Bujang Senang

Bujang Senang

20 Nov 2017

Selamatkan Singapura

Tulisan asal oleh:
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 20 November 2017

Rakyat Singapura patut menjemput DAP Malaysia untuk bertanding di negara anda untuk menggantikan PAP anda.

Akan ada banyak faedah untuk warga Singapura. Berikut adalah sedozen sebab mengapa:

1. GST sebanyak 7% akan dimansuhkan dalam tempoh 100 hari selepas DAP mengambil kuasa.

2. Semua tol jalan dan ERP akan dimansuhkan dengan serta-merta.

3. Disebabkan CAT, MRT Singapura tidak akan pernah rosak lagi - tidak seperti sekarang. Tidak pernah akan lagi.

4. Pengangkutan awam tidak lagi akan dikenakan kenaikan harga tahunan seperti sekarang. Semua harga akan dikekalkan untuk 100 tahun akan datang.

5. Cukai Petrol semasa sebanyak RM1.72 seliter untuk RON95 akan dimansuhkan. Oleh kerana GST (yang juga dikenakan pada petrol sekarang) dimansuhkan, maka harga petrol di Singapura akan turun dari S$2.23 kepada 73 sen seliter.

6. ISA akan dimansuhkan dengan serta-merta, sementara perhimpunan awam akhirnya akan dibenarkan.

7. Liwat kini akan menjadi sah di Singapura.

8. Harga kereta akan jatuh menjunam kerana DAP akan menghapuskan semua cukai kereta yang menyebabkan rakyat Singapura perlu membayar harga kereta yang tertinggi di dunia pada masa ini. Harga Perodua Axia akan turun dari RM231,827 kepada hanya RM25,000.

9. Harga elektrik akan turun sebanyak 60%. Harga akan turun dari 22 sen (RM0.67) per KWh kepada hanya 10 sen seperti Malaysia.

10. Semua bil hospital sekarang akan menjadi percuma dan anda tidak lagi perlu membayar terlalu banyak atau menggunakan akaun CPF anda untuk membayarnya.

11. Orang asing kini terdiri daripada 60% tenaga kerja anda. DAP akan masuk dan menghantar mereka pulang ke negara mereka kerana DAP juga membenci pekerja asing. Rakyat Singapura yang kini akan menjalankan Singapura - bukan orang asing.

12. Kadar air yang diluluskan sebanyak 30% yang diumumkan oleh Singapura pada tahun ini akan dimansuhkan. Oops... yang ini tidak boleh kerana DAP juga suka menaikkan kadar air beberapa kali seperti di Pulau Pinang. Perkara ini dibatalkan.

Gantikan dengan: Seperti apa yang baru-baru ini dicadangkan oleh DAP di Pulau Pinang, semua warga Singapura kini akan mendapat kad diskaun durian untuk memastikan semua orang dapat menikmati raja buah-buahan itu.

Ini dan banyak lagi manfaat akan menunggu anda apabila anda menggantikan parti PAP anda yang tidak berjaya yang telah membawa Singapura ke ambang negara yang gagal dan telah menindas rakyat Singapura selama beberapa dekad dengan DAP Malaysia dan CAT mereka.

Biarkan DAP menunjukkan kepada anda bagaimana negara anda sepatutnya ditadbir dengan betul - tidak seperti keadaannya yang huru-hara sekarang.

Link asal artikel:
https://www.facebook.com/lim.siansee/

0 komentar: