Bujang Senang

Bujang Senang

21 Jan 2016

Kenapa isu MB Kedah terjadi?

Pada era Pak Lah menjadi Perdana Menteri, tahukah anda siapa dalang disebalik penekanan perletakan jawatan Pak Lah? Tun Mahathir memang jelas terlibat dan yang ramai tidak sedar adalah desakan Ketua Pemuda UMNO ketika itu ialah Mukhriz Mahathir.

Begitu lantang suara Mukhriz menekan Pak Lah sedangkan Pak Lah menjawat jawatan Perdana Menteri mendapat mandat penuh. Tiada usul kukuh yang boleh mendesak Pak Lah untuk turun jawatan ketika itu.

Pak Lah tiada ruang untuk menjelaskan kebenaran kepada pihak umum. Pak Lah didesak hanya kerana Pak Lah mengubah dasar yang lebih telus dan tidak mengikut arahan Tun Mahathir yang Pak Lah sedar kehendak Tun Mahathir tiada kepentingan untuk rakyat. Pak Lah sedar semuannya hanya kepentingan kroni Tun Mahathir.

Apa yang berlaku pada Mukhriz hari ini adalah seperti apa yang telah Mukhriz lakukan kepada Pak Lah. Hukum Karma terjadi dan Mukhriz harus menerima akibat daripada hukum karma. Jika cabang UMNO sendiri sudah tidak percaya kepada Mukhriz bererti UMNO di Kedah sudah tidak percaya kepimpinan Mukhriz sebagai Menteri Besar.

Apa yang dijangka akan berlaku selepas ini adalah mengheret Perdana Menteri untuk terlibat dan akhirnya Perdana Menteri akan menjadi bahan fitnah pembangkang selepas ini. Spekulasi tetap berlegar di ruang maya untuk mengukuhkan lagi agenda menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia.

0 komentar: