Bujang Senang

Bujang Senang

20 Jan 2016

Sabotaj?

Aktiviti sabotaj dalam parti politik sudah menjadi-jadi hinggakan parti politik di Sarawak pun tidak terlepas. Di mana letak aku janji dan perlembagaan parti yang menjadi kreadibiliti ahli-ahlinya?

Ada khabar yang semakin menular di Sarawak tentang keterlibatan seorang Ahli Parlimen yang sanggup mensabotaj kawasan wakil rakyat kawasan yang telah ditetapkan. Malah mereka terdiri daripada parti yang sama.

Kenapa Ahli Parlimen tersebut sanggup memasang calon beliau untuk melawan wakil rakyat yang sedia ada mempertahankan kawasan? MP tersebut menggunakan seorang  pesara yang telah berkhidmat begitu baik dalam kerajaan. 

Begitu mudah seorang yang bergelar MP bermain secara kotor demi untuk menjatuhkan rakan sesama parti. Ketua Menteri telah mengeluarkan kenyataan bahawa pertandingan kali ini seharusnya berlaku dengan formasi satu lawan satu (BN lawan pembangkang) dan tidak perlu ada dari parti bebas.

Kepada MP yang terasa, lebih baik batalkan niat sebegitu kerana ia boleh mencemar nama baik parti dan rakyat akan keliru serta sukar untuk mempercayai parti tersebut dimasa akan datang.

0 komentar: