Bujang Senang

Bujang Senang

24 Jan 2017

#PrkTjgDatu: Bilik Gerakan Tanjong Datu Dibuka Untuk PRK




Ahli Parlimen Santubong Dato Sri Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar telah mengarahkan bilik gerakan Pilihan Raya Tanjong Datu dihidupkan semula untuk menghadapi pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 18 Feb

Wan Junaidi, yang juga Pengarah Operasi Pilihan Raya Kecil(PRK) itu, berkata pendekatan yang akan digunakan dalam pilihan raya kecil itu akan sama dengan yang digunakan pada pilihan raya negeri yang lalu di Tanjong Datu. 


"Kami sedang membuat persediaan untuk menggerakkan semua bilik gerakan yang kita digunakan semasa pilihan raya negeri yang lalu bagi Tanjong Datu apabila saya juga pengarah operasi. 

"Model yang telah kami gunakan berjaya dan kami akan menggunakannya lagi untuk pilihan raya kecil ini," katanya . 

Memetik kata-kata beliau dalam Borneo post ,pendekatan yang akan digunakan termasuk mempunyai sekretariat di bandar utama Lundu serta mempunyai bilik gerakan kecil di semua daerah mengundi di Tanjong Datu. 

Wan Junaidi berkata, semua parti-parti komponen Barisan Nasional Sarawak PBB, SUPP, PRS dan SPDP akan terlibat di bilik-bilik operasi. 

"Wakil-wakil parti-parti komponen bersama-sama dengan saya dalam mesyuarat di Lundu pada (Ahad)." 

Wan Junaidi berkata kepada pemberita pada hari Ahad bahawa beliau akan mengemukakan tiga nama yang telah disahkan oleh PBB Tanjong Datukepada Presiden PBB Datuk Amar Abang Johari Tun Openg semalam tetapi enggan mendedahkan nama-nama calon. 

"Barang siapa yang dipilih, kita akan menyokong 100 peratus di belakang calon yang dipilih. Kami tidak akan mempunyai opinion kedua pada calon yang dipilih oleh Presiden dan ibu pejabat. " 

Wan Junaidi berkata, jika pemimpin PBB Cawangan Tanjong Datu mempunyai calon lain dalam fikiran mereka, mereka perlu memberi nama  melalui dia untuk dikemukakan kepada Abang Johari. 

Semasa pertemuan dengan wakil-wakil parti-parti komponen BN pada hari Ahad, Wan Junaidi juga meminta mereka akur dengan kepimpinan tertinggi.,Jika ada, projek-projek yang tidak dipenuhi yang dijanjikan oleh Adenan juga harap diberitahu kepada beliau untuk tindakan lanjut. 

Walaupun semua persediaan ini telah diadakan, Wan Junaidi menggesa parti-parti pembangkang tidak bertanding dalam pilihan raya kecil itu sebagai tanda penghormatan dan pengiktirafan kepada Adenan dan sumbangan beliau. 

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan 18 Feb sebagai tarikh pilihan raya kecil Tanjung Datu. Penamaan calon akan diadakan pada 4 Feb, manakala pengundian awal akan diadakan pada 12 Feb

0 komentar: