Bujang Senang

Bujang Senang

26 Feb 2016

PAS Pinggir DAP Bincang Kerusi PRN Sarawak.



Ternyata keegoan dan kebiadaban DAP telah menjadi asam garam Parti PAS. Sudah hampir 2 penggal PAS dan DAP duduk dalam satu Pakatan Rakyat. PAS serik menjadi Barua DAP yang begitu ego dan bongkak. 

PAS melalui Setiausahanya, Mustafa Ali lantang menyuarakan tidak akan berbincang dengan DAP berkenaan pembahagian kerusi pada PRN Sarawak. Bermakna PAS sanggup bertindih kerusi dengan DAP. 

PAS lebih suka berbincang bersama PKR bagi mengelak pertindihan kerusi. PKR dan PAS masih sefahaman memandang kedua parti tersebut masih bertolak ansur sesama mereka. Bagi PAS, DAP bukan sebuah parti yang senang di ajak berbincang. 

Kedengaran pula suara PKR Sarawak yang tidak berpuas hati memandangkan Pengerusi PKR Sarawak pernah menyatakan Chong Chieng Jen Pengerusi DAP Sarawak sebagai 'Besar Kepala'. 

Ternyata selama ini kedua parti tersebut menyimpan rasa terhadap DAP. Apabila sudah tidak mampu menahan rasa, segala-galanya terluah justeru terbongkar permainan kotor DAP terhadap parti rakan mereka selama ini. 

' PENGKHIANAT' menjadi penunjuk sikap DAP sebenar. Tanpa memperduli rakan atau lawan, DAP tetap menjadi pengkhianat untuk kepentingan politik mereka. Kini PAS dan PKR mula sedar selama ini mereka dikhianati DAP hidup-hidup. 

Terbukti PAS sudah menolak jauh DAP daripada menghampiri mereka. Harapan PAS hanya akan bekerjasama bersama PKR untuk meneruskan perjuangan politik mereka. Bagi PAS 'NO WAY TO DAP'.

0 komentar: