Bujang Senang

Bujang Senang

18 Mei 2018

POLIS SERBU RUMAH AHLI KELUARGA NAJIB, DAN ARAH PEMBANTU RUMAH SEDIAKAN MAKANAN


1. Rumah salah seorang ahli keluarga Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak telah digeledah oleh pihak PDRM selama lebih 10 jam dan barang - barang peribadi seperti hadiah kahwin, barang hantaran, beg tangan dan sebagainya telah dirampas.

2. Malah kasut - kasut bayi kepunyaan cucu kepada Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak juga turut dirampas oleh pihak berkuasa.

3. Bukan itu sahaja, pembantu rumah di rumah tersebut juga dilaporkan disuruh oleh pihak yang membuat serbuan untuk menyediakan makanan untuk beberapa orang pihak berkuasa. Malah makanan di dalam rumah tersebut habis dimakan oleh pihak polis semasa serbuan.

4. Apa yang pelik tentang serbuan dan rampasan yang dilakukan pada lewat malam semalam adalah komputer dekstop dan komputer riba di dalam rumah tersebut tidak pula diambil, ini menimbulkan tanda tanya sama ada serbuan tersebut benar-benar untuk mencari bukti 1MDB atau ada agenda lain.

6. Walaupun pihak polis membuat kenyataan bahawa serbuan dilakukan dengan professional, namun realiti sebenar adalah berlainan, seperti yang berlaku di atas. Mungkin ini adalah cubaan untuk menakut-nakutkan dan mengaibkan mantan Perdana Menteri Malaysia tersebut dan ahli keluarga beliau.

7. Seperti orang lain, Datuk Seri Najib adalah manusia biasa yang tidak sempurna. Namun beliau dan keluarga beliau sejak dari zaman ayahanda beliau Allahyarham Tun Abdul Razak dan ibunda beliau Tun Rahah telah banyak berjasa kepada negara, tanahair dan rakyat selama berdekad lamanya. Apakah kerana geram dan dendam semua ini dilupa dan beliau kini dicerca dan dihina?

8. Marilah kita berdoa dalam bulan Ramadan yang mulia ini supaya Allah SWT melindungi orang-orang yang teraniaya.

Sumber :Artikel viral

0 komentar: