Bujang Senang

Bujang Senang

10 Okt 2016

MEREKA YANG TIDAK BOLEH URUS EKONOMI AKAN MAINKAN ISU PERKAUMAN, GUAN ENG HENTAM PAS

Hari ini, Lim Guan Eng menggunakan data Jabatan Perangkaan untuk menghentam PAS dan Kelantan dengan mengatakan Kelantan mempunyai KDNK per kapita paling rendah di antara semua negeri.

Lim Guan Eng telah menggunakan data ini untuk mendakwa bahawa kerajaan negeri PAS tidak tahu bagaimana untuk menguruskan ekonomi mereka dan terpaksa memainkan isu perkauman - yang telah dilaporkan dalam artikel Mkini hari ini: 'Mereka yang tidak boleh menguruskan ekonomi, akan memainkan isu perkauman' ": http://www.malaysiakini.com/news/358424

Lim Guan Eng bangga semasa menggunakan perkara ini untuk menghentam PAS dan Kelantan.

Walau bagaimanapun, Tokong tidak menyebut bahawa berdasarkan statistik dan data yang sama yang beliau gunakan hari ini, Pulau Pinang berada di kedudukan yang paling bawah dari segi asas peratus pertumbuhan KDNK Negeri per kapita sejak 2007.

Sementara KL lebih daripada dua kali ganda, KDNK Pulau Pinang per kapita hanya meningkat 44.5% dan telah didahului oleh Labuan!

Malah, Kelantan mencatatkan pertumbuhan lebih cepat daripada Pulau Pinang pada pertumbuhan sebanyak 73.9% - jauh melintasi Pulau Pinang yang hanya 44.5%.

Lebih membimbangkan bagi rakyat Pulau Pinang yang ditipu itu adalah berdasarkan kadar pertumbuhan semasa, Pulau Pinang tidak lama lagi akan didahului oleh Sarawak, Selangor, Melaka dan Negeri Sembilan.

Lim Guan Eng telah gagal. DAP telah gagal.

Tetapi propaganda DAP terus menipu rakyat Pulau Pinang dengan propaganda RBA dan penipuan kenyataan akhbar yang berterusan sementara negeri itu terus tenggelam dan kilang-kilang semuanya menutup operasi di negeri itu.

Seperti yang Lim Guan Eng hari ini katakan, “Mereka yang tidak boleh menguruskan ekonomi, akan memainkan isu perkauman".

Tidak hairanlah superman DAP Hew Kuan Yau mahu menggunakan Melayu untuk memaku Melayu untuk menyaksikan persembahan yang terbaik dalam seumur hidup.

-------------
2007: https://www.statistics.gov.my/images/stories/files/LatestReleases/gdp%20negeri/Jadual_5.pdf

2015:
https://www.statistics.gov.my/index.php?r=column/cthemeByCat&cat=102&bul_id=Y1NNYUhXOG14MTNQeEpCbXJVNURkZz09&menu_id=TE5CRUZCblh4ZTZMODZIbmk2aWRRQT09

0 komentar: