Bujang Senang

Bujang Senang

18 Feb 2016

Abu Seman berkhidmat sepenuhnya.

DUN Jemoreng telah menikmati pembangunan walaupun tidaklah begitu agresif. Kemudahan asas seperti elektrik dan air bersih sudah bertambah baik dari sebelumnya. Jalan penghubung ke bandar begitu baik cuma jambatan di Sungai Igan perlu dibina bagi memudah dan menyingkatkan waktu perjalanan.

Perkara sedemikian telah di usul oleh ADUN Jemoreng Abu Seman Jahwie. Masih banyak lagi yang Abu Seman akan usulkan sehingga ia akan berjaya. Bukan sedikit peruntukkan untuk membangunkan lagi DUN Jemoreng, ia perlu usaha yang lebih gigih lagi buat Abu Seman.

Tidak akan terhenti usaha Abu Seman kerana kepentingan rakyat tetap menjadi agenda beliau selamanya. Yang menariknya tentang Abu Seman, walaupun dikatakan YB Poco-poco tetapi hasil poco-poco beliau telah menjadikan masyarakat DUN Jemoreng erti senaman. Menjadikan budaya senaman sebagai aktiviti sihat dan menggalakkan masyarakat bahawa pentingnya hidup dalam keadaan yang sihat.

Pada masa sama Abu Seman tidak pernah meminggirkan rakyat kawasan di mana budaya 'menilik jawai' atau menunjuk muka diamalkan sentiasa oleh beliau. Abu Seman akan berada di mana-mana bila rakyat memerlukan khidmat beliau. Cara beliau bekerja berjumpa rakyat amat menyenangkan hati rakyat DUN Jemoreng.

Bantuan dan sebagainya sering beliau sampaikan disaat rakyat ditimpa musibah. Tanpa mengira kaum, beliau akan turun membantu jika rakyat memerlukan. Dari segi prestasi Abu Seman sudah menjalankan tugas-tugasnya sebagai wakil rakyat sepenuhnya.

0 komentar: