkuasa di negara ini. Mereka lebih suka bergaduh dengan sahabat sesama muslim tetapi berbaik baik dengan pihak dari luar negara. Berapa banyak dana yang diberi oleh pihak luar ini kepada PAS?

KENAPA NAK MARAH ???

ANWAR IBRAHIM BERANG DAN MARAH ???

KENAPA NAK MARAH ???

PERHIMPUNAN BERSIH AKAN MENGHURU HARAKAN RAKYAT !!!

SIAPA KETUA BERSIH ???

ADALAH ORANG MELAYU ???


ADAKAH INI YANG ANDA MAHU ???

PENIAGA DAN PEMANDU TEKSI AKAN RUGI ???

BERSIH AKAN JADI KOTOR !!!

INILAH SEBENARNYA ANWAR IBRAHIM NAK !!!

TUNDA KES MAHKAMAH DAN TAK NAK MASUK SUNGAI BULOH !!!

Edisi Khas : Why Is ROTI HALAL?

The JAKIM says that they have found "microscopic" evidence of pork DNA in Tabasco sauce and HP steak sauce. They have said that because of this, both these sauces are 'haram'. Both the producers of the sauces have denied that they use any ‘pork based’ ingredients to make their sauce.


In the US, Tabasco sauce has been certified halal by Muslim halal certification associations. Tabasco sauce is chilli sauce, made from chilli peppers grown on Avery Island in Louissianna.


The JAKIM says "pork DNA" was detected. They must have used a microscope and some high tech equipment to detect the ‘DNA’.

Here is some other information I dug up. To make bread you must use yeast. The yeast digests the sugars found in the flour to produce alchohol and carbon dioxide. The carbon dioxide (and also the alchohol) help to make the flour rise and make the bread ’spongy’. Here is what I found out:


1. All alcoholic beverages, including those produced by carbonic maceration, are produced by ethanol fermentation by yeast. Wine and brandy are produced by fermentation of the natural sugars present in fruits, especially grapes.


2. Ethanol fermentation, also referred to as alcoholic fermentation, is a biological process in which sugars such as glucose, fructose, and sucrose are converted into cellular energy and thereby produce ethanol and carbon dioxide as metabolic waste products.


3. Ethanol fermentation is responsible for the rising of bread dough. Yeast organisms consume sugars in the dough and produce ethanol and carbon dioxide as waste products. The carbon dioxide forms bubbles in the dough, expanding it into something of a foam.


4. By fermentation the yeast converts carbohydrates to alcohols and carbon dioxide - for thousands of years the carbon dioxide has been used in baking. Because yeasts perform this conversion in the absence of oxygen, ethanol fermentation is classified as anaerobic. Ethanol fermentation occurs in the production of alcoholic beverages and in the rising of bread dough.


So is roti halal? Or why is roti halal - when there is production of alchohol (ethanol fermentation) by the yeast used during the bread making process. Since microscopic levels of ’pork DNA’ have been detected by Jakim’s microscopes, can they not detect microscopic levels of alchohol in the bread making process?


The Quran always has a solution. Here is a solution :


Surah 5:4 They consult you concerning what is lawful (halal) for them? Say, "Lawful (halal) for you are all good things (Qul uhilla lakumu al tayyibaatu), including what the hunting dogs catch for you." You train them according to GOD's teachings. You may eat what they catch for you, and mention GOD's name thereupon. You shall observe GOD. GOD is most efficient in reckoning.


(Arabic : ‘Yas-aloonaka maaza uhilla lahum. Qul uhilla lakumu al tayyibaatu wama allamtum minal jawaarihi mukallibeena tuallimoonahunna mimma allamakumul - llaahu fa-kuloo mimma amsakna alaykum waz-kuroo isma-allahi alayhi wa-ttaqoo-llaaha inna-llaaha saree-u alhisabi’).


Say : "Lawful (halal) for you are all good things” (Qul uhilla lakumu al tayyibaatu)


So anything that is good for you is halal. Including what the hunting dogs catch for you. So please make a decision :


a. is bread good for you?
b. is bread not good for you?
c. are the animals that the hunting dogs catch, good for you?
d. are they not good for you?


It seems simple enough.

US Expert Confirm Anwar , Police Has CCTV At Lobby

Two expert witnesses from Dartmouth College, Hanover, New Hampshire, United States confirmed the sex video screened by businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah and former Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim was original and had not been tampered with or super imposed, the Magistrate's Court here heard today.

The court was told Computer Science Professor Hany Farid and Assistant Professor Lorenzo Torresani, from the college, also confirmed that the man seen having sex with a woman in the video resembled Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.

The facts of the case were read out in open court.

Shazryl Eskay and Shuib, who were charged with screening the pornographic video, pleaded guilty.

Former Melaka chief minister Tan Sri Abdul Rahim Thamby who was charged in the same court with abetting the duo, also pleaded guilty.

The court fined Shazryl and Shuib RM3,000 each whereas Rahim was fined RM1,500.

According to the facts of the case, Shazryl met Shuib at Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor with a pendrive containing a recording of a couple having sex, in which the man was believed to be Anwar.

After a discussion with Abdul Rahim, they invited a few reporters and screened the video at a room in Hotel Carcosa Seri Negara on March 21 at 10 am.

Shazryl and Abdul Rahim surrendered at the Federal police headquarters (Bukit Aman) on March 24 and handed over the pendrive while Shuib turned himself in on March 25.

The facts of the case also stated that the analysis done by the experts from Dartmouth College had confirmed the recording was an original from a DVR recorder taken from Shazryl.

Earlier, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah, counsel representing Abdul Rahim, said during mitigation that although the accused were dealing with an obscene video, their joint motive was not to corrupt or deprave public morals.

Magistrate Aizatul Akmal Maharani said the court had taken into consideration factors such as public interest, their guilty plea and backgrounds of the three accused in handing out punishment

Jun 24, 2011

Muafakat Membawa Berkat : Renungan Bersama !!



Bujang Senang tidak mahu mengulas panjang namun nak minta anda renungkan Alangkah indah nya jika MALAYSIA ini rakyat nya bersatu padu sepertimana yang di tunjukkan di dalam Video di atas.

Lagi Elok Jika di dalam video di atas itu adalah Orang MELAYU. Fuh.......Sesama Bangsa

Minyak Kat Brunei Murah. Mengapa ???

Aduhh... minyak kat Brunei murah. Mengapa ???

"Brunei ialah negara ke-6 terkaya di dunia, dan memiliki populasi yang lebih kecil daripada populasi bandar Seremban, iaitu hanya 407,000 orang."

Seperti yang kita ketahui harga RON95 di Malaysia (RM1.90) merupakan yang kedua paling murah daripada 7 buah negara jiran Asia Tenggara iaitu Singapura (RM5.14), Thailand (RM3.91), Filipina (RM3.90), Indonesia (RM3.18), Vietnam (3.14) dan Brunei (tiada RON95).

Tetapi mengapa di Brunei, harga minyak terlalu murah?

Gabungan faktor kekayaan dan saiz populasi yang kecil jika dibandingkan dengan Malaysia menyebabkan Brunei mampu memberikan subsidi lebih untuk harga petrol. Selain itu, hampir kesemua kekayaan Brunei diperolehi daripada hasil pengeluaran minyak.

Brunei ialah negara ke-6 terkaya di dunia, dan memiliki populasi yang lebih kecil daripada populasi bandar Seremban, iaitu hanya 407,000 orang.

Malaysia pula berada di tangga ke-60 dan memiliki populasi seramai 27.57 juta orang:


Kekayaan sesebuah negara boleh diukur melalui kadar Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada pariti kuasa beli (PKB) per kapita. KDNK (PKB) ialah nilai kesemua keluaran (barangan dan perkhidmatan) sesebuah negara dalam setahun, yang dibahagikan dengan jumlah penduduk negara tersebut.

Ia adalah ukuran yang lebih digemari oleh ahli-ahli ekonomi untuk melihat kebajikan per kapita dan membandingkan keadaan hidup serta penggunaan sumber negara-negara. Data di atas diperolehi daripada IMF (International Monetary Fund).

- Andakjauhar

RT: Fakta begini tidak pernah diterangkan pembangkang kepada rakyat.... Yang digembar-gemburkan dan dimanipulasi hanyalah 1 kekurangan daripada 10 000 kebaikan dibuat kerajaan !!!

Datuk T Mengaku Salah!!! Terima Kasih Atas Pengorbanan Anda Kepada Rakyat!

Kesemua ketiga-tiga Datuk T mengaku bersalah terhadap tuduhan yang dikenakan berhubung kesalahan menayangkan rakaman video seks yang si pelakunya didakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun hanya dua daripada Datuk T iaitu ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari agung Perkasa Datuk Shuib Lazim didakwa bersama menayangkan bahan lucah secara terbuka di hotel Carcosa Seri Negara, 21 Mac lalu.

Bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik pula didakwa secara berasingan atas tuduhan bersubahat dengan mereka untuk melakukan kesalahan tersebut.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu antara pukul 10 pagi dan 12 tengah hari, 21 Mac lalu di bilik Seri Makmur, Hotel Carcosa Seri Negara.


Mereka sanggup mengambil risiko di penjara.

Mereka mahu agar rakyat tidak terus dibohong dan diperbodohkan.
Datuk T, GT mewakili pembaca blog ini dan rakyat Malaysia amnya mengucapkan jutaan terima kasih atas pengorbanan yang tidak ternilai ini!

KES SODOMY : ANTARA

Four days before being called to defend himself, Datuk Seri Anwar Ibrahim made an application to recuse Kuala Lumpur High Court Judge Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah from continuing to preside over his sodomy trial.

In his application, Anwar stated that Zabidin was biased and erred in interpreting provision of Section 182A (1) and (2) of the Criminal Procedure Code.

He is also seeking an order for extension of his bail pending hearing before another judge and other orders deemed fit by the court. If he succeeds it will mean that the protracted trial will start a new episode with a new judge presiding.

The video titled, ‘Anwar applies for a new trial on sodomy charge,’ produced by the pro-Anwar channel, Malaysiakini above shows recordings of the de facto PKR leader going to the Kuala Lumpur High Court Registrar’s Office this morning to file the application.

Anwar was accompanied by his wife, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Chief Defence Counsel, Karpal Singh and two other lawyers comprising Ram Karpal (Karpal’s son) and Sankara Nair (Anwar’s personal lawyer).

Anwar and Azizah who arrived much earlier had to wait for Karpal Singh who was habitually late. When he finally arrived they proceeded to the registrar’s office to begin the application process.

In the session with the media later, Anwar did not speak like what he did earlier but left it to Karpal to comment and Sankara Nair to speak on his behalf.

Sankara denied allegations that the last minute application was a strategy to delay the case further – a strategy that came into play often in the past.

Mouth Sealed

For the first time Anwar had to zip his lips and only listen to the statements made by his personal lawyer.

On May 16, Zabidin ordered Anwar to enter his defence for committing carnal intercourse against the order of nature at Kondominium Desa Damansara in Bukit Damansara between 3.10pm and 4.30pm on June 26, 2008.

The judge made the decision after Solicitor-General II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden had successfully proved a prima case.

He made the decision after having established all the ingredients of the charge that the prosecution needed to prove. A prima facie case, as described by all authorities, has been made out against the accused.

Other than that the testimony by the main prosecution witness was corroborated by those given by doctors and chemist that penetration of the anus did take place and the CCTV recording, which showed that both of them were at the condominium at the time as charged.

The court fixed fixed 6 to 30 June to hear Anwar’s defence.

Karpal Unsure Whether to Summon Najib

The prosecution offered 71 witnesses to the defence, comprising Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak and his wife Datin Seri Rosmah Mansor, former Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan and Datuk Mumtaz, who were mentioned earlier by the defence.

In spite of that Karpal Singh said he could not be sure whether to call Najib and Rosmah. He said it all depended on the outcome of the interview process, which had to be held first to ascertain if their testimonies could benefit the defence.

“Karpal Singh said the process to obtain testimonies from the witnesses will be held at the Jalan Duta Court Complex in Kuala Lumpur…only after that we can decide whether to call them (for testimonies).

Anwar Admits That He is on Dangerous Grounds

Anwar, who was not happy with the decision, told reporters that he had exhausted all avenues to defend himself since the judge had decided.

“This is not something surprising. But what is surprising is he (Mohd Zabidin) had made a judgment first in this case and transcend a prima facie…
“This makes the defender’s position more dangerous,” said Anwar.

Anwar still maintained that he was not guilty; claiming that his case did not include the testimonies by several important witnesses, including Pusrawi Hospital doctor Dr. Osman Hamid and the owner of the unit at Desa Damansara condominium.

“I have said that I am not guilty, under the law this case is without basis,” said the de factor PKR leader.

Meanwhile, Sankara Nair said his team was disappointed with the decision and felt that Anwar should be released. He also confirmed that Anwar would be the main defence witnesss.

A Lawyer Gives a Spot-on Prediction

Last March 16, AIDCNews published an opinion from prominent lawyer Zaid Ibrahim, who predicted that Anwar would be called to enter defence, following the credible and consistent testimonies given by the main prosecution witness Mohd Saiful.

Zaid compared the testimonies given by Mohd Saiful (sodomy II) and the one given by Sukma Darmawan (sodomy I).

Anwar, 63 is accused of sodomising Mohd Saiful, his former political aide, at Unit 11-5-1 at Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, between 3.01pm and 4.30pm on June 26, 2008. The charge under Section 377B of the Penal Code carries a jail term of up to 20 years and caning upon conviction.

JAKARTA VS MALAYSIA

“Jakarta : Tiba semalam terus rapat ekonomi – institusi kewangan dan teknologi baru. Pagi ke TV One sebelum ke KL”, tulis Datuk Seri Anwar Ibrahim di twitternya 2 jam lalu.

Hanya berstatuskan Ketua Pembangkang, dalam tempoh tiga minggu ini, Anwar sudah melakukan dua lawatan ke luar negara, minggu lalu ke Phuket, Thailand dan kini, ke Jakarta, Indonesia.
Jakarta pula ibarat rumah kedua Ketua Umum PKR itu selepas rumah pertamanya di Kuala Lumpur.

Sukma Darmawan Sasmitaatmadja, adik angkat Anwar yang telah menetap selama 28 tahun di Kuala Lumpur mengambil keputusan untuk kembali semula ke Jakarta selepas terbongkarnya kes liwatnya bersama abang angkatnya di mahkamah.

Mungkin secara kebetulan, selepas Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004, Jakarta merupakan salah satu ibu kota yang paling kerap dikunjungi oleh Ketua Umum PKR itu.
Pada 6 November 2006, Hakim Mahkamah Sesyen Nursinah Adzmi melepaskan dan membebaskan Sukma Darmawan Sasmitaatmadja selepas Timbalan Pendakwa Raya Hanafiah Zakaria memberitahu mahkamah bahawa pihak pendakwaan “berpendapat adalah tidak sesuai dan wajar daripada aspek kepentingan awam bagi meneruskan perbicaraan terhadap Sukma”.

Hanafiah memberikan dua alasan kenapa pendakwaan memutuskan untuk tidak meneruskan pendakwaan terhadap Sukma Darmawan, menyatakan “keadilan tidak akan tercapai sekiranya kes itu dipanjangkan memandangkan tempoh masa perbuatan itu yang dikatakan berlaku lapan tahun lepas.

Beliau berkata tidak akan mencapai manfaat terhadap Sukma Darmawan atau mana-mana pihak sekiranya pendakwaan diteruskan terhadapnya kerana Sukma Darmawan telah menjalani hampir keseluruhan tempoh enam bulan penjara yang telah dijatuhi terhadapnya oleh Mahkamah Sesyen berikutan pada awalnya beliau mengaku bersalah terhadap pertuduhan meliwat itu pada 1998.
Hanafiah yang membacakan kenyataan tiga muka surat berkata, baki tempoh masa penjara yang seharusnya Sukma Darmawan menjalani hanya tinggal 16 hari sahaja apabila Mahkamah Rayuan membatalkan hukuman itu.

Sukma Darmawan, yang kini menjalankan perniagaan permaidani dengan ibunya di Jakarta, dituduh semula di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada 15 Jun 2006 kerana melakukan perbuatan melampaui batasan dengan membenarkan Anwar meliwatnya di kediaman rasmi Anwar di No 47, Jalan Damansara, pada April 1998.

Jun 23, 2011

INGAT : Lee Lam Thye Dalam Kenangan


Sekalian pemimpin tertinggi PKR yang meninggalkan parti itu atas sendiri dan berbagai sebab mencerca parti itu dan pemimpinnya khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Antara mereka itu adalah pengikut Anwar sejak dalam Abim dan dapat rezeki dari Anwar. Dan antara mereka juga guru-guru universiti. Anwar itu seoleh-oleh tak elok langsung.

Antara pemimpin PAS dulu begitu juga. Ustaz-ustaz belaka. Mereka cerca PAS secukup-cukupnya.

Biasalah bagi setengah suami yang menceraikan isterinya, tak betul belaka jandanya.

Tetapi tidak begitu pula bagi Lee Lam Thye, bekas pemimpin DAP yang dilihat pintar dan lincah apabila dia meninggalkan partinya menjelang pilihan raya umum 1990.

Dia adalah seorang pemimpin yang seangkatan dengan Lim Kit Siang dan kehebatannya hampir menyamai Kit Siang. Ada pandangan kiranya Kit Siang berundur, Lam Thye salah seorang calon yang layak menggantikannya.

Amat menggemparkan apabila dia meninggalkan DAP. Tetapi tidak pernah dia membuat kenyataan buruk tentang partinya dulu dan rakan-rakannya.

Orang-orang DAP pun tidak pula memburuk-burukkannya.

Semua tahu Lee Lam Thye mendapat banyak kemudahan dan peluang dari kerajaan. Kita tidak tahu apakah dia seorang yang kaya raya. Tetapi dipercayai dia adalah seorang hartawan yang tidak menonjol.

Sekalian yang keluar PKR dan keluar PAS tidak keluar saja melainkan mereka dipercayai mendapat sesuatu dari Umno dan kerajaan. Banyak mana mereka dapat itu adalah masalah mereka.

Untuk mendapat semua itu mereka sanggup mencerca bekas partinya dan pemimpin yang mereka sokong dulu. Bahkan mereka sanggup menjadi jurucakap untuk memburukkan parti yang mereka pernah sertai dan pemimpin yang pernah mereka puja.

Tetapi orang percaya Lee Lam Thye dapat jauh lebih banyak dari yang mereka dapat. Bahkan Lee Lam Thye mendapat kedudukan dan penghormatan yang jauh lebih baik dari sekalian yang mencerca parti dan rakan-rakannya.

Pantang ada kegiatan kerajaan, mereka muncul di kaca TV memuji kerajaan begitu dan begini dan menjunjung tinggi semua pemimpin kerajaan dan parti yang memerintah yang mereka pernah tentang dan cerca semasa bersama pembangkang dulu.

Tetapi Lee Lam Thye kalau muncul di kata TV dan membuat kenyataan dalam media, dia adalah bagi menyatakan sesuatu tentang kegiatannya dan kebaikan badan yang kerajaan amanahkan kepadanya.

Dia diberi peranan dalam kegian PLKN. Kenyataannya tentang PLKN adalah tentang rancangan sudah berjalan dan apa yang perlu dijalankan baik menambah baik perjalanannya. Tidak pernah dia mengangkat melangit kerajaan yang mengatakan latihan itu dan tidak pula memuji-muji menteri yang memberi penghormatan kepadanya.

Sehingga ini Lee Lam Thye adalah seorang yang dihormati oleh semua pihak dalam masyarakat. Malah dia lebih dihormati dari setengah menteri MCA. Menteri-menteri baik Melayu dan bukan Melayu tidak terlepas dari cacat celanya. Rakyat menilai prestasi dan penampilan mereka.

Setakat ini tidak ada yang memberi pandangan negatif tentangnya, pada hal dia adalah seorang pembangkang yang banyak dan lama mengkritik kerjaan dan Umno.

Tidak ada yang merasakan dia telah diperalatkan oleh pemimpin BN bagi memburukkan partinya.

Inilah bezanya bekas pemimpin DAP ini dengan lain-lain bekas pembangkang yang meninggalkan parti.

Tidaklah bererti meninggalkan pembangkang itu tidak betul belaka. Tetapi biasanya orang yang meninggalkan pembangkang dan menjadi penyokong tegas parti yang memerentah tidak diberi penghormatan tinggi oleh masyarakat bahkan mereka tidak dipercayai oleh setengah pemimpin dan penyokong kerajaan.

Antara mereka diberi layanan menggalakkan selama mereka berguna bagi memburukkan parti yang ditinggalkannya. Mereka dapat merebut peluang kebendaan untuk sementara dan diberi jawatan baik, tetapi antara mereka ada yang tidak dikendaki lagi.

Tetapi Lee Lam Thye terus diberi penghormatan. Dan dia terus tidak dapat digunakan untuk memburukkan parti dan bekas rakan-rakannya.

Inilah yang orang politik perlu belajar dari Lee Lam Thye. Sesiapa yang hendak melompat dari pembangkang ke pihak kerajaan, contohinya sesuatu dari Lee Lam Thye.

SAH KETUA MENTERI TIDAK RASUAH?

Rakyat Sarawak adalah manusia yang paling bertuah kerana hidup dalam serba kemiskinan. Ini barulah di katakan rakyat yang taat dan setia..


Rakyat Sarawak juga amat bertuah kerana mempunyai Ketua Menteri yang beristerikan wanita warga asing. Sudah pastilah mereka akan terus menerus menyambung kemiskinan hidup kerana bila Ketua menteri mereka mati nanti semua harta2 mereka dapatlah di bawa pulang peermpuan Lubnan itu ke negaranya.


Rakyat Sarawak lagilah bertuah kerana harta2 mereka selamat di simpan dengan baik di bank luar negara.

EDIDI PETANG : My Second Home

“ISA dan lokap adalah my second home,” itu jawapan spontan Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali mengulas laporan polis dibuat oleh Angkatan Muda Keadilan (AMK) pada Sabtu mendesak ahli parlimen Pasir Mas itu ditangkap berhubung seruannya kepada masyarakat Cina supaya menyediakan stok makanan bagi menghadapi perhimpunan BERSIH 2.0.

Bagaimanapun menurut Ibrahim, setiap rakyat tertakluk kepada undang-undang.

“Kalau saya bersalah, wajar polis ambil tindakan. Kalau saya tak salah, tak ada sebab saya ditahan. Saya serah pada polis tetapi saya percaya profesinalisme pihak berkuasa itu,” tegasnya.
Namun kata brahim, “ Jangan tahan saya atas senrtimen poltik tetapi atas asas undang-undang,”.
Katanya, jika beliau bercakap soal perkauman, pihak berkuasa kena kaji betul-betul bukannya berdasarkan laporan beberapa portal yang melaporkan perkara tidak betul.

“Polis kena bertindak ikut fakta. Jenis saya, kalau saya buat saya mengaku..tetapi ada orang yangg terang-terang buat tetapi tak mengaku,” ujarnya.

Malah Ibrahim menyatakan kehairanan kerana pihak yang mendesak beliau dikenakan ISA adalah pihak sama yang mahu ISA dihapuskan.

“Mengapa mereka double standard,” ujarnya kepada Agendadaily.
Laporan terhadap Ibrahim oleh Timbalan Ketua Penerangan AMK, Rozan Azen Mat Rasip di ibu pejabat polis Dang Wangi pada jam 12.24 tengah hari ini.
Beliau turut diiringi enam anggota AMK termasuk timbalan ketuanya, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin.

Dalam laporan polis itu, Rozan mendakwa Ibrahim telah mengeluarkan kata-kata yang didakwa berbaur hasutan yang berunsurkan keganasan yang ditujukan secara khusus kepada kaum Cina apabila mengarahkan mereka jangan keluar rumah dan perlu menyimpan stok makanan dirumah jika perhimpunan BERSIh tidak dibatalkan.

Kenyataan tersebut dibuat sewaktu pelancaran perhimpunan Gerak Aman di Kelab Sultan Sulaiman Ahad lalu.

Malah pemimpin DAP, Lim Kit Siang dan Jeff ooi turut minta ibrahim dikenakan tindakan dan anggap Ibrahim ada kekebalan kerana tidak dikenakan tindakan walaupun sudah banyak kenyataannya mencetuskan kontroversi

Dasar Pandang ke Turki – Erdoganisme

Dalam Konvensyen Pilihanraya PKR dan juga acara Rapat Anak Muda baru baru ini – apa yang ditekankan kepada PKR adalah keperluan parti itu mengambil semangat AK Party di Turki pimpinan Reccep Tayyib Erdogan.

Kepada Anwar, Erdogan adalah lambang kejayaan seorang ahli politik. Pernah dipenjara. Karismatik. Anti establishment. Mempunyai penasihat politik di kalangan orang muda. Penampilan media yang superb. Menentang Israel – tetapi amat rapat dengan Obama.

Kepada Anwar, Erdogan adalah ‘ikon’ politik yang wajar menjadi contoh kepadanya di Malaysia ini.
Erdogan pernah dipenjara! Ya, tetapi bukan di atas kes sodomi, menyondol Pegawai-Pegawai Khas politiknya. Erdogan tidak membawa ‘coffee boy’ ke seluruh dunia. Apatah lagi membelikan Pegawai-Pegawai Khasnya dengan pakaian mahal; luar dan dalam.

Erdogan tidak pernah mempunyai skandal seks mahupun cubaan menggunakan jentera kerajaan bagi memastikan dirinya selamat daripada tindakan jenayah.
Bab ini Anwar tak berapa suka sangat.

Satu perkara yang Anwar tak pernah beritahu kepada ahli PKR adalah ‘kesungguhan’ Erdogan untuk menukar Perlembagaan sekiranya mendapat ‘kepercayaan penuh’ oleh rakyat. Umum tahu, hubungan Erdogan dan Presiden Abdullah Gul memang dah lama retak. Tetapi, disebabkan Perlembagaan mengetengahkah bagaimana Presiden perlu DIPILIH oleh rakyat – Erdogan GAGAL mengenepikan Abdullah Gul.

Anwar tak beritahu bahawa Erdogan memang pro-pembentukan French Republic di Turki. Erdogan tidak mahu ada seseorang yang lain LEBIH BESAR daripada dirinya. Erdogan mahu MEMUSATKAN kuasa sebagai Presiden Turki yang ‘super-powerful’. Tidak mampu digugat oleh mana-mana pihak sekalipun.
Anwar tidak berlaku JUJUR kepada Konvensyen Pilihanraya PKR bahawa memang NIATnya menjadikan Malaysia sebuah REPUBLIK. Kita bangkitkan lagi isu ini kerana memang hakikatnya begitu. Anwar mahu menjadi ERDOGAN kepada Malaysia.

Anwar juga tidak menceritakan bagaimana – akibat MABUK KUASA; Erdogan pernah mahu menggunakan MAHKAMAH sebagai tempat melantik kalangan orang kepercayaannya. Erdogan pernah berkrisis dengan mahkamah kerana mahukan kuasa untuk melantik Hakim dipusatkan kepada dirinya.

Anwar juga tidak menceritakan bagaimana Erdogan telah MEMENJARA ramai wartawan yang terlalu tegas mengkritiknya. Apakah ini lambang REFORMASI dan PERUBAHAN? Apakah Anwar juga akan melaksanakan perkara yang sama jika diletakkan sebagai Perdana Menteri.

Anwar tidak juga menceritakan bagaimana Erdogan telah menggunakan kuasanya bagi meletakkan minoriti Kurdish dalam keadaan tertekan. Apakah Anwar juga akan meletakkan minoriti di Malaysia di dalam keadaan yang teruk? Apakah Anwar jujur dalam memperjuangkan orang asli, Iban, Kadazan dan sebagainya – atau ini semua hanyalah mainan politik.

Anwar kena SEDAR DIRI; bahawa dia dan Erdogan jauh daripada sudut karisma. Erdogan tidak pernah berhadapan dengan dakwaan seks luar tabie dan sebagainya. Berbanding Anwar, yang tidak pernah sepi daripada pelbagai kisah peribadi yang merosakkan karismanya selama ini.

Masih mahu pandang ke Turki?

Anwar yang mahu menjadi ERDOGAN akan menjadi 18 kali lebih ganas daripada Erdogan yang sebenar.

PAS & Kronisme : Versi 'Halal'

Penulis tidak sangka tapi rupa-rupanya Parti PAS sebenarnya menghalalkan kronisme. Mursyidul Am Pas,Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan amalan kronisme dibenarkan dalam Islam selagi pihak yang terbabit mempunyai kelayakan bagi menjawat jawatan penting dan tinggi dalam sesebuah organisasi atau syarikat.

Beliau berkata, amalan berkenaan tidak salah kerana pelantikan empat khalifah selepas kewafatan Nabi Muhammad S.A.W secara dasarnya adalah amalan kronisme.

Itulah alasan Menteri Besar Kelantan itu apabila orang mempertikaikan pelantikan menantunya, Ariff Fahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Operasi Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Parti PAS memang sungguh menarik. Parti tersebut pernah mengeluarkan fatwa bahawa orang-orang UMNO itu kafir kerana bersekongkol dengan orang kafir. Tapi sekarang, parti tersebut juga bersekongkol dengan orang kafir.

Parti tersebut juga telah mengutuk dengan lantang kerajaan BN kerana mengamalkan kronisme. Setiap pemimpin di dalam PAS mengutuk budaya tersebut:-

1. Haji Hadi Awang, Presiden PAS (1 Jun 2007) :-

"Nasib rakyat di semua peringkat, para pegawai, pekerja, petani, nelayan, peneroka bandar bahkan seluruh rakyat dibelenggu oleh berhala Madiyyah (Kebendaan) dan kelemahan sistem ekonomi yang sarat dengan amalan kronisme, nepotisme, penipuan, riba dan rasuah, tanpa memikirkan dosa dan pahala serta memberi keadilan untuk semua." - Muktamar Tahunan Parti Islam Se Malaysia PAS ke-53.

2. Haji Mahfuz Omar, Ketua Penerangan PAS Pusat (19 Februari 2008)

"Jika mereka dapat terus berkuasa, maka senanglah hidup anak menantu dan kroni mereka melalui projek 'kebajikan kronisme dan nepotisme' BN, dan rakyat akan terus dibiarkan merempat serta ditindas dengan cukai, tol, inflasi, yuran sekolah, bayaran hospital yang tinggi."

3. Nasaruddin Hassan, Timbalan Ketua Pemuda PAS Pusat (2 April 2008),

"Pakatan rakyat akan lebih berjaya kerana ia berpegang kepada prinsip anti kronisme, perkauman, penindasan dan penyelewengan sebagaimana diperjuangkan parti-parti komponen."

4. Harakah Daily 20 Februari 2008

"Keempat, pemimpin-pemimpin yang hanya memperkayakan diri dan sanak saudara tidak boleh diberi mandat untuk memerintah. Rakyat perlu mengenepikan golongan yang secara jelas mengamalkankronisme dan nepotisme. Parti yang mengkayakan seseorang wakil rakyat daripada kalangan kroni perlu ditolak. Mereka yang jelas menunjukkan bahawa menjadi wakil rakyat adalah peluang untuk mengaut keuntungan lumayan tidak boleh diterima sebagai pilihan rakyat. "

5. Pemuda PAS Seremban

"Lagipun PAS amat tidak sekufu dengan Umno kerana PAS adalah parti yang masih suci, sedangkan Umno sudah terpalit dengan noda-noda rasuah, politik wang, kronisme, nepotisme dan macam-macam kebejatan yang lain."


Sekutu PAS, parti Keadilan turut mengutuk keras amalan kronisme. Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR pernah berkata :-
"Keadilan tidak akan bertolak-ansur dengan perjuangan menentang korupsi, kronsime dan nepotisme yang mana ianya berada di mana-mana sistem institusi dan kepimpinan di negara ini. Penyakit-penyakit sosial ini adalah ancaman-ancaman yang paling getir ke arah dayasaing ekonomi dan kestabilan sosio-politik. Sekiranya ia tidak dibendung; korupsi, kronisme dan nepotisme akan memusnahkan corak tamadun dalam negara kita." (4 April 2006)
Persoalannya sekarang,

Jika selama ini pemimpin-pemimpin PAS dan sekutu mereka, parti Keadilan, mengutuk dengan lantang soal kronisme di dalam BN, apakah mereka akan berdiam diri sahaja apabila kronisme berlaku secara terang-terangan di antara Nik Aziz dan menantunya?

Atau mereka hanya menutup mata kerana isu kronisme ini terkena dibatang hidung sendiri?

Atau mereka akan mengubahsuai ideologi politik sekali lagi untuk accomodate kepentingan peribadi Nik Aziz?

Sehingga saat ini, yang menariknya juga ialah tidak ada satu pun media alternatif milik PAS yang membincangkan isu kronisme Nik Aziz dan menantunya. Padahal mereka sentiasa melabelkan media perdana sebagai berat sebelah dan tidak menceritakan perkara yang betul.

Rupa-rupanya, sama juga. Seperti kata kawan penulis, " 2 x 5 juga".

Verdict penulis : Mulai dari hari ini, perkataan kronisme mungkin tidak diungkitkan lagi di ceramah-ceramah PAS dan artikel-artikel di dalam media PAS untuk 'menghormati' Nik Aziz dan menantu beliau.

Seperkara lagi, Nik Aziz adalah ahli politik dan pertimbangan beliau adalah sebagai manusia biasa sahaja. Dan 4 khalifah yang dipilih oleh Nabi Muhammad saw adalah calon yang terbaik daripada semua pemimpin-pemimpin ketika itu. Tidak ada lagi calon yang setanding dengan pilihan nabi Muhammad saw.

Ariff Fahmi (menantu Nik Aziz) berpelajaran tinggi tetapi beliau tidak semestinya rakyat Kelantan yang terbaik untuk menerajui perbadanan milik kerajaan negeri (yang diterajui oleh bapa mertua beliau sendiri).

Pokoknya, isu ini adalah kronisme yang patut dipersoalkan oleh PAS, BN dan juga semua rakyat.

SLOGAN PKR "DEMI RAKYAT" TIRU 1MALAYSIA?


Ada yang kata ni tiru BN - Rakyat Didahulukan..

Baca sini..

Ada juga yang kata sebab pilihan raya dah dekat, jadi PKR terdesak buat slogan ni.

Baca sini..

Tapi kenapa demi rakyat? Selama ni bukan demi rakyat ke? Kenapa slogan macam ni tak dilaung-laungkan sejak dulu lagi? Sebelum ni berjuang demi apa? Keadilan demi siapa? Siapa lagi kalau kuncu kuncu PKR sendiri. Tengok parti diorang pun dah tau, apa dalam poket selama ni sebenarnya.

BUSUK : MAKMAL ISLAM ALA PARTI AJARAN SESAT !!!

Hanya dengan alasan Kelantan sudah 21 tahun di bawah pentadbiran PAS, maka negeri tersebut dicadangkan menjadi Makmal Islam oleh Menteri Besarnya, Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga merupakan Mursyidul Am PAS.

Katanya lagi, PENTADBIRAN KELANTAN dijalankan menerusi kaedah al Quran, As-Sunnah, ijmak dan qias....

Tanpa perasaan malu, tanpa perlu ada maruah sedikit pun, pendustaan pun dilakukan dengan sewenang-sewenangnya menggunakan serban dan jubah.Kelantan dikatakan ditadbir berdasarkan al Quran, As-Sunnah, ijmak dan qias.... dan yang pastinya, kata-kata Nik Abdul Aziz itu akan disambut dengan tempik sorak sambil bertakbir membenarkannya.

Malangnya, secara realiti, Kelantan ditadbir oleh sekelompok pak janggut yang tidak ada sebarang kebolehan kecuali mencari jalan bagaimana hendak mengembungkan kocek, memberanakkan kekayaan, menjahanamkan umat dan memastikan pecah belah terus berlaku agar mereka dapat terus berkuasa, tidak peduli dengan sebarang unsur mahupun nilai-nilai kemanusiaan, di sebalik retorik bahawa pentadbiran adalah mengikut al Quran, As-Sunnah, ijma' dan qias.

Tang mana agaknya yang mengikut al Quran dan As-Sunnah? Padahal perintah atau ketetapan utama daripada al Quran dan As-Sunnah kepada setiap pemerintah ialah menyatukan umat Islam dan memastikan umat Islam sentiasa berada dalam keadaan bersaudara, selain memikirkan manfaat yang lebih besar untuk ummat berbanding mendatangkan mudarat.

Apa yang telah dibuat oleh kerajaan PAS Kelantan sepanjang 21 tahun menjadi kerajaan negeri? Segala prasarana tidak dilakukan oleh Kelantan sendiri, sebaliknya memerlukan Kerajaan Persekutuan sebagai 'kerajaan negeri' sedangkan negeri-negeri lain, begitu berlumba-lumba untuk memastikan rakyat hidup selesa.

Hanya dengan kempen politik, ceramah agama, retorik hukum fiqh yang tidak berkesudahan itu dianggap sebagai satu cara atau jalan hidup Islam?

Kalau benarlah itu yang difikirkan, maka tidak hairanlah Negeri Islam PAS di Kelantan, merupakan penyumbang terbanyak dalam masalah sosial melibatkan golongan muda-mudi di negara ini!!!

Terus bermain dengan silap mata dan berpusing cerita.... teruskanlah menipu kerana selagi ada serban di atas kepala, jubah di atas bahu, barangkali menipu dan memperdayakan rakyat adalah satu pahala besar!!!

Aneh, Menteri Besarnya adalah Tok Guru tapi Tok Guru sendiri ghuluw!!!

Gigil Mengigil Aku !!!

Anwar Ibrahim adalah orang yang paling tidak gembira apabila pihak berkuasa membuat keputusan untuk menyeret Datuk T ke mahkamah berhubung pengedaran video lucah yang dikaitkan dengan dirinya.

Anwar tahu, masalahnya akan menjadi lebih besar apabila Eskay memberi keterangan di mahkamah nanti. Terutama apabila membabitkan perjalanannya ke Bangkok dan ketika 'diuruskan' oleh Eskay untuk beberapa TRIP BERAHI di Negara Gajah Putih itu.

Dan kerana itulah, awal-awal lagi Anwar Ibrahim cuba menjadikan Peguam Negara sebagai kambinghitam, meskipun dalam kes liwatnya, Anwar Ibrahim merupakan pemegang rekod menunda kes terbanyak dan paling lama di negara ini.

Kata Anwar, dia tidak yakin Peguam Negara akan berpihak kepadanya, sebaliknya hanya akan mengenakan tuduhan minima yang bermotifkan politik terhadap Shazryl Eskay yang telah mendedahkan kewujudan video seks yang dikaitkan dengan dirinya itu.

Anwar Ibrahim sebenarnya sudah tidak mempunyai sebarang alasan lagi. Anwar tidak berani membuat laporan polis tentang pelaku di dalam video tersebut yang 'menyamar' sebagai dirinya, tetapi lebih sibuk bercerita dan menekankan tentang penyebaran video berkenaan, seolah-olah Anwar sudah pun mengakui bahawa pelaku di dalam video berkenaan sememangnya adalah dia sendiri.


Kes yang hampir sama dalam perbicaraan liwat bekas pembancuh kopi peribadinya apabila Anwar Ibrahim enggan menyerahkan DNA dan Anwar melakukan pelbagai helah serta alasan untuk menghalalkan keengganannya itu.

Mana lagi mahu lari, Anwar Ibrahim?


Mujurlah ada isu BERSIH 2.0.... pun begitu, nampaknya Ambiga juga tidak berminat dengan lagak dan cakap besar Anwar Ibrahim. Anwar yang cuba menjadikan dirinya sebagai orang penting dalam BERSIH 2.0, kemudiannya mendapati, dia sebenarnya adalah manusia gila kuasa yang tidak mempunyai kulit muka dan perasaan malu walaupun sedikit.

Kesian Anwar Ibrahim.... kesian, Nurul Izzah... kesian Kak Wan... SUKA CHINA-DOLL!!!

Jun 22, 2011

EDISI MINDA : BANGSA MALAYSIA?

Saya pernah terbaca persoalan yang mengatakan bahawa tidak ada bangsa yang bernama bangsa Malaysia. Malaysia hanyalah sebuah negara. Entahlah, saya kurang setuju.

Beratus-ratus tahun dahulu, juga tidak ada yang dinamakan bangsa Amerika.Tetapi apabila tertubuhnya negara Amerika Syarikat maka sebutan "bangsa Amerika" semakin kedengaran dan hari ini sebutan itu tidak lagi terasa janggal, biarpun kita tahu orang-orang yang berbangsa Amerika itu terdiri dari pelbagai kaum, keturunan dan asal usul geografi. Bangsa Amerika jauh lebih banyak lagi kepelbagaiannya (native American, anglo-saxon, euros, hispanic, asians, latins dsb) dibandingkan dengan negara kita Malaysia, tetapi mereka adalah SATU. "We are American. This is United States of America. Speak American Language."

Negara Amerika telah bersatu sejak beratus tahun dahulu. Malaysia hanya tertubuh pada tahun 1963. Baru hendak mencecah 50 tahun, masih terlalu "muda" usianya. Tetapi ini bukanlah alasan untuk membiarkan identiti bangsa dan negara Malaysia berterusan bercelaru atau dicelarukan. Kita semua kalau benar-benar mendabik diri sebagai anak bangsa Malaysia, WAJIBLAH berjuang kearah mencapai cita-cita "SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA" seperti bangsa yang terdahulu daripada kita, "We are American. This is United States of America. Speak American Language".

Bagi saya, sekiranya bangsa Malaysia itu tidak wujud maka tidaklah juga wujud sebuah negara yang bernama Malaysia itu. Walaupun masih terlalu muda usia Malaysia ini, tidak bermakna bangsa Malaysia itu sama sekali tidak ada. Bangsa Malaysia lahir dan mula berputik dengan tertubuhnya negara Malaysia. Mungkin ramai masih belum mengenali atau keliru dengan siapa sebenarnya bangsa Malaysia itu. Maka dengan ini, amatlah penting bagi mereka-mereka yang mengaku sebagai seorang berbangsa Malaysia itu berusaha memertabatkan bangsa Malaysia itu, bukannya semakin MENCELARUKAN identiti bangsa Malaysia ini.

Tetapi, siapa bangsa Malaysia itu? Ingin saya ulangi tulisan-tulisan KijangMas Demi Negara mengenai siapa bangsa Malaysia itu:-

What then is the Malaysian race?
What language should a Malaysian speak?
What culture and mannerisms?
What shared values and philosophies?
What inner-consciousness?
What sense of shared identity?
What sense of shared destiny?

Fundamentally, a member of the Bangsa Malaysia should speak the national language of the Federation, Bahasa Malaysia, fluently and as a primary language; be fully versed with adat-adat and tatasusila orang Melayu and other Bumiputras of the Federation; demonstrates respect and deference to Islam as the official religion of the Federation and exhibit traits and mannerisms acceptable to the Malays and other Bumiputras. Non-Malay members of this Bangsa Malaysia may speak in their own dialects in private and may practise their own cultures and religions in the private confines of their community. Also, Budaya Malaysia is based on the budaya of the Malays and other Bumiputras of the Federation – in their various representations.
And the Education System is based on a single, unified Sekolah Kebangsaan system with Bahasa Malaysia as the primary language of instruction.
Later, upon satisfactory cohesion and amalgamation of the Malaysian populace into a truly united Bangsa Malaysia, then by law, ALL references to race and ethnicity in our daily activities should be forbidden.
(Racial Polarisation and the Forging of Bangsa Malaysia - KijangMas Demi Negara)

Sila renungi tentang BAHASA dan BUDAYA yang mencerminkan JIWA sesebuah bangsa itu. BANGSA MALAYSIA akan menjadi kenyataan apabila impian "SATU BANGSA, SATU NEGARA, SATU BAHASA" tercapai dan apabila impian ini tercapai, "ALL references to race and ethnicity in our daily activities should be forbidden." (Jangan kita jadi HIPOKRIT besar)



Pada tahun 1957, orang Melayu, orang Cina, orang India dan lain-lain sudah BERSETUJU untuk menggantikan Semenanjung Tanah Melayu / Malaya dengan MALAYSIA (yang akhirnya tertubuh pada 1963 dengan penyertaan Sabah dan Sarawak; dan juga keluarnya Singapura sejurus selepas itu). Negara Malaysia berdiri di atas prinsip-prinsip RUKUN NEGARA dan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN. Kedua-dua asas negara ini WAJIB dipertahankan oleh setiap orang yang mahu bergelar bangsa Malaysia dari diterobek oleh musuh-musuh luar dan dalam, maupun dari pemimpin kerajaan sendiri yang mencelarukan identiti negara dengan tidak ambil pusing terhadap pemertabatan Bahasa Kebangsaan dan menggalakkan pendidikan anak bangsa dengan pendidikan vernakular, sebagai contohnya.


(KEMARUK PETI UNDI)

Jadi kalau orang Cina mahu membuat "U-Turn" terhadap persetujuan melahirkan Malaysia ini dengan membelakangi Bahasa Kebangsaan dalam kehidupan seharian mereka, dengan mempertahankan sekolah-sekolah cina mereka, dengan masih kekal mahu mendakap identiti cina mereka, maka wajarlah mereka menjadi rakyat negara Cina, kerana di sini adalah negara Malaysia, bukan negara Cina. Baliklah ke negara Cina!

Jadi kalau orang India mahu membuat "U-Turn" terhadap persetujuan melahirkan Malaysia ini dengan membelakangi Bahasa Kebangsaan dalam kehidupan seharian mereka, dengan mempertahankan sekolah-sekolah tamil mereka, dengan masih kekal mahu mendakap identiti india mereka, maka wajarlah mereka menjadi rakyat negara India, kerana di sini adalah negara Malaysia, bukan negara India. Baliklah ke negara India!

Begitu juga dengan orang Melayu. Baliklah ke Semenanjung Tanah Melayu! Tak gitu?!

British Catholic Priest Converted To Islam - Idris Tawfiq



Bukan saya yang mencari Islam, Islam yang menemukan saya," kata Idris Tawfiq. Ia berucap di hadapan para ahli akademik dan keluarga besar Universiti Cambridge. Di perguruan tinggi ini sedang berlansung acara tahunan Experience Islam Week, satu acara untuk pengenalan Islam dan toleransi.

Ia mengaku, tak ada masalah dengan masa lalunya. "Saya mencintai pekerjaan dan masa lalu saya, namun hati saya seperti dipandu memilih Islam," katanya. "Setelah menjadi Muslim, saya menemukan kedamaian yang tak pernah saya temukan sebelumnya."

Menurutnya, keputusannya memilih Islam adalah keputusan terbesar dalam hidupnya. Ia masih melakukan pelayanan, ketika kemudian hatinya berbicara lain. Sampai suatu ketika, timbul keberanian untuk menyatakan behenti dan letak jawatan (sebagai paderi). "Saya merasa sendirian setelah itu," katanya.

Pertama kali, ia menyatakan berhenti menjadi paderi. Namun, ia tetap memegang kayakinan lamanya, sambil terus belajar Islam. "Saya tidak bermaksud mengubah iman saya itu bukan bahagian dari rencana saya sama sekali," katanya.

Ia menyatakan, tinggal dan besar di Britain selama 40 tahun, ia punya pandangan stereotip tentang Muslim. Tapi saat menghabiskan cutinya di Mesir, ia bertemu dan berteman dengan banyak orang Muslim, dan mengatakan bahwa ia mulai menyadari persepsi tentang keyakinan Islam. "Keyakinan lama saya perlahan luntur, dan Islam menjadi lebih menarik perhatian saya," katanya.

Menurutnya, ajaran Islam sebenarnya sangat indah. "tak benar Islam mengajarkan kekerasan. "Jika anda menyelami ajaran Islam, anda akan menemukan ajaran agama ini benar-benar sangat indah, sangat lembut, dan manis," katanya.

Ia menyarankan satu hal bagi mereka yang tengah belajar Islam. "Sebelum anda membuah keputusan, tarik nafas dalam-dalam dan dengarkan apa kata Islam. Kemudian, penahi pola pikir anda," katanya.

Ketika ini, Tawfiq memutuskan untuk tinggal di Mesir. Ia mengaku tak mudah dengan perubahan politik di negeri itu. "Satu hal yang diajarkan Islam adalah, jangan pernah terkejut dengan apapun yang datang dalam kehidupan kita. Di Mesir, semua terbukti. Siapa yang menduga hanya dalam tiga minggu penzalim yang 30 tahun lebih berkuasa boleh tumbang," katanya.

SEJAUH MANA HALALNYA MAKANAN DI MALAYSIA?


Kita selaku umat Islam yang tinggal di sebuah Negara Islam dan mempunyai pemikiran yang maju selaras dengan konsep Islam Hadhari seharusnya tidak boleh mengabaikan konsep halal-haram pemakanan. Meskipun kita mungkin melihat agak remeh untuk memikirkan tentang isu ini, namun apa yang membimbangkan ialah kesan serta natijahnya kepada diri dan kerukunan bangsa kita pada masa akan datang. Memang diketahui umum bahawa iman merupakan teras pembentukan jiwa dan peribadi diri yang suci lagi murni. Oleh itu, adalah amat penting pemakanan halal yang mampu menjana pembikinan muslim yang hakiki dan sempurna dari semua segi keperibadian manusia,

UMAT manusia secara am dan umat Islam secara khusus diperintah supaya memakan hanya yang halal. Firman Allah (Surah Al-Baqarah ayat 168) bermaksud: “Wahai manusia makanlah daripada apa yang Kami berikan di muka bumi ini yang halal lagi bermutu dan jangan sekali-kali kamu mengikut jejak langkah syaitan kerana syaitan itu musuh yang nyata.” Jelas, kepentingan makanan yang halal telah disebut oleh Allah di dalam Al-Quran lebih 1400 tahun yang lampau menunjukkan betapa pentingnya konsep pemakanan halal yang sempurna. Malah mengikut ayat 88 surah al-Maidah, Allah menegaskan bahawa makan dan minum adalah tanda keimanan seseorang. Ini bermaksud cara pemilihan makanan dan minuman itu membuktikan nilai iman seseorang.

Namun, kita sebagai masyarakat Islam yang berkongsi sebuah negara dengan masyarakat bukan Islam yang lain perlu lebih prihatin dan mampu memilih makanan yang halal mengikut syarak. Masyarakat bukan Islam di Malaysia perlu dijelaskan dengan lebih mendalam tentang konsep halal-haram makanan mengikut perspektif Islam yang sebenarnya. Kita perlu mengubah tanggapan mereka bahawa makanan yang halal bukan makanan daripada babi sahaja tetapi juga meliputi pelbagai konsep lain yang perlu dijelaskan dengan lebih mendalam. Antara konsep yang perlu diambil perhatian adalah:


1. Punca makanan tersebut iaitu seperti daging yang digunakan. Kebanyakan masyarakat bukan Islam menganggap hanya khinzir makanan yang haram dalam Islam tetapi mereka perlu dijelaskan tentang konsep binatang yang haram dimakan dalam Islam seperti binatang yang bertaring serta binatang yang hidup dua alam dan binatang yang jijik seperti cicak dan sebagainya.

2. Seterusnya ialah kaedah penyembelihan haiwan. Masyarakat bukan Islam tidak tahu konsep penyembelihan haiwan dalam Islam. Lebih menakutkan adalah sekiranya mereka sendiri yang menyembelih haiwan tersebut dan menjual di pasaran terbuka. Sedangkan antara syarat penyembelihan dalam Islam adalah penyembelih mestilah orang Islam. Selain itu, peniaga makanan bukan Islam juga perlu memastikan haiwan yang mereka beli di pasaran dibeli daripada peniaga Islam atau dari syarikat penyembelihan yang mendapat pengiktirafan halal oleh JAKIM.

3. Mereka juga perlu dijelaskan tentang cara pengurusan makanan dan pemprosesan sesuatu bahan makanan. Adakah tempat untuk mereka proses terhindar dari sebarang najis. Adakah tempat penyimpanan makanan tersebut bercampur dengan bahan-bahan yang haram disisi Islam. Begitu juga dari segi pengangkutan. Adakah barang makanan tersebut dibawa dengan pengangkutan yang juga memuatkan bahan makanan yang haram disisi Islam seperti daging khinzir yang dicampur dengan ayam dalam sebuah lori.

4. Aspek seterusnya yang perlu diberi perhatian adalah dari segi ramuan dalam bahan makanan. Sebagai contoh bahan makanan yang dicampur dengan alkohol ,minyak dari lemak khinzir dan sebagainya. Malah kedapatan restoran yang memaparkan lambang halal tetapi bahan makanannya dicampur dengan ramuan seperti alkohol dan sebagainya.Ini sering berlaku dikebanyakan restoran-restoran dan hotel yang menggunakan khidmat chef dari luar negara.

5. Seterusnya dari segi peralatan yang digunakan untuk memasak dan memproses sesuatu bahan makanan. Pihak berkenaan perlu memastikan bahawa peralatan seperti kuali, periuk, pisau dan sebagainya tidak pernah digunakan untuk memasak bahan makanan yang haram mengikut syariat Islam. Kita tidak mahu kuali yang pernah digunakan untuk memasak daging khinzir digunakan pula untuk memasak makanan bagi orang Islam pula.

6. Perkara terakhir yang perlu diberi perhatian adalah dari segi penjagaan kebersihan makanan dari benda-benda yang dianggap mengotorkan dalam Islam dan tidak suci. Mungkin pelanggan tidak menyangka restoran yang memaparkan logo halal dan mempunyai persekitaran yang bersih di luar tetapi di bahagian dapur berada dalam keadaan yang sangat kotor dan tidak memenuhi ciri-ciri konsep halal dalam Islam.



Jika semua konsep asas ini dapat dijelaskan dengan sempurna kepada masyarakat bukan Islam, nescaya tidak akan berlakunya masalah dan kes sosej yang diproses dengan usus khinzir dan kes-kes yang lain. Atas dasar ini, beberapa langkah efektif perlu diambil perhatian oleh pihak berkenaan untuk memastikan masyarakat bukan Islam memahami dengan jelas apa sebenarnya konsep halal-haram pemakanan dalam Islam. Risalah-risalah perlu diedarkan kepada peniaga bukan Islam untuk memberi kefahaman sepernuhnya kepada mereka agar menyedarkan mereka tentang konsep pemakanan halal dalam Islam. Begitu juga, seminar tentang konsep halal-haram pemakanan menurut Islam perlu dijalankan kepada wakil setiap peniaga restoran dan syarikat pemprosesan makanan di setiap negeri.

Selain itu, pemantaun yang lebih bagi memastikan logo halal yang digunakan tidak disalah guna oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. Cadangan logo halal berkonsepkan hologram perlu dipraktikkan dengan serius.Ini kerana dengan cara ini peniaga yang ingin mengaut keuntungan lebih tidak dapat meniru logo halal keluaran JAKIM.

Peniaga yang mendapat kelulusan halal bagi restoran atau bahan makanan keluaran mereka perlu diberi kad kelulusan bercip bagi memudahkan pihak JAKIM melakukan pemeriksaan pada masa akan datang. Kad bercip itu akan mengandungi segala maklumat seperti bahan makanan serta ramuan yang disediakan oleh syarikat atau peniaga tersebut begitu juga dengan kaedah pemprosesan bahan makanan keluaran mereka.

Secara ringkasnya, kita inginkan sebuah Negara Islam Malaysia yang bukan sahaja maju dari segi pembangunan negara tetapi juga maju dari segi nilai moral dan etika insan yang berusaha untuk memajukannya.Ini bertepatan dengan konsep Islam Hadhari yang sering dikatakan oleh kerajaan iaitu maju dari segi pembangunan seiring dengan kemajuan sahsiah diri masyarakatnya. Perlu diingat bahawa usaha menyedarkan konsep halal perlu diperluaskan lagi skopnya bukan sahaja kepada orang Islam tetapi kita selaku masyarakat Islam perlu memperjelaskan isu halal ini kepada masyarakat bukan Islam.

Masyarakat yang maju adalah yang maju dari semua segi bukan sahaja dari segi pembangunan material sahaja tetapi dari segi kemajuan insani yang jitu dan mapan. Atas dasar itulah pemakanan yang sempurna dan halal mengikut kehendak syarak membawa kepada keutuhan iman dan kegemilangan sesebuah bangsa itu.