Bujang Senang

Bujang Senang

27 Apr 2018

Mahathir Jadi Kuda Dan Hamba DAP Untuk Raih Undi Orang Melayu


Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Mahathir Mohamad kini adalah kuda dan hamba untuk parti DAP menarik undi orang Melayu dengan mengelirukan mereka.

Pada 2 Mac 2018, Mahathir yang juga bekas Perdana Menteri diktator selama 22 tahun berkata beliau rela jadi umpan PH untuk raih sokongan kerana yakin pengaruhnya masih kuat dalam kalangan orang Melayu. Mahathir berkata demikian dalam satu majlis kenduri dan doa selamat anjuran gabungan kariah anak-anak Kampung Baru pada masa itu.

Mahathir perlu sebagai umpan kerana DAP mahukan tsunami Melayu dalam PRU14 ini. Dalam pilihanraya lepas DAP sudah hampir capai paras syiling sokongan masyarakat Cina, namun kerajaan tidak bertukar juga. Yang ruginya adalah masyarakat Cina kerana terpedaya dengan dakyah DAP.

Kali ini DAP begitu yakin dapat gunakan Mahathir untuk umpan undi Melayu.

Seorang pemimpin DAP yang begitu lantang memperlekehkan Mahathir ialah Hew Kuan Yau yang selalu dikenali sebagai Superman DAP. Dia sentiasa berceramah dan mendedahkan kepada penyokong DAP bahawa Mahathir hanya dipergunakan oleh DAP untuk merosakkan orang Melayu.

"Kita selamatkan Mahathir dan menggunakan Mahathir sebagai alat untuk jatuhkan Najib. Lim Kit Siang gunakan Mahathir untuk "Selamatkan Malaysia".

"Lim Kit Siang sudah cari banyak cara untuk "Selamatkan Malaysia" termasuk memperalatkan Mahathir... Hari ini aku bagi pesanan ini, tunggang kuda Mahathir untuk jatuhkan Najib," katanya.

Mahathir bukan setakat diperkudakan malah beliau adalah hamba kepada DAP kerana sanggup melakukan apa yang DAP arahkan.

DAP mahu Mahathir bersihkan dosa beliau ke atas DAP dan menyuruh Mahathir mengubah segala kritikannya sebelum ini kepada parti cauvinis itu untuk syarat bekerjasama, dan Mahathir buat.

Dalam Majlis Bersama Negarawan anjuran PPBM di Johor Bahru pada 3 Mac tahun lepas, Mahathir ubah semua kata-kata beliau bahawa DAP parti rasis dan perkauman kepada DAP sebenarnya parti pelbagai kaum.

Mahathir hasut orang Melayu untuk undi PH, dengan mengatakan bahawa orang Melayu tidak perlu takut dengan DAP dan sokong DAP kerana parti itu berjuang untuk semua kaum di negara ini.

"DAP terima ahli pelbagai kaum dalam parti itu tetapi MCA tidak begitu dan perjuangan MCA juga untuk satu kaum sahaja. DAP berjuang untuk semua kaum di negara ini. MCA lebih bersifat rasis dan cauvinis," katanya.

Mahathir cuba tipu orang ramai bahawa DAP jadi parti pelbagai kaum tapi sebenarnya DAP bersifat chauvinis pada orang Melayu. Lihat sahaja apa nasib Mansor dan Salleh Man di Pulau Pinang. Sesudah selesai dijadikan umpan, mereka disepak terajang begitu sahaja oleh DAP.

Dalam satu sidang media pada 3 April, Mahathir jadi kuda DAP untuk buat perubahan dalam manifesto PH untuk hasut pengundi.

Mahathir dalam sidang media itu, bercakap atas arahan orang tertentu mengatakan bahawa tol di dalam bandar akan dikekalkan berbanding manifesto pakatan yang mahu mansuhkan tol.

Cukai GST yang mahu dimansuhkan dalam manifesto dalam masa 100 hari selepas menang PRU14 pula diubah dan dikatakan akan dimansuhkan secara berperingkat-peringkat.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng sudah tunjuk bahawa DAP lebih berkuasa daripada Perdana Menteri dalam pakatan apabila beliau secara sendiri mengumumkan akan melantik dua orang Menteri jika PH menang iaitu Nga Kor Ming dan Liew Chin Tong.

Jika Guan Eng berani bertindak sedemikian, DAP lah sebenarnya yang berkuasa membuat arahan dan keputusan dalam pakatan. Mahathir hanya jadi kuda, hamba dan tukang cakap sahaja. Orang Melayu perlu sedar kini Mahathir sedang diperalatkan habis-habisan untuk memastikan undi orang Melayu akan diberikan kepada pakatan kali ini.

DAP sudah berjaya arahkan Mahathir bersihkan dosanya dan kritikannya ke atas parti itu. Tapi DAP tidak pernah maafkan atau terima kritikan Mahathir sebelum ini, kerana Mahathir yang mesti ikut cakap DAP, bukan sebaliknya.

Jangan bagi undi kepada pakatan yang bawa #HarapanPalsu #HarapanFitnah. Kena pilih #BersamaBN #HebatkanNegaraku

Tulisan :
Beruang Biru
BB894, Jumaat
27 April 2018

0 komentar: