Bujang Senang

Bujang Senang

11 Nov 2016

MAHATHIR PERLU PERTIMBANG MEMECAT KEYSTONE COPS DAN GANTI DENGAN BOFFIN BOYS SEPERTI YANG NAJIB ADA


Dalam artikel semalam, “Soros di ’trump’”, saya berkata:
Seseorang memberitahu saya bahawa surat ini (http://www.malaysia-today.net/wp-content/uploads/2016/11/Najib-Trump.jpg)  telah disediakan semalam dengan menjangkakan bahawa Trump memenangi jawatan Presiden AS hari ini. Dan itu adalah perbezaannya antara ‘Boffin Boys’ Najib dan ‘Keystone Cops’ Mahathir. ‘Boffin Boys’ Najib tahu apa yang mereka lakukan sementara orang-orang Mahathir terpaksa meraba-raba mencari jalan.

Sekarang ini anda tahu mengapa pada bulan Februari 2015 semasa saya diminta untuk membuat keputusan sama ada untuk menyertai pasukan Mahathir atau pasukan Najib saya memilih pasukan Najib. Saya cuma benci bekerja dengan orang yang bodoh dan suka bekerja dengan orang yang bijak. Maksud saya, hanya orang bodoh yang akan seronok bekerja dengan orang yang bodoh. Dan saya ingin percaya bahawa saya adalah seorang yang bijak dan bukannya seorang yang bodoh.


Anda mungkin berfikir bahawa saya seorang yang sangat sombong kerana berkata seperti itu tetapi jika itu adalah kebenarannya, bagaimana boleh saya menidakkannya? Dan bukankah kebenaran itu menyakitkan, seperti yang orang katakan? Anda hanya perlu untuk melihat cara Rafizi Ramli berucap di Parlimen dalam video ini (https://youtu.be/4niQSDBsgSo) untuk melihat betapa bodohnya beliau (jika anda masih belum yakin bahawa beliau adalah seorang yang bodoh).

Dan Rafizi sepatutnya menjadi bintang nombor satu mereka. Bolehkah anda bayangkan kualiti (atau kekurangan kualiti) mereka yang berada di tangga bawah dalam rantaian makanan? Dan apabila saya diberitahu nama-nama personaliti dalam pasukan Mahathir - orang seperti Kadir Jasin, Syed Akbar Ali, Zainuddin Maiden, Khairuddin Abu Hassan, Matthias Chang, dan lain-lain - saya tahu tidak mungkin saya akan menyertai pasukan itu dan sebaliknya saya memilih pasukan Najib.

Rafizi Ramli memberitahu Parlimen bahawa pada tahun 2015 sahaja kerajaan telah mengutip RM39 bilion daripada GST. Rafizi kemudian berkata, ini bermakna setiap keluarga Malaysia membayar RM19 sehari dalam GST, iaitu jumlah sebanyak RM6,935 setahun bagi setiap keluarga di Malaysia.

Untuk satu keluarga membayar RM6,935 setahun dalam GST, mereka perlu membelanjakan RM115,583. Dan untuk sebuah keluarga membelanjakan RM115,583 setahun, pendapatan keluarga mestilah sekurang-kurangnya RM250,000 setahun selepas cukai pendapatan - memandangkan anda juga perlu membayar untuk rumah (ansuran atau sewa), kereta, cukai pintu, cukai tanah, menghantar anak-anak ke sekolah, telefon, internet, TV kabel, dan banyak lagi.

Rafizi berasal dari Kemaman, Terengganu dan beliau tahu bahawa orang Melayu di Terengganu tidak mendapat RM250,000 setahun bagi setiap keluarga (melainkan anda adalah Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad, Ketua PAN di Terengganu). Malah, sangat sedikit orang Cina di Terengganu yang mendapat RM250,000 setahun bagi setiap keluarga selain daripada pembalak dan pekerja kilang balak.

Jadi, siapa yang Rafizi cuba bohongi apabila beliau memberitahu Parlimen bahawa setiap keluarga di Malaysia membayar RM19 dalam GST setiap hari selama 365 hari setahun? Anda hanya membayar GST apabila anda berbelanja. Jika anda tidak berbelanja, maka anda tidak membayar GST. Jadi, untuk membayar RM19 dalam GST setiap hari, anda perlu membelanjakan RM115,583 setahun dan mendapat sekurang-kurangnya RM250,000 setahun selepas cukai pendapatan.

Nampaknya seorang lagi penasihat Tun Dr Mahathir Mohamad, Syed Akbar Ali, adalah orang yang membantu Rafizi menyediakan ucapan Parlimen beliau. Syed Akbar ini adalah seorang lagi orang bodoh yang terus memanggil Najib dungu sedangkan beliau sendiri tidak terurus seperti Keystone Cops.

Jika apa yang Rafizi beritahu Parlimen adalah tidak cukup bodoh, pakar media Mahathir, Kadir Jasin, menjadi pencabar Rafizi untuk Anugerah Orang Paling Bodoh. Merujuk kepada lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini ke China dan perjanjian pelaburan bernilai RM144 bilion yang Malaysia dan China tandatangani, Kadir berkata:

"Mari kita lihat jika modal China benar-benar mengalir masuk dan setiap sen dikira. Kita tidak mahu syarikat-syarikat China untuk datang ke Malaysia atas alasan mahu melabur dalam projek-projek yang besar tetapi meningkatkan modal dari pasaran tempatan. Saya mencabar Mustapa Mohamed, Johari Abdul Ghani dan Muhammad Ibrahim untuk menunjukkan kepada kita slip pembayaran untuk membuktikan bahawa syarikat-syarikat China sebenarnya membawa masuk modal."

Slip bayaran? Kenyataan yang benar-benar tidak patut dibuat. Kadir menjangkakan pelabur China akan bergegas ke bank untuk ‘bank in’ RM144 bilion ke dalam 'akaun pelaburan' supaya mereka boleh melabur di Malaysia?

Saya percaya Kadir pernah memiliki majalah yang dipanggil Malaysian Business. Namun begitu, beliau masih tidak dapat memahami bahawa apabila pelabur asing melabur RM144 bilion di Malaysia mereka tidak ‘bank in’ RM144 bilion ke dalam akaun bank mereka di Malaysia. Begitu bodoh sekali Kadir ini!

Mahathir benar-benar perlu mempertimbangkan untuk memecat Keystone Cops dan menggantikannya dengan Boffin Boys yang bijak seperti apa yang Najib ada: orang yang mempunyai otak dan yang bagus dalam melakukan tugas mereka. Sebagai contoh, orang-orang Najib tidak akan pernah menasihati Najib untuk melakukan apa yang Mahathir lakukan Selasa lalu: membuat penampilan di Parlimen.

Itu adalah perkara yang paling bodoh Mahathir pernah lakukan. Sekarang orang bertanya: siapa lembu siapa? Adakah Lim Kit Siang lembu Mahathir atau Mahathir lembu Kit Siang. Hasilnya adalah bahawa kedua-dua orang Cina dan Melayu amat kecewa dengan kerjasama ini atau pakatan di antara Mahathir dan Kit Siang. Jadi ia adalah satu situasi kalah-kalah sementara Mahathir dan Kit Siang kedua-duanya merasakan mereka mengalahkan orang lain.

Ya, Mahathir fikir beliau menggunakan Kit Siang dan dengan itu mendapat manfaatnya sementara Kit Siang fikir beliau menggunakan Mahathir dan dengan itu mendapat manfaatnya. Sebenarnya kedua-duanya sedang kalah kerana kedua-dua orang-orang Melayu dan Cina jijik melihat Mahathir dan Kit Siang boleh membuang prinsip-prinsip mereka dan bekerjasama dengan satu sama lain walaupun mereka pernah mahu masing-masing mati.

Ahmad Husni Hanadzlah memberitahu rakyat bahawa apa yang Malaysia Today tulis adalah satu pembohongan.

Hakikatnya kekal bahawa Husni tidak pernah menafikan kepada umum mengenai dakwaan ke atasnya atau mengadakan sidang akhbar untuk menjelaskan kedudukannya. Seperti apa yang Mahathir katakan, selagi Najib tidak menjelaskan dan menerangkan, maka Perdana Menteri itu hendaklah dianggap bersalah. Kenyataan yang sama perlu digunakan ke atas Husni.

Saya tahu satu kes di mana Husni menawarkan salah satu stafnya 'pelajaran French kissing' dan apabila beliau membongkok untuk menciumnya, staf itu menolaknya. Husni sama seperti Muhyiddin Yassin dan, seperti dalam kes Muhyiddin, kerjaya politik Husni telah hancur. Itulah yang berlaku apabila anda melakukan perkara yang sama. Dan beliau menipu ramai orang dengan berjanggut dan selalu bercakap mengenai agama sedangkan beliau meninggalkan solat Jumaat dengan bersembunyi di pejabatnya.

Satu lagi perkara, sesetengah orang tidak percaya bahawa Boffin Boys Najib sudah tahu beberapa bulan yang lalu bahawa Donald Trump akan menang pilihan raya Presiden AS dan bahawa mereka telah merancang strategi mereka untuk apabila Trump mengambil alih White House.

Sebenarnya semua yang anda perlu lakukan adalah untuk mengkaji trend atau corak (lihat di bawah) untuk melihat bahawa ia tidak dapat dielakkan lagi bahawa Trump akan menang. Dan apabila Presiden Obama dan Wanita Pertama berkempen untuk Hillary Clinton, yang mana tidak pernah berlaku sebelum ini dan adalah yang pertama kali dalam sejarah, kita sudah tahu bahawa Trump telah menang.


Senarai Presiden AS sejak Kennedy

1961: John F. Kennedy, Demokrat (1 penggal)

1963: Lyndon B. Johnson, Demokrat (1 penggal)

1969: Richard Nixon, Republikan (1 penggal)

1974: Gerald Ford, Republikan (1 penggal)

1977: Jimmy Carter, Demokrat (1 penggal)

1981: Ronald Reagan, Republikan (2 penggal)

1989: George H. W. Bush, Republikan (1 penggal)

1993: Bill Clinton, Demokrat (2 penggal)

2001: George W. Bush, Republikan (2 penggal)

2009: Barack Obama, Demokrat (2 penggal)

2017: Donald Trump, Republikan

Tulisan asal oleh :
Raja Petra Kamarudin, Malaysia Today

Link asal artikel:
http://www.malaysia-today.net/mahathir-asking-boys-to-do-a-mans-job/

0 komentar: