Bujang Senang

Bujang Senang

20 Jun 2016

KEMPEN ANTI NAJIB OLEH TUN MAHATHIR GAGAL-RAHMAN DAHLAN


 ‎
1. Penolakan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad dapat dilihat dengan ketara, bukan saja oleh rakyat tetapi juga penyokong pembangkang yang secara terbuka didekati bekas Perdana Menteri itu untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi. Dalam laluan itu, beliau mengkhianati semua pihak dalam Barisan Nasional (BN) yang pernah meletak kesetiaan dan kepercayaan terhadapnya satu ketika dulu. Melihat beliau memusnahkan legasi  sendiri adalah sesuatu yang menyedihkan.

2. Tun Mahathir masih membisu sejak kemenangan BN yang menunjukkan rakyat secara jelas menolaknya. Beliau adalah pakar manipulasi dan kerap memutar-belit logik, namun sukar melihat bagaimana beliau dapat menyangkal keputusan ini. Ini adalah kekalahan mutlak baginya.

3. ‎ Tun Mahathir perlu menerima kehendak demokrasi rakyat, walaupun ia tidak selari dengan kemahuan peribadinya. Adalah lebih baik jika beliau bersara sekarang daripada menanggung malu yang lebih besar.

4. Kejayaan besar PRK ini membuktikan Perdana Menteri amat berwibawa untuk menerajui BN bagi pilihan raya umum akan datang. Ia turut membuktikan dakwaan Tun Mahathir kononnya BN akan kalah di bawah Perdana Menteri, tidak lebih daripada satu lagi penipuan semata-mata.

5. Kempen Anti Najib yang diketuai Tun Mahathir gagal, manakala parti pembangkang kini berpecah, tidak ketentuan dan ternyata tidak layak menjadi kerajaan. Rakyat meyakini BN di bawah kepemimpinan Perdana Menteri untuk membawa pembangunan ekonomi dan keselamatan.

Dato' Abdul Rahman Dahlan,‎
Pengarah Komunikasi Strategik Barisan,‎
Menteri Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Kesejahteraan Bandar.‎‎

0 komentar: