Bujang Senang

Bujang Senang

24 Mei 2018

Mungkinkah Najib Dipaksa Tidur Lokap Malam Ini ?


Jam 10 pagi hari ini , Datuk Seri Najib sekali lagi akan dipanggil ke SPRM untuk diambil keterangan. Kali kedua dipanggil minggu ini ke sana.

Pada Selasa lepas, ramai menjangka Najib akan disarungkan baju oren. Namun baju oren itu tidak disarung melihat kepada ramainya orang yang datang menyokong Najib di SPRM.

Bila reda seketika, esok (Khamis), Najib akan dipanggil semula. Kali ini menyedari ramai yang leka dan letih kerana puasa, Najib akan ditahan lebih lama.

Dijangka Najib akan direman pada esok dan bermalam Jumaat di lokap SPRM. Perang persepsi terus bermula. Tiada bukti yang kukuh kaitkan Najib dengan 1MDB, kenapa hendak tahan Najib sebegitu?

Tiada pun dokumen yang dijumpai tentang 1MDB, hanya sijil nikah dan matawang lama dijumpai. Beg yang dirampas pun bukan milik Najib atau Rosmah, milik Datin Cindy. Jadi kenapa perlu paksa juga Najib tidur di lokap?

Kerana dendam? Ya, dendam yang tiada kesudahan. Rakyat akan lebih simpati melihat Datuk Seri Najib berpuasa, berterawih dan bersahur dalam lokap.

Sebelum ini tertidur Datuk Seri Najib di atas sofa. Kali ini tidur dalam lokap terus. Bukti tiada, tetapi sampai begitu sekali rejim baru lakukan pada Datuk Seri Najib.

Hati rakyat mana yang tidak kasihan dan sedih.

Ikhlas
Pencinta Keadilan

0 komentar: