Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Bujang Senang

Bujang Senang

Dec 29, 2011

LAGI - LAGI HINA ISLAM....

KIRA BERAPA RAMAI LAUTAN MANUSIA?


Nak tahu jawapannya? Sila teruskan bacaan. :)

 

Korang pasti malas kira bukan? Hehehe :D

PENCURI LEVEL 99



Now you see, now you don't. Hahahaha :D

BUAYA GERGASI BATANG LUPAR SARAWAK

KAU TIPU-TIPU AKU LAGI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Inilah masalahnya bila ada 'mulut puaka' yang main nak tuduh saja tanpa tengok kiri kanan konon dana zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) diseleweng untuk tanggong kos guaman Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP Dr Muhammad Yamin Ismail Rabu mengeluarkan kenyataan menafikan berlaku penyelewengan dana zakat seperti didakwa oleh pembangkang.

Katanya MAIWP menanggung kos guaman bagi tiga responden yang dinamakan dalam tuntutan qazaf Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Selain Jamil dua yang lain ialah Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Datuk Che Mat Che Ali dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain adalah penjawat awam.

"Justeru, adalah menjadi kewajipan MAIWP, sebagai pihak berkuasa agama Islam, untuk menanggung kos pembelaan sebarang tindakan guaman terhadap mereka," katanya dalam satu kenyataan Rabu.

Beliau menjelaskan MAIWP mempunyai peruntukan khas daripada geran kerajaan untuk membayar yuran guaman.

Sejak 1993 hingga 2011 jumlah yang diterima adalah RM11 juta termasuk RM700,000 pada 2010 dan RM500,000 pada 2011.

"Tindakan yang dibawa oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh merupakan punca utama yang mengheret ketiga-tiga responden dalam pertikaian di Mahkamah Syariah, sedangkan tuntutan dan dakwaan Ahli Parlimen berkenaan adalah tidak berasas sama sekali sebagaimana yang telah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Syariah.

"Justeru itu, disimpulkan bahawa keghairahan sesetengah pihak untuk menyalahgunakan proses mahkamah terhadap penjawat awam akan mengakibatkan dana dan wang rakyat terpaksa digunakan bagi melayan kerenah mereka yang tidak berkesudahan.


"Tohmahan yang sedang dihadapi oleh responden ketika ini juga boleh membawa kepada pertikaian di mahkamah dan mengakibatkan penggunaan wang yang sepatutnya disalurkan untuk kepentingan umat Islam,"

Robert Kuok, Roti Massimo dan Babi

Bagaimana kita hendak mempercayai kaum ini?
kekayaan = boat bersadur emas


Babi untuk makanan orang Islam. Apa tindakan kita?
Kempen Roti Gardenia vs Massimo


IKLAN BOIKOT PRODUK MELAYU DAN SOKONG PRODUK CINA DILANCARKAN DI FORUM DAN BLOG CINA

Komen pembaca PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia)

Dalam hal ini, nampak sangat orang cina berpakat mencari pasal dengan org Melayu. Mereka mungkin tidak berani melakukan serangan secara terbuka. Tetapi mereka secara berpakat melancarkan serangan halus dengan memboikot dan memburuk-burukkan perniagaan milik Melayu, Perkara ni saya rasa memang dah berlaku sekian lama dan mungkin kita saja yang tidak sedar atau mengambil pusing memandangkan ianya tidak secara direct ditujukan kepada keluarga kita. Namun jika kita tanya kawan-kawan yang berniaga, mereka dengan mudah boleh cerita betapa mereka sekian lama menghadapi boikot secara pakat oleh bangsa cina.

Kalau beli bahan mentah untuk diproses jadi produk keluaran Melayu seperti makanan ayam, telur, beras,tepung, susu, kopi, ikan, sayur, buah-buahan atau bahan keperluan pembinaan seperti simen, kayu, paku, skru, besi, atau apa saja yang kita beli daripada mereka. Mereka akan mengenakan harga lebih tinggi daripada bangsa lain.

Ini menjadikan kos pengeluaran dan pembinaan kita lebih tinggi. Para pengguna Melayu pula macam tak ada hati langsung untuk menolong sesama kita usahawan Melayu sebaliknya hanya mencari yang lebih murah dan mudah.

Akhirnya perniagaan Melayu menjadi malap dan bungkus. Akibatnya amat kuranglah institusi perniagaan Melayu dan anak-anak kita terpaksa bekerja jadi kuli batak bangsa lain. Salah Melayu tidak sokong Melayu dan akibatnya anak-anak kita yang tanggung jadi bahan maki hamun cina sampai mati.

Malah ada kes yang dilapurkan anak-anak Melayu jadi habuan seks bos-bos cina mereka. Diajaknya anak kita yang kerja sebagai marketing atau pembantu pejabat ke luar negara untuk urusan perniagaan dan diperdaya untuk ditiduri dan dijadikan habuan seks sampai puas dikerjakan mereka.

Dendam mereka kini makin membara kerana mereka melihat Melayu semakin lemah dan berpecah, tiada siapa nak pertahankan nasib anak2 Melayu.

Kini mereka secara jelas cuba menjatuhkan gardenia. Mungkin kerana gardenia tidak lagi membeli tepung kilang fmm milik robert kuok yang didapati mengandungi protin babi.

Tepung untuk permit impot ap subsidi yang kerajaan bagi dibeli dengan kualiti yang paling rendah, kalau di negara china tepung gred ini digunakan oleh kerajaan china untuk membuat makanan babi. Tepung ini lah yang diimpot oleh robert kuok utk rakyat malaysia.

Tepung ini dicuci bleaching dan ditambahkan protin babi supaya menepati spesifikasi. Impot makanan babi, kemudian dia claim subsidi bernilai ratusan juta setahun. Ertinya rakyat malaysia sama taraf dengan babi. Kalau kita makan roti biasa yang menggunakan tepung gred ini umpamanya roti canai, capati, atau roti massimo ertinya kita makan roti babi.

Inilah kerja robert kuok yang mendapat ap special tepung dan gula selama 50 tahun oleh kerajaan malaysia. Sama macam ananda krishna mendapat special broadcasting permit selama 30 tahun.

Bila gardenia enggan membeli tepung fmm robert kuok kerana terbukti ada dna babi, dia naik bengang dan membuka kilang roti massimo. Yang baghalnya, dia ambil pulak budak Melayu bekas manager kilang gardenia untuk jadi ketua kilang massimo dan meniru semua produk gardenia.

Sebagai seorang journalist Melayu, saya memiliki network besar untuk mengorek aktiviti robert kuok. Saya kira, segala kekayaan dia dengan harta berbillion dengan bot bernilai 20 billion adalah memang betul dia ni tycoon.

Saya amat sakit hati ketika wawancara dengan robert pengimpot tepung babi ini. Adakah patut dia kata kekayaannya bukan berasas dari malaysia sahaja kerana dia memiliki harta perniagaan berbillion di china dan seluruh asia.

Apa yang benar dan pasti, robert memang memulakan perniagaannya dari malaysia dengan bantuan tun mahathir. Kalau tun tidak membuka peluang untuknya nescaya dia masih duduk jual hand phone di petaling street.

Dalam career saya tidak boleh melepaskan geram saya. Tetapi di bog ini saya ingin meluahkan isi hati saya yang terpendam selama ini tanpa perlu bahasa persuratan sangat.

Saya kira kerajaan dah terlebih bagi muka.

Robert dah kaya vincent tan dah kaya, ananda pun dah kaya, apa lagi mau bagi special ap. Bagilah pada orang lain pulak.

Melayu punya ap bukan macam mereka special ap, ertinya tiada orang lain boleh impot. Melayu punya ap boleh impot kalau mampu dan orang lain juga boleh dapat ap yang sama.

Mereka punya ap lain, exclusive ap. Tiada siapa boleh import melainkan mereka.

Kalau beginilah caranya, lebih baik kerajaan cari satu daerah dan bagi mereka jadi raja, malah kuasa mereka lebih dari raja kerana raja Melayu pun tidak dapat special ap.Produk roti massimo pula sudah sah menjadi senjata mereka menyerang kepentingan dan perniagaan Melayu.

Dalam senario lain, robert kuok yang menguasai golden screen cinema dengan rakusnya menghalau semua stall outlets jenama 1901 milik Melayu dan menciplak konsep yang sama diletakkan dalam rangkaian panggung wayang gsc. Produk makanan diambil dari sumber yang kita tak tau halal ke haram.

Jelas mereka ini benci dan anti Melayu.

Puas hati saya dapat menulis seperti ini, tidak dalam akhbar yang saya bekerja sekarang. Namun atas rasa cintakan agama dan bangsa saya luahkan jua perasaan ini. Maaf kalau saya terkasar bahasa.

Soalnya, apakah tindakan kita? Fikirkanlah bersama.

Boikot tetap boikot massimo, Sokong Gardenia, atau lebih baik buatlah roti muslim sendiri.


Dan sungguh orang-orang kafir yang sebelum mereka (kafir Mekah) telah mengadakan tipu daya, tetapi semua tipu daya itu adalah dalam kekuasaan Allah. Dia mengetahui apa yang diusahakan oleh setiap diri, dan orang-orang kafir akan mengetahui untuk siapa tempat kesudahan (yang baik) itu.Quran [13.42]

Maka ingatlah orang kafir itu sentiasa mengadakan tipu daya bagi menyesatkan orang Islam, kerana rakan mereka adalah syaitan yang sentiasa mendampingi mereka. Sentiasalah berwaspada terutama tipudaya makanan yang bercampurkan dengan DNA babi, berapa banyak orang-orang Islam yang berjaya disesatkan disebabkan makanan yang haram? murtad, ajaran sesat, sekularisme, gejala sosial yang tak terkawal semuanya berpunca dari makanan yang haram. Jadi berwaspadalah wahai orang Islam, sentiasa sucikan diri dari kotoran cacing kotor babi dengan Bismillah, ayat suci al quran dan air zam-zam

Posted by Pengikut Nabi Muhammad

Tamak haloba dan tidak pernah merasa puas. Sesudah kaya mereka kembali kepada tabiat asal mereka mencari kuasa. Mereka rata-ratanya bermulut manis di hadapan kita. Di hati mereka penuh dengan semangat kecinaan.

Robert Kuok Khianati Malaysia? Beginilah kaum Cina berkerja. Mengambil kesempatan dan berpura-pura. Mengaut kekayaan melalui sikap bermuka-muka, bila sudah kaya raya mereka berpaling tadah. Jelas Robert Kuok membenci Melayu sebagaimana Lim Kit Siang juga.

Mengapa mereka melakukan sabotaj ini di masa orang Melayu khususnya Islam becerai berai? Kini mereka menunjukkan belang mereka sebenar. Tidak mustahil selepas ini akan berlaku lebih banyak pengkhianatan dari bangsa Cina terhadap bumi tempat mereka menumpang hidup dan membuat duit.

Najib, Robert Kuok and the Chinese PM

Recently, the government offended Robert Kuok, as a result, the Malaysian economy suffered a great blow! After the official Chinese Premier Wen Jiabao's visit to Malaysia , the Najib government now really understands Robert Kuok's influence on China !
In order to benefit their cronies, they arm twisted to swallow up Robert Kuok’s sugar empire. The cronies get richer by 10’s of billions, but it caused a national loss of more than 200 billion! Those who have insider info can only curse: PKHKC it!
Malaysia's Sugar King was forced to leave Malaysia, but became the world’s sugar king! He bought the world's largest sugar mills in Australia, invested USD10 billion, it is the world's largest sugar cane sugar refining industry, living up to the name of the world’s sugar king.


Industri makanan dan sumber makanan sepatutnya hanya diserahkan kepada orang Islam. Jika tidak semakin banyaklah kerja sabotaj dilakukan oleh mereka. Semoga pihak berwajib cepat mengambil iktibar dari masalah ini.

10 pintu syaitan di alam nyata


Pintu-pintu tersebut tidak boleh terbuka kecuali jika seseorang mengetahui pintu-pintu tadi. Syaitan tidak boleh terusir dari pintu tersebut kecuali jika seseorang mengetahui cara syaitan memasukinya. 

Cara syaitan untuk masuk dan apa saja pintu-pintu tadi adalah sifat seorang hamba dan jumlahnya amatlah banyak. 

Pada masa ini kami akan menunjukkan pintu-pintu tersebut yang merupakan pintu terbesar yang setan biasa memasukinya. Semoga Allah memberikan kita pemahaman dalam permasalah ini.

Pintu pertama:
Ini adalah pintu terbesar yang akan dimasuki syaitan iaitu hasad (dengki) dan tamak. Jika seseorang begitu tamak pada sesuatu, ketamakan tersebut akan membutakan, membuat tuli dan menggelapkan cahaya kebenaran, sehingga orang seperti ini tidak lagi mengenal jalan baik atau buruk.

Begitu pula jika seseorang memiliki sifat hasad, syaitan akan menghias-hiasi sesuatu seolah-olah menjadi baik sehingga disukai oleh syahwat padahal hal tersebut adalah sesuatu yang mungkar.

Pintu kedua:
Iaitu marah. Ketahuilah, marah dapat merosak akal. Jika akal lemah, pada masa itulah tentara syaitan akan melakukan serangan. Mereka akan mentertawakan manusia jika manusia terbawa amarah. Pada keadaan kita seperti ini, segeralah berwudhu kerana marah terjadi akibat hembusan api jahanam, padamkan dengan air wudhu.
Pintu ketiga:
Iaitu sangat suka menghias-hiasi tempat tinggal, pakaian dan segala perabot yang ada. Orang seperti ini sungguh akan sangat rugi kerana umurnya hanya dihabiskan untuk tujuan ini.

Pintu keempat:
Iaitu kenyang kerana telah makan banyak makanan. Keadaan seperti ini akan menguatkan syahwat dan melemahkan untuk melakukan ketaatan pada Allah. Kerugian lainnya akan dia dapatkan nanti di akhirat.

Pintu kelima:
Iaitu tamak pada orang lain. Jika seseorang memiliki sifat seperti ini, maka dia akan berlebih-lebihan memuji orang tersebut padahal orang itu tidak memiliki sifat seperti yang ada pada pujiannya. 

Akhirnya, dia akan mencari muka di hadapannya, tidak mahu memerintahkan orang yang disanjung tadi pada kebajikan dan tidak mahu melarangnya dari kemungkaran.
Pinta keenam:
Iaitu sifat selalu tergesa-gesa dan tidak mahu bersabar untuk perlahan-lahan. Padahal terdapat sebuah hadits dari Anas, di mana Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

“Sifat perlahan-lahan (sabar) berasal dari Allah. Sedangkan sifat ingin tergesa-gesa itu berasal dari syaitan.” (Hadits ini diriwayatkan oleh Abu Ya’la dalam musnadnya dan Baihaqi dalam Sunanul Qubro. Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shoghir mengatakan bahwa hadits ini hasan)

Pintu ketujuh:
Iaitu cinta harta. Sifat seperti ini akan membuat berusaha mencari harta bagaimana pun caranya. Sifat ini akan membuat seseorang menjadi bakhil (kedekut), takut miskin dan tidak mahu melakukan kewajiban yang berkaitan dengan harta.

Pintu kelapan:
Iaitu mengajak orang awam supaya ta’ashub (fanatik) pada madzhab atau golongan tertentu, tidak mahu beramal selain dari yang diajarkan dalam madzhab atau golongannya.

Pintu kesembilan:
Iaitu mengajak orang awam untuk memikirkan hakIkat (kaifiyah) dzat dan sifat Allah yang sukar dicapai oleh akal mereka sehingga menjadikan mereka menjadi ragu dalam masalah paling penting dalam agama ini iaitu masalah aqidah.

Pintu kesepuluh:
Iaitu selalu berburuk sangka terhadap muslim lainnya. Jika seseorang selalu berburuk sangka (bersu’uzhon) pada muslim lainnya, pasti dia akan selalu merendahkannya dan selalu merasa lebih baik darinya. 

Seharusnya seorang mukmin selalu mencari udzur dari saudaranya. Berbeza dengan orang munafik yang selalu mencari-cari ‘aib orang lain.

Semoga kita dapat mengetahui pintu-pintu ini dan semoga kita diberi taufik oleh Allah untuk menjauhinya.

Buat pemuja Gaddafi : Baca penghinaan manusia ini terhadap Allah, Rasulullah dan ajaran Islam

 
Sejak 1969, Gaddafi adalah penguasa Libya. Semua ucapan, tindakan, dan kelakuannya selama memerintah diliputi oleh TV, radio, dan surat khabar secara meluas, baik dalam skala tempatan, regional, mahu pun antarabangsa. 

Dia dengan bangga, berani, dan tanpa malu mempamerkan ucapan, tindakan, dan kelakuannya selaku pemimpin revolusi dan ‘musuh’ Barat.

Alhamdulillah, dengan semua dokumentasi tersebut, para ulama Islam dan Persatuan-persatuan Islam antarabangsa memiliki data yang sangat lengkap tentang kekafiran dan kemurtadan Gaddafi.

Berkali-kali para ulama Islam dan persatuan Islam antarabangsa menempuh dengan cara dialog, nasihat, teguran, dan ajakan kepada Qaddafi untuk bertaubat dan menarik kembali semua kekufurannya tersebut.

Namun Qaddafi tetap angkuh mempertahankannya, tanpa sekalipun mahu bertaubat dan memperbaiki dirinya. Walhasil, vonis kafir-murtad untuk Qaddafi tetap disandangnya sampai saat nyawanya berpisah dengan jasadnya.

Sama seperti para taghut diktator lainnya di negeri-negeri berpenduduk majoriti muslim, pada awal revolusinya Gaddafi mempamerkan dirinya sebagai pahlawan revolusi, pejuang Islam, pembela kaum muslimin, pengusir penjajah kristian Barat, dan pendukung kuat perjuangan untuk membebaskan Palestin dari cengkaman zionis Yahudi.

Setelah ia berhasil menarik simpati kaum muslimin dan kekuasaannya telah kukuh, maka ia mulai menunjukkan jati dirinya sebagai agen zionis-kristian dan kekafiran yang sangat kuat memusuhi Islam.

Berikut ini beberapa ucapan, tindakan, dan kepandaian Qaddafi yang merupakan kekafiran yang nyata, sehingga para ulama dan persatuan Islam antarabangsa menghukumnya sebagai seorang kafir murtad.

Syirik (menyekutukan Allah dengan selain-Nya) dan mempermainkan Allah SWT
 
  • Bagi Gaddafi, Allah Pencipta tidak jauh berbeza dengan parti politik pembangkang. Gaddafi menuduh Allah berbuat zalim. Dalam pertemuan dengan para pemimpin politik membahas proses ‘Teori Internasional Ketiga’ di ibukota Tripoli pada 9 Ogos 1975, Qaddafi mengatakan: “Revolusi tidak secara automatik mesti selalu berwarna ‘putih’. Ia juga boleh berwarna ‘merah’ terhadap lawan-lawannya. Musuh haruslah dibinasakan. Saya katakan kepada anda semua, agama-agama juga membinasakan para lawannya. Allah juga membinasakan para lawannya, padahal Allah juga yang telah menciptakan mereka. Jadi setiap orang membinasakan para lawannya.”

    Gaddafi mempermainkan Allah dan menyamakan dirinya dengan Allah. Dalam Al-Qur’an (QS. Al-Haj (22): 73), Allah menentang tuhan sembahan kaum musyrik untuk bersatu demi menciptakan seekor nyamuk. Dalam pidato kenegaraan pada 1 Oktober 1989 untuk memperingati terusirnya penjajah Itali dari bumi Libya, Gaddafi mengatakan: “ 
    Aku menentang anda semua sebagaimana Dia berfirman kepada mereka; ‘Buatlah untukku seekor nyamuk saja!’ Dia menentang mereka yang mengatakan ‘Allah bukanlah apa-apa.’ Dia menentang mereka ‘Buatlah untuk Kami seekor lalat!’ Maka aku tentang anda semua: ‘Buatlah untuk kami Pepsi saja!’ 

    Gaddafi membandingkan Allah dengan manusia. Jika Allah menjadi tuhan di langit, maka rakyat juga menjadi tuhan di bumi. Dalam pidato kenegaraan pada 1 Oktober 1989 tersebut, Gaddafi juga menyatakan: “ 
    Rakyat itu seperti Allah…Allah di langit, dan rakyat di bumi. Dia tidak memiliki sekutu. Jika Allah memiliki sekutu, Dia akan berfirman ‘Mereka akan mencari jalan untuk naik kepada Pemilik ‘Arsy’. Jika ada tuhan-tuhan selain Dia, niscaya setiap tuhan akan mengatakan ‘Aku ingin menjadi Tuhan.’ Jika Dia berada di Arsy, niscaya tuhan-tuhan lain akan melakukan kudeta untuk menjatuhkan-Nya…Rakyat di atas bumi juga harus seperti ini, menjadi tuhan di atas buminya.”
Dalam pidato kenegaraan pada 27 Disember 1990, Qaddafi mengatakan, “Rakyat adalah penguasa di atas muka bumi. Rakyat menentukan apapun di bumi yang ia kehendaki. Adapun Allah berada di langit. Maka tiada penengah antara kita dengan Allah.” Inilah prinsip sekularisme yang dipraktikkan Gaddafi di Libya.

Seluruh ajaran Al-Qur’an dan as-sunnah dalam bidang politik, ekonomi, sosial, budaya, ketenteraan, dan lainnya dicampakkan. Ajaran Islam hanya diakui dalam urusan ibadah ritual semata-mata.

Sebagai gantinya, di bidang politik, ekonomi, sosial, budaya, ketenteraan, dan lainnya Gaddafi menerapkan undang-undang positif yang ia karang sendiri. Ia menamakannya al-kitab al-akhdar, Kitab Hijau (Green Book).

Terbit dalam bahasa Arab, Kitab Hijau menggariskan tiga dasar, iaitu “Demokrasi berdasarkan Kekuasaan Rakyat,” “Ekonomi Sosialisme” dan “Teori Internasional Ketiga.” Perkara itu lalu menjadi panduan bagi sistem demokrasi ala Khadafi, sekaligus panduan politik luar negeri Libya.Tidak aneh jika Qaddafi sangat kuat menerapkan sekularisme dan menolak penerapan syariat Islam dalam kehidupan berbangsa dan bernegara. Ia sangat mengagumi bapa sekularisme Turki, Musthafa Kamal Ataturk.

Ia bekerja sangat kuat demi menerapkan sekularisme ala Turki di Libya. Dalam dialog dengan para ulama dan penghafal Al-Qur’an pada tanggal 3 Julai 1978, Qaddafi menyatakan para ulama Turki yang fanatik, bodoh, dan lugu menolak memberi fatwa kebolehan sekularisme.

Qaddafi mengatakan : “Ataturk adalah orang yang dizalimi…saya katakan perkara ini kepada sejarah. Hal itu kerana orang-orang yang bodoh, lugu, dan fanatik(maksudnya para ulama Islam di Turki, edt) memaksanya (maksudnya Musthafa Kamal Ataturk, edt) untuk kafir(maksudnya menghukum Ataturk Kafir kerana menerapkan sekularisme di Turki, edt).Mestinya mereka menyatakan kepadanya ‘ya, boleh’ sehingga mereka tetap sebagai muslimin. Namun mereka menjawab ‘tidak, tidak boleh, haram’. Siapa yang berkata kepada anda semua? Mereka memakai serban di kepala, lalu mengatakan ‘tidak boleh, haram’. Ataturk bertanya kepada mereka, “Apakah sama sekali tidak ada fatwa ulama yang menyatakan kita tetap sebagai kaum muslimin, dan pada masa yang sama kita memisahkan agama dari negara?’ Mereka menjawab, “Tidak, sama sekali tidak ada fatwa.

Sebagai seorang penguasa sekular, Qaddafi menegaskan fungsi masjid terhad membahas urusan peribadi; syurga, neraka, pahala, siksa, dan ibadah ritual. Adapun urusan politik, ekonomi, sosial, budaya, ketenteraan, dan aspek kehidupan masyarakat yang lainnya tidak boleh dibahas di masjid.

Ia menekankan urusan awam adalah hak penguasa semata, sedangkan urusan peribadi adalah urusan setiap hamba dengan Tuhannya.

Dalam khutbah Jum’at di masjid Jado, 11 Julai 1980, Qaddafi mengatakan: “ Pokok dari khutbah Jum’at adalah masyarakat meninggalkan kesibukan-kesibukan dunia dan masalah mereka di luar masjid, lalu mempergunakan waktu yang singkat untuk solat (Jum’at), mereka mendengarkan firman Allah tentang kematian, kehidupan, syurga, neraka, kebangkitan, perhitungan amal, dan balasan. Adapun masalah kehidupan harus dibahas di luar masjid.”

Mempermainkan Nabi SAW
 
  • Kebencian Qaddafi terhadap Nabi SAW dan sunahnya tidak boleh ditutupi, bahkan ia mengumumkannya di depan awam dengan berbangga diri dan penuh keangkuhan. Tidak hairan apabila ia memerintahkan membakar kitab-kitab hadits dengan alasan kitab kuning yang telah usang dan ketinggalan zaman. Lebih dari itu, Qaddafi mengingkari As-sunnah sebagai sumber kedua ajaran Islam. Qaddafi mencampakkan kalender hijrah. Sebagai gantinya, ia menetapkan sistem kalender baru yang dimulai dengan wafatnya Nabi SAW.

    Berdalih atas tindakannya itu, Qaddafi mengatakan, “ 
    Ada banyak peristiwa sejarah yang saya yakini lebih penting dari hijrah Nabi… di antaranya adalah kewafatan Nabi SAW. Wafatnya Rasul SAW setara dengan kelahiran Isa AS… Jika kita harus membuat kalender dengan berpandukan kepada peristiwa-peristiwa sejarah, maka yang lebih utama adalah dengan berpandukan kepada kewafatan Nabi SAW. Di antara peristiwa penting adalah kewafatan Nabi, sehingga kita boleh menetapkan kalender atau menuliskan untuk umat manusia suatu sejarah sampai setelah berlalu jutaan tahun, bahawasanya ada seorang rasul penutup para nabi yang wafat pada tahun sekian, atau telah berlalu kewafatannya sejak sekian tahun atau sekian abad.” (Khuthab wa Ahadits al-Qaid ad-Diniyahhal. 290)

    Qaddafi juga menyatakan alasan tersebut dengan mengatakan, “ 
    Jadi Umar bin Khatab adalah orang yang menyatakan ’Tahun ini tahun hijrah’. Itu adalah pendapatnya peribadi. Namun kita juga punya pendapat sendiri. Kita berpendapat…kita boleh menyatakan bahawa peristiwa hijrah tidaklah memiliki erti sepenting itu. Hal yang lebih penting darinya adalah penaklukan Mekah. Dan yang lebih penting lagi adalah wafatnya Nabi SAW.”(Khuthab wa Ahadits al-Qaid ad-Diniyahhal. 300-301)
Sungguh ganjil. Wafatnya Rasulullah SAW dianggap sebagai mukjizat yang sama dengan keajaiban kelahiran nabi Isa AS. Siapakah yang merasa gembira dengan wafatnya Rasulullah SAW, sehingga merayakannya dan menjadikannya sebagai permulaan kalender?

Tiada orang yang bergembira dan merayakan wafatnya Rasulullah SAW dengan cara seperti itu selain orang Yahudi, Nasrani, Majusi, dan musyrikin yang memendam kebencian terdalam terhadap diri Rasulullah SAW!

Rasulullah SAW bersabda, “
 Wahai manusia! Siapapun seorang mukmin yang ditimpa oleh sebuah musibah, maka hendaklah ia berdukacita dengan musibah (kehilangan)ku sebagai ganti dari berdukacita kerana kehilangan orang lain. Sesungguhnya tiada seorang pun dari umatku yang tertimpa musibah yang lebih berat dari musibah kehilanganku.” (HR. Ibnu Majah, disahihkan syaikh al-Albani dalam Shahih al-Jami’ ash-Shaghir no. 7879)

Bekas ibu pengasuh Nabi SAW, Ummu Aiman menangis di hadapan Abu Bakar dan Umar. Keduanya bertanya kepada Ummu Aiman tentang sebab ia menangis, maka ia menjawab, “
Aku tidak menangisi peribadi beliau SAW, kerana aku mengetahui balasan di sisi Allah lebih baik bagi Rasulullah SAW. Namun aku menangis kerana wahyu Allah telah terputus (dengan meninggalnya Rasulullah SAW).” Maka Abu Bakar dan Umar ikut menangis. (HR. Muslim)

Bekas pembantu Nabi SAW, Anas bin Malik berkata, “
 Pada hari Rasulullah SAW tiba di Madinah, segala sesuatu bersinar terang. Namun pada hari beliau SAW wafat, segala sesuatu di Madinah menjadi gelap.” Anas berkata lagi, “Tangan-tangan kami telah selesai menimbun jenazah Nabi SAW, namun hati kami seakan mengingkari (kewafatan)nya.” (HR. Ibnu Majah dan Ahmad. Dinyatakan shahih oleh imam Ibnu Katsir dan syaikh al-Albani dalam Shahih Sunan Ibnu Majah no. 1631)

Penghinaan dan kebencian Qaddafi kepada Rasulullah SAW tidak berhenti setakat urusan sistem tarikh kalendar kontroversi ini. Dalam khutbahnya pada acara perayaan maulid Nabi SAW di masjid Maulaya Muhammad, ibukota Tripoli pada 19 Februari 1978, Qaddafi mengatakan: ”
 Jika aku mengatakan kepada anda semua, Rasulullah, maka kalian semua menjawab Shallallahu ‘alaihi wa salam. Namun jika aku mengatakan kepada anda semua, Allah, ternyata anda semua tidak mengatakan apa-apa. Ini merupakan sebuah bentuk penghambaan (bertuhankan Nabi SAW, edt) dan paganism yang kita jalani…Jika sekarang saya mengatakan Allah sebanyak seribu kali, ternyata keadaannya biasa saja. Namun ketika saya mengatakan Rasulullah, setiap orang di antara kita mengatakan Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Seakan-akan perkara itu berarti kita lebih takut kepada Rasulullah melebihi takut kita kepada Allah. Atau seakan-akan kita merasakan Rasulullah lebih dekat kepada kita melebihi dekatnya Allah kepada kita. Ini sepenuhnya sama dengan orang-orang Masehi (Nasrani, edt) yang mengatakan: ‘Isa lebih dekat kepada kita daripada Allah’.

Di dalam Al-Qur’an tidak ada ayat yang menegaskan: ‘Sesungguhnya Nabi bersabda: Anda semua wajib mengikuti semua ucapan yang aku katakan!’ Jika ada ayat seperti itu, maka dimana gerangan perkataan yang ia ucapkan selama 40 tahun sebelum diangkat menjadi nabi? Telah dipastikan bahawa ia juga berbicara sebelum diangkat menjadi nabi. Jika Nabi mengatakan ‘Ikutilah hadits (sabda)ku!’, maka itu ertinya haditsnya akan diberlakukan sebagai pengganti dari Al-Qur’an. Namun secara terus-menerus ia menegaskan kewajiban berpegang teguh dengan Al-Qur’an semata. Seandainya ia menganggap suci haditsnya dan menempatkannya dalam kedudukan yang sangat segera seperti Al-Qur’an, tentulah ia sudah membuat kitab lain yang akan menggantikan kedudukan Al-Qur’an.”katanya lagi
 


Qaddafi jelas-jelas mengingkari perintah Al-Qur’an dan hadits sahih kepada umat Islam untuk banyak membaca salawat atas Nabi SAW. Qaddafi juga secara terang-terangan menolak hadits Nabi SAW, dan mengingkari ayat-ayat Al-Qur’an, hadits-hadits Nabi SAW, dan ijma’ ulama yang memerintahkan berpegang teguh kepada Al-Qur’an dan As-Sunnah, serta menempatkan As-sunnah sebagai sumber kedua ajaran Islam setelah Al-Qur’an.

Qaddafi juga mengingkari ayat-ayat Al-Qur’an, hadits-hadits shahih, dan ijma’ ulama yang menyatakan Nabi SAW diutus kepada seluruh umat manusia dan jin.

Dalam pertemuan dengan para pensyarah universiti pada 9 Februari 1982, Qaddafi mengatakan, “ Jasad bangsa Arab adalah nasionalisme Arab dan ruh mereka adalah Islam, kerana Muhammad diutus kepada bangsa Arab semata-mata! Al-Qur’an datang untuk bangsa Arab dan dengan bahasa Arab, ditujukan kepada bangsa Arab saja.Siapa pun orang selain bangsa Arab yang memeluk agama Islam, pada hakikatnya adalah sukarela saja (bukan wajib, edt). Urusannya terserah Allah, namun sebenarnya ia tidak dimaksudnya (sebagai objek dakwah Al-Qur’an dan Islam, edt).”

Dalam pertemuan Sekretariat Jenderal Sementara Konferensi Internasional Bangsa-bangsa Islam pada 19 Disember 1989, Qaddafi mengatakan kebencian dan penghinaannya kepada Nabi SAW dan para sahabat.

Qaddafi menyatakan, “ Ketika para sahabat Rasul SAW menjadi para penguasa, maka mereka diinjak-injak dengan kaki dalam kapasiti mereka sebagai para penguasa awam. Usman dibunuh dalam kedudukannya sebagai ketua negara republik atau raja. Umar dengan keadilannya menjadi seorang penguasa, dan menaklukkan Parsi dan Rom. Ali diperangi oleh kaum muslimin. Orang-orang terdekat, pengikut-pengikut, dan kawan-kawannya telah memisahkan diri darinya. Kenapa? Kerana ia berkeinginan kekuasaan dan ingin menjadi ketua negara republik. Seandainya Muhammad SAW menjadi ketua negara republik, niscaya orang-orang akan meninggalkannya.”

Amah dilayan seperti hamba

CHAI Chun Mie yang terdapat kecederaan mendakwa diperlakukan seperti hamba hanya diberi makan sekali sehari selain diseksa ibu majikan, seorang warga emas di Kuching, Sarawak, semalam. - UTUSAN/amir hafiz abd. rahman



Diperlakukan seperti hamba oleh majikan termasuk dibayar RM100 sebulan dan hanya diberi makan sekali sehari, seorang pembantu rumah sanggup menanggung penderitaan itu malah merahsiakannya semata-mata ingin membantu keluarga yang miskin.
Lebih memilukan, mangsa, Chai Chun Mie, 17, yang berasal dari Kampung Bako, di sini mendakwa sering diseksa oleh ibu majikannya yang berusia sekitar 70 tahun.
Tidak cukup dibelasah dengan tongkat kayu, mangsa juga dipukul dengan pinggan kaca atau apa sahaja perkakas rumah yang sempat dicapai warga emas itu, selain dicubit dan dipulas telinga hingga berdarah hanya kerana kesilapan kecil ketika melakukan kerja-kerja rumah.
Penderitaan ditanggung Chun Mie sejak setahun lalu itu akhirnya terbongkar apabila bapanya datang menjenguknya di rumah majikan di Jalan Lapangan Terbang, di sini kira-kira pukul 10 pagi ini.
Tidak sanggup melihat anak sendiri diperlakukan sebegitu, bapanya, Chai Jee Teng nekad melarikan Chun Mie sebelum membuat laporan polis kira-kira pukul dua petang ini.
Jee Teng, 59, yang bekerja sebagai penoreh getah berkata, ketika mula-mula berkhidmat dengan keluarga tersebut, anak sulung daripada lima beradik itu dibenarkan pulang bercuti beberapa hari setiap tiga bulan.
"Kali pertama dia balik, kami hairan melihat badannya kurus kering serta banyak kesan calar di muka namun, dia enggan bercerita perkara sebenar walaupun didesak kami sekeluarga.
"Kemudian, sejak enam bulan lalu, dia tidak lagi pulang ke rumah selain tiada khabar berita langsung menyebabkan saya nekad untuk datang ke rumah majikannya.
"Saya sangat terperanjat dan sedih melihat keadaan dia yang lemah serta kurus dengan kesan luka di seluruh badan, dia dilayan seperti seekor anjing di sana," katanya ketika ditemui di sini, hari ini.
Chun Mie kemudiannya dibawa ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk mendapatkan rawatan lanjut.
Sementara itu, jurucakap Balai Polis Kuching mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian tersebut dan menahan ibu majikan mangsa bagi membantu siasatan.

Dec 27, 2011

PARANORMAL KEMBALI




Kulaan : inilah perubatan Islam yang betul... 
pakai ayat Al Quran bukannya jampi 
serapah yang ntah hapa-hapa tuh...

Lisa Surihani & Yusry Dedah Tarikh Mereka Bakal Bersatu...

posting istimewa bakal penganting baru


Spekulasi perkahwinan pengarah terkenal, Yusry Abdul Halim, 38, dengan pelakon jelita, Lisa Surihani Mohamed, 25, akhirnya terjawab apabila pasangan berkenaan mengumumkan tarikh pernikahan dan majlis resepsi mereka.

Pasangan itu akan disatukan sebagai suami isteri di Masjid Tuanku Mizan, Putrajaya pada Jumaat, 23 Februari depan selepas solat Asar. Manakala majlis resepsi kedua-dua bakal pengantin baru itu akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa, Putrajaya pada 26 Februari ini.

Jumaat lalu, Yusry menghantar rombongan keluarganya untuk merisik Lisa di kediamannya, malah cincin yang tersarung di jari manis Lisa menandakan mereka sudah bersedia melangkah ke fasa lain dalam kehidupan.


Yusry berkata, mereka tidak pernah menafikan akan mendirikan rumah tangga pada 2012, cuma mereka tidak mahu menghebohkannya sebelum berbincang dengan keluarga kedua-dua pihak.

“Kami tidak pernah berdolak-dalih soal perkahwinan, malah apa saja persoalan yang diajukan, kami akan menjawab secara baik. Bagi saya, tidak adil ketika saya sibuk menyelesaikan penggambaran filem Vikingdom, Lisa pula diburu wartawan yang mahukan pengesahan perkahwinan. Mungkin tidak manis jika Lisa membuka mulut soal perkahwinan. Jadi, untuk berlaku adil pada semua akhbar, kami sepakat membuat pengumuman ini bersama."

“Kami tidak mengharapkan ‘wedding of the year’, kami mahukan majlis pernikahan dan resepsi sederhana dan ringkas tetapi elegan. Alhamdulillah, selepas hampir setahun mengenali hati budi masing-masing, kami merasakan inilah masa yang sesuai untuk kami menamatkan spekulasi."

“Diakui, saya dan Lisa sudah berbincang soal hala tuju perhubungan sejak awal perkenalan lagi. Apabila serasi berkawan dan keluarga juga merestuinya, inilah dinamakan perhubungan matang. Tarikh 23 Februari yang dipilih untuk majlis pernikahan bukanlah tarikh istimewa cuma angka 23 adalah tarikh lahir Lisa."

“Jujurnya, kami belum membuat apa-apa persiapan perkahwinan. Langkah pertama yang dilakukan sebelum membuat pengumuman adalah menempah terlebih dulu lokasi majlis resepsi di PICC."

“Soal ASTRO mendapat hak penyiaran secara eksklusif hari perkahwinan belum diputuskan. Saya dan Lisa menyerahkan pada KRU Studios dan MIG Productions. Kami tiada halangan, bukan saja ASTRO, mana-mana stesen TV lain pun kami terima, tapi perlu mendapat persetujuan bersama. Diakui, saya bahagia dan menyayangi Lisa sepenuh jiwa, begitu juga Lisa,” katanya dalam majlis sidang akhbar pengumuman majlis perkahwinan mereka di Hotel JW Marriot, Putrajaya.

Turut hadir, ibu bapa Yusry, Abdul Halim Kamal dan Zarina AW Fenner dan abangnya, Norman Abdul Halim, selain ibu Lisa, Siti Amira Ahmad. -UtusanOnline

Dec 21, 2011

Hasan Ali Punyai Bukti Ramai Penyokong Pas Akan Tinggalkan PAS !!!

video Hasan Ali menerangkan betapa PAS kini sudah semakin tidak relevan..

KONSPIRASI - ESCAPE FROM LIWAT



GERAKAN DAN HASUTAN UNTUK RAKYAT MEMBERONTAK

Selepas pengumuman oleh Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah tempoh hari, Tuan Haji Anwar Ibrahim sudah merancang untuk mengadakan ceramah ke seluruh negara sehingga 8 Januari 2012.

Tuan Haji Anwar Ibrahim akan mula menyebarkan fitnah dan tohmahan bahawa keputusan mahkamah hari ini adalah konspirasi terhadap beliau, konspirasi yang dilakukan oleh Barisan Nasional, konspirasi yang dilakukan oleh DS Najib, campurtangan politik dalam hakim memberikan keputusan terhadapnya.

Ini adalah masa yang terbaik untuk mengheret rakyat kembali ke kancah gerakan reformasi tahun 1998. Gerakan demonstrasi jalanan besar-besaran bakal dilakukan Read More...


Konspirasi Kepala BAPAK Nuar lah, Air Mani dia dalam dubur Saiful Bukhari habis dikatakan Konspirasi pulak. Memang celako lah Nuar Berahim ni. Dia sedap sedap pancut dalam sampai terbeliak biji Mato tapi Najib Razak pulak yang nak dikaitkan. Jahanam kau Nuar Al Juburi

Bina Pesawat Gergasi Ke Orbit



Gambar lakaran artis yang disediakan oleh Stratolaunch Systems menggambarkan pesawat gergasi yang dirancang oleh Paul Allen (gambar kecil) yang boleh melancarkan roket semasa berada di udara bagi membawa kargo dan manusia ke orbit. - AP


WASHINGTON 14 Dis. - Bilionair dan pengasas bersama Microsoft, Paul Allen, semalam mengumumkan rancangan untuk membina sebuah pesawat gergasi yang boleh melancarkan sebuah roket semasa berada di udara bagi membawa kargo dan manusia ke dalam orbit.

Ujian penerbangan pertama pesawat canggih yang akan dibina oleh syarikat baru Allen, Stratolaunch Systems hanya dijadual dijalankan pada 2015 dan pelancaran sebenar pada 2016, tetapi rakan kongsi dalam projek itu mendakwa kapal terbang tersebut akan mencetuskan revolusi dalam penerbangan ke orbit pada era selepas persaraan kapal-kapal angkasa Amerika Syarikat (AS).

Dengan menggunakan enam enjin jet Boeing 747, pesawat terbesar pernah dibina itu akan membawa sebuah roket yang dibina oleh syarikat SpaceX untuk melancarkan kargo, satelit dan suatu hari nanti membawa manusia ke dalam orbit rendah bagi mengelilingi Bumi, kata Allen.

Allen, 58, enggan mendedahkan kos pelaburannya, tetapi mengakui ia melebihi apa yang dibelanjakannya untuk SpaceShipOne, yang pada 2004 menjadi pesawat komersial pertama menamatkan penerbangan suborbit (kurang satu orbit) membabitkan kos kira-kira AS$25 juta (RM75 juta).

"Buat kali pertama sejak John Glenn, America tidak mampu menerbangkan angkasawannya sendiri ke angkasa lepas," kata Allen, yang merujuk kepada persaraan kapal-kapal angkasa AS pada tahun ini dan angkasawan pertama AS yang mengorbit Bumi dengan menaiki Mercury 7 pada 1962.

Beliau menyifatkan rancangannya itu sebagai tanda bermulanya perubahan radikal dalam industri pelancaran misi ke angkasa lepas.

Reka bentuk bagi jet gergasi tersebut yang lebar sayapnya melebihi panjang padang bola sepak kini sudah hampir ke peringkat akhir dan sebuah hangar sedang dibina di Gurun Mojave.
Rundingan sedang dijalankan mengenai lokasi untuk pesawat itu berlepas, kerana ia memerlukan landasan sepanjang 3,650 meter, yang biasanya boleh didapati di lapangan terbang yang besar dan di pangkalan tentera udara.
Pesawat itu akan menggunakan enam enjin jet 747, mempunyai berat kasar melebihi 544 tan dan lebar sayap melebihi 117 meter, menurut kenyataan akhbar.

Pengumuman Allen semalam menandakan kemasukan sebuah lagi syarikat dalam persaingan untuk menggantikan kapal angkasa AS dengan menawarkan alternatif yang disediakan oleh industri swasta bagi membawa manusia ke dalam orbit Bumi. - AFP