Bujang Senang

Bujang Senang

27 Mac 2016

Pemimpin PBB Melahirkan Pemimpin Muda



Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak mampu melahirkan pemimpin muda yang berwibawa untuk mewakili satu-satu kawasan pada masa akan datang. Khabar angin mengatakan PBB sekadar parti untuk orang tua hanyalah spekulasi yang tidak sahih di mana sebelum ini ramai muka baru yang datang dari anak muda telah menjadi wakil rakyat malah ada yang sudah berjaya menjadi ahli Parlimen.

Untuk pilihanraya negeri tidak lama lagi, pemimpin seperti Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem begitu komited memberi ruang untuk anak muda menjadi pemimpin. Ia sejajar dengan dasar yang lebih mentranformasikan parti kepada kejayaan seterusnya di samping tenaga anak muda amat diperlukan untuk menjayakan lagi misi membangunkan Sarawak ke landasan yang lebih cemerlang.

Ketokohan pemimpin seperti Datuk Seri Fadilah Yusof begitu menyerlah apabila anak muda seperti Fazzruddin Abdul Rahman mula mendapat tempat di persada politik. Fazzruddin telah mendapat kepercayaan Ketua Menteri Sarawak untuk dicalonkan sebagai calon DUN TUPONG pada pilihanraya Sarawak kali ini. Ternyata kepimpinan pemimpin PBB seperti Fadilah tidak mementingkan diri sendiri dan beliau begitu komited untuk melihat anak muda yang telah berkhdmat untuk beliau menjadi seorang pemimpin kawasan pada masa depan.

Sikap sebegini dalam PBB membuat PBB sebagai sebuah parti yang kukuh dan kuat serta mempunyai kepimpinan yang datang daripada berbagai lapisan umur. Gabungan yang berpengalaman dan anak muda begitu signifikan sekali bagi meneruskan usaha pembangunan untuk rakyat dan mencapai wawasan cemerlang untuk Sarawak.

0 komentar: