Bujang Senang

Bujang Senang

29 Mei 2017

Apa Yang Tak Kena Dengan Sarawak Report Dan Pakatun?


Orang Sarawak Report dan Pakatan sudah gila. Mereka kini telah menuduh Najib membayar Sultan Pahang RM2 juta untuk membuat Sultan menyokong Najib.

Seolah-olah Sultan boleh terpengaruh dengan hanya RM2 juta.

Mereka bahkan mencadangkan bahawa Sultan Pahang mungkin menggunakan wang itu untuk membiayai kehidupan mewah beliau di London dan memberikan beliau gelaran "Sultan of London".

Sarawak Report juga meminta Sultan untuk mengeluarkan satu kenyataan menjawab mereka.

"Sarawak Report percaya bahawa Sultan Pahang akan mengeluarkan kenyataan menjelaskan pembayaran itu," mereka dengan sombong berkata.

Perempuan mat salleh bodoh. Kami sudah tidak berada di bawah pemerintahan penjajah British. Pemimpin-pemimpin kami tidak perlu untuk menjawab orang-orang seperti anda.

Pada mulanya, mereka menuduh Najib mengambil semua wang itu - tetapi sekarang mereka menuduh Najib tidak mengambil wang itu tetapi membelanjakan wang itu di merata tempat untuk kegunaan politik dan CSR.

Mereka juga menuduh Najib membayar RM2 juta kepada Yayasan Rahah (yang dinamakan sempena ibunya) yang memberikan wang untuk membina sekolah, membantu golongan miskin dan membina masjid - seperti masjid besar di Bangsar South.

Ada sesuatu yang tidak kena dengan Sarawak Report dan Pakatun.

Tulisan asal oleh:
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 28 Mei 2017

Link asal artikel:
https://www.facebook.com/lim.siansee

0 komentar: