Bujang Senang

Bujang Senang

6 Sep 2016

KEJAYAAN 'TERBESAR' NAJIB ADALAH DAMAIKAN MAHATHIR DAN ANWAR



Benih yang baik jika di campak ke laut akan jadi ikan dan jika di campak ke darat akan jadi buah, begitu lah agak nya yang sesuai dikata berkenaan DS Najib.

DS Najib naik ke kedudukan atas dalam parti tanpa perlu menyepak sesiapa ketepi , atau memijak kepala sesiapa.

Jika Abdullah Badawi disisih dari jawatan nya, itu bukan kerja Najib semua pun tahu ia kerja Mahathir , hanya Mahathir sahaja di Malaysia ini yang ambil tahu siapa patut jadi Perdana Menteri dan siapa tidak patut serta berapa lama mereka patut jadi Perdana Menteri.

Ini kerana Mahathir ada agenda peribadi tidak seperti bekas Perdana Menteri lain , maka untuk memastikan agenda peribadi nya berjaya dia perlu campurtangan dan perlu ganggu pentadbiran demi kelansungan kuasa.

Dalam sebuah buku yang berjudul “Merintis Jalan Damai” kita boleh dapati semasa era Najib bermula pun dia sudah berjaya mendamaikan banyak pihak.

Di luar negara pihak MORO MILF telah berjaya didamaikan dengan kerajaan Persekutuan Filipina.

Hasil nya Murad Ebrahim datang ke istana Malacanang untuk menandatanangi surat perjanjian damai antara MILF dan kerajaan Filipina.

Perdamaian hasil kerja broker kerajaan DS Najib.

Maka perdamaian menjadi nadi kepada keperibadian Datuk Seri Najib justeru itu menjadikan nadi kepada pentadbiran kerajaan nya,

Di zaman pemerintahan Ds Najib, PAS sebagai musuh tradisi UMNO juga menjadi sedikit jinak dan kurang buas nya kepada UMNO.

Ini kerana sebagai Presiden UMNO DS Najib tidak pilih jalan “confrontational” atau bersikap suka bergaduh walaupun dengan musuh nya.

Maka PAS menganggap Najib bukan musuh seperti Presiden UMNO yang lalu ia itu Tun Mahathir.

Maka 2 parti umat Islam kini mengambil jalan tidak agresif menyerang satu sama lain, bahkan Presiden PAS sendiri mengambil sikap tidak berkonfrantasi terhadap UMNO.

Akibat ini , maka banyak serangan pihak Pakatan Rakyat dan PaHa tumpul dan tidak menjadi, ini lah kelebihan kerajaan Najib.

Usul usul yang cuba di buat di parlimen juga gagal kerana ketiadaan PAs bersama Pakatan pembangkang.

Terkini, akibat kebijaksanaan Ds Najib dalam mengambil sikap tidak suka bergaduh, maka musuh lama dan musuh ketat antara 2 tokoh ia itu tun Mahathir dan Anwar Ibrahim terpaksa bercium mulut antara satu sama lain.

Paling memalukan adalah apabila Tun Mahathir yang terpaksa mengadap sujud kepada Anwar.

Orang putih kata Mahathir eats humble pie.

Segala ego terpaksa ditelan demi masa depan politik Mahathir.

Jika terpaksa cium tangan Annwar , maka dia cium lah tangan Anwar, esok jika terpaksa cium tangan Yahudi , Mahathir akan cium juga jika terpaksa.

Apa hendak hairan apabila Tun Mahathir telah lebih awal mencium tangan DAP yang terang terangan anti melayu dan islam.

Mahathir sudah tiada berprinsip akibat mengejar benda yang di rencanakan sekian lama, wang dan heiraki. Kedua nya mesti di capai sebelum mata nya pejam.

Demi untuk menjaga dana sulit yang ditangan proksi, maka zuriat nya mesti naik untuk memastikan dana masih dikuasai nya dengan zuriat nya menyambung kuasa.

Tiada proksi pun akan takut jika zuriat nya orang kebiasaan , bahkan mereka akan bo layan permintaan waris nya kerana waris nya tidak ada kuasa. Maka lesap lah segala yang di kumpul di akaun proksi.
Maka apa yang pasti dalam seluruh kamelut ini ada lah kejayaan Najib mendamaikan banyak pihak , dan biggest scoop yang berjaya dilakukan oleh Najib ada lah membuat Tun Mahathir mengadap sujud kepada Anwar untuk berdamai demi survival politik masa depan anak nya.

tv14.my

0 komentar: