Bujang Senang

Bujang Senang

21 Jun 2016

DAP AMAL POLITIK ALA ISRAEL


Sekiranya kita meneliti kata-kata dan ucapan para pemimpin DAP, kita akan mendapati satu pola ucapan yang sehala dan berfokus.

Di dalam Pilihanraya Kecil (PRK) P076 Teluk Intan, kekalahan DAP dibebankan ke atas PAS sebagai punca. Demikian juga di dalam Pilihanraya Negeri (PRN 11) Sarawak sehingga menyebabkan parti ultra perkauman itu kalah teruk selain dari sekutu rapatnya PAN hilang deposit.

Kemenangan cemerlang Barisan Nasional di PRK P093 Sungai Besar dan P067 Kuala Kangsar juga disalahkan kepada PAS oleh parti ultra perkauman DAP.

Sindrom menyalahkan pihak lain selain diri sendiri ini sebenarnya menyerlahkan sikap sebenar para pemimpin DAP yang gagal melihat kekurangan dan kelemahan diri para pemimpin serta parti mereka.

Pola sikap politik sebegini sangat sinonim dan telah lama diamalkan oleh zionis Israel di mana mana-mana komuniti dan negara yang tidak selari dengan kepentingan dan menjadi ancaman pada aspirasi mereka akan diserang dan dipersalahkan. Tidak hairanlah Israel sanggup membiayai DAP sehingga RM1.2 billion bagi menghadapi Barisan Nasional pada PRU 13.

0 komentar: