Mata Pena Lebih tajam Dari Pedang

Menyampaikan sesuatu isu hendaklah berlandaskan kebenaran. Kalau isu tidak benar maka itu adalah fitnah yang nyata.

Membaca Buku adalah Jambatan Ilmu

Beruntunglah sesiapa yang suka membaca dan mengamalkan ilmu2 yang ada di dalam buku yang dibaca."Tidak membaca buku bermakna tidak bertambahlah ilmu dan pengetahuan" .

Perdana Menteri Malaysia

Mungkin wujud republik Malaysia, Kerajaan Islamiyah Malaysia Perdana Menteri TEORI RAHMAN pusingan ...

Majalah Berita Bujang Senang Bukan Bola Sepak

Kami ingin menghiburkan anda dengan info terkini yang boleh merangsangkan minda anda. Kalau anda terasa sabar sajalah

Perkongsian minda yang baik

Percambahan minda yang baik akan merangsang pemikiran supaya lebih kreatif maka fikir-fikirkan lah apa yang kami sampaikan

Bujang Senang

Bujang Senang

May 31, 2012

Video Ummi Hafilda Bantai Nurul Izzah vs Anwar



HOT NEWS: LAGI PENDEDAHAN YANG CUKUP MEMALUKAN!!!


Halamak!!! Asal pepagi buta macam ni je, ada saja pendedahan panas yang akan dibuat. Semuanya berkitan dengan isu - isu hangat belaka pulak tu.

Kali ini, pendedahan yang cukup memalukan ini dibawa oleh blog Angin Perubahan. Ceritanya memang cukup memalukan puak - puak Pakatan Pembangkang tu.

Jelas, sekarang ni, diorang dah tak boleh nak buat cerita yang bukan - bukan. Setiap tindakan mereka disetiap sudut, pasti akan dijawab semula.

Tapi, itu pun belum cukup untuk membuatkan diorang serik dan tak mahu mengulangi perkara tersebut. Sebaliknya, lebih banyak lagi penipuan dan pembohongan yang diteruskan.

Dah nak buat macam mana ye tak. Menipu dan membohong tu pun dah jadi sebahagian dari hidup seharian diorang. Kalau tak menipu sehari, memang tak sah!!! Dah macam orang ketagih pulak. Tapi, ketagih nak menipu rakyat!!! Lagi la macam sial!!!

Malaysiakini menyiarkan cerita kononnya wartawan dikasari. Kemudian membesarkan cerita tersebut untuk memberikan persepsi yang negatif kepada pihak polis.

Benarkah gambar di atas ini menggambarkan wartawan itu dipukul oleh polis?. Tidak adil hanya melihat sekeping gambar. Mari kita lihat kepingan kepingan gambar sebelum kejadian tersebut berlaku. Turutannya di bawah ini. 


Lihat urutan gambar tersebut dengan teliti. Lihat aksi lelaki berbaju merah yang mendakwa dirinya sebagai wartawan tersebut beraksi di depan kamera. 

Sungguh pandai dia berlakon. Menjatuhkan dirinya sendiri dan kemudian rakan-rakan yang lain mengambil gambar aksinya tersebut. 

Kemudian mereka membuat cerita berdasarkan satu gambar yang menunjukkan kononya polis memukul lelaki berbaju merah tersebut. Pandai sungguh mereka manipulasikan satu gambar. Namun bila disusun gambar gambar yang lain, mereka terkantoi memfitnah. - Angin Perubahan

SADIS : Ibu Dan Anak Kena Lenyek Kereta..



Kejadan ini berlaku di negara China.
kelihatan di tempat parking kereta.
Naya je 2 beranak ni kena lenyek dengan kereta.

Malangnya nasib ibu dan anak ni mereka bukan berada di tengah jalan yang sibuk tapi di kawasan tenang yang boleh dikatakan selamat.
Inilah yang dikatakan malang tidak berbau.

Nizar Meroyan, putus wayar, gila, otak tak betul...macam2 ada


apa yang nak digambarkan mengenai aksi nizar dalam foto di atas.
orang gila ?
gila orang ?
meroyan pun boleh.
wayar putus pun boleh.

nizar sejak hilang jawatan otaknya makin nampak tak stabil.
terlebih makan ubat atau tak makan ubat aku tak pasti.

kronologi menjerit untuk bubar dun sewaktu angkat sumpah jadi ahli parlimen, melambai dalam ceramah umno,balun tak tentu pasal plat kereta sultan dan yang terbaru foto kat atas.

jika kalid gereja bodohnya tak bertempat.
jika mahfuz omar biolnya tak berkesudahan.
nizar pula manifestasi orang gila yang putus wayar namun mukanya selamba.

kualiti aksi nizar ni cukup low class, layak diletakkan dalam status keladak tong taik dalam degree yang paling bawah.


aku puas mencari istilah sesuai yang layak ditamsilkan dengan kepelbagaian aksi low class nizar.


tapi susah nak jumpa. dalam terminologi perubatan tak dapat dirungkai istilah yang sesuai. 


sawanisme, royanisme,gilaisme, bebalisme semuanya tak layak untuk diadaptasikan dengan siri kepelbagaian biolisme politik nizar.
adakala dia serius berceramah.
adakala dia bercakap cina.
adakala dia cakap najib arah banjirkan darah cina kat KL.

namun setiapkala dia menunjukkan aksi ekstrem yang bebal ,melebihi bebal makrop. 

erhhhh nape benor kurang cerdik pas bela orang macam ni .
lu orang tak tahu ka persepsi rakyat melihatkan aksi putus wayar si nizar ni.

oi nizar, pi rogol kambing la !

May 30, 2012

APA YANG BANG NON BUAT SEJAM 20 MINIT???


Datuk S.Nallakaruppan hari in mendedahkan bahawa rakaman yang dilakukan di Tivolli Villa adalah untuk keselamatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang dibawah 'jagaan' beliau ketika itu. Ketika ditanya lebih lanjut selepas sidang media beliau menyatakan bahawa apa apa saja berkemungkinan akan berlaku didalam bilik yang akan menyebabkan kedudukan TPM dalam bahaya dan tergugat.

Bahaya yang dimaksudkan ialah tuduhan rogol, pukul dan sebagainya yang mungkin dibuat oleh pasangan TPM pada masa itu. Rakaman audio visual dibuat untuk simpanan dan bukan untuk tayangan kepada mana mana pihak.

Nalla berpeluang untuk menggunakan video tersebut untuk kepentingan diri sendiri pada masa beliau ditangkap dan dimasukkan kepenjara pada tahun 1998. Tapi memandangkan setianya beliau kepada Anwar, beliau sanggup merengkok didalam penjara dan menyepikan hal video video tersebut.

Kini Nalla bertegas akan menggunakan video vidoe tersebut sebagai senjata ampuh untuk menghalang Anwar dari mencapai cita cita beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia. Nalla juga membayangkan yang beliau sedia 'melepaskan' Anwar sekiranya Anwar meninggalkan terus arena politik.

Jom tengok video klip kat bawah nie...

EKSKLUSIF - Sebarkan Video Ini Demi Kebenaran Buat Rakyat Malaysia

Semuanya adalah demi kebenaran dan " SAVE MALAYSIA"

Dokumen Sulit Rasuah Anwar Azmin Di Dedahkan!

Satu kenyataan daripada pengawai penyiasat BPR didedahkan oleh Raja Petra Kamaruddin (RPK) di dalam lamannya hari ini menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim terlibat secara langsung memberi arahan kepada Ketua Pengarah BPR Datuk Shafee Yahaya supaya menutup kes rasuah Azmin Ali.


Siasatan kes itu berlaku pada tahun 1995, di mana ketika itu Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan Malaysia dan Azmin Ali adalah Setiausaha Sulitnya.


Kenyataan pegawai BPR yang asal :

Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995.


Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana ‘corrupt’ seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku.


Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita ‘corrupt’ dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.


Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia.


Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.Kronologi KesSiasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A).


Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.


Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?


Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR.


Knowing how BPR’s style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset?


Meaaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.


Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).


Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.


Rujuk minit 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami.


Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato’ Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu.


Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim.


Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed.


Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) “Telah maklumkan kepada YAB TP” dan beliau menulis “KUS”. Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya.


Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.


Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih.


Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarakat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.


Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this.


Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995.


Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.


Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75.


Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini??


Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan.


Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man.


Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??


Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya.


MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT


Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin.


TEETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung?


Ataupun sama dah NYANYUK????????Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload bersama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya. seterusnya









Sumber: http://www.pisau.net/2012/05/dokumen-sulit-rasuah-anwar-azmin-di.html#ixzz1wKtAMKvg

Video Jamal, Amy, Mus May & Ibnor Riza Jadi Orang UMNO





Muzakarah Nik Aziz, Hadi Awang & Karpal Singh


PEMBACA NILAILAH SENDIRI "POLEMIK ISU MUZAKARAH PAS VS UMNO"

Mai la sini Lady Gaga ... !


Haiyooo ... Lady Gaga ni .. 
Lain kali kalu di Jakarta tak boleh .. mai la datang sini.
Kat sini sumer bleh .. pakai skirt pendek pun no problem .. 
Lagi pendek lagi pengisian rohani .. 
Janji ... Bontot kasi goyang maaaa ... 

Murti? Uishh .. murti tido la ... 
Tak der hal punyer. ...

Hot News : Lelaki Terkuat Di Sarawak


|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|



Pidato Perdana Bersama YB Senator Mohd Ezam bin Mohd Nor, bekas Setiausaha Politik kepada Anwar Ibrahim yang diadakan di Padang Bola Sepak Semarak, Kampung Pinang Jawa pada malam tadi ternyata hangat dan sehingga menyakitkan telinga penyokong-penyokong Anwar Ibrahim.

Kehadiran YB Mohd Ezam di Kuching pada asalnya adalah untuk bercuti bersama keluarga sempena cuti sekolah. Bagaimanapun, demi agama, bangsa dan negara yang kini terancam ekoran kerakusan Anwar Ibrahim yang mahu menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup menggadaikan negara kepada negara asing adalah menjadi tanggungjawabnya untuk membersihkannya. Atas sebab itu beliau mengadakan sesi penerangan mengenai Siapa sebenarnya Anwar Ibrahim?


Ternyata intipati ucapan pidato Mohd Ezam malam tadi menyebabkan penyokong-penyokong tegar Anwar Ibrahim dan PKR ‘panas punggung’ dan sakit telinga akibat pendedahan demi pendedahan yang dinyatakan YB Mohd Ezam.

Panas punggung dan sakit telinga penyokong Anwar Ibrahim itu membuatkan mereka terkinja-kinja seperti beruk-beruk S.Ambiga dengan jeritan yang memalukan. Perbuatan mereka ini ternyata tidak profesional hingga menganggu majlis. Pidato Perdana Bersama YB Mohd Ezam bin Mohd Nor telah mendapat permit daripada pihak polis dan perbuatan segelintir penyokong-penyokong Anwar Ibrahim itu adalah provokasi yang dirancang PKR Sarawak.

Akibatnya, salah seorang penyokong PKR Sarawak telah ditahan di Balai Polis Gita untuk tindakan selanjutnya ekoran cubaan melakukan perbuatan provokasi yang melampau sehingga hampir mencetuskan pergaduhan.

Ternyata penyokong-penyokong Anwar Ibrahim di Sarawak panas punggung dan sakit telinga akibat pendedahan kebenaran daripada bekas Setiausaha Politik Anwar Ibrahim itu. 

May 21, 2012

JANTAN TAK GUNA


si tanggang alaf baru


Lelaki ni ada dua jenis iaitu jantan dan jejaka. Kalau jejaka, dia amat bertanggungjawab. Kalau jantan, dekat bawah ni lah contohnya. :)

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Sanggup jantan ni selamatkan kamera terlebih dahulu dan membiarkan bini dia sorang-sorang macam tu. Nampak sangat jantan ni lebih utamakan kamera berbanding bini dia. Better bercerailah. Hehehe :D

BUDAK NAKAL "SEKOLAHKAN" AWEK SEKSI


akulah si badang kecil...hehehehehe

Akhirnya, seorang budak dengan beraninya 

tampil ke depan untuk memberi pengajaran berguna dekat awek seksi yang suka dedah aurat. Nak tahu macam mana? Sila teruskan bacaan. :)

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Hahaha..:D Terus cabut budak tu. Tu la, pakai seksi sangat. Padan muka. :3