Bujang Senang

Bujang Senang

3 Nov 2016

POLIS PATUT MENYOAL MR PANG TENTANG RANCANGAN SOROS UNTUK MALAYSIA???



Kebanyakan media dan pemimpin politik seolah-olah tidak sedar tentang perkara yang penting  berikutan kebocoran DC dan pendedahan Wikileaks mengenai peranan Soros di Malaysia.

Ia adalah lebih serius daripada yang anda fikirkan.

Perkara penting tentang kedua-dua pendedahan ini adalah:

- Soros mempunyai kepentingan peribadi dalam Program Malaysia itu
- OSI mengakui bahawa mereka telah meningkatkan tumpuan kepada program ini untuk pergi lebih daripada sekadar membiayainya dan terlibat dalam "rangkaian kepada rangkaian" beliau, syarikat PR dan melobi Kerajaan AS.
- OSI mengakui bahawa mereka menjadi pemacu utama program - bukan kerana wang atau pembiayaan sahaja.
- Mereka kecewa kerana selepas PRU13, bantahan yang berlaku tidak cukup kuat yang menyebabkan kegagalan perhimpunan jalanan untuk menyebabkan perubahan rejim
- OSI berkata mereka memainkan peranan penting dalam mengatur dan membawa beratus-ratus atau beribu-ribu orang ke jalan-jalan.

Sebenarnya, BERSIH bukanlah kebimbangan yang utama. Kebimbangan yang utama adalah penyelarasan perubahan rejim dan peranan pemimpin yang dimainkan oleh Soros di mana BERSIH hanyalah sebahagian daripadanya.

Dokumen Soros sendiri menyatakan bahawa mereka telah pergi lebih daripada sekadar membiayai dan mereka telah memainkan peranan sebagai pemacu utama yang aktif dan selaras.

Dalam dokumen bocor yang lain yang didedahkan oleh Wikileaks, ia telah didedahkan bahawa pada bulan Mac 2016, John Pang dari Malaysia (yang juga merupakan orang yang telah memanipulasi RPK untuk membuat SD palsu mengenai penglibatan Rosmah dalam pembunuhan Altantuya) dan George Soros telah melobi Kerajaan AS untuk menggulingkan Najib dan menggantikannya dengan Anwar.

Hanya beberapa bulan kemudian pada Julai 2016, DOJ telah memfailkan saman sivil terhadap mereka yang mempunyai kaitan dengan 1MDB.

Secara kebetulan, John Pang adalah salah seorang daripada 23 ahli lembaga pengarah global untuk OSI bersama-sama dengan George Soros dan dua anak lelaki beliau - satu pencapaian yang luar biasa untuk seorang rakyat Malaysia.

Ini juga bermakna bahawa jika pembangkang termasuk Mahathir mengambil bahagian dalam perhimpunan BERSIH, mereka sebenarnya mengambil bahagian dalam program Malaysia Soros dan mengambil alih daripada Soros.

BERSIH cuba untuk mengatakan bahawa perkara ini adalah satu ulangan tetapi ini adalah pendedahan baru yang meliputi lebih dari sekadar membiayai.

OSI menjawab semalam untuk menafikan bahawa mereka cuba untuk menggulingkan Kerajaan tetapi tidak mempertikaikan pendedahan ini dan tidak menjelaskan mengapa mereka mengambil peranan utama atau terlibat secara aktif dalam melobi Kerajaan AS atau menjelaskan apa yang mereka maksudkan sebagai memanfaatkan "rangkaian kepada rangkaian" mereka atau mengapa mereka terlibat degan sebuah syarikat PR antarabangsa untuk Program Malaysia itu.

Soros mendapatkan wang (kini sebanyak USD25 bilion) daripada spekulasi mata wang dan daripada kegagalan kerajaan.

Beliau bukannya melakukan perubahan rejim kerana beliau berhati mulia atau kerana beliau menyukai Malaysia.

Pada pendapat saya, polis sepatutnya menyoal Mr Pang mengenai pengetahuannya tentang rancangan Soros untuk Malaysia.

Link asal artikel:
https://www.facebook.com/lim.siansee

0 komentar: