Bujang Senang

Bujang Senang

May 22, 2017

Mengapa Kerajaan BN Sabah Perlu Diubah?


Pelik sungguh pemimpin yang bernafsu sangat mengubah kerajaan BN Sabah, adalah mereka-mereka yang pernah mengecapi kejayaan bersama parti Barisan Nasional.

Di Sabah, semua parti pembangkang, kecuali parti DAP, dipimpin oleh mantan-mantan parti Barisan Nasional. Mereka itu diasuh, dilatih, mendapat pengalaman melalui parti Barisan Nasional.

Bagaimana pula, mereka mahu menumbangkan sesebuah parti yang memberikan mereka kedudukan, mencipta nama satu masa lalu?

Sebenarnya, mereka yang bersifat demikian, merupakan pemimpin yang hanya mementingkan diri sendiri, perjuangan mereka adalah untuk diri sendiri, bukan pun untuk rakyat.

Bagaimana rakyat menyokong, para pemimpin sedemikian? Jika mereka disokong, maka akan memperpanjangkan lagi perjuangan diri sendiri.

Yakinlah, para pemimpin yang mempunyai sifat untuk menjaga kepentingan peribadi, hanya menjadikan rakyat sebagai kuda tunggangan.

Rakyat Sabah perlu celik mata, dan perlu menapis, pemimpin mana yang perlu disokong.

Kerajaan Sabah yang ditunjangi parti UMNO, dan diterajui Pengerusi Perhubungan Umno Sabah, Datuk Musa Aman, sejak tahun 2003, telah mengatur langkah, dan langkah itu dituangkan melalui Hala Tuju Pembangunan dan Kemajuan Sabah, yang menjadikan Sabah negeri Maju pada tahun 2025.

Rakyat Sabah, jangan sama sekali, terperdayah, dengan dakyah pembangkang, khususnya mantan-mantan pemimpin BN, kerana mereka itu, hanya mahu mempertahankan kekuasaan, mempertahankan kedudukan, untuk memperpanjangkan kepentingan peribadi.

Mereka itu, terdiri daripada pemimpin yang menghalalkan cara, semata-mata untuk mempergunakan rakyat.

Hafizi Harris

0 komentar: