Bujang Senang

Bujang Senang

6 Okt 2016

“FCUK YOU Australia's Daily Telegraph”- Kami adalah rakyat Malaysia yang keras kepala dan tidak pandai berjenaka?


Anda memakai bendera kami sebagai pakaian dalam dan separuh bogel untuk menunjukkannya - menyinggung perasaan warga tempatan.
Anda orang kaya, berkuasa atau orang yang rangkaian yang luas dan saya mengesyaki (begitu juga ramai lagi yang lain termasuk wartawan Australia) yang anda semua melakukan perkara ini secara sengaja.
Ini adalah apa yang wartawan Australia lain yang lebih wajar turut mengatakan:
"Walaupun kebanyakan mereka belajar di sekolah elit dan segelintir belajar tentang hubungan kerajaan dan antarabangsa di universiti, mereka menunjukkan kejahilan tentang keperluan untuk rakyat Australia menghormati undang-undang, sensitiviti dan simbol negara-negara yang mereka lawati."
"Namun begitu, seseorang mungkin berfikir bahawa mungkin berbogel dalam keadaan mabuk di sebuah negara Islam adalah satu perkara bodoh yang tidak perlu dilakukan, walaupun tanpa menambah penghinaan kepada penghinaan yang sedia ada dengan menutup kemaluan seseorang dengan lambang negara tuan rumah anda.”
"Mungkin ia adalah lebih baik untuk tidak menggunakan bendera sebagai pakaian sama sekali. Melainkan jika anda sengaja cuba untuk memprovokasi orang, anda mungkin perlu menjangkakan akan mendapat beberapa balasan yang menarik,"
"Sedikit akal fikiran dan pemahaman akan membawa seseorang untuk pergi jauh. Mereka bukannya budak sekolah tetapi orang dewasa, dan mempunyai tanggungjawab pekerjaan, termasuk seorang sebagai penasihat menteri. Mereka seharusnya mempunyai fikiran yang lebih panjang."

Tulisan asal oleh :
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 6 Oktober 2016.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/purposely-provocative-or-harmless-prank-australian-media-split-over-flag-we

Link asal artikel:
https://www.facebook.com/lim.siansee

0 komentar: